Tappelut kadoksissa SM-Liigasta

  • 21 180
  • 197

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti Black Adder
Kyllähän tappelut kuuluvat kiekkoon ja toivoisin välejä selviteltävän rehdillä nyrkin puinnilla Liigassakin.
Okei, jos joku tekee "TRuudut", hyväksyn, että omasta porukasta tulee kaveri, joka näyttää, mistä kana kusee. Tai että joku kaksinkamppailutilanne voi päätyä boxing-vaiheeseen. Mutta se, että toistensa hakkaamisen pitäisi kuulua olennaisena osana, jokailtaisena viihdenumerona jokaiseen liigamatsiin, en vieläkään ymmärrä. Se sotkee viisikkokuvioita sekä johtaa yleensä jomman kumman tai molempien suihkuun marssitukseen, jopa pelikieltoihin. Ja siitä kärsii seuraavassa matsissa koko jengi. Stupid, sanon minä. Ja kyseessä ON änärikopiointi. Ja kyseessä ON roolimalli junnuille, joka on täysin väärä. Kele. Tana. Otetaanko matsi?
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sieltä se tuli

Voi luoja, mikä kommentti ... kysypä kaikilta aivotärähdyksen saaneilta, muuten loukkaantuneilta ja siltä yhdeltä SM-liigassa halvaantuneelta tsekiltä, mitä mieltä ovat tekstistäsi. Grow up.

Uskon kyllä sanomattakin, että tätä mieltä tästä ovat pelaajat, jonka henki täten vaarannetaan. Katsojana on kuitenkin rehellisyyden nimissä todettava, kuten sanoin, että kyllä varmasti syttyy aivan erilainen lataus tuollaisen tempun jälkeen. Kaikki ovat sen jälkeen katsomossakin niin sanotusti varpaillaan ja pelin luonne muuttuu välittömästi. Ilmassa on sähköä ja odotusta. Miten kävi? Minkälaiset sanktiot on luvassa? Vetääkö joku taklaajaa turpaan? Saako jompikumpi joukkue peliinsä tästä uutta energiaa vai päinvastoin?

Ihminen on ihminen. Ihmiset haluavat verta pakkiin, vaikkeivät sitä myöntäisikään. Joskus kauan sitten suuri yleisö hurrasi kun ihminen teurastettiin miekalla suurella areenalla. Miksi nykyään meninki olisi muuttunut? Olivatko ihmiset silloin tyhmempiä kuin nykyään? Pelaajat ovat viihdyttäjiä...tekivätpä he sen sitten millä tavalla hyvänsä. Pidät kommentistani tai et, sanon sen kuitenkin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Black Adder
Kyllähän tappelut kuuluvat kiekkoon ja toivoisin välejä selviteltävän rehdillä nyrkin puinnilla Liigassakin.

Niin ja jo kouluaikoina tappelut kiinnostivat kaikkia niin, että pukareiden ympärille kertyi aina suuri lauma ympyrään katsomaan. Viihdettä parhaimmillaan ja rehti tapa pistää asiat järjestykseen.

Mutta kun koulun jälkeen ihmisten on tarkoitus kasvaa henkisesti. Tosin voihan se olla, että osa kirjoittajista on vielä kouluiässä, ja siksi kommentit ovat ymmärrettäviä.
 

DieHard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Lopeta jo, ihmiset ovat jo kuulleet että tappelut eivät mahdu sinun kapeeseen maailmankatsomukseesi.

Jos 95% kaikista NHL-staroista, suomalaiset mukaanlukien pitävät tappeluita toivottavina ja suorastaan tarpeellisina niin sinun yksinäinen mielipiteesi ei hirveästi hetkauta.

Ehkä sinun kannattaisi kasvaa henkisesti ainakin sen verran että päähäsi mahtuisi suvaitsevuutta muille näkökulmille ilman että pitää tuomita niitä 'kouluikäisten kirjoittamiksi'.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Re: Sieltä se tuli

Viestin lähetti Cannibal
Ihminen on ihminen. Ihmiset haluavat verta pakkiin, vaikkeivät sitä myöntäisikään. Joskus kauan sitten suuri yleisö hurrasi kun ihminen teurastettiin miekalla suurella areenalla. Miksi nykyään meninki olisi muuttunut? Olivatko ihmiset silloin tyhmempiä kuin nykyään? Pelaajat ovat viihdyttäjiä...tekivätpä he sen sitten millä tavalla hyvänsä. Pidät kommentistani tai et, sanon sen kuitenkin.

Oletko kuullut evoluutiosta? Sivistyksestä?

"Ihmiset haluavat verta pakkiin"...luen kyllä itseni ihmiseksi, mutta tuollainen sairaus minulta onneksi puuttuu.

"Olivatko ihmiset silloin tyhmempiä kuin nykyään? "

No...näinhän sen PITÄISI olla, koska evoluutio ja tiedonkulun parantuminen kehittävät ihmistä, mutta tätä viestiketjua seuranneena voi todeta, ettei sama päde kaikkiin. Mutta niinhän se evoluutiossa menee...jotkut lajit jää jälkeen, ja lajien sisälläkin on yksilötason eroja.

"Pidät kommentistani tai et, sanon sen kuitenkin"

En voi sanoa pitäväni asenteestasi, mutta pidän kuitenkin suoraselkäisyydestäsi. Myönnät oman verenjanosi, mikä on ainakin minun mielestäni parempi kuin verenjanon piilottaminen valheiden taakse (jotkut varmaan niinkin tekevät, haluavat verta pakkiin mutta eivät kehtaa myöntää, joten väittävät tappeluille olevan jotain pelillistä tilausta tms).

Kuten eräs viisas muinoin sanoi, en ehkä ole ollenkaan samaa mieltä asiasi kanssa, mutta puolustan vaikka hengelläni oikeuttasi esittää kantasi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti DieHard
Lopeta jo, ihmiset ovat jo kuulleet että tappelut eivät mahdu sinun kapeeseen maailmankatsomukseesi.

Jos 95% kaikista NHL-staroista, suomalaiset mukaanlukien pitävät tappeluita toivottavina ja suorastaan tarpeellisina niin sinun yksinäinen mielipiteesi ei hirveästi hetkauta.

Ehkä sinun kannattaisi kasvaa henkisesti ainakin sen verran että päähäsi mahtuisi suvaitsevuutta muille näkökulmille ilman että pitää tuomita niitä 'kouluikäisten kirjoittamiksi'.

Minähän olen täällä ollut kertomassa ihmisille että "lopeta jo" ja "sinun mielipiteesi ei hirveästi hetkauta"?

Epäilet henkistä kasvuani, vaikka kahdessa edellisessä viestissä voimme suoraan todeta, että sinä yrität kieltää ja vähätellä minun mielipidettäni, ja minä taas yritän puolustaa jokaisen oikeutta sanoa mielipiteensä.

Minä vain spekuloin tuolla kouluikäisten kirjoitteluilla, koska edellinen kirjoittaja viittasi kouluun ja kuinka siellä keräännyttiin katsomaan tappelua. Toinen viittasi rooman valtakunnan väkivaltaisiin perinteisiin. Jos argumentit jatkuvasti sivuavat lapsen ajattelumallia, tai kansan joka juuri oli keksinyt avoviemärit, miksi en saisi hieman kysellä ja kyseenalaistaa?
 

DieHard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti psychodad
Minähän olen täällä ollut kertomassa ihmisille että "lopeta jo" ja "sinun mielipiteesi ei hirveästi hetkauta"?

Epäilet henkistä kasvuani, vaikka kahdessa edellisessä viestissä voimme suoraan todeta, että sinä yrität kieltää ja vähätellä minun mielipidettäni, ja minä taas yritän puolustaa jokaisen oikeutta sanoa mielipiteensä.

Minä vain spekuloin tuolla kouluikäisten kirjoitteluilla, koska edellinen kirjoittaja viittasi kouluun ja kuinka siellä keräännyttiin katsomaan tappelua. Toinen viittasi rooman valtakunnan väkivaltaisiin perinteisiin. Jos argumentit jatkuvasti sivuavat lapsen ajattelumallia, tai kansan joka juuri oli keksinyt avoviemärit, miksi en saisi hieman kysellä ja kyseenalaistaa?

1. Minä kunnioitan mielipidettäsi vaikka olenkin jyrkästi eri mieltä. Minä en epäile henkistä kasvuasi sen takia että vastustat tappeluita vaan sen takia että kutsut niitä jotka tykkäävät tappeluista henkisesti epäkypsiksi tjsp.

2. TAppeluilla on selkeä vaikutus ja rooli NHL:ssä, tätä et ilmeisesti ole sisäistänyt. Tämä ei ole mitään välitunti viihdettä vaan osa jääkiekkoa. Jääkiekossa on tapeltu niin kauan kuin sitä on pelattu. Huomaa että olet erittäin rajoittunut ajatusmaailmaltasi, kaikki sinun mielipiteestäsi eriävät kommentit ovat 'lapsen ajattelumallia' yms. Ei ole merkki kypsän ihmisen ajattelusta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Diehard, taidat nyt sekoittaa hyväksynnän ja suvaitsevaisuuden. Minä suvaitsen paljonkin muita mielipiteitä, mutta voin silti pitää niitä väärinä. Suvaitseminen ei tarkoita automaattista hyväksyntää. Kyllä minä voin keskustella tai väitellä mielipiteestä jonka olemassaolon suvaitsen.
 

DieHard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Viestin lähetti psychodad
Diehard, taidat nyt sekoittaa hyväksynnän ja suvaitsevaisuuden. Minä suvaitsen paljonkin muita mielipiteitä, mutta voin silti pitää niitä väärinä. Suvaitseminen ei tarkoita automaattista hyväksyntää. Kyllä minä voin keskustella tai väitellä mielipiteestä jonka olemassaolon suvaitsen.

Suvaitsevuus tarkoittaa sitä että hyväksyt muiden mielipiteet ilman että kutsut niiden esittäjää 'epäkypsäksi' tai 'lapselliseksi' vain sen takia että olet eri mieltä.

Pakko muuten kysyä, kuinka vanha olet?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti DieHard
1. Minä kunnioitan mielipidettäsi vaikka olenkin jyrkästi eri mieltä. Minä en epäile henkistä kasvuasi sen takia että vastustat tappeluita vaan sen takia että kutsut niitä jotka tykkäävät tappeluista henkisesti epäkypsiksi tjsp.

2. TAppeluilla on selkeä vaikutus ja rooli NHL:ssä, tätä et ilmeisesti ole sisäistänyt. Tämä ei ole mitään välitunti viihdettä vaan osa jääkiekkoa. Jääkiekossa on tapeltu niin kauan kuin sitä on pelattu. Huomaa että olet erittäin rajoittunut ajatusmaailmaltasi, kaikki sinun mielipiteestäsi eriävät kommentit ovat 'lapsen ajattelumallia' yms. Ei ole merkki kypsän ihmisen ajattelusta.


"Minä en epäile henkistä kasvuasi sen takia että vastustat tappeluita vaan sen takia että kutsut niitä jotka tykkäävät tappeluista henkisesti epäkypsiksi tjsp"

tuo tjsp todellakin pitää paikkansa, siis jotain ehkä sinne päin sinun omissa kuvitelmissasi. Minä en suoraan ole kutsunut ketään henkisesti epäkypsäksi.

"2. TAppeluilla on selkeä vaikutus ja rooli NHL:ssä, tätä et ilmeisesti ole sisäistänyt. "

Oli aikoinaan, tähtien suojeleminen. Nykyään se on showta faneille.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti DieHard
Suvaitsevuus tarkoittaa sitä että hyväksyt muiden mielipiteet ilman että kutsut niiden esittäjää 'epäkypsäksi' tai 'lapselliseksi' vain sen takia että olet eri mieltä.

Pakko muuten kysyä, kuinka vanha olet?


Suvaitsevaisuus ei tarkoita hyväksyntää. Minä suvaitsen sinun kantasi, sinä saat puolestani sen esittää, mutta tottakai siitä kannasta saa keskustella. En minä siitä kuitenkaan samaa mieltä ole.

Ketä minä olen kutsunut epäkypsäksi tai lapselliseksi?


27
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: No jaa

Viestin lähetti aika epeli
Voi luoja, mikä kommentti ... kysypä kaikilta aivotärähdyksen saaneilta, muuten loukkaantuneilta ja siltä yhdeltä SM-liigassa halvaantuneelta tsekiltä, mitä mieltä ovat tekstistäsi. Grow up.

Mitenkään olemalla sitämieltä, että minusta on mukava katsoa pahoja loukkaantumisia tai muita sikailuja, niin voin väittää, että formulaa moni katsoi Sennan ja muiden kuolemien myötä todella suurijoukko ja katselee edelleen, juuri toivossa nähdä vakavia loukkaantumisia yms. Itse en siitä pidä, mutta tappeluita en asiaan sotkisi, varsinkaan sellaisia joissa molemmat ovat mukana. Sehän on loistavaa viihdettä, varsinkin sattuessa muuten jo niin tylsään otteluun.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Varmasti NHL:n showpainikin sytyttää mutta menee mun mielestä vähän spedeilyks. Ja tosiaan, kyllähän jääkiekos pitäs saada taklata puhtaasti ja kovaa ilman jotain kostonuhkaa-ellei se tapahdu sääntöjen mukaisin keinoin. Ainakaan kalleimpia supertähtiä ei tarttis paijailla. Ymmärrän että jatkuva ryntäily ja puolirumat taklaukset aiheuttaa seurauksia mutta puhtaasti ja kovaa saa ja pitääkin ottaa- vaikka selässä lukis 66 ja nimi ois Mario.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jotenkin korpeaa Suomen liigassa että nämä jannut jotka ovat katselleet NHL weeklya töllöstä kuvittelevat olevansa kovia jätkiä jos törkeilevät tai vaikka peräti tappelevat (hui!)

Valitettavan moni sekoittaa väkivallan kovuuteen.

Mutta kun kerran jenkeissäkin on "fighting spirit" ja "Nothing but the team" jne jne niin "jonkun pitää tehdä likast duunii voiton eteen ja ottaa ja antaa iskuja. Joskus joukkue kaipaa herätystä."
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Onko näin?

Psychodad, onko ihmisen evoluutio tosiaan mennyt niistä ajoista eteenpäin? Olen käsittänyt, ettei sillä saralla ehdi tapahtua juuri mitään parissa tuhannessa vuodessa, vaan evoluutiossa puhutaan pikemminkin sadoista tuhansista vuosista. Rooman valtakunnan aikainen ihminen oli fyysisesti täysin samanlainen. Sivistystä on kyllä kieltämättä tullut, mutta vaistoiltaan ja pohjimmiltaan puhutaan täysin samasta lajista, joilla on täysin samanlaiset aivot fyysisessä mielessä. Nykyäänkin tapahtuu tosin aika paljon sellaista, joka sallitaan, mutta jota ei välttämättä kovin sivistyneenä voida pitää.

Olen sitä mieltä, että yhteiskunta on tietysti sivistyneempi ja erilainen kuin silloin, mutta ihmiset ovat yhä pohjimmiltaan samoja. Kaikissa kytee verenhimo. Viihde on nyt "puhdasta" urheilua eikä tappamista kuten silloin, mutta samoja elementtejä nykyäänkin on havaittavissa. Miksi haluamme nähdä verisiä elokuvia? Miksi on väkivaltaviihdettä, jos sitä ei nykyajan sivistynyt ihminen halua katsoa? Asia on nimenomaa niin, että nyt nuo alkukantaiset vietit puretaan sivistyneemmällä tavalla ulos, mutta siellä ne samat tunteet ovat edelleenkin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Fyysisiin muutoksiin menee pidempiä aikoja, mutta onhan ihminen mennyt aikamoisin harppauksin eteenpäin niistä ajoista.

Mutta kuten sanottua, ei se kaikkia koske...jotkut ovat tosiaan vieläkin aika barbaarisessa vaiheessa. Onhan ihminen edelleen sotaisa, vaikka tietoisuus onkin kasvanut huomattavasti. Uskonnot ovat myös menettäneet voimaansa.
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jääkiekkoa pelataan sellaisella aggressiivisuustasolla, että satunnaiset nokkapokat ja maalineduskahakat kertovat vain oikeanlaisesta latauksesta. Väitän, että kovan, puhtaan taklauspelin salliminen vähentäisi tappeluiden määrää, koska aggressiivisuus purkautuisi jo näihin koviin kontakteihin. Amerikkalaista jalkapalloa pelanneena tiedän, että siinä lajissa ei juuri tappeluita synny, koska seuraavan "niitin" voi antaa aina entistä lujempaa.
Ne pelaajat, jotka sitten joutuvat kaukalossa oikein varsinaisiin tappeluihin, ovat varmasti näitä koulun pihalla tappelu-uransa aloittaneita.
Suurimpia luusereita tässä hommassa ovat lopulta ne, jotka istuvat katsomossa ja odottavat tappeluita (ne, jotka koulun pihalla kerääntyivät rinkiin tappelijoiden ympärille). Get a life!
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti psychodad
Fyysisiin muutoksiin menee pidempiä aikoja, mutta onhan ihminen mennyt aikamoisin harppauksin eteenpäin niistä ajoista.

Kyllä, kehitys kehittyy. Stalin tapatti 30 miljoonaa ihmistä ja Hitler lähes saman määrän 200 000 vuotta ihmislajin syntymän jälkeen ja 60-70 vuotta ennen nykypäivää. Innokkaita apureitakin löytyi pilvin pimein. Eivät siihen luolamiehet pystyneet!

Ihmisen pahuuden määrä on vakio ja pahuuden tuottamisen välineet kehittyneet. Jos mikä, niin ihmisen tekopyhyys on kasvanut. Joo, en minä, vaan ne toiset.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Hearsay
Väitän, että kovan, puhtaan taklauspelin salliminen vähentäisi tappeluiden määrää, koska aggressiivisuus purkautuisi jo näihin koviin kontakteihin.

Suurimpia luusereita tässä hommassa ovat lopulta ne, jotka istuvat katsomossa ja odottavat tappeluita (ne, jotka koulun pihalla kerääntyivät rinkiin tappelijoiden ympärille). Get a life!

Molemmissa samaa mieltä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti rossoblu
Kyllä, kehitys kehittyy. Stalin tapatti 30 miljoonaa ihmistä ja Hitler lähes saman määrän 200 000 vuotta ihmislajin syntymän jälkeen ja 60-70 vuotta ennen nykypäivää. Innokkaita apureitakin löytyi pilvin pimein. Eivät siihen luolamiehet pystyneet!

Ihmisen pahuuden määrä on vakio ja pahuuden tuottamisen välineet kehittyneet. Jos mikä, niin ihmisen tekopyhyys on kasvanut. Joo, en minä, vaan ne toiset.

Olenko jossain vaiheessa väittänyt, että koko ihmiskunta olisi kehittynyt? Sairaita yksilöitä löytyy.

Ja väitän, että Hitler ja Stalin olivat varmasti helvetin paljon fiksumpia kuin muinaisen rooman kansalaiset, mutta käyttivät älykkyyttään vääriin tarkoituksiin. Psykopaatit menestyvät aika usein, koska heiltä puuttuu kaikenlainen empaattisuus.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti aika epeli
Okei, jos joku tekee "TRuudut", hyväksyn, että omasta porukasta tulee kaveri, joka näyttää, mistä kana kusee. Tai että joku kaksinkamppailutilanne voi päätyä boxing-vaiheeseen.

Juuri näin, tapellaan silloin kun on aihetta, ei sirkuksen vuoksi. Tähtipelaajan liian kovasta ottamisesta joutuu maksamaan, jos joutuu ja myös pelaajat voivat keskenään selvitellä välejään, jos siltä tuntuu. Penkillä istumalla ei pelejä voiteta, mutta silloin joskus, kun tilanne ajautuu nyrkinpuintiasteelle, niin toivoisi tuomareiden puolelta, että annettaisiin poikien painaa hamaan loppuun saakka.

On aivan käsittämätöntä miten nämä eräät kirjoittajat saavat aiheen kuin aiheen käännettyä päälaelleen. Kukaan fiksu ihminenhän tähän ketjuun ei enää kirjoita mitään, kun vain vilkaiseekaan viimeisiä kahtakymmentä kaaprielun ja psykon viestiä. Huh huh! No oma pää on tunnetusti puuta.

Otan tähän käytännönesimerkin siitä miten tappelu toimii kaukalossa. Ei tartte olla professori tajutakseen. Isokokoinen kolossi ajelee pelin tiimellyksessä, selvästi metsästäen, vastakkaisen joukkueen kynäsentterin hirveällä avojäänpommilla niin, että kamat leviää pitkin kenttää ja poika on vähintäänkin erän loppuun asti muissa maailmoissa. Seuraavaan kolossin vaihtoon hälyttää vastapuolen valmentaja kentälle joukkueen goonin, joka tulee sanomaan "se oli chicken viimonen kerta kun yrität vahingoittaa meidän taitopelaajaa" ja pistää muistin virkistämiseksi vielä viisi Mike Tysonia kypärän sisuksiin. Veikkaanpa, että kynäilijä saa tästä eteenpäin pelata hieman paremmissa olosuhteissa kuin ensimmäisessä erässä ja sama koskee molempia joukkueita, jos heillä on taitopelaajiaan puolustavat goonit jengissä. Vaikkei peli muuten olisi siistiä, saavat tähtipelaajat olla rauhassa liian kovalta ottamiselta.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Re: Re: Sieltä se tuli

Viestin lähetti psychodad
Oletko kuullut evoluutiosta? Sivistyksestä?
Ihmisten geeniperimä ei ole muuttunut käytännössä juuti mitenkään tuhansiin vuosiin. Siihen tarvittaan pidempi aika. Tiedon määrä on vain kumulatiivisesti kasautunut.

Psychodad, kysymys sinulle: et kai vain ole hankkinut lapsia tai hankkinut elämänkumppania alkukantaisten viettejesi takia. Se olisi todella sivistymätöntä logiikallasi.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti psychodad
Olenko jossain vaiheessa väittänyt, että koko ihmiskunta olisi kehittynyt? Sairaita yksilöitä löytyy.

Ja väitän, että Hitler ja Stalin olivat varmasti helvetin paljon fiksumpia kuin muinaisen rooman kansalaiset, mutta käyttivät älykkyyttään vääriin tarkoituksiin. Psykopaatit menestyvät aika usein, koska heiltä puuttuu kaikenlainen empaattisuus.

Esität niin rajuja mielipiteitä ikäänkuin faktoina, että on aivan pakko kysyä mihin asiantuntemukseen nuo väitteesi perustuvat. Kuinka monta vuotta olet opiskellut biologiaa, ja erityisesti evoluutiobiologiaa? Vai onko taustallasi kenties sosiologian opintoja? Oletko perehtynyt Wilsonin kirjaan Sociobiology? Tai Stephen Jay Gouldin tuotantoon?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Re: Re: Re: Sieltä se tuli

Viestin lähetti dana77
Ihmisten geeniperimä ei ole muuttunut käytännössä juuti mitenkään tuhansiin vuosiin. Siihen tarvittaan pidempi aika. Tiedon määrä on vain kumulatiivisesti kasautunut.

Psychodad, kysymys sinulle: et kai vain ole hankkinut lapsia tai hankkinut elämänkumppania alkukantaisten viettejesi takia. Se olisi todella sivistymätöntä logiikallasi.

Ei ole lapsia, ja vaimoakaan ei ole hankittu alkukantaisten viettien vuoksi.

Vaikea kyllä nähdä mitään sivistymätöntä positiivisissa teoissa, mutta jos haluat verrata elämän luomista ja elämän lopettamista samassa valossa, ole hyvä vaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti rossoblu
Esität niin rajuja mielipiteitä ikäänkuin faktoina, että on aivan pakko kysyä mihin asiantuntemukseen nuo väitteesi perustuvat. Kuinka monta vuotta olet opiskellut biologiaa, ja erityisesti evoluutiobiologiaa? Vai onko taustallasi kenties sosiologian opintoja? Oletko perehtynyt Wilsonin kirjaan Sociobiology? Tai Stephen Jay Gouldin tuotantoon?

Sisältyikö noihin kommentoimiisi väitteisiin jotain, mikä olisi evoluutiobiologian opinnoilla todistettavissa?

Hitlerin tai Stalinin älykkyydestähän oli puhe.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös