Tappara kaudella 2015–2016

  • 266 983
  • 796

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En toki tarkoittanut että eilinen tappio olisi johtunut huonosta maalivahtipelistä. Ihan noin yleisellä tasolla pohdiskelin Karhusen työskentelyä. Ei kai maalivahtia voi syyttää jos omat eivät tee maaliakaan. En vain ole vakuuttunut Karhusen tasosta ylipäätään. Mailalla pelaaminen on todella vaatimatonta eikä tuo torjuntatyöskentelykään mitään hurraahuutoja aiheuta. Ihan ok liigaveskari, ei enempää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Dixon pelasi eilen kyllä aika vahvan ottelun. Heräämisen merkkejä ilmassa? Näytti kyllä etenkin ottelun alkupuolella todelliselta liigatason ykkössenalta.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Eilistä peliä en nähnyt, mutta ainakin Lukko-peli oli kokonaisvaltaisimpia esityksiä tälle kaudelle. Maalikaan ei ollut kaukana, taisi tolppaan kilahtaa ohjaus. Onnistumiset ruokkisi vielä lisäonnistumisia, vai miten se meni.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Mitenkäs se nyt meni?

Kesällä täällä huudettiin että "Palolaa ja Jormakkaa ei voi korvata?"

Mutta kuin vahingossa Tappara on tehnyt eniten maaleja liigassa ja yksi erittäin maalipotentiaalinen tuleva änärimies on telakalla. Mites tässä nyt näin kävi? Asiantuntijat valaiskoot. Etenkin ne kesällä Palolasta ja Jormakasta paremmin tietäneet voisivat nyt tulla tänne selvittelemään tätä asiaa.

En ollut näitä, jotka huuteli kesällä moista, mutta edelleen olen sitä mieltä että nykyinen rosteri ei riitä mestaruuteen. Savinainen, Lajunen on hyviä hankintoja, mutta tulivoimaa maalintekoon uupuu. Laine yllättänyt positiivisesti, mutta tuki on vähissä. Pelistä toiseen saadaan loistavia paikkoja rakennettua, mutta maaliniskijöitä uupuu. Haapala ja Kuusela antaa tosin hyvää tukea, mutta.. Saas nähdä löytyykö laajuutta lopulta (Dixon? joka oli muuten Lukko pelissä pelipäällä), ja olen totaalisesti väärässä. Maalipaikoista ei ainakaan homma jää kiinni, se on nähty.

Edit: Niin nuo 3 rökäle voittoa (20 maalia näissä) vääristää maali-iloittelua. Moni matsi on ollut vähämaalinen. Mikä sinäänsä kertoo myös riittävän hyvästä omanpään luutimisesta, että sarjasijoitus on tuo 2.
 
Viimeksi muokattu:

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Dixon pelasi eilen kyllä aika vahvan ottelun. Heräämisen merkkejä ilmassa? Näytti kyllä etenkin ottelun alkupuolella todelliselta liigatason ykkössenalta.

Ensimmäinen erä oli Dixonilta hyvä niin kuin koko joukkueelta. Toisessa erässä suorittaminen palasi sitten normitasolle. Sportin tasoitusmaalissa hävisi oman pään aloituksen, sen jälkeen teki maskin Karhuselle ja pakin veto sisään. Dixon on kyllä harvinaisen flegu kanukiksi kun sille päälle sattuu. Ei tällä hetkellä täytä ulkomaalaisvahvistuksen määritelmää.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ollut näitä, jotka huuteli kesällä moista, mutta edelleen olen sitä mieltä että nykyinen rosteri ei riitä mestaruuteen. Savinainen, Lajunen on hyviä hankintoja, mutta tulivoimaa maalintekoon uupuu. Laine yllättänyt positiivisesti, mutta tuki on vähissä. Pelistä toiseen saadaan loistavia paikkoja rakennettua, mutta maaliniskijöitä uupuu. Haapala ja Kuusela antaa tosin hyvää tukea, mutta.. Saas nähdä löytyykö laajuutta lopulta (Dixon? joka oli muuten Lukko pelissä pelipäällä), ja olen totaalisesti väärässä. Maalipaikoista ei ainakaan homma jää kiinni, se on nähty.

Edit: Niin nuo 3 rökäle voittoa (20 maalia näissä) vääristää maali-iloittelua. Moni matsi on ollut vähämaalinen. Mikä sinäänsä kertoo myös riittävän hyvästä omanpään luutimisesta, että sarjasijoitus on tuo 2.

Olin kanssasi pitkään samaa mieltä, mutta nyt en usko, että maalinteko tulee olemaan se Tapparan ongelma. Niin kauan kuin paikkoja tehdään tuota tahtia niin nuo isotkin voitot jatkuvat. On vain ajan kysymys, koska noista esim. Dixonin paikoista uppoaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ollut näitä, jotka huuteli kesällä moista, mutta edelleen olen sitä mieltä että nykyinen rosteri ei riitä mestaruuteen. Savinainen, Lajunen on hyviä hankintoja, mutta tulivoimaa maalintekoon uupuu.
Kevät osoittaa uupuuko teiltä oikeasti tulivoimaa maalintekoon. Minä en usko, että näin on. Minä osoittaisin huolestuneen katseeni puolustuksen liikkuvuuteen ja maalivahtipeliin. Mitä tulee Savinaiseen ja Lajuseen, niin nuo pojat olivat juuri sellaiset pelaajat, joita Tappara tarvitsi. Jos minun pitäisi valita parivaljakko ratkaisevaan seitsemänteen otteluun, ottaisin vailla pienintäkään epäilystä Lajusen ja Savinaisen ennen Jormakkaa ja Palolaa.
 
Ei tällä hetkellä täytä ulkomaalaisvahvistuksen määritelmää.
Täysin irrelevantti asia. Täyttää paikkansa kokoonpanossa, eikä vie kenenkään paikkaa pelkällä statuksellaan. Se on selvää, ettei suorituskyky ole vaaditulla tasolla tällä hetkellä, mikä on osaltaan johtanut tehottomuuteen ja henkiseenkin taakkaan. Silti huomioitavaa, että tekee paljon kiekotonta työtä vaikkei pisteitä tulekaan.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Täysin irrelevantti asia. Täyttää paikkansa kokoonpanossa, eikä vie kenenkään paikkaa pelkällä statuksellaan. Se on selvää, ettei suorituskyky ole vaaditulla tasolla tällä hetkellä, mikä on osaltaan johtanut tehottomuuteen ja henkiseenkin taakkaan. Silti huomioitavaa, että tekee paljon kiekotonta työtä vaikkei pisteitä tulekaan.

Minusta ulkomailta hankitun kovapalkkaisen pelaajan tulisi ensisijaisesti vahvistaa joukkuetta. Ei Dixon mikään riippakivi ole mutta ei hän kyllä vahvistuksen kriteereitäkään täytä. Todella epätasaista suorittamista, välillä väläyttelee ja toisinaan taas ei erotu kentällä mitenkään. Täyttää paikkansa kokoonpanossa kyllä mutta ei tällä hetkellä vahvista joukkuetta merkittävästi.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta ulkomailta hankitun kovapalkkaisen pelaajan tulisi ensisijaisesti vahvistaa joukkuetta. Ei Dixon mikään riippakivi ole mutta ei hän kyllä vahvistuksen kriteereitäkään täytä. Todella epätasaista suorittamista, välillä väläyttelee ja toisinaan taas ei erotu kentällä mitenkään. Täyttää paikkansa kokoonpanossa kyllä mutta ei tällä hetkellä vahvista joukkuetta merkittävästi.

Vaakakupissa on sit se, että lähetetään vahvistamaan jotain muuta joukkuetta ja maksetaan osa palkasta, onko se parempi?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Vaakakupissa on sit se, että lähetetään vahvistamaan jotain muuta joukkuetta ja maksetaan osa palkasta, onko se parempi?

Niin, en ehdottanut sopimuksen purkua, kunhan toin esille mielipiteeni Dixonin tämänhetkisestä tasosta. Toivottavasti parantaa kevättä kohti mentäessä mutta silti ihmettelen Dixonin ailahtelevuutta. Kanukit ovat yleensä kovalla työmoraalilla varustettuja äijiä mutta tämä Dixon tekee kyllä poikkeuksen sääntöön. Melkoinen taiteilijaluonne.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Ensimmäinen erä oli Dixonilta hyvä niin kuin koko joukkueelta. Toisessa erässä suorittaminen palasi sitten normitasolle. Sportin tasoitusmaalissa hävisi oman pään aloituksen, sen jälkeen teki maskin Karhuselle ja pakin veto sisään. Dixon on kyllä harvinaisen flegu kanukiksi kun sille päälle sattuu. Ei tällä hetkellä täytä ulkomaalaisvahvistuksen määritelmää.

Onneksi Dixon olikin ainoa Tapparan pelaaja joka hemmetin hyvän ekan erän jälkeen vajosi horrosten maille. Aika väärin alkaa yksittäistä pelaajaa mollaamaan, varsinkin kun koko muu jengi oli samassa veneessä kuin Dixon pelinsä kanssa. Ja hävisi oikein aloituksen... Ennenkuulumatonta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Onneksi Dixon olikin ainoa Tapparan pelaaja joka hemmetin hyvän ekan erän jälkeen vajosi horrosten maille. Aika väärin alkaa yksittäistä pelaajaa mollaamaan, varsinkin kun koko muu jengi oli samassa veneessä kuin Dixon pelinsä kanssa. Ja hävisi oikein aloituksen... Ennenkuulumatonta.

Ei se nyt vallan ennenkuulumatonta ole mutta oman pään aloituksissa tulisi vääntää vähintään tasuri jotta tuon kaltaisilta tilanteilta vältyttäisiin. Mitä tulee koko joukkueen suorittamiseen niin olihan se hieman virkamiesmäistä. Mutta kerro nyt oma mielipiteesi Dixonin tämänhetkisestä tasosta, auttako hän joukkuetta suorituksillaan. Minusta ei.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei se nyt vallan ennenkuulumatonta ole mutta oman pään aloituksissa tulisi vääntää vähintään tasuri jotta tuon kaltaisilta tilanteilta vältyttäisiin. Mitä tulee koko joukkueen suorittamiseen niin olihan se hieman virkamiesmäistä. Mutta kerro nyt oma mielipiteesi Dixonin tämänhetkisestä tasosta, auttako hän joukkuetta suorituksillaan. Minusta ei.

Auttaa, mutta hänen laiturinsa eivät kyllä laita Dixonin passeista mistään sisään. Jos Jan-Mikael Järvinen viimeistelisi edes auttavasti Dixonilla olisi ollut eilen ekan erän jälkeen vähintään 0+2.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Minä en usko, että näin on. Minä osoittaisin huolestuneen katseeni puolustuksen liikkuvuuteen ja maalivahtipeliin.

Puolustuksen liikkuvuudesta en kyllä olisi huolissani. Usein, ja joskus aiheettakin, esiin nostetut Aalto ja Saravo menevät niin hyvällä jalalla, ettei olla vuosiin nähty. Maalivahtipelistä olen toki huolissani, vaikka Karhunen on välillä pelannut hyviä pelejä. Edellisinä vuosina on mielestäni eniten jäänyt siitä kiinni, että hyökkääjillä on loppunut bensa. On loppunut joko voima, taito, suoraviivaisuus tai rohkeus. Ei siellä ole Aallon ympäri luisteltu piruetteja, vaikka pahat kielet moista huutelevatkin.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Täysin irrelevantti asia. Täyttää paikkansa kokoonpanossa, eikä vie kenenkään paikkaa pelkällä statuksellaan. Se on selvää, ettei suorituskyky ole vaaditulla tasolla tällä hetkellä, mikä on osaltaan johtanut tehottomuuteen ja henkiseenkin taakkaan.

Juuri näin. Ei yhdessäkään joukkueessa ikinä päästä siihen tilanteeseen että jokainen pelaaja pelaisi hintalappunsa mukaisesti. Turha siitä on jatkuvasti valittaa. On ylipalkattuja ja alipalkattuja, mutta kaikkia tarvitaan ja jokainen täyttää paikkansa.

Aika monta tusinaulkkaria Kärpilläkin pyöri viime kauden rosterissa ja pähkinöillä pelanneet kantoivat porukkaa. Ties vaikka olisi motivoivakin asia, jengin sisäiset palkkavääristymät siis. Saa sen alipalkatun (esim. joku Donskoi) yrittämään ihan raivolla päästäkseen joskus samoihin tileihin kiinni. Meillä semmoinen on tällä hetkella Haapala.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Puolustuksen liikkuvuudesta en kyllä olisi huolissani. Usein, ja joskus aiheettakin, esiin nostetut Aalto ja Saravo menevät niin hyvällä jalalla, ettei olla vuosiin nähty. Maalivahtipelistä olen toki huolissani, vaikka Karhunen on välillä pelannut hyviä pelejä. Edellisinä vuosina on mielestäni eniten jäänyt siitä kiinni, että hyökkääjillä on loppunut bensa. On loppunut joko voima, taito, suoraviivaisuus tai rohkeus. Ei siellä ole Aallon ympäri luisteltu piruetteja, vaikka pahat kielet moista huutelevatkin.
Tiedät varmasti Tapparan tilanteeni paremmin kuin minä. Teidän kannalta hienoa, jos Saravo ja Aalto sen kuin vertyvät. Aika uskomattomalta se kuitenkin kuulostaa. Minun tämän kauden yhden pelin otanta ei tue väitettäsi ainakaan Saravon osalta. Tappara-Kärpät pelissä Saravo oli nimittäin kovin kankea ja liikkeen kanssa aivan pulassa.

Viime kauden finaalisarjassa varsinkin Saravo ja Kankaanperän olivat toistuvasti vaikeuksissa huonon liikkeensä vuoksi. Myös Aalto oli aika heikko omassa päässä. Katsoin tuossa teidän pakkien viime pudotuspelien tilastot ja ne kyllä myötäilevät finaalisarjan muistikuviani. Bonsaksen ja Elorinne olivat puolustussuuntaan teidän ylivoimainen kaksikkko. Tässäpä vielä tämä tilasto:

1. Elorinne, Aleksi Tappara 20 +14 -5 = +9
2. Bonsaksen, Alexander Tappara 20 +13 -6 = +7
3. Tömmernes, Henrik Tappara 20 +19 -17 = +2
4. Aalto, Teemu Tappara 20 +14 -14 = 0
5. Kankaanperä, Markus Tappara 20 +17 -17 = 0
6. Mäkinen, Atte Tappara 5 0 + 0 = 0
7. Saravo, Pekka Tappara 20 +10 - 13 = -3
 

Kukko

Jäsen
Tiedät varmasti Tapparan tilanteeni paremmin kuin minä. Teidän kannalta hienoa, jos Saravo ja Aalto sen kuin vertyvät. Aika uskomattomalta se kuitenkin kuulostaa. Minun tämän kauden yhden pelin otanta ei tue väitettäsi ainakaan Saravon osalta. Tappara-Kärpät pelissä Saravo oli nimittäin kovin kankea ja liikkeen kanssa aivan pulassa.

Viime kauden finaalisarjassa varsinkin Saravo ja Kankaanperän olivat toistuvasti vaikeuksissa huonon liikkeensä vuoksi. Myös Aalto oli aika heikko omassa päässä. Katsoin tuossa teidän pakkien viime pudotuspelien tilastot ja ne kyllä myötäilevät finaalisarjan muistikuviani. Bonsaksen ja Elorinne olivat puolustussuuntaan teidän ylivoimainen kaksikkko. Tässäpä vielä tämä tilasto:

1. Elorinne, Aleksi Tappara 20 +14 -5 = +9
2. Bonsaksen, Alexander Tappara 20 +13 -6 = +7
3. Tömmernes, Henrik Tappara 20 +19 -17 = +2
4. Aalto, Teemu Tappara 20 +14 -14 = 0
5. Kankaanperä, Markus Tappara 20 +17 -17 = 0
6. Mäkinen, Atte Tappara 5 0 + 0 = 0
7. Saravo, Pekka Tappara 20 +10 - 13 = -3

Yhteneväistä mieltä McTorson kanssa. Metakkaa olen itsekkin pitänyt samaisesta asiasta. Kuitenki viimeaikaisten esitysten perusteella vanhukset etenkin Saravo vaikuttaa pysyvän matkassa mukana varsin mukiinmenevästi. Ehkä reenit on mennyt perille tai sitten Liigan taso vain yleisesti laskenut. Mäkinen vaikuttaa olevan pahiten pajatsossa ja ehkä sellainen terävinkärki tuosta koko paletista puuttuu. Bonsakseniin ei voi olla muuta kuin tyytyväinen, ei ehkä tee pisteita, mutta muuten ei heikkoa osa-aluetta tunnu löytyvän. Edelleenkään en Saravoa peluuttaisi ykkös av miehenä, mutta pienemmässä roolissa hyvää liigatasoa.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
En kyllä taiteilijaluonnetta Dixoniin yhdistäisi koskaan. Todella kaukana näistä Niinimäistä ynnämuista surffailijoista. Ei Dixon missään nimessä ole onnistunut, alkukausi ykkösessä eikä aikaiseksi mitään pisteiden valossa. Taiteiljaluonteeseen kuuluisi kiukuttelu velttoilu yms. Dixonhan taklaa joka matsissa kunnon pusuja ja taistelee. Virheitä tulee ja itseluottamus lienee vajavaista kehnon luistelukunnon takia, mutta taiteilijaluonnetta, ei todellakaan. Miehelle jopa näyttää käyvän kolmossentterinkin rooli.
Luulenpa että mies on punttikuurilla ja toiveissa on että räjähtävyyttä alkaisi löytymään kuten tässä Sport pelin ekaerässä.
Saravosta sen verran että Peksihän näyttää todella kankealta ja hitaalta, mutta on käsistäänkin yllättävän notkea ja oikea-aikaisuus on valtti. Aallolla ei juuri ole ollut ongelmia puolustuspäässä pariin vuoteen, vaikka monet aina muistavat mainita että ei osaa muuta kuin laukoa, hah.
Ennemmin katsoisin että näillä pakeilla mentiin taas finaaliin, eikä ihan pienin minuutein sieläkään olleet mukana.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Sen minkä Tapparan pakisto vauhdissa häviää voitetaan kiekkovarmuudessa takaisin. Ainoa pakki jonka ratkaisut omassa päässä jännittävät ovat nuori herra Mäkinen, mutta kyllä siitäkin vielä kiekollisesti varma saadaan. Tapparan pakiston syöttelyä on ollut mukava seurata viimeiset kaudet, kun kaikkien tekeminen näyttää todella rauhalliselta ja syötöt napsuvat kaverin lapaan hyvällä tarkkuudella. Kiekko sitä paitsi liikkuu nopeampaa kuin yksikään pelaaja, niin mieluummin otan hyvin syöttelevän hitaan pakiston, kuin jonkun kiekkoa viritetyn kranaatin lailla käsittelevän aropupulauman.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ansiokkaita perusteluja tapparalaisilta pakiston pätevyydestään. En ole yhtä hyvin kartalla tilanteesta kuin te. Joskus kuitenkin voi olla niin, että usko omiin on niin vahva, että asiat näyttävät paremmilta kuin ne ovatkaan. Voi kuulkaa, olen niin monesti itse ollut liian positiivisuuden takia kovin sokea totuudelta. Joskus voi olla myös niin, ettei läheltä hahmota kokonaisuutta niin hyvin kuin luulee. En väitä, että teillä näin on, mutta nämä ovat perusteluni sille, että tohdin asiasta kanssanne vielä vähän keskustella.

Mielestäni viime vuoden pudotuspelien tilastot osoittavat, että tietyillä Tapparan puolustajilla oli erityisiä ongelmia puolustuspäässä. Finaalisarjaa tarkoin seuranneena voin sanoa, että Kankaanperä, Saravo ja Aalto olivat eniten pulassa. Ihmettelen kovin, minkä vuoksi tämän asian myöntäminen on niin kivuliasta. Kyllä Kärpilläkin oli omat heikot lenkkinsä puolustuksessa, niin kuin hyvin tiedätte.

Se, että Saravo, Aalto ja Kankaanperä olisivat parantaneet puolustuspeliään ja liikkuvuuttaan tälle kaudelle kuulostaa uskomattomalta. Minä puolestani luulen, että keväällä Bonsaksen ja Elorinne ovat he, jotka kellottavat niitä reilun 20 minuutin aikoja, ainakin Kärppiä vastaan. Tämän perustan sille, että Kärppien joukkue on viime vuotista nopeampi. Kyllä minä ennustan Kankaanperälle ja Saravolle vaikeuksia liukkaiden Puljujärven, Ahon, Ikosen ja Aaltosen kanssa. Plastinosta en osaa ikävä kyllä sanoa mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Olen @McTorso :n kanssa samoilla linjoilla. Itse olisin jopa jättänyt keväällä Saravon tai Kankaanperän kanssa sopimuksen uusimatta, sillä jalkoja/käsiä tuosta Tapparan puolustuksesta edelleen uupuu. Useamman kauden ajan olen ollut hieman huolissani puolustuksen ikäjakaumasta, kun runkona on ollut juurikin tuo Kanki, Saravo, Aalto -kolmikko, höystettynä Puistolalla. Eihän se nyt, mikään salaisuus ole, että vastustajan kovaa karvatessa tuo porukka on enemmän ongelmissa kuin Plastino, Bonsaksen tai Elorinne, jotka pystyvät jalalla nostamaan kiekon punaiselle. Seitsemän pakin peluutuksella tuonne olisi mukava saada kevääksi uusi "Tömmernes" ja vähentää juurikin näiden raskaampijalkaisten pelaajien minuutteja.

Mutta en pidä Tapparan puolustusta suurena esteenä mahdolliselle menestykselle. Ihan samalla tavalla kysymysmerkkejä on myös hyökkäyksessä ja maalivahtiosastolla. Ja toki monella muullakin joukkueella on riskitekijänsä, lähes kaikilla jopa suurempia kuin Tapparalla. Esim. Kärpissä viime kaudella Vallin ja Niemelä olivat jatkuvasti ongelmissa ja heidän ollessa kentällä pyrittiin tulemaan enemmän iholle. Eipä tuo estänyt oululaisia mestaruutta voittamasta.

Case Dixoniin sen verran, että jos hänen ulostamisellaan saadaan halvempi koodinimi "Voutilainen" ja siirtotakarajalla "Tömmernes", en epäroisi alkaa kaupittelemaan miestä. Eri asia on saataisiinko häntä "dumpattua" mihinkään? Ehkä Sveitsiin tai Saksaan? Ainakaan liigajoukkueista ei kukaan varmasti suostu hänen palkkaa kontolleen ottamaan. Vähän menee kyllä fantasimanageroinnin puolelle, mutta kyllähän Dixon nykypelaajistossa kaiken järjen mukaan ensimmäisenä on liipaisimella. Tosin Tapparan peli on kulkenut sen verta mallikkaasti, ettei tässä luultavasti ole useampaan kuukauteen pakottavaa tarvetta muutoksille.

Ei Dixonin pelissä suurta vikaa ole, vaikka se onkin tehotonta ja lähes jokaisessa pelissä ottaa tyhmän jäähyn. Asenne on pääosin kunnossa ja ketjun peli kulkee molempiin suuntiin kohtuullisesti. Toki palkka on kolmossentteriksi kova ja rooli on hieman ongelmallinen, kun ei pelaa alivoimaa eikä tuo mitään isompaa lisäarvoa ylivoimaan, kun peli pääasiassa pyörii Kuusela-Aalto-Järvinen sekä Ilomäki-Plastino-Laine -akselien kautta.

Tappara.infon puolella nimimerkki Harald oli laskenut pelaajien tehokkuutta suhteessa peliaikaan tänne. Dixon siis toiseksi heikoin vakituisesti pelaamaan pääsevistä hyökkääjistä. Eikä tosiaan edes pelaa alivoimaa, joka perinteisesti tilastoissa näkyy heikentävästi. Joten eipä ole ihme, että Tapola on muutamaan otteeseen miehen penkittänyt, kun ollaan kolmannessa tappioasemassa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Olen @McTorso :n kanssa samoilla linjoilla. Itse olisin jopa jättänyt keväällä Saravon tai Kankaanperän kanssa sopimuksen uusimatta, sillä jalkoja/käsiä tuosta Tapparan puolustuksesta edelleen uupuu.

Nyt oon varmaan ensimmäistä kertaa kanssasi ihan eri mieltä. Tai no en ihan, itsekin olisin jättänyt Kangen sopimuksen uusimatta. Saravoa haukutaan ihan kohtuuttomasti edelleen, kun silloin neljä kautta sitten oli niin jähmeässä kunnossa, ettei mahtunut kääntymään kaukalossa. Ainoa peli tällä kaudella, mikä on jäänyt näkemättä, oli se puhuttu Kärpät-peli. Kaikissa muissa peleissä Peksi on ollut ihan loistava, ei käytännössä lainkaan kiekonmenetyksiä ja tuo varmasti kiekon punaisen yli, miksei sinisenkin yli, käsillä. Itse peluuttaisin tosin Saravoa ylivoimallakin, koska on niin varma sinisellä kiekon kanssa.

Ja kyllä, munkin mielestä Peksi oli ihan luokaton tuon sopimuksensa ensimmäisinä vuosina, mutta 2013 keväästä asti ollut todella hyvä.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Saravoa haukutaan ihan kohtuuttomasti edelleen, kun silloin neljä kautta sitten oli niin jähmeässä kunnossa, ettei mahtunut kääntymään kaukalossa.

Totta. Saravo lienee (muiden joukkueiden nimilistoja läpikäymättä) liigan viiden parhaan puolustavan puolustajan ja alivoimapakin joukossa.

Ainoa peli tällä kaudella, mikä on jäänyt näkemättä, oli se puhuttu Kärpät-peli. Kaikissa muissa peleissä Peksi on ollut ihan loistava, ei käytännössä lainkaan kiekonmenetyksiä ja tuo varmasti kiekon punaisen yli, miksei sinisenkin yli, käsillä. Itse peluuttaisin tosin Saravoa ylivoimallakin, koska on niin varma sinisellä kiekon kanssa.

Onneksesi tuo Kärpät-peli jäi sinulta näkemättä. Se oli jopa "attemäkinen" -tasolla Saravolta kaamea. Olemme kuitenkin pääosin samaa mieltä Saravosta ja hänen tärkeydestään, enkä edellisessä viestissä meinannut, että olisin "Tappara-legendan" mielelläni muualle sysännyt. Ei hän minusta edelleenkään pakiston kiekkovarmimpia kavereita ole ja kiihtyvyys on ikäisekseen ihan hyvää, mutta silti liigatasolla korkeintaan keskinkertaista. Alkukausi on mennyt hyvin, kuten viime vuonnakin, mutta taso laski kevättä kohti ja tänä vuonna toivottavasti ei tapahdu samaa. Ylivoimalle ei ehkä kuitenkaan kannata Saravoa päästää :)

Kuitenkaan siitä en mielipidettäni vaihda, että Tapparan puolustuksessa voisi olla enemmän käsiä ja jalkoja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja kyllä, munkin mielestä Peksi oli ihan luokaton tuon sopimuksensa ensimmäisinä vuosina, mutta 2013 keväästä asti ollut todella hyvä.
Minun havaintoni Saravosta perustuu otteisiin Kärppiä vastaan. Finaalisarjoissa kahtena edellisenä kautena Saravo ei ole ollut hyvä, vaan Kankaanperän kanssa pakistonne heikkolenkki. Tämän kauden kohtaamisessa, joka sinulta jäi näkemättä, Saravo oli vaikeuksissa läpi ottelun. Hän oli jäällä kolmen kärppämaalin aikana ja otti heikon liikkeensä takia koukkaamisijäähyn, mikä on kyllä nykylinjauksilla jo aikamoinen suoritus.

Tapparan pakisto pelaa hyvillä teholukemilla. Saravo on kuitenkin heistä heikoin, saldolla +1. Saravo on myös ollut myös useimmin Tapparan pakeista jäällä vastustajan tehdessä maalin tasakentin, kahdeksan kertaa. Saravo tekee paljon asioita oikein ja on hyvä liigapakki. Tapolakin häneen luottaa kovin ja Saravo pelaa lähes 20 minuuttia ottelua kohden.

Täytyy muistaa, että Tappara on kuitenkin ykköshaastaja Kärpille ja mestarikandidaatti. Heikkouksia täytyy näin katsella suurennuslasilla. Minusta heikkoudet ovat nimenomaan pakiston hitaudesta ja kädettömyydessä sekä malivahtipelissä, sorry.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös