Chilango kirjoitti:Katollisissa maissahan mutsin aseman on myos erittain tarkea ja varmaan siita johtuen suurin osa vittuiluista kohdistuukin aitiin, eli hijo de puta, hijo de la chingada jne. Koska kyseessa on niin yleinen tapa, ei kukaan sita ota henkilokohtaisesti.
Itse en arabiaa tai-mita-hyvansa-ne-rattipaat-puhuvatkaan ymmarra mutta
juttelin asiasta yhden islamilaisen kanssa ja hanen mielestaan homma toimii samalla tavalla islamilaisissa maissa eli mutsiin kohdistuvat kuittailut ovat niin yleisia etta kukaan ei ota niita henkilokohtaisesti.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Olin nimittäin muutama vuosi sitten katsomassa Finnair Stadiumilla fudiksen nuorten mm-kisojen välierämatsia (vai puolivälierä?) Espanja-Argentiina ja se solvauksen määrä katsomosta ja kentällä oli aivan käsittämätöntä. Katsomoissahan (ainakin Helsingissä) oli noissa kisoissa varsin paljon eri maiden kannattajia.
Mitäkö minä sitten noiden maiden äidinkielellä heitetyistä jutuista ymmärsin? Satuin olemaan matsissa silloisen espanjalaisen työkaverini kanssa ja hän käänsi minulle huudot.. Kyllä kuulosti monen pelaajan äiti huoralta!