Löytyipä tällainenkin...
Oma nimimerkkini on yksinkertaisesti lapsuudenajan lempinimeni. Sataprosenttisen varma en ole, mutta käsittääkseni eräs herra Kari V., kova jääkiekkomies hänkin, keksi "Pee":n yksinkertaisesti etunimeni ensimmäisestä kirjaimesta. Sitä kautta se sitten alkoi levitä muidenkin suihin, ja kun JYP avasi ensimmäisenä (?) SM-liigaseurana kotisivuilleen keskustelupalstan marraskuun puolivälissä 1997, ei minun omaa nickiäni tarvinnut kauaa miettiä - Pee oli ainoa vaihtoehto.
Tosin heti palstan avattua ei JYPin foorumille tarvinnut rekisteröityä lainkaan, ja omatkin nimimerkkini vaihtelivat ensimmäissä viestissäni jonkin verran. Heti kun rekisteröityminen tuli pakolliseksi - eli noin pari viikkoa palstan aukeamisen jälkeen - rekisteröin nimimerkikseni Pee:n, jota en kertaakaan ole vaihtanut. Eikä vaihto ole käynyt mielessänikään, vaikka monta eri keskustelufoorumia
www.jypht.fi:ssä näiden seitsemän ja puolen vuoden aikana onkin ollut.
Myös tänne Jatkoaikaan nimimerkkini valinta oli helppoa, koska "Pee" oli yhä vapaana, toisin kuin esim. irc:ssä (myös galleriassa) ja Tapparan keskustelupalstalla niihin kirjauttuessani.
Tokihan olisin voinut "varata" Pee:n heti Jatkoajan avauduttua tammikuussa 2001, kun JYPin keskustelupalstallekin tultiin tästä sivustosta heti sen aukeamispäivänä informoimaan, mutta lähinnä silloisen modeemiyhteyteni takia jätin rekisteröitymättä kokonaan. En näet tiedä, olisinko kuitenkaan malttanut olla päästämättä näitä ajatusten helmiäni näppäimistöni kautta koko maailman luettavaksi, jos olisin kirjoitusoikeudet omistanut. Tällä tavalla taas isäni olisi menettänyt liian paljon ryyppyrahojaan nettilaskun(i) maksamiseen, joten päätin siirtää rekisteröitymiseni Jatkoaikaan suosiolla siihen saakka, kunnes omaan kämppään muutettuani sain laajakaistayhteyden.
Noh, onneksi tänne ei tosiaan kukaan "feikki-Pee" ollut kahden ja puolen vuoden aikana ehtinyt rekisteröityä, niin sain "omani" otettua. :) Mutta kyllä minulla edelleen kiehuu ylitse, kun esim. irc-galleriassa kirjoitan nimimerkin kohtaan "pee":n ja näen jonkun ihmeen Pekka Pölkin kuvan! Siis voihan pee sentään - miksei toikin tamperelainen pipopää säästänyt sitä Minulle?! Häh?!