Ansiokkaita perusteluja tapparalaisilta pakiston pätevyydestään. En ole yhtä hyvin kartalla tilanteesta kuin te. Joskus kuitenkin voi olla niin, että usko omiin on niin vahva, että asiat näyttävät paremmilta kuin ne ovatkaan. Voi kuulkaa, olen niin monesti itse ollut liian positiivisuuden takia kovin sokea totuudelta. Joskus voi olla myös niin, ettei läheltä hahmota kokonaisuutta niin hyvin kuin luulee. En väitä, että teillä näin on, mutta nämä ovat perusteluni sille, että tohdin asiasta kanssanne vielä vähän keskustella.
Mielestäni viime vuoden pudotuspelien tilastot osoittavat, että tietyillä Tapparan puolustajilla oli erityisiä ongelmia puolustuspäässä. Finaalisarjaa tarkoin seuranneena voin sanoa, että Kankaanperä, Saravo ja Aalto olivat eniten pulassa. Ihmettelen kovin, minkä vuoksi tämän asian myöntäminen on niin kivuliasta. Kyllä Kärpilläkin oli omat heikot lenkkinsä puolustuksessa, niin kuin hyvin tiedätte.
Se, että Saravo, Aalto ja Kankaanperä olisivat parantaneet puolustuspeliään ja liikkuvuuttaan tälle kaudelle kuulostaa uskomattomalta. Minä puolestani luulen, että keväällä Bonsaksen ja Elorinne ovat he, jotka kellottavat niitä reilun 20 minuutin aikoja, ainakin Kärppiä vastaan. Tämän perustan sille, että Kärppien joukkue on viime vuotista nopeampi. Kyllä minä ennustan Kankaanperälle ja Saravolle vaikeuksia liukkaiden Puljujärven, Ahon, Ikosen ja Aaltosen kanssa. Plastinosta en osaa ikävä kyllä sanoa mitään.