Jännä juttu muuten, että Ilveksen viimeisin mestaruus on ajallisesti lähempänä TBK:n nimellä voitettua mestaruutta kuin Tapparan nimellä neljänneksi tuoreinta.
Jotta tuo tulisi konkreettisemmin referoiduksi reaalimaailman tapahtumiin, Marty McFly matkusti Ilveksen viimeisestä mestaruusvuodesta kolkytä vuotta ajassa taaksepäin TBK:n viimeiseen mestaruusvuoteen ja aikamatkustettuaan ensinmainitusta saman verran eteenpäin, Tapparan neljä uusinta mestaruutta olivat vielä tulevaisuutta.
Loistava bongaus! Tässä pienen ajan sisään tulikin tuo elokuvasarja katsottua, enkä osannut yhdistää noita vuosia ollenkaan jääkiekkohistoriaan.
Detroit oli myös hallitseva Stanley Cup voittaja tuona TBK:n vuonna 1955, eivätkä tienneet että on tulossa kuiva 42 vuotta kestävä putki. Onneksi Marty McFly ei tätä Wingsin faneille paljastanut etukäteen.
Ehkä siitä tulevaisuudesta 2015 olisi vielä voinut koukata vähän pitemmälle tulevaisuuteen, jotta olisi kuullut miten Jokerien projekti etenee KHL:ssä ja miten käy Jukka Peltolan lasittuneen katseen kolmen hopean jälkeen.
Tapparalla 12 Sm-Liigan mestaruutta.
Minä olen aina tykännyt näistä playoff-muotoisista mestaruuksista. Olen paljon enemmän playoff-sarja -jääkiekon fani, kuin vain jääkiekon. Voidaan aloittaa se laskeminen vaikka vuodesta 1976, kun Tappara aloitti häviämään näitä sarjoja turkulaisia vastaan. Turkulaiset kuitenkin ohitettiin tuossa 2022 keväänä, ei kellään taida olla enempää, joten ihan hyvä määrä on.