verco kirjoitti:
Mielestäni nämä nerokkusskommentit ovat tulleet kuittauksena juuri näille, jotka ovat itku kurkussa seuranneet Italian porskuttamista maailmanmestaruuteen. Nyt on sitten raivon vallassa kaadettava kaikki paska jonkun niskaan. Jos se ei olisi Materazzi, olisi se luultavasti Totti. Näitä tapauksia riittää.
Itse ainakin olin Italian puolella sekä välierässä että puolivälierässä. En tosin mitään muuta joukkuetta Espanjan lisäksi kannattanut, mutta vähän Italian puolella olin näissä otteluissa. Italiaa vastaan en ollut kuin Ghanaa vastaan, jossa kakkossuosikkiani tuli kannatettua jonkun verran. Sen sijaan De Rossin typerä temppu USA'ta vastaan ja puolustusvoittoinen peli finaalissa saivat kyllä pienet sympatiat Italiaa vastaan näissä kahdessa ottelussa.
Kuitenkaan itselleni Italian mestaruus ei ole mitenkään ikävä asia. Päinvastoin, Italian joukkueessa pelaa monia pelaajia joista pidän. Buffon, Cannavaro, Zambrotta, Grosso, Pirlo, jne. Sitten pelaa myös pelaajia joista en pidä, Camonaresi ja Materazzi etunenässä.
Koko asian ydin on ja oli. Materazzista en pidä ja en voi sympatisoida tilanteessa. Se ei Zidanen teosta tee yhtään oikeutetumpaa tai vie Italian voitosta silmissäni mitään. Italia voitti, muuta ihmeellisyyttä ei ottelussa tapahtunut kuin tapaus Zidane, joka kuitenkin oli Zidanen oma pimentyminen. Maalissakin Materazzi käytti käsiään, mutta toisaalta onhan se piristävää että kerrankin hyökkäävä joukkue hyötyy kulma/keskitystilanteissa, koska normaalisti näissä aina puhalletaan puolustavalle joukkueelle. Ranskalla oli kuitenkin aikaa 120minuuttia tehdä enemmän kuin 1 maali, eivät tehneet, joten oma moka.
Niin ja lopuksi vielä sen verran Materazzin suorituksista, että vaikka kaveri pelasikin yläkanttiin kisat, niin esim. finaalissa huomattiin puutteet ja virheitä. Italia olisi ollut vielä paljon vahvempi Nestan kanssa, ilman Materazzia. Ainoa Ranskan maali ja siihen johtanut tilannekkin tuli Materazzin huonosta sijoittumisesta ja tilanteen ryntäämisestä(vaikka kontakti olikin olematon).