Just, katsoin nyt vasta tilanteen ja luulin että näen jonkun älyttömän päälle karkausksen tai vastaavaa. Todellisuudessa Åsten otti vain aikaisen lähdön, ollen aloittaja. Tuomarit antoi Åsten 2+5+20 ja Kuronen 5+20, mikä on mielestäni oikea tuomio, selkeä aloittaja, ei muuta. Toki 5+20 ja 2+10 rangaistuksetkin olisivat riittäneet.
Itse näen että Liiga on itse luonut turhat draaman kaaret tappelulle, määrittelemällä kaiken mailman sponttaalit ja ei-sponttaalit tappelut. Itse tämä Åsten-Kuronen tappeluhan ei ollut millään tapaa dramaattinen, edes suurta epäurheilijamaisuutta en tappelussa näe. Jos tappelu on sponttaani niin tappelussa on aloittaja *check*, siitä Åstenille lisärankaistus. Tappelu itsessään oli heikkotasoinen ja kun Kuronen meni jäihin, niin tappelu loppu, pelaajat suihkuun ja thats it. Kaikki ylimääräiset pelikiellot on ylimitoitettua.
Nämä ovat taas näitä myllyjä, mistä on mielestäni turha lähteä mitään voittajaa tai häviäjää lähteä hakemaan. Kumpikaan pelaajista ei ole mikään tappelija ja mielestäni tuossa ei tarkoitus näyttää omaa kovuuttaan vrt. Gratton - Generous vaan lähinnä antaa muistutus ottelutapahtumiin perustuen. Mielestäni jollain tapaa suomalaista jääkiekko-kulttuuria kuvaa näissä tappeluissa tämä Åstenin ja Kurosen tappelun jälkipyykki vrt parin viikon takainen NHL:ssä tapahtunut Toews-Henrique tappelu, jotka olivat tappelun aloitustapoina hyvin samantapaiset. Rapakon takana reaktiot olivat lähinnä positiivisen yllättyneitä kun kapteeni vakava innostui tiputtamaan kintaansa: "tais Towes olla tuhautunut joukkueeseensa", "hyvä että kapteeni herättelee joukkuetta", "hyvä että jollain on tunnetta pelissä". Suomessa tuostakin tilanteesta olisi huudettu kurkkusuorana "hullu", "paskin kapteeni ikinä", "vittu tappelee ilman syytä" Kuten nyt kun liigassa tippuu ehkä kolmannen kerran koko kaudella kintaat.
Jonathan Toews vs Adam Henrique Nov 6, 2015 - YouTube Liittyy aiheeseen - ei mitenkään, huvittaa vaan tuo Liigaa leimaava joukkuerajoja rikkova epäpyhyys. Harva fani ja varsinkaan pelaaja on edes liigassa varsinaisesti tappeluita vastaan, mutta auta armias jos ei se mene prikulleen niin kuin itse toivoisi niin sitten kauhistellaan. Ja tottakai Kantolan ja Ben-Amorin kaltaiset päällekarkaukset sitten erikseen, jossa ei ole tarkoitus kuin hakata vastustaa pystyssä ja jäässä...