Itselläni on tällä hetkellä jokin pieni hengitystieinfektio, joka on aiheuttanut lämpöilyä. Ensimmäinen pelko oli, että nyt taitaa olla se sikainfluenssa käsillä. Eilen illalla kun alkoi olla jo yli 38 astetta kuumetta, toivoin jopa, että olisipa tämä nyt the tauti, että tulisi sekin sairastettua pois alta. Eikä sitä tiedä, vaikka tämä olisikin se (, mitä en tosin usko).
Aika levollisin mielin itse suhtaudun koko tilanteeseen. Jos tauti tulee, niin on tullakseen. Sitten sen näkee, miten käy. Toisaalta Turussa rokotustilanne on se, että tällä hetkellä rokotetaan ns. 3. ryhmää ja ensi viikolla alkaa ilmeisesti 4. ryhmän rokotukset. Itse kuulun viidenteen ryhmään (3-24-vuotiaat terveet), eli hyvässä tapauksessa saan rokotuksen parin viikon kuluttua. Uskon kuitenkin, että saan itse taudin ennen rokotusta.
Norjassa oli jonkin lähteen mukaan 13 kuollutta ja n. 100 000 sairastunutta. Kuolleisuusprosentti tässä tapauksessa 0,013 %. Enkä millään jaksa uskoa, että tuo 100 000 sairastunutta on edes oikea luku.
Toisaalta ymmärrän kyllä ihmisten hysterian hyvin, sillä eri tiedotusvälineiden edustajat revittelevät otsikoilla kuin viimeistä päivää. YLElläkin taisi olla otsikkona "Kilpajuoksu sikainfluenssaa vastaan hävitään.", mikä ainakin itselleni saa aikaan ajatuksen siitä, että nyt on tiedossa oikea massakuolema.
Osta Buranaa, elä, sairasta jos sairastut äläkä kuormita viranomaisia ja terveydenhuoltoa ennen kuin olet todella sairas.
Veit sanat suustani. Turha tässä on kuollakseen pelätä. Tämä nyt ei välttämättä sovi tilanteeseen, mutta vaikka tässä nyt olisi viimeiset päivät käsillä, niin eikö ne kannata sitten elää täysillä. Jos ottaa lääkärikirjan kauniiseen käteen ja lukee sieltä kaikki tappavat taudit läpi ja samalla kuulostelee omaa kehoaan, löytää itsestään ihan varmasti esimerkiksi ebolan oireita.