Tappeluketju kaudella 2011-12

  • 268 031
  • 749

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kyllähän tämän tappelun alkutahdit lyötiin maaperään jo perjantaisessa kohtaamisessa, jossa HIFK onnistui tappamaan Pelicansien pelin varsin mallikkaasti.

Suikkanen peräänkuulutti sen pelin alussa, että Pelsujen pitää saada omasta pelistään kiinni, ja palata taas ns. sorvin ääreen. Näin ei kuitenkaan käynyt ja peli valui vastustajalle.

Kolmannessa erässä pelin ratkettua, yllätys yllätys, kun entiset HIFK-pelaajat Wärn ja Luttinen kävivät vähän kierroksilla ja saivat aikaan monta pientä torikokousta. Ei Suikkanen niin tyhmä ole, etteikö tietäisi saman vastustajan tulevan vastaan jo seuraavana päivänä. Normaalia asetelmien hakua siis ja varsin selkeällä ja ymmärrettävällä tavalla.

Lauantain peli kun kaventui kolmannessa erässä 3-5:een, voiton suhteen kaikki oli vielä avoinna. Mutta kun Pesonen pisti numerot 3-6:een, oli voittajan nimi selvä. Taas Suikkasella oli mahdollisuus herättelyyn.

Pelsujen peli on mennyt maaottelutauon jälkeen vähemmän ja enemmän väärille urille. Tottakait Suikkanen haluaa sen palautuvan mahdollisimman nopeasti takaisin urilleen, eikä siihen kuulu mitään tappeluja. Mutta kyllä Kaitsu nämä herätyskeinot myöskin osaa, ja tämähän oli juuri sitä itseään. Vastustaja tässä back-to-back sarjassa vaan sattui olemaan sopivasti HIFK, niin show:n järjestäminen onnistui aika helposti. Matikainen, tottakait, ymmärsi myös jutun juuren ja oli valmis asettumaan vastaan.

Ja kyllähän Suikkanen senkin tiesi, että HIFK luistelee taas vastaan kunhan joulu on ensin vietetty. Haetaan jo asetelmia siihenkin peliin. Mielenkiintoista onkin nähdä, ketkä ovat päätuomareina tuossa pelissä.

SM-liiga rakentaa älykkäällä algoritmillään näitä tuplakierroksia, mutta heiltä jäi asia vähän kuin puolitiehen. Olisi ollut ehdottoman tärkeää, että sama päätuomarikaksikko olisi puhaltanut myös tuon toisen pelin. Vain heillä oli selkeä näkemys perjantai-illan tapahtumista Hesassa.

Esim. joku siirretty rangaistus olisi ehdottomasti kannattanut viheltää heti pois, vaikka hyötynäkökohta onkin sallittua antaa. Se ei ole kuitenkaan mitenkään pakollinen annettavaksi.

Itse tapahtumista jäi naurattamaan eniten se, kun Tuomainen sai parinsa kanssa "tappelun" valmiiksi. Kevyttä hymyilyä ja selkään taputtelua matkalla suihkuun. Poikien homma kansan viihdyttämisessä tuli hoidettua koodin mukaisesti, ja matka jatkuu.

Tällaiset joukkotappelut eivät kuulu mitenkään jääkiekkoon, mutta ovat harvakseltaan tulleessaan sopivia viihdyttäjiä. Mikään itseisarvo ne eivät kuitenkaan saa olla. Pelaajia tällaisilla tempauksilla herätellään kohti uusia pelejä, ei sen kummempaa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Kuuluvatko tappelut mielestäsi myös suomalaiseen juniorikiekkoon? Miksi juu tai miksi ei?
Minäpä yritän lyhyesti.

Tappelut eivät kuulu juniorikiekkoon.

1) Juniorit kehittyvät fyysisesti eri tahdilla. Varsinkin nuoremmissa junnuissa koko- ja voimaerot voivat olla valtavia, joten mahdollisuus loukkaantumisiin tappelussa olisi iso.

2) Junioreita koulutetaan jääkiekkoharrastuksessa myös elämää varten, ei pelkästään jääkiekkoa varten. Elämässä pitää kunnioittaa toisia ja sen vuoksi juniorikiekossa pitää lähtökohtaisesti opettaa kunnioittamaan vastustajaa.

3) Tappelut kuuluvat jääkiekkoon mutta eivät ole olennainen osa sitä. Tappelijoita ei suomalaisessa kiekossa erityisesti tarvita, vaikka itse pidänkin isojen miesten square off -tyylisistä taisteluista. Sen vuoksi junioreita pitää ohjata perusroolituksiin heidän ominaisuuksiensa perusteella. Tappelija ei ole perusrooli suomalaisessa jääkiekossa siinä missä "rouhija", "sniperi" tms ovat.

Yksi mikä tämän tapauksen jälkimainingeissa minua oksettaa jo valmiiksi on se, että POIKKEUKSELLINEN tapaus tulee määrittämään miten jääkiekkoa katsotaan niiden silmissä, jotka käyvät peleissä satunnaisesti tai eivät koskaan. Olen aivan varma, että seuraavan viiden kauden aikana samanlaista tapahtumaa ei nähdä vaikka kukaan ei paheksuisi.

Silti nyt ollaan jotenkin hirveän huolissaan siitä 7v Jarmo-Petteristä, joka haluaisi pelata jääkiekkoa.

"Sä et lätkäharrastusta aloita, koska aikuiset tappeli ammattilaissarjassa."

Hieno perustelu fiktiiviseltä isiltä tai äidiltä, joka järkyttyi lauantaina.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olipa yllätys, että Ape on ensimmäisenä itkemässä eilisestä myllystä:

IL: Alpo Suhonen: Matikainen valehtelee!

Seuraavaksi voimme kai odotella Herttoniemen Eläkeläisten, Pelastakaa Lapset RY:n, Maria Guzenina-Richardsonin ja Paavo Arhinmäen vinkumisia.

Mielestäni kaikki kukkahattutädit ovat yhtä oikeutettuja mielipiteisiinsä, kuin kovat jätkätkin. Ja Alpo on täysin oikeassa, Matikainen valehtelee, jokainen meistä sen tietää. Apen näkemys kaukaloväkivallasta on ehdoton, mutta kyllä on osaksi on oikeassa.
 
Apen näkemys kaukaloväkivallasta on ehdoton, mutta kyllä on osaksi on oikeassa.

Alpollakin tuo mielipide vaihtelee aina sen mukaan, miten on oma perse ojassa. Aikoinaan tuon "T.Ruutu/T.Sihvonen" -tapauksen yhteydessä Ape mahtipontisesti ja ylpeänä huuteli ylpeänä siitä, että "NHL:ssä näin ei tapahdu, jos tapahtuu siellä tapellaan". Sekö ei silloin ole juuri tuota, mistä Ape tällä hetkellä valittaa? Itse olen ajoittain halunnut pitää Apesta, mutta joka kerta kun Apen suu aukeaa, muuttuu hän entistäkin vastenmielisemmäksi, hävettää että joku edes viitsii tuon kommentteja mihinkään julkisuuteen kirjoittaa.
 

Fordél

Jäsen
Olipa yllätys, että Ape on ensimmäisenä itkemässä eilisestä myllystä:

IL: Alpo Suhonen: Matikainen valehtelee!

Seuraavaksi voimme kai odotella Herttoniemen Eläkeläisten, Pelastakaa Lapset RY:n, Maria Guzenina-Richardsonin ja Paavo Arhinmäen vinkumisia.

Tuskinpa tossa mitään itkemistä. On täysin odotettua, että tällainen lausunto tilataan jostain, jotta saadaan muka kohu aikaan. Apeltahan näitä tunnetusti saadaan. Kummaa, että lausuntoa ei pyydetty joltain joka hyväksyy tällaiset tappelut lätkässä. Ihan yhtä tyhjän kanssa koko uutisointi.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
ja Paavo Arhinmäen vinkumisia

Paavo tukee vain jalkapallohuligaanien hyökkäyksiä baareihin yms., ei se tosiaan lätkätappeluista mitään ymmärrä.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Eilen Pelicans-HIFK ottelussa näimme huikeaa jääkiekkoviihdettä. Paljon maaleja ja tappeluita. Mitä vielä voisi jääkiekko-ottelulta pyytää?
Kysyisin teiltä arvon kukkahattutädit, Mihin sijoittaisitte tappelijat (etenkin NHL:ssä) jos tappelut kiellettäisiin. Epäilisisin että seurauksena olisi paljon enemmän itsemurhia kuin viime kesänä.

Ja miten niin tappelijat ovat huono esikuva junioreille?? Tunnen monta junioria jotka ovat innoissaan jos näkevät telkkarista jääkiekkotappelun. Eivät he ole innoissaan siksi että haluaisivat itsekin isona tappelijaksi vaan siksi että heille välittyy telkkarin kautta se aito jääkiekon henki missä omaa joukkuetta puolustetaan viimeiseen asti.

Jääkiekko on tunnepeli ja tappelujen kieltämisellä jääkiekon suosio laskee varmasti. Tappelujen vastustajat voivat vaikka käydä jääkaapilla sen ajan kun sedät vähän muksii toisiaan.
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Nyt jyrähti itse rautakansleri Hartwallin kätköistä, kertoo MTV3. Kummola toteaa muun muassa, että "(MM-)kisoissa ei tapella koskaan". Eipä. (Ensimmäinen linkki ohjaa MTV3:n uutiseen, toinen Youtube-videoon.)
 
Melko varmasti näiden jengien välinen seuraava matsi tulee olemaan loppuunmyyty. Oliko liigalla muuten taannoin joku "tunnetta peliin" tunnuslause tai vastaava. Nyt kun sitä kerrankin oli, niin sitten sieltä taholta aletaan jeesustelemaan. Luulisi tuotteen kiinnostavuuden kasvun tuovan tyytyväisyyttä, eikä lähdettäisi tuolla lailla omia tuomitsemaan.

Niin, liigan ongelmahan on se, että halutaan miellyttää kaikkia (=myös niitä, jotka eivät käy peleissä tai edes katso pelejä). Sloganeina on juuri noita "tunnetta peliin" tyylisiä juttuja, mutta kun kaikki eivät näköjään halua sitä tunnetta. Useaan otteeseen olen ihmetellyt sitä pakkomiellettä miellyttää ihmisiä, jotka eivät ole maksavia katsojia, miksi Sm-liigan pitää miellyttää 48v kotiäiti Irmaa, joka ei ole ikinä elämänsä aikana laittanut senttiäkään Sm-liigaan? Ja miksi ulkopuolisten ihmisten täytyy tulla moralisoimaan asiaa tai lajia, joka ei häntä kiinnosta tai josta hän ei ymmärrä? Menevätkö samat ihmiset nyrkkeilyfoorumeille kertomaan siitä, että on rumaa lyödä toista ja tulee paha olo sen katsomisesta.

Ja mikä itseäni eniten ihmetyttää tässä asiassa on nämä vanhemmat, jotka ovat huolissaan ja väittävät lapsiensa ottavan vaikutteita: Mitä ihmettä oikeasti? Hyvin kasvatettu lapsi ymmärtää eron eri asioiden välillä: jääkiekkoon liittyvä väkivalta ja sen kuuluminen ammattikiekkoon, ei juniorikiekkoon, on aivan sama asia, kuin käsittää ero TV:ssä tapahtuvien asioiden ja oikeassa elämässä tapahtuvien asioiden välillä. Itse olen pelannut kiekkoa ja minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa ymmärtää sitä eroa. Nyky-yhteiskunnassa on aivan käsittämätön tarve hyysätä ja vahtia, lapset kasvatetaan pumpulissa ja kun elämä alkaakin potkia päähän, niin kuin se eittämättä jokaisella meillä joskus, nykyajan nuoret eivät osaa käsitellä asiaa ja sen takia nuorilla todetaan masennusta jatkuvasti vuosi vuodelta enemmän. Loppu meni hieman aiheen ohi, mutta minua huolestuttaa tuo nykytrendi, jossa kaikista vaikeuksista halutaan syyttää jääkiekkoa, televisiota, tietokonepelejä, vaikka se suurin syy löytyy sieltä kuuluisasta peilistä, omasta tekemisestä ja siitä, ettei vanhemmilta löydy enää aikaa lapsille.

Ja miten niin tappelijat ovat huono esikuva junioreille?? Tunnen monta junioria jotka ovat innoissaan jos näkevät telkkarista jääkiekkotappelun. Eivät he ole innoissaan siksi että haluaisivat itsekin isona tappelijaksi vaan siksi että heille välittyy telkkarin kautta se aito jääkiekon henki missä omaa joukkuetta puolustetaan viimeiseen asti.

Juuri näin, tässä tiivistyy se, mistä tappeluissa on (ainakin pitäisi olla aina) kyse. Jääkiekko on peli, jossa hommaan kuuluu fyysinen uhka ja mentaalipuolella pelaaminen. Juuri siihen perustuu jääkiekon mielenkiinto, että pelaaja voi pärjätä, vaikkei omaisikaan maailmanluokan peliälyä, vaan voi omaa tekemistä seuraamalla löytää sen oman juttunsa, jolla yrittää avata tietä tähtiin. En ole showtappeluiden ystävä, mutta tappeluille on edelleenkin oma paikkansa myös suomalaisessa jääkiekossa.

Edit: Alku siis siirretty HIFK-osiosta
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sloganeina on juuri noita "tunnetta peliin" tyylisiä juttuja, mutta kun kaikki eivät näköjään halua sitä tunnetta.

Mutta onko tappelut vain sen "tunneta peliin" sloganin mukaisia? Kyllä se itse pelillistä asioista pitää tulla, siis tuo "tunneta peliin".
Ja ei, en ole kukkahatutäti.

Tuo eilinen joukkotappelu on minua enemmän naurattanut kuin "vituttanut". Mutta en jotenkin noista joukkotappeluista "saa irti" oikein mitään, varsinkaan kun loppupeleissä mitään sellaista ei noissa kahdessa pelissä käsittääkseni tapahtunut joka olisi tuon "oikeuttanut". Ketään ei kolattu törkeästi tjsp.

Itse olen sillä tapaa tappeluiden kannalla, että jos kaksi äijää oikeasti keskenään haluavat tapella, niin siitä vaan. Tai jos joku törkeästi taklaa jonkun toisen, niin kyllä sitä mielestäni saa mennä tappelun muodossa "rankaisemaan".

Kuten joku jo mainitsi, niin viime vuonna 5% S/M-liiga matseissa tapeltiin. Ei tuo nyt kovin suuri numero ole. Mielestäni ei tarvi olla enempää, saati vähempää.

Myöskään tappelut eivät kuulu junnukiekkoon, kuten Aravirtakin sanoi viime kaudella Kreps vs. Marjamäki nujakan jälkeen, että ammattilaisurheilussa asia on eri. Ja varsinkin kun "rehdisti" otetaan yhteen.
 

JK43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Boston
Tätä mieltä on siis Hifkin kultakypärä. Pelicansin kultakypäräkääpiö (Lasch), jonka vastustajan gooni (Nyholm) pakotti tappelemaan on toista mieltä.

Onko tähän Laschin mielipiteeseen jotain lähdettä, ainakin tämän ketjun edellisellä sivulla oli Gellnerin postaama Laschin Twitter-päivitys:

Yhtä täpinöissään oli myös Lasch noista tappeluista kommenttiensa perusteella.
Lasch Twitterissä: Tough loss for @LahdenPelicans tonight, but the boys came together at the end of the game with a couple line brawls #oldtimehockey #loveit

Liiga moralisoi ja koittaa kiillottaa omaa kilpeään, eikö siellä ollut kenelläkään tiedossa että näissä back-to-back -otteluissa tällainen riski on todella suuri? Ainakin itselle oli jopa pienoinen yllätys että Ilves-Ässät -pelissä ei räjähtänyt kun ilmeisesti perjantain pelin jälkeen siihen oli aika hyvät ainekset.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mihin sijoittaisitte tappelijat (etenkin NHL:ssä) jos tappelut kiellettäisiin. Epäilisisin että seurauksena olisi paljon enemmän itsemurhia kuin viime kesänä.
Itse neuvoisin hankkimaan jonkin kehittävän harrastuksen tappelemisen tilalle ja vähentämään lääkkeiden käyttöä. Ihan riippumatta siitä kuinka kategorisesti tappelut kiellettäisiin. Kaikkien henkiset edellytykset eivät varmaan riitä koulunkäyntiavustajan hommiin kuten Helgellä, mutta eiköhän vanhoille lätkäjätkille aina jotain kevyttä terapiahommaa järjesty.

Mikäli jojoon ripustautuminen on gooneille luontevin vaihtoehto hanskaamishommien huvetessa, niin silloin ammattikunnan aines taitaa olla paljon kehnompaa kuin ikinä kuvittelinkaan.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kysyisin teiltä arvon kukkahattutädit, Mihin sijoittaisitte tappelijat (etenkin NHL:ssä) jos tappelut kiellettäisiin. Epäilisisin että seurauksena olisi paljon enemmän itsemurhia kuin viime kesänä.
Eiköhän jokaiselle jokin paikka jostain aina löydy. Joku päätyy vankilaan, toinen hirteen ja kolmas saattaa vaikka keksiä jotain järkevääkin tekemistä itselleen ja elää niin kuin normaalitkin ihmiset.
 
Mutta onko tappelut vain sen "tunneta peliin" sloganin mukaisia? Kyllä se itse pelillistä asioista pitää tulla, siis tuo "tunneta peliin".
Ja ei, en ole kukkahatutäti.

Kyllä, pelillisistä asioista sen pitää tulla, mutta joskus se pelin tunne nyt vaan sattuu eskaloitumaan pienillä nyrkkihippasilla, niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan, jollei muuteta sääntöjä, jos mietitään lajia nimeltä jääkiekko.

Eniten toivoisin sitä, että nämä Alpo Suhoset ja etenkin Kalervo Kummolat pitäisivät turpansa kiinni, kun siitä moralisoinnista ei ole mitään muuta kuin hallaa. Ketä oikeasti hyödyttää, että suomalaisen jääkiekon johtohahmoksi miellettävä ihminen tulee moralisoimaan ja tuomitsemaan näitä juttuja? Kummolakin on ollut jääkiekkotoiminnassa ja median kanssa tekemisisissä jo niin kauan, että tiesi aivan varmasti, että hänen sanomastaan revitään otsikkoja. Miten Jääkiekkoliiton johdossa voi olla ihmisiä, joille oman mielipiteen esille tuominen ja oman itsensä nostaminen muiden yläpuolelle on tärkeämpää, kuin sen oman lajin aseman parantaminen? Olen useaan kertaan nähnyt tai kuullut, että median edustajalle on sanottu: "En kommentoi".

Ja ei, en ole eilisiltaisten joukkotappeluiden suuri fani.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kovimmat tappeluiden vastustajat on samoja henkilöitä jotka vapaalla puolella käy kertomassa homouden ihanuudesta. Tämä yleinen ilmiö maailmassa että naismaisuus saa joka alalla yliotteet. Jos ei feministit ole siitä huolehtimassa niin sitten naismaiset miehet. Kaikki rehti kovuus halutaan pois ja ruohon nuuskiminen tilalle.
 

Fordél

Jäsen
Kovimmat tappeluiden vastustajat on samoja henkilöitä jotka vapaalla puolella käy kertomassa homouden ihanuudesta. Tämä yleinen ilmiö maailmassa että naismaisuus saa joka alalla yliotteet. Jos ei feministit ole siitä huolehtimassa niin sitten naismaiset miehet. Kaikki rehti kovuus halutaan pois ja ruohon nuuskiminen tilalle.

Mahtavaa keittiöpsykologiaa! Lienen yksi näistä henkilöistä, joista yllä jauhat, joten otan mieluusti tähän kiinni.

Analyosointitaidossasi tai sitten ihan lukutaidossasi on kehitettävää. Mulla ei ole mitään rehtiä kovuutta vastaan. En ole edelleenkään tappeluja vastaan niin kauan kuin ne ovat aitoja ja selkeästi pelin voittamiseen liittyviä tai niillä ratkotaan joidenkin pelaajien ylilyönnit. Sen sijaan tällaiset ennaltasovitut tappelut, jotka eivät liittyneet ottelun voittoon (ei esim. yritetty herätellä joukkuetta) ovat mielestäni turhia eikä noissa ole mitään rehtiä kovuutta. Ihan pelkkää showta.

Jos tämä on mielestäsi jotenkin naismainen tai kukkahattutätimäinen näkökulma niin se saa sitä ihan mieluusti olla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kovimmat tappeluiden vastustajat on samoja henkilöitä jotka vapaalla puolella käy kertomassa homouden ihanuudesta. Tämä yleinen ilmiö maailmassa että naismaisuus saa joka alalla yliotteet. Jos ei feministit ole siitä huolehtimassa niin sitten naismaiset miehet. Kaikki rehti kovuus halutaan pois ja ruohon nuuskiminen tilalle.

Jos ja kun olet palstan hurskain kristitty, niin kiinnostaisi tietää mitä se sun pyhä kirjasi sun mielestäsi sanoo lätkätappeluista? Vetäiskö Jeesus kilpparit, kääntäsikö toisen posken vai hyökkäisikö ylimääräisenä vaihtopenkiltä myllyttämään?
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Vetäiskö Jeesus kilpparit, kääntäsikö toisen posken vai hyökkäisikö ylimääräisenä vaihtopenkiltä myllyttämään?

Itsekin olen kristitty ja itse olen mieltänyt tuon poskenkääntämisen niin, että jos kimppuun käydään, niin ensin tiputan ja sitten käännän posken, tosin jos kaveria sattuu pahasti, niin autan.

Mun mielestä pitäisi myös kitkeä muita vaarallisia lajeja, kuten jalkapallo, hiihto, laskettelu, taitoluistelu ja varsinkin kenttäratsastus sekä mäkihyppy, erittäin vaarallisia lajeja kaikki. Minun mielestäni kaikkien lasten pitäisi vain pelata pelikoneilla, ettei vaan satu pahasti.

Edelleen eiliseen tappeluun liittyen, jääkiekon kukkikset ovat päässet SM-liigan johtajan, Kummolan ja Alpon kauhistelemaan tilannetta, joka varmasti tekee sen, että myös kansanedustaja kukkahattutädit tulevat viikolla puimaan asiaa, ikävä kyllä. Myös Hagman kommentoi asiaa, mutta vähän taisi olla otsikkoa lukiessa omaa kynää toimittajalla mukana kun luki koko tuon tekstin, ei Hakki ole koskaan ollut ainakaan spontaaneja nyrkkihippoja vastaan.

Edit: Harrastan kamppailulajeja ja moni kristitty harrastaa niitä, ihmisiä me kristitytkin ollaan ja mun mielestäni tuossa ei ole sinänsä mitään väärää. Vaikka menee ohi aiheen, niin Raamatun Apostolien teoissa on Roomalainen Sadanpäämies (joka on uskossa), tosin tästä henkilöstä ei kerrota miten on elänyt muuten elämäänsä, mutta uskon, että sotilaana kuitenkin. UFC:ssä, Nyrkkeilyssä (ainakin Hollyfield, tietääkseni myös Helenius) sekä monissa muissa kamppailulajeissa on paljon kristittyjä. Jos joku haluaa heitä tai minua moralisoida, niin siitä vaan, ei minun uskoni siitä järky.
 
Viimeksi muokattu:

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Kovimmat tappeluiden vastustajat on samoja henkilöitä jotka vapaalla puolella käy kertomassa homouden ihanuudesta. Tämä yleinen ilmiö maailmassa että naismaisuus saa joka alalla yliotteet. Jos ei feministit ole siitä huolehtimassa niin sitten naismaiset miehet. Kaikki rehti kovuus halutaan pois ja ruohon nuuskiminen tilalle.
Voi taivahan jumala...mistä näitä vatipäitä oikein sikiää?
Saiskos muuten kysyä, että käytkö useinkin lukemassa viestejä siellä vapaalla puolella? Miksi??

Mulle henkilökohtaisesti tuo poikapaini oli täysin yhdentekevä tapahtuma. Spontaanilta ainakin vaikuttanut tanssipari Liivik-Luttinen oli illan paras, Lasch-Nyholm huonoin. Naurettavin pareista oli ehdottomasti Järvinen-Tuomainen, ne kävi saletisti bissellä matsin jälkeen.
Melart oli jälleen kerran se, joka ei onnistunut tappelemaan ollenkaan. Sai estettyä kaverin ylösnousun tehokkaasti.
Aika onneton show, vai mitä Kaitsu&Petu?
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekin olen kristitty ja itse olen mieltänyt tuon poskenkääntämisen niin, että jos kimppuun käydään, niin ensin tiputan ja sitten käännän posken, tosin jos kaveria sattuu pahasti, niin autan.
Tuo kuulostaa kätevältä, vähän niin kuin osapäiväkristitty ;) Itse olen ateisti, mutta ei tuokaan hullummalta kuulosta.

Saa nähdä miten levottomaksi keskustelu julkisuudessa menee, kun huomenna palataan arkeen. Kaikkein eniten minua vituttaa se, että ainakin kaikissa tulevissa kiekkolähetyksissä tämä tapahtuma peittää alleen kaiken muun ja sitähän kestää. Nyt kuitenkin eletään tärkeää aikaa ihan sijoitustenkin suhteen ja mielummin katselisi juttuja, joissa keskitytään itse asiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös