Tapparan jälkipelit on suljettu

  • 111 845
  • 217

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Musta kyy kyllä ainakaan mun mielestä mitään provoillut.
 

JJ69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ymmärrän hyvin miksi kerrasta poikki ilman varoituksia on hyvä: Sitä ruikutusta ja ihmettelyä olisi tullut sivutolkulla sen aikaa kun sivut ilmoituksen ja varsinaisen poistamisen välillä olisivat olleet käytössä. Nytkin jengi itkee täällä ja muissa medioissa, toimistolle virtaa maileja. Se vuodatus olisi saanut sen lopunkin vähäisen tason vaipumaan unholaan. Jos palsta oli päätetty lopettaa, miksi turhaan vääntää tuhannen ihmisen voimin itkuvirsiä ja antaa jengin haistatella toimiston väelle ilman pelkoa tunnareiden poistosta. Tapparassa oltiin sitä mieltä että se pentujen leikkikentäksi muuttunut palsta oli aikansa elänyt ja homma puhallettiin poikki, jälkipelit loppuivat saman tien siihen vihellykseen. Näin oli hyvä, enkä jäänyt kaipaamaan (paljoa).
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei mulla mitään kenellekään mutta miten musta tuntuu että kaikki ne joiden mielestä "näin oli hyvä", tiesivät että palsta tullaan lakkauttamaan...?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
JJ69 kirjoitti:
Ymmärrän hyvin miksi kerrasta poikki ilman varoituksia on hyvä: Sitä ruikutusta ja ihmettelyä olisi tullut sivutolkulla sen aikaa kun sivut ilmoituksen ja varsinaisen poistamisen välillä olisivat olleet käytössä. Nytkin jengi itkee täällä ja muissa medioissa, toimistolle virtaa maileja. Se vuodatus olisi saanut sen lopunkin vähäisen tason vaipumaan unholaan. Jos palsta oli päätetty lopettaa, miksi turhaan vääntää tuhannen ihmisen voimin itkuvirsiä ja antaa jengin haistatella toimiston väelle ilman pelkoa tunnareiden poistosta. Tapparassa oltiin sitä mieltä että se pentujen leikkikentäksi muuttunut palsta oli aikansa elänyt ja homma puhallettiin poikki, jälkipelit loppuivat saman tien siihen vihellykseen. Näin oli hyvä, enkä jäänyt kaipaamaan (paljoa).

Minä en ymmärrä, mitä vahinkoa Tapparalle olisi tullut, jos tiedote palstan sulkemisesta olisi annettu esim. viikko sitten. Toki keskustelupalstalla itku ja parku olisi syntynyt, mutta mitä sitten. Kyllä maailmaan parkua mahtuu. Minusta Tapparan toimintatapa on ollut erittäin tökerö ja vähintä mitä seura voisi asian suhteen tehdä, on pyytää anteeksi faneiltaan.

Itse olen aika ajoin vieraillut kyseisellä palstalla ja olen ilokseni todennut, että siellä on joukossa varsin asiallisia kirjoittajia ja keskustelijoita. Toki sinne mahtuu näitä "idioottejakin" ja aika ajoin keskustelun taso on hyvinkin alhainen, niin kuin on välillä Ilveksenkin keskustelusivuilla. Ilveksen puolella vain moderointi on paljon paremmin hanskassa, jolloin pahimmat ylilyönnit karsitaan nopeasti. Hieman ihmettelenkin, ettei "maailman suurin fan-club" pysty, tai halua ottaa Ilveksen mallin mukaan moderointia hoitoon. Itse henkilökohtaisesti pidän nimittäin keskustelupalstoja erittäin tärkeinä foorumeina ja olisin ensimmäisenä järjestämässä mielenosoitusta, mikäli Ilveksen kohdalla siitä oltaisiin luopumassa.
 

Ultra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyynikki bollklubbar, TBK & vadelmavenepakolaiset
Anikos kirjoitti:
Ei mulla mitään kenellekään mutta miten musta tuntuu että kaikki ne joiden mielestä "näin oli hyvä", tiesivät että palsta tullaan lakkauttamaan...?
Voltaire sanoi aikoinaan, että on vaarallista olla oikeassa silloin kun hallitus on väärässä.
 

070896

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen Artsin kanssa tismalleen samaa mieltä. Tapparan virallisille sivuille voisi laittaa kunnon selvityksen koskien jälkipelien lakkautusta. Se on meille faneille iso asia, joten tietynlainen lakki kädessä lähestyminen Tapparan puolelta olisi paikallaan.
 

axe

Jäsen
Voimalaiturin ansiokkaalla avulla olisi nyt sitten saatu uusi palsta pystyyn. Tällä aikataululla ei tietenkään kaikkia yksityiskohtia ole vielä saatu hiottua ja linjoja luotua, mutta itse palsta lienee hyvä paikka niistä asioista keskustelemiseen ja juttujen muokkaamiseen.

Anikosin palsta lähti aika hyvin käyntiin vuorokaudessa, mutta siellä varmasti olisi tullut resurssien rajallisuus äkkiä vastaan ja ilmeisesti se oli muutenkin väliaikaisratkaisuksi tarkoitettu? Voimalaiturin tarjoamalla raudalla pitäisi keskustelun pyöriä, joten sinne porukka vaan.

Pääpiirteittäin samoilla linjoilla tuo varmasti menee kuin Jälkipelitkin. Tappara-henkisille tarkoitettu, mutta asialliset vierailijat tietysti tervetulleita niin kuin ennenkin. Tällä kertaa vain modelinjan ei tarvitse mennä Tapparan selän taakse, koska Tapparalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Ja uusi osoite on http://tappara.bitburners.com/
 

Ultra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyynikki bollklubbar, TBK & vadelmavenepakolaiset
Se mikä ei tuhoa MEITÄ, vahvistaa MEITÄ! Joten tästä Jälkipelit aiheesta poraaminen on aivan turhaa. Tapparan fundamentalistinen johto on tehnyt mitä on tehnyt.
Fundamentalismihan tarkoittaa sitä ettei tarvitse koskaan sanoa 'olin väärässä'.

Jos te haluatte tietää mitä maailmassa tulee tapahtumaan kysykää Raimo Sailakselta. Jos tahdotte tietää mitä maailmassa ei tule tapahtumaan, katsokaa kristillisdemokraattien puolueohjelmaa.
- Jari Tervo, Uutisvuoto 25.09.2004.

Nimimerkki axe:lle aplodit nopeasta ja vahvistavasta toiminnasta.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
axe kirjoitti:
Anikosin palsta lähti aika hyvin käyntiin vuorokaudessa, mutta siellä varmasti olisi tullut resurssien rajallisuus äkkiä vastaan ja ilmeisesti se oli muutenkin väliaikaisratkaisuksi tarkoitettu? Voimalaiturin tarjoamalla raudalla pitäisi keskustelun pyöriä, joten sinne porukka vaan.

Ja uusi osoite on http://tappara.bitburners.com/
Juu, se oli hauskaa niin kauan kuin sitä kesti ja toivottavasti pääsivät suurimmista vierotusoireista eroon jotkut. Uudella palstalla olen minäkin jo. :)
 

Aatos

Jäsen
Typerä päätös lopettaa keskustelukanava, joka linkittää faneja yhteen. Ihan näin Ilvesläisenkin silmin.

Kustannukset ovat kuitenkin naurettavat kokonaisbudjettiin verrattuna.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ja kun noi axen kirjoittamat asiat keskustelupalstan tuomasta imagotappiosta ovat Tapparan johdon mielipide, niin lopettamamisen ymmärtää jotenkin, en tiennytkään että Suomessa on vielä niin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät osaa totuutta erottaa keskustelusta.

Mutta sitä en ikinä tule hyväksymään, miten homma hoidettiin. Jälkipelit oli kuitenkin monelle jokapäiväinen ja tärkeä juttu seurata, joten lopettaminen ilman ennakkoilmoitusta oli täysin naurettavaa! Vaikka kuukausi sitten Leinosen hyvin perusteltu näkymys lopettamisen syistä olisi ollut järkevä tapa toimia, tämä käytetty tapa tuo vaan joukon vihaisia faneja Tapparan toimintaa kohtaan, joka kyllä saattaa näkyä sisääntulevassa rahassa.

Mulle on ihan sama missä keskustellaan, kunhan sinne saadaan porukkaa, joten eiköhän tälle uudelle palstalle voi odottaa valoisaa tulevaisuutta!
 

Makkuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA, Ottawa sekä LIVERPOOL
Tää on melkein ku takavuosien Tapparan mestaruustahti tää uusien palstojen aukeamistahti.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä en kyllä ymmärrä, miten joku keksii suuttua noin pienestä. Muutama tässä viestiketjussa oleva purkaus on jo samaa tasoa, mitä oli aikoinaan ZZtoipparin viestit, kun se suunnitteli niitä yhden miehen mielenosoituksia. Ei vaikuta palstan lakkauttaminen millään tavalla Tapparan seuraamiseen. Kausikortti on ja pysyy ja fanituotteitakin ostetaan silloin kun mieli tekee.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TM kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, miten joku keksii suuttua noin pienestä. Muutama tässä viestiketjussa oleva purkaus on jo samaa tasoa, mitä oli aikoinaan ZZtoipparin viestit, kun se suunnitteli niitä yhden miehen mielenosoituksia. Ei vaikuta palstan lakkauttaminen millään tavalla Tapparan seuraamiseen. Kausikortti on ja pysyy ja fanituotteitakin ostetaan silloin kun mieli tekee.
Mun käsittääkseni kyse ei ollutkaan palstan lakkauttamisesta, vaan siitä miten asia hoidettiin, tai jätettiin hoitamatta.
Ehkäpä palstalla ei ollut sulle niin suuri merkitys esim. allekirjoittaneelle. No, jaskat on jo housussa, turha kitistä.
Hauskaa alkanutta vuotta ja nähdään uudella palstalla!
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
TM kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä, miten joku keksii suuttua noin pienestä. Muutama tässä viestiketjussa oleva purkaus on jo samaa tasoa, mitä oli aikoinaan ZZtoipparin viestit, kun se suunnitteli niitä yhden miehen mielenosoituksia. Ei vaikuta palstan lakkauttaminen millään tavalla Tapparan seuraamiseen. Kausikortti on ja pysyy ja fanituotteitakin ostetaan silloin kun mieli tekee.

Eipä se mullakaan vaikuta kausikortteihin, eikä fanituotteisiin, mutta joillakin se saattaa vaikuttaa, jotka ovat herkkähipiäisempiä. Kysehän on tässä suurimmilta osin tavasta, millä lopettaminen hoidettiin, ei mistään joukkueen hylkäämisestä.
 

jufana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi, Fortuna,
Kysymys ei todellakaan ole joukkueen hylkäämisestä. Tulen edelleen kynsiäni pureskellen kuuntelemaan kaikki pelit radion kautta ja paikan päällekin varmasti satunnaisesti eksyn. Kysymys on siitä, että Jälkipelit oli minulle tärkeä paikka, jossa kävin lähes päivittäin. Ei maailmani tähän kaadu, mutta aavistuksen verran ankeammaksi se kuitenkin muuttuu.

Kausikorttien ja fanituotteiden ostoon tällä kuitenkin varmasti on vaikutusta, sillä jo nyt mietittiin onko noissa firman kausareissa järkeä. Tämä varmisti sen, että niitä ei ensi kaudelle hankita. Samoin joululahjoja ostaessa kävi hetken mielessä, onko mitään järkeä maksaa tapparalogosta lisähintaa esim. lasten vaatteissa. No eihän siinä ole ja jatkossa en sitä maksakaan.

Toimivat kannattajayhteisöt ja fanikulttuuri ovat asioita, joista jokaisen seuran tulisi pyrkiä pitämään mahdollisimman hyvää huolta. Nyt näin ei ole toimittu. Tässä on perusteina esitetty mm. sitä, että Jälkipeleissä on haukuttu seuran johtohenkilöitä. Eikö johtohenkilöillekin tee hyvää tietää mitä mieltä heidän toimistaan kentän laidalla ollaan. Vai halutaanko että nämä tullaan kertomaan henkilökohtaisesti. Selkeät asiattomuudet, perättömät väitteet ja huhuilut ovat tietysti ikäviä asioita, mutta näihin olisi ollut helppoa puuttua tiukemmalla moderoinnilla.

Onnea vain uudelle palstalle, toivottavasti se kokoaa uudelleen yhteen laadukkaimmat kirjoittajat vanhalta palstalta.
 

Anikos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Uusi palsta tahi ei, laadukkaat kirjoittajat tahi ei, sehän on selviö että ne "huonommatkin" kirjoittajat sinne jossain välissä tulevat. Mun mielestä kyse ei ole niinkään kirjoittajissa vaan valvojissa. Nyt vaaditaan paljon valvojilta jotta he osaa pitää porukan aisoissa.
Aina sanotaan että akat laumassa on ihan kamalia, oikeen kissatappelut aina. Allekirjoitan tämän mutta virtuaalimaailmassa taitaa ukoilla olla sama ongelma. Netissä kun et pääse vetämään turpan ja asia olis selvä, sitten oltais taas kavereita.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Ohhoh, olihan yllätys. Vaikka Tapparan jälkipelien seuraaminen ja ennen kaikkea jälkipeleihin osallistuminen onkin tässä hiipunut verrattuna vanhaan ja legendaariseen porkkanapöksypalstaan, niin eipä tuo siltikään kovin reilulta ratkaisulta tunnu, että yhtäkkiä vedetään fanien oma "kokoontumispaikka" alta pois ilman mitään varoitusta.

Ja vaikka axe tuolla hyvin perustelikin syitä tälle, niin vähintäänkin se ilmoitus etukäteen olisi ollut mielestäni reilua. Kyllä faneja pitäisi sen verran ajatella tässä touhussa myöskin.

Mutta rekisteröidytään uuteen, ja katsotaan mitä tuleman pitää.
 
Eikös tässä olisi TFC:lle paikka kehitellä omille sivuille keskustelupalsta. Kun tarkemmin ajattelee, niin fan clubillehan tällainen enemmän kuuluiskin kuin seuralle itselleen. Pelisäännöt vain selviksi elikkäs jotenkin niin, että kirjoitusoikeuksia anotaan ja ne myönnetään tiettyjä kriteerejä vastaan. Toisaalta myös esim. fan clubin jäsenyys voisi antaa suoraan tunnukset keskustelupalstalle.
 

Kaivanto

Jäsen
axe kirjoitti:
on olemassa iso massa muita ihmisiä, jotka eivät kykene tajuamaan mitä eroa on Tapparan virallisella nettisivulla ja sen uutisilla ja tiedotteilla, ja sitten keskustelupalstan kirjoituksilla. [--] Ja kun iso yhteistyökumppani tai muuten vaikutusvaltainen taho alkaa kysellä, miten ihmeessä Tapparan nettisivulla voi lukea näin tai noin, niin siinä ei paljoa kohautella olkia, että "se nyt vaan on keskustelupalsta, siellä ne kirjottaa mitä sattuu".

Tämä on periaatteessa yhtä älytöntä kuin että joku ei osaisi tehdä eroa Aamulehden pääkirjoituksen ja yleisönosaston välille, mutta samalla erittäin totta. Tämänhetkinen toimitusjohtava sukupolvi ei ole surffaavaa laatua, mutta en kyllä äkkiseltään osaa hahmottaa muuta tästä syntyvää mainittavaa ongelmaa kuin sen, että palstalla paijattaisiin sponsoreja vastakarvaan. Tokkopa joku pukkahaisee-topic vaikuttaa yhteistyösopimuksiin.

Sikälihän mitään vahinkoa ei ole tapahtunut, että korvaava palsta on jo pystyssä ja siellä voi keskustelun taso jopa nousta, koska jokainen satunnainen teini ei eksy paikalle tappara.fin kautta. Sinänsä siinä vaan on rivien välissä aika ikävä viesti, jos joukkueen uskollisimman sidosryhmän eli fanien tärkeä organisoitumiskanava vedätään alta näin välinpitämättömällä tavalla sponsorien huoraamisen merkeissä. Vaikka fanithan ovat usein semmoisia koiramaisen höhlästi uskollisia tapauksia, minkä varaan Kissanmaallakin kai lasketaan.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaivanto kirjoitti:
Tokkopa joku pukkahaisee-topic vaikuttaa yhteistyösopimuksiin.

Juu ja tokkopa myöskään mikään tuukkarules-topic.

Huonosti moderoitu ja nyt jo lakkautettu jälkipelit oli fanien organisoitumiskanava, mitäpä sitä faktaa kiistämään. Mutta hyvin vähissä ovat ne, jotka anonyymien nettikirjoittajien viestejä lukemalla muodostavat jotain isompaa käsitystä siitä, missä mennään. Enemmistö (toivottavasti) ottaa asioista selvää ihan itse käymällä katsomassa niitä pelejä tai edes lukemalla tietoa netin sporttisivustoilta ja tässä en nyt tarkoita keskustelupalstoja.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Tappara
Yllätys oli. Axen kirjoitus oli tosi hyvä, siihen on helppo yhtyä.

Täällä varmasti keskustelu vilkastuu. Tavallaan on tietenkin helpompaa tsekata vain yksi keskustelufoorumi.

Tuskin sekään, että tapparakeskusteluun osallistuu entistä enemmän muiden seurojen kannattajia häiritsee.
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Turhaa tekohengitystä tuollaiset sivustokyhäelmät. tullaan joukolla tänne Jatkoaikaan ja homma on sillä selvä. On muuten Tapparan kotisivujen kiinnostavuus laskenut jyrkästi. Etenkin kun sivusto ei ole juurikaan kunnostautunut aikaisessa uutisoinnissa, vaan uutisista ja huhuista on saanut usein lukea muualta ensin.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
iso-D kirjoitti:
On muuten Tapparan kotisivujen kiinnostavuus laskenut jyrkästi. Etenkin kun sivusto ei ole juurikaan kunnostautunut aikaisessa uutisoinnissa, vaan uutisista ja huhuista on saanut usein lukea muualta ensin.
Voi pyhä yksinkertaisuus! Miksiköhän näin on? Tappara ei tietenkään voi virallisilla sivuillaan julkaista huhuja. Tapparan uutisoidessa on uutisen pakko olla paikkansapitävä. Ei voida pistää mitään lähes varmaa juttua esille. Mitä jos uutisoinnin jälkeen jostain syystä sopimusta ei synnykkään? Se vasta noloa olisikin. Muut mediat voivat julkaista uutisia tyyliin: "mtv3:n saamien tietojen mukaan...". He voivat uutisoida vaikka asia ei ole vielä varmuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös