Tappara päästi koronaan sairastuneet juniorit harjoittelemaan

  • 194 416
  • 1 661

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se mihin itse haluan ottaa kantaa on väitteet näiden urheilijoiden vaarantamisesta. Olen aivan satavarma, että mikäli näiden pelaajien harjoittelu olisi tuottanut heille minkäänlaista terveydellistä riskiä koronan suhteen, niin Tappara tai Rautakorpi ei olisi antanut heidän harjoitella. Edelleen iso osa nuorista ihmisistä ja urheilijoista kokevat koronan oireettomana ja sitä kautta suurin osa harjoittelee aivan normaalisti (toki eristettynä ja tuottamatta vaaraa muille) myös koronakaranteenin tai eristyksen aikana. Sitä varten myös tämän luokan organisaatioissa on lääkärit joiden kanssa asiasta varmasti keskustellaan ennen kuin joku jossain harjoittelee koronan saatuaan. Se että joku harjoittelisi sairaana tässä tilanteessa on totta kai jo moraalisesti täysin kestämätöntä ja väärin ja myös ihan urheilun business mielessä haitallista seuralle koska tällöin seuran sopimuspelaajan kehitys voi vaarantua tai lopulta pysähtyäkin lopullisestikin.

Siis hetkinen... onko tässä jupakassa mukana siis myös Tapparan lääkäritkin, joita siis on konsultoitu ja he ovat olleet sitä mieltä, että on ihan fine antaa nuorten, koronapositiivisten miesten treenata, vaikka tartuntatautiviranomainen on antanut heille eristyspäätöksen? Koska lainaamani kirjoitus tällaista nyt vihjailee. Mikäli tällaista on tapahtunut, mitä kyllä henkilökohtaisesti hyvin vahvasti epäilen, tämähän on sellainen setti, että mua jo vähän huimaa.

En tiedä, miten laajasti lainaamani nimimerkki on asiaa tutkinut, mutta ilmeisen paljon hän vihjaa omaavansa tutkittua tietoa väittäessään, että suurin osa urheilijoista treenaa aivan normaalisti karanteenin ja eristyksen aikana. Itse olen rohkeasti eri mieltä, vaikka minulla ei mitään tutkittua tietoa olekaan. Mutta ihan maalaisjärjellä kelaan, että jos muulla jengillä on normaalisti kaksi kertaa päivässä treenit, nämä karanteenissa tai eristykseen määrätyt pelaajat eivät todellakaan treenaa aivan normaalisti. Asiasisältö muuttuu toki olennaisesti, jos lainaamani kirjoituksen on tarkoitus käsittää nimenomaan Tapparan urheilijoita. Itse kuitenkin arvostan esim. Kristian Kuuselaa ja Jukka Peltolaa niin korkealle ja pidän heitä ihan täyspäisinä tyyppeinä heidän, että mun on todella vaikea nähdä tuollaisen toiminnan tapahtuvan Tapparan liigajengissä niin, että muut koronatartunnoista tietäisivät. Ja ennen kaikkea, että sellaisen hyväksyisivät.

Lainaamalleni nimimerkille sanoisin kuitenkin, että omia fiiliksiään ei kannata kirjoitella totuuksina tällaisissa asioissa ilman todistettavissa olevaa faktaa. Tuossa ylhäällähän väitetään, että Tapparan lääkärit olisivat olleet tietoisia koronapositiivisten harjoittelusta ja olisivat tämän vieläpä hyväksyneet. Asettaa kyseiset lääkärit erittäin kiusalliseen valoon väittää jotain tuollaista ja voisi teoriassa olla jopa laitonta. Minä uskon, että Tapparan joukkueen lääkärit eivät näin suurta riskiä ottaisi, sillä heillä on vähän suuremmat asiat vaakalaudalla paskan osuessa tuulettimeen kuin yksittäisen kauden Suomen mestaruudet. Tuollaiset lainaamani kirjoitukset ovat todella vaarallisia.

Suomen karanteenikäytäntöihin en tässä ota kantaa, mutta tyydyn toteamaan, että isossa kuvassa 14 vrk on aika pieni aika siitä, että ollaan edes vähän varmemmilla vesillä. Ikävä tosiasiahan on se, että meistä kukaan ei vielä tiedä, tuleeko oireettomasta koronasta jotain jälkiseuraamuksia mahdollisesti myöhemmin, koska dataa ei ole. Toivottavasti ei tule, mutta luonto on ihmeellinen ja kaikkeen kannattaa ainakin henkisesti varautua.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ennustan, että Rautakorvesta tulee Tapparalle vielä suuri rasite eikä tämä pääty Tapparan kannalta lopulta hyvin, vaan Rautakorvesta on pakko hankkiutua tavalla tai toisella eroon. Jukka Rautakorpi ei tule muuttumaan, mutta Tapparan on pakko. Jos ei nyt, niin lähivuosina. Miksikö? Koska maailma ympärillä muuttuu ja siihen on sopeuduttava, jos aikoo pysyä kehityksen mukana ja ennen kaikkea menestyä. Urheilullisen menestymisen lisäksi tarvitaan menestystä myös muilla saroilla. Muuttuva Tappara vs. Jukka Rautakorpi- taistelussa toisen on annettava periksi ja nyt näyttää siltä, että se periksiantaja ei ole Rautakorpi. Tässähän olisi ollut Tapparalle oiva vaihtoehto päästä Rautakorvesta helposti eroon, mutta nyt valittiin se tie, että seistään hänen torspoilujensa takana ja otetaan vakava mainehaitta seuralle kaupan päälle. Tämä tilanteessa, missä kaikilla on taloudellisia haasteita ja jokaisesta merkittävästä yhteistyökumppanista käydään taistelua. Kyllä niitä joukkueita osaa muutkin rakentaa kuin JR. Pikaista apua voisi pyytää vaikka päävalmentajalta ja rekrytä rauhassa Rautakorvelle korvaaja, mutta nyt valittiin hyvin lyhytnäköinen toimintatapa. Mulla on sellainen fiilis, että tätäkään asiaa ei ole ehditty tai haluttu miettiä, vaan on luotettu siihen, että tästä selvitään voittajana ihan vain siksi, koska ollaan suurseura ja kaikki muu on kateellisten panettelua. Olisihan se hienoa, jos Rautakorpi löytäisi yhtäkkiä nöyryyttä ja ymmärtäisi, mistä tässä lopulta on kysymys, mutta en pidätä hengitystäni.

Mitä Jukka Rautakorpi on sinulle tehnyt? Kerro ihan oikeasti yhtä isosti ja yhtä kuvitellusti asiat. On hienoa haukkua muita lampaiksi ja itse kirjoittaa pitkä teksti omasta päästä, jossa ei ole yhtäkään faktaa. Ensinnäkin Tappara on menestynyt sekä urheilullisesti että taloudellisesti ja muita mittareita ei ole. Edelleenkin Tappara on tehnyt virheen, mutta mittaluokassa on menty aivan överiksi. Puhutaan faktoina kuin tiedettäisiin asiasta jotain, mutta sinultakin puuttuu lähteet. Onko Rautakorpi estänyt Tapparaa muuttumasta johonkin suuntaan muualla kuin sinun oman pääsi sisällä?

Koita painaa se ainoa fakta päähäsi ja toista vaikka itsellesi yhtä monta kertaa kuin haluat, mutta sinun mielipiteelläsi Rautakorvesta ei ole tuon taivaallista väliä. Osaatko ajatella kolikon toista puolta ollenkaan? Oletko miettinyt, että Tapparassa esimerkiksi fanit arvostavat miestä, joka on tehnyt tämän organisaation eteen hartiavoimin töitä vuodesta 1997? Muutos on väistämätön - kaikella ja kaikessa. Lopettakaa nyt jo se liioittelu. Tämä virhe kun ei vaan ole sellainen, että se nollaisi missään muissa kuin sinun märissä unissasi 20 vuoden työn organisaation eteen. Emme me tätä ennen niin täydellisiä olleet ja on sitä ennenkin tehty Tapparassa virheitä. Ei nämä ihan ekat virheet olleet. Mutta lopettakaa oikeasti tuo lorujen kirjoittaminen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä kaipaisin ihan hirveästi konkretiaa ihan joka viestiin. Siis ihan konkreettisesti konkretiaa. Antakaa käytännön konkreettisia esimerkkejä. En tiedä mihin, kunhan on konkretiaa. Mitä pahaa Rautakorpi on teille tehnyt? Pelkästään konkreettisia esimerkkejä kiitos.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Esimerkiksi, Pekka VIrta 27 vrk sairaalassa. Entinen esimies "triathlonisti", pystyy nykyään 2 kuukautta koronan jälkeen jo kävelemään ilman hengitystaukoja.
Eikös Pekka ollut vielä tuon 27vrk tehohoidossa? Anteeksi ot mutta hienoa kuulla että Pekka Virran toipuminen etenee.
 
Sen verran vaan lisään, ettei tule kenellekään väärinkäsitystä, niin en edusta Tapparaa tai edes mitenkään liity asiaan tai asianosaisiin pelaajiin tai muihin toimihenkilöihin. Yritin puhua asiasta yleisellä tasolla ja kuten aikaisemmin mainitsin niin halusin puhua asiasta huippu-urheilun näkökulmasta. Oma päivittäinen kokemus siihen tulee toisen lajin kautta ja toisesta maasta mutta haluan uskoa että Suomen suurimmassa ammattilaisurheilusarjassa asiaa on pohdittu tuosta näkökulmasta mistä kirjoitin. Mitään suoraa faktatietoa kyseistä asiasta minulla ei ole, enkä ole näin myöskään väittänyt. Voi toki olla että lääkäreitä ei ole asiassa konsultoitu ja jostakin syystä pelaajat olisi pakotettu harjoittelemaan sairaana. Itselle on jäänyt selkeä käsitys että on puhuttu oireettomista taudin kantajista, jolloin mainitsin että on hyvin normaalia harjoitella (toki oikeassa ympäristössä vaarantamatta muita) myös koronatartunnan saatuaan. Mainitsin myös hyvin selkeästi että virheitähän tässä tapauksessa on tehty useampia ja missään nimessä ei ole ollut oikein vaarantaa ulkopuolisia tartuntojen suhteen. En halua vähätellä koronaa missään tapauksessa ja jokainen vakava sairastuminen asian suhteen on liikaa. Mutta kuten sanoin valtaosa tartunnoista on lieviä ja tällöin ainakin muualla maailmassa on myös pyritty siihen, että tartunta/tartunnat lamauta kaikkea toimintaa vaan asiaan suhtaudutaan yhdessä ammattilaisten kanssa mahdollisimman fiksusti ja faktoja kunnioittaen. Kuten sanoin, että esimerkiksi testausta fiksusti käyttäen pystytään turvaamaan useassa tapauksessa joukkueiden toiminta myös tartuntojen jälkeen.

Mutta kertomani toimintatapa on kuitenkin varsin yleinen tällä hetkellä urheilussa ainakin useassa muussa lajissa niin Suomessa kuin Euroopassakin. Korona on valitettavasti nyt osa meidän arkea ja myös urheilussa kuin muissakin ammateissa on mietittävä miten pystytään silti elämään sitä normaalia arkea mahdollisimman hyvin ja toki myös turvallisesti.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sen verran vaan lisään, ettei tule kenellekään väärinkäsitystä, niin en edusta Tapparaa tai edes mitenkään liity asiaan tai asianosaisiin pelaajiin tai muihin toimihenkilöihin. Yritin puhua asiasta yleisellä tasolla ja kuten aikaisemmin mainitsin niin halusin puhua asiasta huippu-urheilun näkökulmasta. Oma päivittäinen kokemus siihen tulee toisen lajin kautta ja toisesta maasta mutta haluan uskoa että Suomen suurimmassa ammattilaisurheilusarjassa asiaa on pohdittu tuosta näkökulmasta mistä kirjoitin. Mitään suoraa faktatietoa kyseistä asiasta minulla ei ole, enkä ole näin myöskään väittänyt. Voi toki olla että lääkäreitä ei ole asiassa konsultoitu ja jostakin syystä pelaajat olisi pakotettu harjoittelemaan sairaana. Itselle on jäänyt selkeä käsitys että on puhuttu oireettomista taudin kantajista, jolloin mainitsin että on hyvin normaalia harjoitella (toki oikeassa ympäristössä vaarantamatta muita) myös koronatartunnan saatuaan. Mainitsin myös hyvin selkeästi että virheitähän tässä tapauksessa on tehty useampia ja missään nimessä ei ole ollut oikein vaarantaa ulkopuolisia tartuntojen suhteen. En halua vähätellä koronaa missään tapauksessa ja jokainen vakava sairastuminen asian suhteen on liikaa. Mutta kuten sanoin valtaosa tartunnoista on lieviä ja tällöin ainakin muualla maailmassa on myös pyritty siihen, että tartunta/tartunnat lamauta kaikkea toimintaa vaan asiaan suhtaudutaan yhdessä ammattilaisten kanssa mahdollisimman fiksusti ja faktoja kunnioittaen. Kuten sanoin, että esimerkiksi testausta fiksusti käyttäen pystytään turvaamaan useassa tapauksessa joukkueiden toiminta myös tartuntojen jälkeen.

Mutta kertomani toimintatapa on kuitenkin varsin yleinen tällä hetkellä urheilussa ainakin useassa muussa lajissa niin Suomessa kuin Euroopassakin. Korona on valitettavasti nyt osa meidän arkea ja myös urheilussa kuin muissakin ammateissa on mietittävä miten pystytään silti elämään sitä normaalia arkea mahdollisimman hyvin ja toki myös turvallisesti.

Minä olen ainakin kiinnostunut seuroista, jotka treenauttavat koronapositiivisia pelaajia. Kerro esimerkkejä?
 
Minä olen ainakin kiinnostunut seuroista, jotka treenauttavat koronapositiivisia pelaajia. Kerro esimerkkejä?
Varmaan parempi kun ei jatketa asiasta enempää. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa lisää hämminkiä. Kyseessä on ihan omakohtainen kokemus , mutta kuten sanoin toisesta lajista ja toimintaympäristöstä. Voi myös olla että olen Suomen ja Liigan suhteen asiassa väärässä ja pahoittelen silloin turhaa sotkua.
 

Itäpuu

Jäsen
Mitä pahaa Rautakorpi on teille tehnyt? Pelkästään konkreettisia esimerkkejä kiitos.
Häiritsee ja suorastaan vituttaa, että jonkun jääkiekon parissa työskentelevän henkilökohtainen moraali antaa alentua moiseen. Kaverin arvot ovat aika lailla erit kuin ilmeisesti aika monella. Ja vaikka ihan varmasti parantaa tapansa ympäristön paineessa, niin se kaveri siellä on edelleen sama. Yök... Eikä varmasti ole ainoa laatuaan, mutta jäi nyt kiinni.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Varmaan parempi kun ei jatketa asiasta enempää. Ei ollut tarkoitus aiheuttaa lisää hämminkiä. Kyseessä on ihan omakohtainen kokemus , mutta kuten sanoin toisesta lajista ja toimintaympäristöstä. Voi myös olla että olen Suomen ja Liigan suhteen asiassa väärässä ja pahoittelen silloin turhaa sotkua.

Ei sitä pahoitella tarvitse, olisi urheilun etu jos jokainen paljastuisi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä Jukka Rautakorpi on sinulle tehnyt? Kerro ihan oikeasti yhtä isosti ja yhtä kuvitellusti asiat. On hienoa haukkua muita lampaiksi ja itse kirjoittaa pitkä teksti omasta päästä, jossa ei ole yhtäkään faktaa. Ensinnäkin Tappara on menestynyt sekä urheilullisesti että taloudellisesti ja muita mittareita ei ole. Edelleenkin Tappara on tehnyt virheen, mutta mittaluokassa on menty aivan överiksi. Puhutaan faktoina kuin tiedettäisiin asiasta jotain, mutta sinultakin puuttuu lähteet. Onko Rautakorpi estänyt Tapparaa muuttumasta johonkin suuntaan muualla kuin sinun oman pääsi sisällä?

Koita painaa se ainoa fakta päähäsi ja toista vaikka itsellesi yhtä monta kertaa kuin haluat, mutta sinun mielipiteelläsi Rautakorvesta ei ole tuon taivaallista väliä. Osaatko ajatella kolikon toista puolta ollenkaan? Oletko miettinyt, että Tapparassa esimerkiksi fanit arvostavat miestä, joka on tehnyt tämän organisaation eteen hartiavoimin töitä vuodesta 1997? Muutos on väistämätön - kaikella ja kaikessa. Lopettakaa nyt jo se liioittelu. Tämä virhe kun ei vaan ole sellainen, että se nollaisi missään muissa kuin sinun märissä unissasi 20 vuoden työn organisaation eteen. Emme me tätä ennen niin täydellisiä olleet ja on sitä ennenkin tehty Tapparassa virheitä. Ei nämä ihan ekat virheet olleet. Mutta lopettakaa oikeasti tuo lorujen kirjoittaminen.

Mitä Jukka Rautakorven olisi pitänyt mulle henkilökohtaisesti tehdä, että saisin hänen toimiaan arvostella? Voit toki olla kirjoituksistani mitä mieltä tahansa, se ei mua varsinaisesti kiinnosta jenin pesoa, mutta ei ne vain ja ainoastaan minun mielikuvitukseni tuotostani ole. Te voitte tietysti siellä Tappara-kuplassanne kuvitella, että Jukka Rautakorpi on lähes Jeesukseen verrattava myyttinen hahmo, jonka jokainen teko on täysin oikeutettu ja oikea. Me täällä Tappara-kuplan ulkopuolella näemme maailmaa vähän muutenkin kuin sinioranssein silmin. Tappara on tosiaan menestynyt sekä taloudellisesti että urheilullisesti, mutta eihän siitä missään vaiheessa ole ollut edes kysymys. Turha yrittää kääntää aihepiiriä nyt mihinkään muuhun kuin mistä nyt on kysymys: Jukka Rautakorven laskelmoidusta kardinaalivirheestä, mistä hän kuvitteli pääsevänsä kuin koira veräjästä pyytämällä anteeksi sitä, että jäi kiinni. Te kaikki voitte muistella Jukka Rautakorpea ihan niin lämmöllä kuin haluatte, mutta ulkopuolinen maailma ei varsinaisesti niin tee. Me pystymme kuitenkin myöntämään, että hyvää duunia hän on aiemmin tehnyt, mutta siitä ei edelleenkään ole missään vaiheessa ollut kysymys. Mutta eihän se salaisuus ole, että Rautakorpea ei oikein muut kuin mouhijärveläiset kestä, mutta varmaan se on sitten niin, että muut ovat vain niin heikkoja ja tyhmiä.

Sinun ei myöskään tarvitse kirjoitella uhkaavasti, saadaksesi sanoillesi enemmän painoarvoa. Vai luulitko, että minä nyt pelästyin kirjotuksesi tyyliä ja lakkaan kirjoittamasta tänne? Buahaha, salli mun nauraa... ja naurankin. Jukka Rautakorven kaltaisten urheilujohtajien aikakausi on tulossa päätökseensä. Jos et usko, katso ympärillesi. Virheitä tekee kaikki, ja jos tässä olisi kysymys virheestä, en vaivautuisi kirjoittamaan viestin viestiä aiheesta, koska Jukka Rautakorpi ei sinänsä kiinnosta henkilönä minua tuon taivaallista. Tapahtunut ja se, että se oli nimenomaan Jukka Rautakorpi, joka toimi kuten toimi on kuitenkin enemmän kuin mielenkiintoinen ja siksi olen siitä kiinnostunut. Mulle Tapparan menestys tai menestymättömyys on yhdentekevää, joten mun puolesta voitte siellä jatkaa tätä Rautakorpi-palvontaanne ihan miten paljon ja miten pitkään haluatte.
 
Viimeksi muokattu:

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Eli yleistät tuosta vain kaikki Tapparan kannattajat Rautakorpi faneiksi ja haukut Mouhijärveläisiksi. Kauniisti kirjoitat, mutta taitaa ihmisenä olla sinullakin vielä vähän kasvamista. Tai sitten oikeasti Tappara/Rautakorpi on iskenyt jossain vaiheessa ihon alle. Itse esimerkiksi en ole ikinä ollut mikään Rautakorpi fani. Oikeastaan päinvastoin, monesti olen hänen päätöksiään ollut kritisoimassa. Tämä siis viimeisen muutaman vuosikymmenen ajalta, ei pelkästään tässä sagassa.
Vähettelettekö yhtä paljon kaikkia työturvallisuus rikoksia?
Rautakorpi, joka pistää alaikäiset sairaana olevat eristykseen määrätyt työntekijät harjoittelemaan.
Se ei ole virhe se on rikos.

Virhe olisi jos karanteenissa olevia pelaajia treenautettu, he saavat treenata mutta se heidän tulisi tehdä keskenään omissa tiloissa.
Eikä julkisessa jäähallissa.

Tämän todella merkittävän eron, ymmärtäminen on todella puutteellista todella monen Tappara-fanin osalta.
Mutta se mitä Rautakorpi saa tästä rangaistukseksi ei ole ongelma.
Ongelma on se mitä kaikkea haittaa tämä Rautakorven sekoilu aiheuttaa muille seuroille ja jääkiekolle, se on se suurin juttu.

Lisäksi naurettavaa on se, että tämmöisiä temppuja tekevän seuran kyseinen joukkue jatkaa kautta mutta karanteenia ja eristystä noudattava vastustaja joutui lopettamaan kauden. Se tekee tästä entistä oksettavamman teon.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Te voitte tietysti siellä Tappara-kuplassanne kuvitella, että Jukka Rautakorpi on lähes Jeesukseen verrattava myyttinen hahmo, jonka jokainen teko on täysin oikeutettu ja oikea.
Linkitähän edes yksi kirjoitus mistä vaan, joka edes etäisesti tukee tätä kuvitelmaasi.
 

Rene Saari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hamilton Mustangs
Mitä Jukka Rautakorpi on sinulle tehnyt? Kerro ihan oikeasti yhtä isosti ja yhtä kuvitellusti asiat. On hienoa haukkua muita lampaiksi ja itse kirjoittaa pitkä teksti omasta päästä, jossa ei ole yhtäkään faktaa. Ensinnäkin Tappara on menestynyt sekä urheilullisesti että taloudellisesti ja muita mittareita ei ole. Edelleenkin Tappara on tehnyt virheen, mutta mittaluokassa on menty aivan överiksi. Puhutaan faktoina kuin tiedettäisiin asiasta jotain, mutta sinultakin puuttuu lähteet. Onko Rautakorpi estänyt Tapparaa muuttumasta johonkin suuntaan muualla kuin sinun oman pääsi sisällä?

Koita painaa se ainoa fakta päähäsi ja toista vaikka itsellesi yhtä monta kertaa kuin haluat, mutta sinun mielipiteelläsi Rautakorvesta ei ole tuon taivaallista väliä. Osaatko ajatella kolikon toista puolta ollenkaan? Oletko miettinyt, että Tapparassa esimerkiksi fanit arvostavat miestä, joka on tehnyt tämän organisaation eteen hartiavoimin töitä vuodesta 1997? Muutos on väistämätön - kaikella ja kaikessa. Lopettakaa nyt jo se liioittelu. Tämä virhe kun ei vaan ole sellainen, että se nollaisi missään muissa kuin sinun märissä unissasi 20 vuoden työn organisaation eteen. Emme me tätä ennen niin täydellisiä olleet ja on sitä ennenkin tehty Tapparassa virheitä. Ei nämä ihan ekat virheet olleet. Mutta lopettakaa oikeasti tuo lorujen kirjoittaminen.
Sen verran kovaa meuhkausta, että otan kopin.
Unohdetaan JRk hetkeksi.
Mitä mieltä olet ensimmäisestä Tamhockey Oy:n viestistä (allekirj. Mika Aro) asian tiimoilta?
En linkitä itse viestiä, löydät sen varmasti itsekin.
Lainaan seuraavassa loppuyhteenvetoa, jossa olisi pitänyt pyytää anteeksi (minimissään) jäähallin työntekijältä, kahdelta alaikäiseltä pelaajalta (oli lähtökohta jäälle menemiseen mikä tahansa) ja harrastajilta, joiden vuorot Haka3:n sulun vuoksi jouduttiin perumaan.

”Pahoittelemme mielipahaa ja negatiivista julkisuutta, mitä tapauksesta on aiheutunut Tapparan kannattajille, yhteistyökumppaneille sekä jääkiekkoyhteisölle.”

Vaan mitä teki Aro? Ei mitään ym., vaan päin vastoin näytti verbaalista sentteriä arvostelijoille heittäen lisää bensaa liekkeihin. Mielipaha ja negatiivinen julkisuus!? Huhhuh. #eilöydysanoja

Seuraavan uhrinsa media sai, kun menivät haaskoille jututtamaan pelin jälkeen Tapolaa. Tapola kyseenalaisti samalla em. tohelointiin kriittisesti suhtautuvien tapparakannattajien sydämet.

Tästä syystä jääkiekkoa seuraavat ovat ”hieman”, sanotaan nyt vaikka, hämillään.

Yksittäinen seuraikoni ei ole isompi kuin seura. Eikä yksikään seura ole kannattajiaan isompi.

Omaa Tappara-sydäntäni joudun nyt ilmeisesti etsiskelemään, koska suhtaudun tapahtuneeseen laiminlyöntiin (sekä tston viestintään asian tiimoilta) kriittisesti?

Siltikään kriittinen suhtautumiseni ei tarkoita, ettenkö ymmärtäisi miten koko keissi on voinut seurassa edetä. Enkä edes niinkään kritisoi JRk:a, koska toimintaansa on ohjannut intohimo
Mutta JRk:lla on esimies, ja se on Aro. Sattuneet virheet nyt vaan joskus tulevat kalliiksi. Oli sitten kuinka mukava mies tahansa. Aika näyttää tulevatko ne kalliiksi Arolle.

Onneksi en ole päättämässä siitä.


edit. Typoja
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitä pahaa Rautakorpi on teille tehnyt

Aika paljon vähemmän viestejä tälläkin palstalla olisi, jos kommentoinnin edellytys olisi omakohtainen osallisuus tapahtumiin?
 

Rene Saari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hamilton Mustangs
Aika paljon vähemmän viestejä tälläkin palstalla olisi, jos kommentoinnin edellytys olisi omakohtainen osallisuus tapahtumiin?
Sarkasmiahan toi oli. Mutta jos viittaat aiempaan viestiin joltain nönnönnööltä niin relevanttia.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo Aron "pahoittelemme mielipahaa" on kyllä huikea anteeksipyyntö. Siis kun ei ole missään määrin anteeksipyyntö. Sillä oikeutetaan oma virhe, asetutaan tilanteen yläpuolelle ja jatketaan matkaa.

Onhan näitä nähty läpi historian: "Olen pahoillani, että sulle tuli paha mieli, mutta...". Ei minkäänlaista katumusta tekoa kohtaan, vain seurausta - jos sitäkään todella.

Melkoinen viestintäkatastrofi koko organisaatiolta.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Mitä pahaa Rautakorpi on teille tehnyt? Pelkästään konkreettisia esimerkkejä kiitos.
Ei kenenkään tarvitse esittää mitään yllätoivottua konkretiaa. Rautakorpi toimii tietyllä tapaa julkisessa ammatissa, jossa virheet hyppää silmille. Uskoisin, että mikäli Tappara ei olisi sortunut ylimielisyyteen, niin olisivat selvinneet vähemmällä. Jostain ketjun alkupuolelta löytyy minunkin viesti, jossa olen enemmän ärsyyntynyt Hrachovinan sanomisista, mutta seuraava tapahtumaketjuhan keikautti laivaa ihan eri suuntaan:

Rautakorpi nostaa käden pystyyn virheen merkiksi. Oli tapahtunut hölmöys, jota Rautakorpi kuvaili seuraavasti:

"Urheilijat ovat halukkaita urheilemaan, ja meidän tehtävänämme on luoda olosuhteet rajoitusten puitteissa. Se jääaika mahdollistettiin, mutta piti katsoa, mihin kellonaikaan jäällä voi olla. Turha tässä on selitellä. Hölmöys on tapahtunut, eikä sitä jatketa missään muodossa." -Rautakorpi IS:lle

Eli urheilijat oli halukkaita ja Rautakorpi sitten mahdollisti tämän. Varovaisesti ja aikaan jolloin hallissa oli hiljaista. Aika idioottimaista, mutta ilmeisesti pelaajat oli halunneet ja Rautakorvelle sattui tässä virhearvio. Vähän ärsytti kieltämättä, koska Hrachovina vaikuttaa suhtautuvan koronaan, joka on vaarallinen sairaus varsinkin tietyille ryhmille ja sitten Rautakorvelle sattuu tämmöinen virhe. No, hyvä että myöntää virheen ja sanoo kantavansa vastuun, vaikka on tuossa nyt urheilijoissakin toki vikaa. Miksiköhän ne niin kovin on jäälle halunneet..

Sitten selvisi, että pelaajat oli 17-vuotiaita ja että Rautakorpi oli heidät jäälle ohjannut tai toimittajan mukaan jopa määrännyt. Mika Aro kertoi näin:
"Jukka on ilmoittanut, että hän on organisoinut harjoitukset ja vastannut niistä päätöksistä. Kun seura organisoi harjoitustilan ja hallin, niin kyllähän siinä tapauksessa pelaajat sinne menevät."

Sitten ääneen pääsee Tamhockey Oy:n hallituksen pj. Hannu Penttilä:
Rautakorpi on ollut tosi tarkka näissäkin asioissa. Hän on jatkuvasti selvittänyt, että missä menee kulloinkin terveysviranomaisten asettama raja esimerkiksi harjoittelun suhteen. Olen yrittänyt viestiä, että tällä kaudella kunnianhimo ei saa ajaa pelaajien turvallisuuden edelle, mutta ehkä minun olisi pitänyt olla viestinnässäni vieläkin terävämpi.

Tuosta käy selvästi ilmi, että rajoja on haettu ja koko ajan selvitetty, missä rajat menee ja näin vähän leikitty asialla. Olen pitkin pandemian ollut ärsyyntynyt ihmisistä, jotka käyttävät esim. seuraavaa fraasia: "se on vain suositus, ei niin ole pakko tehdä". Oli kyse sitten maskin käyttämisestä, koronatestiin menemisestä tai mistä vain, niin kyllä tässä ainakin paperilla riskiryhmäläisenä hieman on monttu ollut välillä auki. Maskin takana.

Lisäksi harrastan jääkiekkoa itsekin, kuten varmasti moni muukin jäällä. Lapsistani useampi harrastaa, mutta halliin ei ole nyt ollut asiaa. Samaan aikaan Tappara ja Rautakorpi vetää ihan eri linjaa ja omaa show:ta. Hrachovina puhuu mitä sattuu ja Rautakorpi toimii miten haluaa. Sitten Tappara antaa vakavan varoituksen. Kaikki tietää, että ne jätkät tuntee siellä toisensa niin hyvin, ettei keskustelun sävy ole varmastikaan ollut kovisteleva. Veikkaan, että enemmän tyyliin "kuule jukka, mun on pakko nyt sanoa medialle, että on käyty keskustelu ja varoitus. Homma jatkuu, mut oo ny varovainen".

Kyllä tuossa on minusta syytä vetää herne nenään. Itse kullakin, jotka tässä tilanteessa omaa elämäänsä karsivat yhteisen turvallisuuden nimissä.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
" Tapparan liigajoukkueella on harjoitushallissa päivittäin useamman tunnin harjoitusvuoroja sellaisille pelaajille, jotka ovat altistuneet koronaan sekä niille, jotka muuten vain luistelevat erossa liigajoukkueesta".

Onko tämän lainauksen todenperäisyyttä tai taustoja avattu missään yhtään? Mielestäni tämä on jopa tuota kahden tartunnan saaneen pelaajan vuoroa isompi juttu, jos se pitää paikkansa. Tuntui jäävän tuossa alussa vähän sivuosaan kaiken muun taakse, enkä ole ihan suoraan sanottuna jaksanut lukea kaikkia 41 sivua tästä keskustelusta, niin kysytään nyt jos joku muu olisi.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
" Tapparan liigajoukkueella on harjoitushallissa päivittäin useamman tunnin harjoitusvuoroja sellaisille pelaajille, jotka ovat altistuneet koronaan sekä niille, jotka muuten vain luistelevat erossa liigajoukkueesta".

Onko tämän lainauksen todenperäisyyttä tai taustoja avattu missään yhtään? Mielestäni tämä on jopa tuota kahden tartunnan saaneen pelaajan vuoroa isompi juttu, jos se pitää paikkansa. Tuntui jäävän tuossa alussa vähän sivuosaan kaiken muun taakse, enkä ole ihan suoraan sanottuna jaksanut lukea kaikkia 41 sivua tästä keskustelusta, niin kysytään nyt jos joku muu olisi.
Jäähalli suljettiin ja desinfioitiin Tampereella – Jukka Rautakorpi päästi koronaan sairastuneet juniorit harjoittelemaan: ”Tartuntatautilakia rikottu” (artikkelin loppupuolella)
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Rautakorpi nostaa käden pystyyn virheen merkiksi. Oli tapahtunut hölmöys, jota Rautakorpi kuvaili seuraavasti:

"Urheilijat ovat halukkaita urheilemaan, ja meidän tehtävänämme on luoda olosuhteet rajoitusten puitteissa. Se jääaika mahdollistettiin, mutta piti katsoa, mihin kellonaikaan jäällä voi olla. Turha tässä on selitellä. Hölmöys on tapahtunut, eikä sitä jatketa missään muodossa." -Rautakorpi IS:lle

Eli urheilijat oli halukkaita ja Rautakorpi sitten mahdollisti tämän. Varovaisesti ja aikaan jolloin hallissa oli hiljaista. Aika idioottimaista, mutta ilmeisesti pelaajat oli halunneet ja Rautakorvelle sattui tässä virhearvio. Vähän ärsytti kieltämättä, koska Hrachovina vaikuttaa suhtautuvan koronaan, joka on vaarallinen sairaus varsinkin tietyille ryhmille ja sitten Rautakorvelle sattuu tämmöinen virhe. No, hyvä että myöntää virheen ja sanoo kantavansa vastuun, vaikka on tuossa nyt urheilijoissakin toki vikaa. Miksiköhän ne niin kovin on jäälle halunneet..

Sitten selvisi, että pelaajat oli 17-vuotiaita ja että Rautakorpi oli heidät jäälle ohjannut tai toimittajan mukaan jopa määrännyt. Mika Aro kertoi näin:
"Jukka on ilmoittanut, että hän on organisoinut harjoitukset ja vastannut niistä päätöksistä. Kun seura organisoi harjoitustilan ja hallin, niin kyllähän siinä tapauksessa pelaajat sinne menevät."

Voisi vielä lisätä, että Rautakorven toiminta ei kestäisi päivänvaloa, vaikka eristyksessä olevat urheilijat olisivatkin itse olleet aloitteellisia jäähalliin pääsyssä. Esimiehenä Rautakorven velvollisuus olisi pikemminkin ollut estää pelaajilta jäähallin käyttö eristyksen aikana.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Lasketaanko se omakohtaiseksi, kun Rautakorpi kävi jättämässä kädenjälkensä Kerhoon ja samalla ikuisen arven sieluuni?

Sarkasmitutkan akku oli päässyt loppumaan.
Jotenkin vain ajattelin, että Tukka-Jukan hopeakausi olisi jäänyt positiivisena muistijälkenä turenkilaiseen sieluun.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tällähän nyt tuskin on suurta merkitystä tapahtumiin, mutta olettaisin näiden jannujen asuvan ns. omillaan?
Jos asuisivat kotona, niin eikö silloin heidän vanhempienkin pitäisi olla karanteenissä, vai onko se nyt vaan ns. suositus.
Tosin voihan se olla niinkin, että pojat ovat esim. Kellarissa, samalla tavalla kun tässä ketjussa on kerrottu erään Kärppä pelaajan olleen ?
Ainakin ne, joiden muksun tiedän olleen koronassa, olivat myös himassa sen tarvittavan ajan....


Edit. Lisätään, että tuolla yllä olevalla tekstillä hain takaa sitä, että vanhemmat viimeistään olisivat tehdeen undulaateilleen selväksi, että "Nyt ei ole oikea aika lähteä luistelutreeneihin"..
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös