Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 696
  • 778

Pörö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Harry Potter kirjoista (todellako?!?) löytyi tämä tiukka vanha piika opettajatäti-ihminen. Sopii vaan jotenkin meikäläisen luonteeseen, ulkonäkö ei kyllä täsmää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nimimerkkini tulee loistavasta tv-sarjasta pulmuset. Al Bundyn suosikkisarja telkkarissa on nimeltään Psycho dad.

Nimi on pysynyt minulla vuodesta -94 jolloin ensimmäistä kertaa irkkasin, siitä lähtien pyrkinyt pitämään sen kaikilla foorumeilla jne.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Kaveripiiristä saatu lempinimi on Grönvall kuulemma "hieman" samankaltaisen pelityylin ansiosta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kaverini kirjoitti joskus kelakorttiini tikkukirjaimilla allekirjoitukseksi JUPI. Tästä väännetty Jupster. Suhteellisen noloa näyttää tätä korttia.
 

Mitchner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nimimerkkiä pähkäillessäni tuli mieleeni ottaa brittiläinen sukunimi, jonka alkukirjain olisi sama kuin sukunimessäni. Itse nimen Mitchner nappasin eräästä elämänkerrasta. Ei sen kummempaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
psychodad kirjoitti:
Nimimerkkini tulee loistavasta tv-sarjasta pulmuset. Al Bundyn suosikkisarja telkkarissa on nimeltään Psycho dad.

Nimi on pysynyt minulla vuodesta -94 jolloin ensimmäistä kertaa irkkasin, siitä lähtien pyrkinyt pitämään sen kaikilla foorumeilla jne.
Meillä oli muuten kaverien kanssa joskus sellainen bändikokeilu kuin Psycho Dad, nimi tuli juurikin tuosta Al Bundyn suosikkisarjasta.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
J.Grönvall kirjoitti:
Kaveripiiristä saatu lempinimi on Grönvall kuulemma "hieman" samankaltaisen pelityylin ansiosta.

Eli olet hidas puukäsi ja mailaa et käytä kuin vastustajan koukkimiseen?
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Nimimerkkini tausta

Lyhyestä virsi kaunis, elikkä etunimeni on Tuukka ja Tuukka-nimi on kuulemma muuntuma jostain vanhasta ja harvinaisesta Thoke-nimestä. En tosin ole saanut tästä asiasta vielä varmuutta, eli onkohan tuo em. muuntuma ihan tositarina?
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Vittuillakseni heitin vaan tämmösen nimimerkin, kävi mielessä muuttaa sitä mutta eipä jaksa vaivautua.


Editaatio. en osaa sanamuotoja..
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Kun rekisteröidyin ja mietin nimimerkkiä, vilkaisin lattialla lojuvaa vanhaa Veikkaajaa....siinä se sitten möllötti.
 

garrett

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Panthers, TPS
Jos joku on Pc:n toiminta/seikkailupeli puoleen joskus enemmänkin tutustunut niin voi hyvin arvatakkin nimimerkin synnyn. Mutta tosiaan nimimerkkini tulee "suositusta" pc pelisarjasta Thief, jossa viekkaan pääosaa esittävän henkilön nimi on Garrett.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Thoke kirjoitti:
Lyhyestä virsi kaunis, elikkä etunimeni on Tuukka ja Tuukka-nimi on kuulemma muuntuma jostain vanhasta ja harvinaisesta Thoke-nimestä.
Voi hyvinkin olla. Itse muistelisin Tuukka-nimen juontavan skandinaavien ukkosenjumala Torin nimestä.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:
Voi hyvinkin olla. Itse muistelisin Tuukka-nimen juontavan skandinaavien ukkosenjumala Torin nimestä.
Voihan se kenties olla niinkin. Minulla vain on sellainen iso avaimenperä, jossa toisella puolella lukee itse nimi(eli siis Tuukka) ja toisella puolella on sellainen "tietoisku" siitä nimestä. Siinä lukee näin:
Tuukka
Nimipäivä 24.5. Luultavasti muuntuma vanhasta, harvinaiseta Thoke-nimestä.
Oman tiensä kulkija, mutta ottaa myös toiset huomioon. Ystävällinen.


En nyt tiedä olenko ystävällinen, mutta... ehkä tuo sitten on totta.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Voiko sen vaihtaa jotenkin? Mulla on semi retrossa vain tuollainen tylsän harmaa................. . .. .. . . . .. . ...
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Massimo... Kuulostaa koiran nimeltä. Rekistöröityessäni mietin nimimerkkiä, no koiramme Massimo läähätti vieressä ja helpotti tehtävää.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jonku keksimä lempinimi joskus kauan sitten. Sama nimimerkki melkein joka paikassa, joten miksei täälläkin.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eräälle matkailuaiheiselle palstalle hain käyttäjänimeä (sitä ennen olin yleensä esiintynyt Internetissä lähinnä tuolla passissa näkyvällä nimellä) ja yritin pohtia mikä nimi naittaisi intohimoni kirjallisuuteen ja matkustamiseen.

Sieltä se Kerouac sitten aika luonnollisena ideana tuli. Ja tällä nimellä minut yleensä löytää palstalta kuin palstalta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Uleåborgir

Oulun nimi on ruotsiksi Uleåborg. Turskien ja öljyn valtakunnasta on noussut pinnalle muudan Dimmu Borgir. Yhdistelemällä nämä kaksi, saadaan muka hauska ja kuvaava nimi Uleåborgir joka on jollakin tavalla käsitettävissä "oululaiseksi". Samalla nicki on kertovinaan omistajansa musiikkiharrasteesta, joka tosin ei erityisemmin liippaa saatanapoppia.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Uleåborgir kirjoitti:
Oulun nimi on ruotsiksi Uleåborg. Turskien ja öljyn valtakunnasta on noussut pinnalle muudan Dimmu Borgir. Yhdistelemällä nämä kaksi, saadaan muka hauska ja kuvaava nimi Uleåborgir joka on jollakin tavalla käsitettävissä "oululaiseksi". Samalla nicki on kertovinaan omistajansa musiikkiharrasteesta, joka tosin ei erityisemmin liippaa saatanapoppia.

Anekdoottina vain, että Dimmu Borgir on islantia ja tarkoittaa "tumma linna". Alkuperäinen Dimmu Borgir (ei siis bändi) on ikivanha tulivuoren jäännös Mývatn-järven lähistöllä Pohjois-Islannissa; kummallisesti rapautunut sisäkkäisten kehien muodostama luonnonnähtävyys. Ihan vieressä on myös Hverfjallin räjähdyskraateri, joka on lajissaan Euroopan suurin. Hieno on paikka, suosittelen!
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Harrasteluautoni pölykapselista tuo on otettu ja kirjoitusmuoto on juurikin tuo. Eli joku nokkela automies keksii minkä merkkisellä autolla toisinaan tulee ajeltua.
 

JanJ

Jäsen
korkki kirjoitti:
Meillä oli muuten kaverien kanssa joskus sellainen bändikokeilu kuin Psycho Dad, nimi tuli juurikin tuosta Al Bundyn suosikkisarjasta.
Porilaisella kulttibändi Old Reinolla on mainiot biisit Psychodad ja The return of the psychodad. Palstan espoolaisheikennys olisi saanut kunnioitukseni jos nimimerkin lähde olisi ollut nuo kappaleet.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Etunimi: Raplh ja Sukunimi: Ihmelaama

Jokaiselle Monty Python diggarille nimimerkin "alkuperä" on pelkkää pässinlihaa ja niillekin, joille ei ole, niin kerrottakoon, että mm. Monty Python And The Holy Grail -rainassa jo alkutekstit menevät sen verran mönkään, että ao. herra (Ralph Ihmelaama) niitä sitten loppujen lopuksi kaiken kansan ihailtavaksi hoitelee...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös