Kertakaikkisen mielenkiintoiseen ketjuun törmäsin tuolla hakukoneen syövereissä, nostetaanpa siis ylös tämä ketju viimeisimmän postauksensa puolivuotispäivän kunniaksi.
Kahlasin koko ketjun läpi ja monen monta yllätystä koin nimimerkkien taustoja lukiessani, itse kun olin monissa tapauksissa assosioinut tiettyjen nimimerkkien taustan ja syntyhistorian aivan jonnekin muualle.
No, kerrotaanpas nyt sitten oma tarinani myös. Muistan kyllä sen heinäkuun vuonna 2001, kun tarkkaan harkiten punnitsin erinäisiä vaihtoehtoja hyväksi nimimerkiksi jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle, keksien monia sangen otollisia vaihtoehtoja. Kuitenkin, kun oli tosiaan heinäkuu, niin Helsingin kaupungin nimimerkkilautakunta oli tietysti ansaitsemattomalla lomallaan, enkä näinollen saanut esityslistaani käsittelyyn asiani kiireellisyyden vaatimalla tasolla. "Kaikki ja nyt tai heti ei mitään"-asenteeni huomioonottaen olin siis pakotettu turvautumaan äkkipikaiseen ratkaisuun, jotta pääsisin mahdollisimman viiveettömästi riemastuttamaan teitä kaikkia tänne palstalle. Moderaattoritkin jo huohottivat niskaani "hakemuksenne on jonon ohi hyväksyen käsitelty, odottelemme enää - Munkkivuoren muumioituneen vanhuksen kärsivällisyydellä toki - päätöstänne tulevasta nimimerkistänne, kunnioittaen mode-tiimi"-tyylisesti, joten empimättä päätös oli tehtävä pikaisesti. Siinä mielentilassa, henkisten vantaanjokieni verbaalisia koskia melattomana laskiessa, on vaikea mitään säväyttävää sanaleikkiä enää keksiä, joten päädyin - näemmä monen palstaveljeni tavoin - helppoon ratkaisuun, eli kopioimaan suuren idolini etunimen. Shayne. Shayne Fawntanna.