Tappelut kaudella 2005-06

  • 466 746
  • 2 153

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Kyllähän tuo Lostedin haku Schneideriin näkyi Lahdensivuntielle asti. Niinkuin Cairns jossakin yhteydessä ilmoitti, ei Pate tarvitse yliopistoja vaan älliä on omasta takaa. Että se käskytyksestä.
 

Yellow Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames,HIFK
Grönholm on kyllä SM-Liigan suurimpia ämmiä kun rupee takoomaan toista hanskat kädessä!!Toivottavasti Nielikäinen kouluttaa sitä oikein kunnolla seuraavalla kerralla!!
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Desperaado kirjoitti:
En ole väittänyt että Shedden olisi käskyttänyt ketään, vaan lueppa uudelleen se minun kommenttini, Losted meni aukomaan päätään ja hakemaan tappelua ei Shedden.

Kumma juttu. Pate ei sanonut sanaakaan Schneiderille ennen tai jälkeen tappelun. Voi tietenkin väittää tai inttää vastaan, jos ihan välttämättä haluaa olla väärässä.

Taidan jättää tämän ketjun väliin, on sama kuin hakkaisi päätä seinään. Suomessahan ei saa tappeluissa ainakaan:

- tapella pienempiensä kanssa
- ei saa tapella kypärä päässä (kuinka moni täällä ehtii ottaa kypärän pois ennen myllyjä?)
- jäädä missään nimessä loppupainimisessa alle, muuten häviää vaikka olisi lyönyt enemmän

Mä käyn nyt halaamassa puuta ja katsomassa jos vaikka Kimmo Rintanen olisi taas mässäillyt pisteillä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Cairns kirjoitti:
- tapella pienempiensä kanssa
- ei saa tapella kypärä päässä (kuinka moni täällä ehtii ottaa kypärän pois ennen myllyjä?)
- jäädä missään nimessä loppupainimisessa alle, muuten häviää vaikka olisi lyönyt enemmän
- olla eri mieltä itse itsensä tappeluauktoriteeteiksi nostaneiden kanssa
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Twite kirjoitti:
- olla eri mieltä itse itsensä tappeluauktoriteeteiksi nostaneiden kanssa

Olenko nostanut? Missä? Näytä heti!

Eri mieltä voi olla toki, mutta otetaan nyt esimerkiksi tämä Lostedtin tapaus - asioista on puhuttu paljon hänen kanssaan ja paljon on töitäkin tehty yhdessä. Siksi haluan oikaista esimerkiksi täällä esitettyjä väitteitä vaikka käskytyksestä tai jostain tappeluun haastamisesta. Kun ne eivät pitäneet tällä kertaa paikkaansa, niin eikö niitä saisi sitten oikaista?
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Cairns kirjoitti:
Olenko nostanut? Missä? Näytä heti!

Eri mieltä voi olla toki, mutta otetaan nyt esimerkiksi tämä Lostedtin tapaus - asioista on puhuttu paljon hänen kanssaan ja paljon on töitäkin tehty yhdessä. Siksi haluan oikaista esimerkiksi täällä esitettyjä väitteitä vaikka käskytyksestä tai jostain tappeluun haastamisesta. Kun ne eivät pitäneet tällä kertaa paikkaansa, niin eikö niitä saisi sitten oikaista?

Saa toki, mutta toinen heistä sitten puhuu paskaa.. Canadaa en ole puhunut Schneiderin kanssa mutta samasta joukkueesta ja kentällä olevien kanssa on sanaa tullut vaihdettua kyseisestä riidasta.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Desperaado kirjoitti:
Saa toki, mutta toinen heistä sitten puhuu paskaa.. Canadaa en ole puhunut Schneiderin kanssa mutta samasta joukkueesta ja kentällä olevien kanssa on sanaa tullut vaihdettua kyseisestä riidasta.

Siinä oli muut pelaajat aika kaukana, kun pojat kulmaan menivät. Ja haloo, eikö kaukalossa saisi myöskään puhua tai vittuilla vastustajille? Esimerkiksi HPK:stakin tuttu Riku Hahl on tässä työssä käsittääkseni hyvä, joko sitten vittuilemaan tai heittämään muuten vain sarkastisia kommentteja jotka voivat saada vastustajan hämmentymään.

Lostedt ihmetteli itsekin Schneiderin selittelyä lehdistössä/netissä. Nauhalta näkyy se olennaisin - Schneider lyö ensin, käsittääkseni kovin moni "tuomitsi" Lostedtin tappelun aloittajaksi?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Cairns kirjoitti:
Pate ei sanonut sanaakaan Schneiderille ennen tai jälkeen tappelun.
Cairns kirjoitti:
Ja haloo, eikö kaukalossa saisi myöskään puhua tai vittuilla vastustajille?
Ei kai kukaan ole kyseenalaistanut sitä että saako puhua?

Ihan hyvin on mahdollista että Schneider värittää tarinaa itselleen edullisempaan suuntaan. Hyvin on sitten onnistunut, sillä ainakaan Jukka Jalonen ei pitänyt ollenkaan epäselvänä mitä oli tapahtunut.

Korostan vielä että en ota kantaa siihen että mikä on oikein tai väärin, fiksua tai tyhmää.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Twite kirjoitti:
Ihan hyvin on mahdollista että Schneider värittää tarinaa itselleen edullisempaan suuntaan. Hyvin on sitten onnistunut, sillä ainakaan Jukka Jalonen ei pitänyt ollenkaan epäselvänä mitä oli tapahtunut.

Korostan vielä että en ota kantaa siihen että mikä on oikein tai väärin, fiksua tai tyhmää.

Samaahan monet ihmiset ja fanit luulivat tapahtuneen jälkeen, että käsky oli käynyt, eikä heitä voi siitä syyttää, olihan se HIFK:lle eduksi että Schneiderin tasoinen pelaaja jätti ottelun kesken.

Mä otan kantaa siihen mikä on tyhmää:
istua koneella ja kirjoittaa Jatkoaikaan. Olen itse tähän suuri syyllinen.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Cairns kirjoitti:
Mä otan kantaa siihen mikä on tyhmää:
istua koneella ja kirjoittaa Jatkoaikaan. Olen itse tähän suuri syyllinen.
Sama täällä. Halataan yhdessä puuta.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Emilio kirjoitti:
Ajassa 8.01, Pate piessyt Jämtinin. Kaverihan on kone!

Kyllä. Erittäin hyvää liigatasoa, sanoo murmelit ja muut sitten pelaajan kiekollisista taidoista mitä vain, ne eivät kiinnosta! *ei hymiötä*
 
Olen nähnyt Nielikäisen pelaamassa montakymmentä kertaa ja luulen ymmärtäväni jääkiekosta aika paljon (ehkä olen väärässä ja sinä kaikkitietävä) ja minusta hänen luistelutyylinsä ei ole kovin varman näköistä. Voisi verrata ehkä pienellä varauksella Mikko Ruutuun.

Mikko Ruutu on ehkä liigahistorian huonoin luistelija. Kertakaikkisen kamalan näköistä sohellusta. Ainoa selitys olisi, että Mikolla oli luistimet väärissä jaloissa tai polvinivelet puuttuvat kokokaan - niin vammaisen näköisesti jalat kävivät.

Vaikkakin Pasi on nopeahko, varsinkin kokoisekseen, ei hänen luistelunsa ole kovinkaan hyvää. Näyttäisi siltä että jalat ovat liian yhdessä, tai jotain..jos Nielikäisen yllättää puuntakaa, lähtee hän kuin leppäkeihäs pienemmänkin miehen toimesta.

Myös tämä oli ennen tuttu näky liigassa, valitettavasti ei enään. Sinne lähtee Bambi.

http://www.nielikainen.net/gallery/data/media/4/pasi2.jpg
 

Morgoth

Jäsen
Täällä kun näitä 'tappeluekspettejä' on, niin Nelosen TimeOutissa nyt kun alkaa nyrkkeilykehässä 'kovimman liigatappelijan' selvittäminen, niin osaatteko sanoa esim. millaista nyrkkyilytaustaa näillä 'sankareilla' on? Kuitenkin aika erilaista heilua luistimet jalassa kuin ilman. UFC-tyylinen matsi olisi tosin mukavampi :-D

Lostedt-Nielikäinen on ensimmäinen matsi.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Morgoth kirjoitti:
Täällä kun näitä 'tappeluekspettejä' on, niin Nelosen TimeOutissa nyt kun alkaa nyrkkeilykehässä 'kovimman liigatappelijan' selvittäminen, niin osaatteko sanoa esim. millaista nyrkkyilytaustaa näillä 'sankareilla' on? Kuitenkin aika erilaista heilua luistimet jalassa kuin ilman. UFC-tyylinen matsi olisi tosin mukavampi :-D

Lostedt-Nielikäinen on ensimmäinen matsi.

En ole tappeluekspertti varsinaisesti,mutta lyöminen hokkarit jalassa jäällä/lenkkareissa kehässä on aivan eri maailmansa.

Aikoinaan kun sain nyrkkiä jäällä kuuppaan,niin ei periaatteessa tuntunut juuri ollenkaan,mutta nopea koukku kehässä pisti jo miettimään missä helvetissä nyt ollaan.Tunne pitää itse kokea;)
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
On ilmiselvää, ettei jääpinnalla "oteltaessa" lyönteihin voi saada kovin paljoa voimaa, kun kontaktipinta-ala alustaan on muutaman neliösenttimetrin luokkaa. Tällöin lyödään siis periaatteessa pelkällä yläkropalla. Nyrkkeiltäessä sen sijaan voimantuottoon osallistuu koko vartalo, jolloin tuotetun voiman määrä on aivan eri kertaluokkaa kuin jäällä.
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Koskaan en ole jäällä saanut nyrkkiä, muuta kuin hanska kädessä, mutta kehässä on muutamia iskuja tullut otettua. Uskoisin, että kehä on kuitenkin se pahempi paikka, sillä kiekkotappelu jäällä on melko nopea tapahtuma, jossa ei paljon meinata vaan mennään ja koitetaan parhaan mukaan osua kaveria naamariin. Kehässä taas iskuja tulee enemmän ja tähtääminen on helpompaa. Ja kuten joku jo sanoikin, siinä pääsee tinttaamaan jaloista lähtien. Toivottavasti kaverit vetävät sitten timeout- matseissa ihan tosissaan, eivätkä lyö läskiksi. Ammattiylpeys pelissä...;)
 

JanJ

Jäsen
Yellow Devil kirjoitti:
Oli hienoa nähdä taas kun Tepsin neiti sai turpaansa oikein kunnolla!!
Go Lostedt Go!!!!
Gone, Yellow Devil, Gone!!!!

No joo. Tappelut tekee taas tuloaan takaisin Liigaan. Tässä huomaa kirjottajien olevan keskimäärin aika nuoria. Olen seurannut liigaa 70-, 80-, 90- ja 2000 luvulla. Aikanaan otteluissa tapeltiin ihan mukavasti, ne tulivat spontaanisti ja sitten jännitettin tuleeko kakkonen vai vitonen. Ulos lensi todella harvoin. PRK:t ja OR:t vievät sitten aikanaan tappelut pois tehokkaasti. Nyt ne palaa. Mikäs sen hienompaa! Ja onneksi Ässät ottaa taas erää. Tekeekö Toivola jotain opinnäytettä Dallasille? Etenkin kun saatiin vielä yksi uusi sankari joukkueeseen. Sellainen jota vastaan ei mitkään lostedtit paljon päitä irti revi. Vai mitä, auktoriteetti Cairns?
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
JanJ kirjoitti:
Sellainen jota vastaan ei mitkään lostedtit paljon päitä irti revi. Vai mitä, auktoriteetti Cairns?

Totta! Ilman mitään vittuilua, olisi kiva nähdä että Patrik ottaisi matsia tekijämiehen kanssa. Kovasti on miehestä hehkutettu, mutta mitään mainittavaa ei ole tapahtunut. Toivottavasti ottaa 5.11 nickersonin kanssa yhteen.
 

Animal

Jäsen
C.Simon kirjoitti:
Totta! Ilman mitään vittuilua, olisi kiva nähdä että Patrik ottaisi matsia tekijämiehen kanssa.

Mikä on tekijämiehen määritelmä?

Mielestäni Kudroc on tekijämies millä mittapuulla tahansa mitattuna...
 

Morgoth

Jäsen
JanJ kirjoitti:
Aikanaan otteluissa tapeltiin ihan mukavasti, ne tulivat spontaanisti ja sitten jännitettin tuleeko kakkonen vai vitonen.

Aivan, tälläisiä spontaaneja kaivattaisiin lisää! Muistuupa mieleen vaikka TPS Mal Davisin ja Matti Forssin kahina joka taisi jatkua vielä käytävälläkin... Ei mitään tollasia ennen peliä; "Moi, otetaanko matsi tänään?" ja sitten ollaan taas kavereita pelin jälkeen. Prkele, kunnon tunnetta, verta, irroneita hampaita yms. eikä mitään show-meininkiä! :)
 

Emilio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Newcastle
Animal kirjoitti:
Mikä on tekijämiehen määritelmä?

Mielestäni Kudroc on tekijämies millä mittapuulla tahansa mitattuna...

Monta kertaa Kudroc on tapellut tämän kauden liigassa? Eiköhän hänestä muutenkin ole Saipalle enemmän hyötyä pelissä kuin tappelussa. Itsekin kyllä toivoisin Lostedtin ja jonkun liigan, sanotaan nyt vaikka kykynsä todistaneen kaverin kanssa.
 

JanJ

Jäsen
Animal kirjoitti:
Mikä on tekijämiehen määritelmä?
Tässä se voisi olla 11 tappelua 40 ottelussa ja sarjan muiden goonien arvostus nimeämällä hänet top10 tappelijaksi koko liigassa. Mutta muistetaan se että Dallas lähetti miehen Poriin kehittymään, koska AHL:ssä olisi ollut luvassa rikkovaa roolia ja helvetisti hanskausta. Suomessa on tarkoitus kehittää etenkin luistelua. Ei siinä kehity kun hoitelee pikkupateja ja muita vastaavia.
 

Animal

Jäsen
Emilio kirjoitti:
Monta kertaa Kudroc on tapellut tämän kauden liigassa?

Ei kertaakaan. Monta kertaa Shayne Toporowski on tapellut tämän kauden liigassa?

Jääkiekkoa kuule pelataan monissa muissakin liigoissa. Joissain niistä on jopa hiukan hövelimpi rangaistuskäytäntö tappeluiden suhteen..

Eiköhän hänestä muutenkin ole Saipalle enemmän hyötyä pelissä kuin tappelussa.

Ja minä taas väitän, että yksi peruste Kudrocin pestaamiselle oli myös SM-Liigaan vähintään "kohtalaiset" tappelutaidot.

Itsekin kyllä toivoisin Lostedtin ja jonkun liigan, sanotaan nyt vaikka kykynsä todistaneen kaverin kanssa.

Kuinka moni mielestäsi on liigassa ihan oikeasti "todistanut kykynsä" ?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös