Kossu maistuu hyvältä
Täytyypä munkin otta kantaa Tapparan tulevaan joukkueeseen, vaikka keskustelua ei täällä siitä lähipäivinä ole käyty.
Täytyy sanoa, että Tappara teki loistavia hankintoja männä viikolla solmiessaan sopat Kossun ja Lehdon kanssa. Kummatkin nuoria pelaajia, ja Tappara tarvitseekin nuorta uutta ilmettä. Kossusta mulle tuli heti mieleen TOSI nopee M. Ojanen. Tekee töitä hullun lailla, mutta viimeistely ontuu. Tuntui tosi hienolta, että J. Tamminen oli kehunut tosi paljon Kossua. Ainakin mun mielestä Tamminen puhuu aina asiaa. Toivottavasti nyt Tapparan valmennus vain antaisi Kossulle kunnon näyttöpaikan vaikka J. Ojasen ketjusta, niin saadaan Kossusta ne tehot irti. Kossun hankinnassa on selkeesti jotain yhteistä taannoiseen Vertsin hankintaan. Kausi Ojasen rinnalla ja ainakin 20 maalia menee Kossulla rikki...
Nyt vielä odotellaan yhtä hyvää rightin maalintekijää. EI Toni Mäkiahoa!! Ihan tuli melkein itku silmään, kun näki videolta 99-00 kaudelta Meluzinin pehmeitä käsiä. Ja silloin Meluzinin liike oli niin sulavaa, niin sulavaa... Jonkinlainen Petr Tenkratin tyylinen pelaaja tekisi terää (onnea Kärpät loistavasta hankinnasta). Nopea maalintekijä, joka kuitenkaan ei todellakaan pehmene kovissa väänöissä, kuten useat muut Tsekit.
Olen myöskin todella iloinen Lehdon hankkimisesta, enkä ole todellakaan huolissani Tapparan maalivahtipelistä. Parin vuoden sisään Lehdosta tulee Jaska Sirenin opeissa huippuveskari. Se on varmaa.
Ihmettelen kuitenkin Tapparan pakkikalustoa. Ei yhtään rightin pakkia. Miksi? Esim. ylivoimalla ja hyökkäyspään aloituksissa rightin pakki on todellinen pelote. Tällöin pystyttäisiin ampumaan suoraan syötöstä maalivahdin kilpikäden puolelle samalla, kun veskari on poikittaisliikkessä. Muistanette Alain Cotéen. Miehellä ei todellakaan ollut hyvää laukausta, mutta teki monia maaleja ja paljon pisteitä juuri siitä syystä, että laukoi oikealta.
Tässä vielä oma versioni Tapparan ens kauden kentällisiksi.
Kossu - Janne - Tare
Pomo - Sasha - Kova vahvistus, joka ampuu oikelta
Jonski - Piri - Venu
Mako - Kuki - Jaska