Tappelut kaudella 2005-06

  • 466 721
  • 2 153

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
JanJ kirjoitti:
Ja Lostedtin julistaminen varmaksi voittajaksi vaikkapa Forsbackaa vastaan menee taas Cairnsilta tähän Kim-hehkutukseen eli huumorimies siellä Porin siirtomailla on taas vauhdissa.

Samaa mieltä. Itseasiassa haluaisin joskus lukea tältä palstalta Cairnsin kirjoituksen, jossa todetaan HIFK-pelaajan saaneen kaukalossa turpaansa. Se on ainakin selvää, ettei Forsbacka tai Komarov sellaiseen teurastukseen voi pystyä, mutta Pasi kenties joskus jossain? Huudan siis edelleen objektiivisuutta kirjoittajilta, muuten alkaa uskottavuus kärsimään. Ja tämä ei nyt välttämättä liity tämänpäiväisiin kirjoituksiin mitenkään.

On muuten tappelut lisääntyneet todella paljon liigassa. Hieno suuntaus jatkukoon.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Näkkäri kirjoitti:
Itseasiassa haluaisin joskus lukea tältä palstalta Cairnsin kirjoituksen, jossa todetaan HIFK-pelaajan saaneen kaukalossa turpaansa.


Mitäköhän kirjoitin tappelusta Kankaanperä vs Schnabel? JanJ sentään osaa "lukea minua", ei mikään tyhmä mies!
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Daespoo kirjoitti:
Animal, mitä noissa kommenteissa oli vikana? Vaikuttaa todellakin mensan jäseneltä jos vertaan Lostedtin kommentteihin.

mikäs mies/nainen se tämä on? Oletko nyt varmasti katsonut sen jäähyaition osa1:n? Kyllä siinä kaveri ihan fiksuja heittelee, mutta ehkei se vaan uppoa.

Kyllähän Forsbacka on varmaankin semmoinen ärsyttäjä tyyppi ja voi hyvinkin alkaa kopauttelemaan ilman sen suurempaa ilmoittelua:), joten kyllä nuo kommentit ymmärtää osin, mutta että Lostedttin sait sitten vedettyä mukaan?
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Cairns kirjoitti:
Mitäköhän kirjoitin tappelusta Kankaanperä vs Schnabel? JanJ sentään osaa "lukea minua", ei mikään tyhmä mies!

No hieno homma, jos näin on. En ole varmaan ihan kaikkia kirjoituksiasi jostain kumman syystä rekisteröinyt, vaikka olen niitä yrittänyt ulkoakin opetella. Täytyy tyhmähkönä miehenä jatkaa harjoittelua.

Ja kyllä Forsbacka on nimenomaan ärsyttäjänä ihan huippuluokkaa. Pitkää tukkaakin mies sanoi pitävänsä lähinnä ärsytysmielessä. Lisäksi pelitapa ja mailan käyttö melkoisena hakkurina saa varmasti vastustajat helposti menettämään malttinsa. Tappelijana Patulla on varmasti paljon opittavaa, mutta pelaajatyyppinä mies on aikamoinen päällikkö ja provosoija eikä varmasti helpolla peräänny tanssiinkutsuista. Lostedtille vaan terkkuja.
 

Conda

Jäsen
Lostedt on aika hauska tapaus. Pieni mies, joka ei väistä eikä kunnioita ketään. Toivottavasti äly pysyy mukana ja osaa keskittyä oleelliseen. Kaveri pystyy parhaimmillaan auttamaan joukkuetta juuri tuolla ärsyttävällä pelityylillä, mutta nyrkkisankaria hänestä ei saa. Kyllä esim. Vopattiin verrattuna hanskaus näyttää paremminkin ruoskimiselta (tosin homma toimii hyvin ja kohtalaisia päänahkojakin on tilillä). Lopputulema: Hyvä jätkä ja pari minsaa jääaikaa per peli.

OPG Vs. Forsbacka oli melkoinen shokki. Ossihan tukistaa, lyö hanskalla ja visiirikin peittää puoli nassua. Onneksi Forsbacka alkoi loppua kohti nöyryyttämään tuota idioottia.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Näkkäri kirjoitti:
No hieno homma, jos näin on. En ole varmaan ihan kaikkia kirjoituksiasi jostain kumman syystä rekisteröinyt, vaikka olen niitä yrittänyt ulkoakin opetella. Täytyy tyhmähkönä miehenä jatkaa harjoittelua.

Ei kannata opetella ulkoa mitään muuta kuin naisten puhelinnumerot (jos niitäkään).

Oli vain hauskaa katsoa, kuinka ihmiset tarttuvat täkyyn, ei tässä muuta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Näkkäri kirjoitti:
Ja kyllä Forsbacka on nimenomaan ärsyttäjänä ihan huippuluokkaa. Pitkää tukkaakin mies sanoi pitävänsä lähinnä ärsytysmielessä. Lisäksi pelitapa ja mailan käyttö melkoisena hakkurina saa varmasti vastustajat helposti menettämään malttinsa. Tappelijana Patulla on varmasti paljon opittavaa, mutta pelaajatyyppinä mies on aikamoinen päällikkö ja provosoija eikä varmasti helpolla peräänny tanssiinkutsuista. Lostedtille vaan terkkuja.

Arvostettava pelaaja tämä Forsbacka roolissaan, sitä tuskin käy kieltäminen kenelläkään (jos tällaisia roolipelaajia yleensäkään arvostaa - minä arvostan). Vielä arvostettavammaksi herran tekee se, että vastaa sitten myös tekojen seurauksista, kuten teki SaiPa-Ässät pelissä vaikka ei välttämättä tapella kovinkaan kummoisesti osaakaan mutta onneksi ei osannut vastustajakaan sen paremmin.

Mielenkiintoisesti tämä liigakausi alkanut tappeluja ja "tappeluja" ollut todella runsaasti. Tätä menoa lyödään liigaennätykset oikein kunnolla. Mietityttää vaan, että missä vaiheessa joku kaivaa jälleen sotakirveensä esiin ja käy taistoon lisääntynyttä kiekkoväkivaltaa vastaan, tämä meinasi jo tapahtua iltapäivälehtien ja "roska" toimittajien taholta mutta todellinen haaste on vielä jäänyt näkemättä.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä Animal...

Olen nähnyt Nielikäisen pelaamassa montakymmentä kertaa ja luulen ymmärtäväni jääkiekosta aika paljon (ehkä olen väärässä ja sinä kaikkitietävä) ja minusta hänen luistelutyylinsä ei ole kovin varman näköistä. Voisi verrata ehkä pienellä varauksella Mikko Ruutuun. Mutta tämä on vain minun näkemykseni. Nielikäinen on nopea luistelemaan, rohkea ja yritteliäs pelaaja, kova tappelemaan, mutta mielestäni tasapaino on välillä aika hakusessa. Ja mitä Mäkiahoon tulee niin mielestäni hän oli ehdottomasti kovin äijä liigassa. Tosin ei ole otellut Helgen kanssa, mutta ainakaan muita en näe uhkaksi. Ainahan voi löytyä kovia yllättäjiä jotka eivät usein tappele, kuten Toni Sihvonen. Mies ainakin lyö todella kovaa ja puhtaasti. Kuten joku jo aiemmin totesi, on erittäin hankalaa tietää koska kaikki eivät ole toisiaan vastaan otelleet. Lostedtilta odotan paljon tällä saralla. Katsotaan kuka voittaa ja kenet.
 

Animal

Jäsen
IsoPunainenKissa kirjoitti:
Olen nähnyt Nielikäisen pelaamassa montakymmentä kertaa ja luulen ymmärtäväni jääkiekosta aika paljon (ehkä olen väärässä ja sinä kaikkitietävä) jne...

Hyvät perustelut. En ole kaikkitietävä. Tuskin olet väärässä ja näkemyksiä on monia.

Minun osaltani tämä on tässä.
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Cairns kirjoitti:
Oli vain hauskaa katsoa, kuinka ihmiset tarttuvat täkyyn, ei tässä muuta.

Se että saa Jatkoajassa jonkun tarttumaan "täkyyn" on vähän kuin osuisi kaloihin tynnyrissä haulikolla.

Mutta hyviä harrastuksia. Molemmat.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Animal kirjoitti:
Mäkkäri on hieno pelaaja ja todella kova nyrkkimies, mutta ehdottomasti kovin? No huh huh...

Mäkkäri on hieno pelaaja silloin kun ei ole olevinaan kova. Pelisilmää ja taitoakin mieheltä löytyy, mutta oikeasti kova, hän ei ole ollut koskaan. Suurin osa tuosta "kovuudesta" on ollut vääränlaista kovuutta. Polvitaklauksia, kädet ylhääällä taklauksia ym. "mukavaa".
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Birkku kirjoitti:
Mäkkäri on hieno pelaaja silloin kun ei ole olevinaan kova. Pelisilmää ja taitoakin mieheltä löytyy, mutta oikeasti kova, hän ei ole ollut koskaan. Suurin osa tuosta "kovuudesta" on ollut vääränlaista kovuutta. Polvitaklauksia, kädet ylhääällä taklauksia ym. "mukavaa".

Mäkkäri on hieno pelaaja silloin, kun ei ole olevinaan taitava. Sama koskee muuten myös erästä tällä kaudella Kerhossa esiintyvää jamppaa.

Eniten miehestä on hyötyä vastustajan ykköspelaajien alistamisessa. Viime kaudella mm. Jokerit kokivat tämän. Tuo myös oikeasti rauhaa oman jengin taitopelaajille, esimerkkinä Kerhon paluun jälkeisen pelin Nielikäinen vs. Vujtek tilanne. Samalla kaudella samanlaisessa tilanteessa Toporowski oli saanut kuumennettua Vladon pihalle. Toki plussana hyvä laukaus, varsinkin suoraan syötöstä. Olisi käyttöä tämän kauden Kerhossa
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Mäkkäristä..

Birkku kirjoitti:
Mäkkäri on hieno pelaaja silloin kun ei ole olevinaan kova. Pelisilmää ja taitoakin mieheltä löytyy, mutta oikeasti kova, hän ei ole ollut koskaan. Suurin osa tuosta "kovuudesta" on ollut vääränlaista kovuutta. Polvitaklauksia, kädet ylhääällä taklauksia ym. "mukavaa".

En kyllä voi mitenkään yhtyä tuohon taklauksiin liittyvään väitteeseesi. Annan vaan yhden esimerkin puhtaasta taklauksesta Hämeenlinnassa, parempaan pystyy vain Tuomas Eskelinen.

http://koti.aina.fi/tt/hpk/

-> Videot
-> Vapaasti ladattavat
-> Pari taklausta jokerit-ottelusta 2.4, sieltä tulee Tonin ihan hyvä pommi. Valtsu lähtee kun purkka tukasta..
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Siinä alla on toinenkin linkki Mäkiahon taklaus Tps-ottelussa.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Iker kirjoitti:
Grönholm otti emännän elkeet, ja repi Forsbackaa hiuksista.

Kiva tapella, kun joku kampela roikkuu fledassa kiinni. Buu! Lentopallomailat heiluivat tiuhaan, osumat jäi tosin laskematta, mutta kovaa oli säpinä tuossa myllyssä.

Joo pakko kommentoida pari päivää myöhässä kun en oo aikaisemmin koneelle päässyt. Kyllä itseäni ainakin v*tutti tosi paljon katella kun kaveri roikkuu tukassa kiinni. Voin ihan suoraan sanoa, ettei mulla oo harmainta aavistustakaan mistään tappeluiden etikettisäännöistä (enkä oikein oo koskaan tajunnut miten sellaisia ylipäätään voisi ollakaan), mutta ei toi nyt ihan oikealta toiminnalta näin mutu-pohjalta tuntunut.

Tappelu oli aika tasainen ja onneksi Forsbacka pääsi irti tosta tukkaotteesta. Oli kyllä eka kerta (siis lätkätappelussa) kun näen, että toinen osapuoli roikkuu noin innokkaasti letissä kiinni.

Tällä kaudella liigassa näköjään tapellaan enemmän kuin ennen. Tää on hyvä suuntaus.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Takkuturkki kirjoitti:
Voin ihan suoraan sanoa, ettei mulla oo harmainta aavistustakaan mistään tappeluiden etikettisäännöistä (enkä oikein oo koskaan tajunnut miten sellaisia ylipäätään voisi ollakaan

Nehän menee niin, että oman seuran lasileukaa(esim. Petrell) ei saa löydä vaikka on vähän possuillut kentällä, koska se ei kuitenkaan ole valmis, joten tälläinen temppu on ehdottomasti "sokeripunssi" ja kaikin tavoin hyljeksittävä alamaailman juttu.

Taas se on hyvä juttu, että oman joukkueen kaveri hyökkää ilman syytä vastustajan jääkiekkoa pelaavan hyökkääjän kimpuun(sehän olisi saattanut tehdä jopa maaleja). Tämä kaveri toimii taas sääntöjen puitteissa, vaikka ei ottelussa pahemmin pelaa(esim. Lostedt), mutta hyvää on kuitenkin se että tosiaan käy "noutamassa" vastustajan jääkiekkoa pelaavan hyökkääjän pois kuvioista tekemästä maaleja ja ansaitsee näin ehdottoman faniensa kunnioituksen sääntöjä noudattavana pelaajana.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
L4E kirjoitti:
Tämä kaveri toimii taas sääntöjen puitteissa, vaikka ei ottelussa pahemmin pelaa(esim. Lostedt), mutta hyvää on kuitenkin se että tosiaan käy "noutamassa" vastustajan jääkiekkoa pelaavan hyökkääjän pois kuvioista tekemästä maaleja ja ansaitsee näin ehdottoman faniensa kunnioituksen sääntöjä noudattavana pelaajana.

Tässähän on vain se fakta sulla nyt väärin, että Schneider aloitti lyömiskisan.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Cairns kirjoitti:
Tässähän on vain se fakta sulla nyt väärin, että Schneider aloitti lyömiskisan.
Tuollahan on ihan helvetisti tosiaan merkitystä. Schneiderin olisi pitänyt vedota vanhaan aivotärähdykseen ja jättää tappelematta. Vai millä sitä Suomen kovimmaksi pakiksi pääseekään?
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Twite kirjoitti:
Tuollahan on ihan helvetisti tosiaan merkitystä. Schneiderin olisi pitänyt vedota vanhaan aivotärähdykseen ja jättää tappelematta. Vai millä sitä Suomen kovimmaksi pakiksi pääseekään?

No, muuten ei olisi tapeltu jos ei Schneider olisi ensin lyönyt. Että on sillä merkitystä.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Cairns kirjoitti:
No, muuten ei olisi tapeltu jos ei Schneider olisi ensin lyönyt. Että on sillä merkitystä.

Kyllä se oli päätään tullut aukomaan se Lostedin puutarha ja itse tärisi mukana alusta asti, jos ei olisi ollut kentällä Schneideri tuskin olisi tapellut.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Desperaado kirjoitti:
Kyllä se oli päätään tullut aukomaan se Lostedin puutarha ja itse tärisi mukana alusta asti, jos ei olisi ollut kentällä Schneideri tuskin olisi tapellut.

Tämä Lostedt olisi - kerrankin - halunnut ihan pelata, kun Shedden peluutti kaikkia neljää kenttää alusta asti. Ne, jotka luulee että kyseessä oli käskytys niin heh heh, hienoa jos tätä pidetään Sheddenin "taktisena vetona", mitä se nyt ei vain ollut. Peleissä sattuu ja tapahtuu - Lostedt ei olisi lähtenyt tappelemaan ELLEI Schneiderilla olisi hermo palanut ja lyönyt ensin tavallisessa painitilanteessa joka tapahtui kulmassa pienen kiekon tavoittelun jälkeen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jotenkin aavistin kun luin L4E.n tekstin että nyt sohaistiin muurahaispesään.
Itse luin tuon viestin eri tavalla mitä esim. C, jolle Lostedt on elämää suurempi asia, kuin myös HIFK. Ei siinä mitään pahaa. Samat sanat voisin sanoa itsestäni suhteessa Lukkoon ja Topoon. Tuossahan oli kysymys etikettisäännöistä ja onko niitä? Oli kentällä sitten Schneider tai Voutilainen, niin Lostedt olisi tappelun hakenut.
Hiuksista repiminen on jo säännöissä kielletty siinä missä kampituskin. Ja niin ollen rangaistava teko. Ihmettelekin suuresti sitä ettei Ässät tehnyt minkään näköisiä jälkiselvitys-asiaa Muukkoselle tuosta hiuksista repimiselle. Vai haluaako ne vaan viihdyttää porilaisyleisöä seuraavassa SaiPa-pelissä Porissa. Siinä pelissä aion itsekin olla mukana katsomossa ja hurraan sille kun neiti Grönholm saa päähänsä oikein kunnolla. Näin toivotaan. Tiedä sitten pitäisikö mennä katsomaan myös Grönvallin teurastus. Mahdollisuudet siihenkin ovat olemassa, että kansa saa taas nauttia kiekkotappelusta.

L4E.n pointti taisi olla siinä että mitä tekee oman joukkueen pelaajat on oikein ja mitä muut niin väärin.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Cairns kirjoitti:
Tämä Lostedt olisi - kerrankin - halunnut ihan pelata, kun Shedden peluutti kaikkia neljää kenttää alusta asti. Ne, jotka luulee että kyseessä oli käskytys niin heh heh, hienoa jos tätä pidetään Sheddenin "taktisena vetona", mitä se nyt ei vain ollut. Peleissä sattuu ja tapahtuu - Lostedt ei olisi lähtenyt tappelemaan ELLEI Schneiderilla olisi hermo palanut ja lyönyt ensin tavallisessa painitilanteessa joka tapahtui kulmassa pienen kiekon tavoittelun jälkeen.

En ole väittänyt että Shedden olisi käskyttänyt ketään, vaan lueppa uudelleen se minun kommenttini, Losted meni aukomaan päätään ja hakemaan tappelua ei Shedden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös