Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 692
  • 778

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ei todellakaan liity mitään elämää suurempaa.Otin vain salibandyjengini silloisen pelinumeroni nimimerkiksi ,vaikka olikin suhteellisen mielikuvituksetonta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

HC Sputnic

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimimerkki on ryövätty vuosia sitten toimineelta futiksen puulaaki joukkueelta.

paska joukkue --> paska nicki ----> sopii minulle
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Hetkessä keksitty, typerä kun mikä, eikä kuvaa minua oikeastan mitenkään. Voisi sen kai kerran vaihtaa, mutta mitäpä suotta, eipä ainakaan tutut tunnista :)
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vetäisin Lukon pelipaidan väristä, yllätys. Kai sitä olisi voinut jotain omaperäisempääkin keksiä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

Bandana

Jäsen
Tarina.

Elettiin joulukuun 11. päivää neljä vuotta sitten. Tanelilla, Tatulla ja Danielilla oli nimipäivä, John Kerry täytti 58 vuotta, Johannes Virolaisen kuolemasta oli kulunut tasan vuosi. Joulu teki tulojaan.

Tarinamme sankari, Lauri lappeenrantalainen käveli kotiin vetoketjutehtaalta. Ylittäessään katua hän tunsi sen nenällään. Lauri koski sormellaan nenäänsä, ja totesi: "Lumi". Lauri nosti katseensa ylös ja huomasi lumihiutaleiden leijailevan valkoiselta taivaalta harmaalle tielle. Samassa Lauri kuuli rekan torven matalat sävelet. Se oli suudelma.

Silloin tiesin, että Jatkoaika.comilla on keskustelupalsta, jonne tulee rekisteröityä. Laitoin silmät kiinni ja naputin. Se oli siinä. Sasha.

Lähes neljä vuotta myöhemmin, hän on vieläkin täällä. Tadaa!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nimimerkin takana on nimimerkki Iker ja yritys saada Napster toimimaan.

Siihen aikaan ei äijät tajunnut, että nimimerkiksi voi hakata vaikka näppäimiä summittaisesti.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Entisen työkaverin nimi oli veini, ja sitten muistin että olen kuullut jotakin sellaisesta jalkapalloilijasta kun kretski, siitä se tuli. Titteli onkin sitten jo ihan eri juttu.
 

Bili

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, HIFK, Anaheim
Nimeni peräisin siitä kun aikoinaan pelasin lätkää niin pelityyli ja numero oli sama kuin Bill Guerinilla.. frendit alkoivat kutsumaan samalla etunimellä tosin tästä sitten viimeinen l vaihtui i:hin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nimimerkkini juontaa juurensa jo niiltä ajoilta jolloin chattailin ahkerasti Soneran (ja parin muunkin paikan) chateissa, tuolloin nickin syntyyn vaikuttivat muutamat tekijät: nimimerkin piti viitata historiaan, sen kuului myös viitata kirjallisuuteen (harrastukseni mukaan), kaiken lisäksi siitä piti löytyä vielä hienon hieno viittaus urheilun salattuun maailmaan.

Miksi sitten nimimerkiksi juuri vlad?

Siksi koska siinä yhdistyvät ne kaikki Vlad Tepes viittaa selkeällä tapaa historialliseen henkilöön, tästä taasen pääsemme kirjallisuuteen sillä Bram Stockerin "Dracula" hahmo perustuu etäisesti historialliseen Vlad Tepesiin. Ja milläkö tapaa tämä kaikki liittyy sitten urheiluun? Lukekaa allekirjoitukseni, Vladimir "Vlad" Konstantinov oli ja on ikuisesti suosikkejani, ja kaiken lisäksi eräs hänen kutsumanimistään oli "Seivästäjä", samainen kutsumanimi oli myös eräs Vlad Tepes'iin liitetyistä kutsumanimistä.

vlad.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Yläpesä kirjoitti:
Mutta miksi vladpiste? Ja miksi vlad. joka jutun lopussa, kun nikki näkyy vasemmallakin?

Minulle jokainen viesti on kuin kirje joka päätetään omalla nimikirjoituksella jonka virkaa tässä tekee tämä "vlad", mistään tämän kummemasta ei ole kyse.

Vasemmalla lukeva informaatio on eräällä tapaa minulle toisarvoista, tämä nimikirjoitus taasen on kohteliaisuus lukijoita kohtaan. Päätän jokaisen kirjeenkin minkä kirjoitan omaan etunimeeni joten samaa tyyliä noudatan myös täällä Jatkoajassa - joko teidän reimuksi tai vihaksi.

vlad.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Etunimen ensimmäinen kirjainen ja sukunimestä ensimmäinen ja välistä pois 2 vokaalia. Siinäpä se tarina.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nimimerkkini on kuva minusta.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kunnioitan ko. Sentencedin kappaletta tällä nimimerkillä. Suomen kovin jääkiekkoaiheinen rockbiisi ehdottomasti. Aivan ykkönen! Tunteella tehty...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Vintsukka oli ala-asteella kaverini keksimä väännös sukunimestäni, ja inhosin sitä pitkään mutta sittemmin nimi vakiintui nickikseni. Nykyään vaikutan samalla nimimerkillä äkkiä laskettuna ainakin viidellä palstalla.

Muistan nimen syntyhetken tarkalleen, keräilimme siihen aikaan kaverin kanssa jääkiekkokortteja kimppaan ja äitini oli ostanut meille hienon kansion niitä varten. Kaverini sitten enempiä miettimättä otti ison mustan tussin käteensä ja kirjoitti kansion sisäkanteen "Sipen & Vintsukan kortit" (Sipe oli siis väännös hänen nimestään).
 
Viimeksi muokattu:

bunghole

Jäsen
Allekirjoituksessa näkyvän entisen nimimerkkini taustoja en halua sen kummemmin analysoida. Tästä syystä halusinkin vaihtaa muualla netissä käyttämääni nimimerkkiin jota nyt siis käytän. Kyseinen sana tarkoittaa samaa kuin asshole ja bongattu joskus 90-luvun alkupuolella MTV:ltä Beavis&Butthead:sta. Tuo sana jäi silloin kauan sitten nuoren miehenalun mieleen ja sitä olen käyttänyt netissä nimimerkkinäni jo kymmenisen vuotta. Kuvaako se sitten minua, sen päättäköön jokainen minut tunteva itse.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
mtmela kirjoitti:
Etunimen ensimmäinen kirjainen ja sukunimestä ensimmäinen ja välistä pois 2 konsonanttia. Siinäpä se tarina.
Aika slovakki sukunimi sinulla kyllä sitten on.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Morning star = aamutähti.

1. Keskiaikainen ase. Se missä on kepukka, ja siitä lähtevän ketjun päässä piikkipallo.

2. Nimitys jota käytetään langenneesta enkeli Luciferista.

Eli nyt sen sitten viimeistään tiedätte: itse Vanha Kehnokin kannattaa Kerhoa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös