Kaksi ja puoli peliä näin Zyrichin esityksiä mutta finaali jäi näkemättä ja pakko kyllä ihmetellä miten sveitsiläiset ovat voineet voittaa koko turnauksen. Muutamaa yksilöä lukuunottamatta joukkue vaikutti aika rupusakilta.
Tappara antoi esimerkillisen näytteen osaamisestaan ja varmasti kausikorttimyynti sai tärkeän sysäyksen. Toisinkuin toinen paikallinen joukkue, josta ei löytynyt muuta positiivista kuin nettifanien loputon usko tulevaisuuteen. Kova paino on annettu muutamalle poissaolevalle pelaajalle, mutta oli niitä pelaajia Tapparaltakin lepovuorossa. Perjantain teurastuksesta oli pois mm ykkössentteri, jota tuurannut Kontiola palautti uskoni tamperelaisen supersentteriperinteen säilymiseen Ojasen ja Helmisen lopetettuakin. Junnupeleissä Konna oli täysin pitelemätön ja nyt hieman kokemusta niin maajoukkue kutsuu. Leinonen muista nyt tehdä Konnan kanssa "lifetime" sopimuksen!
Kariyan esityksien analysointi näyttää kiinteästi riippuvan analysoijan joukkuetaustasta. Tottahan toki Ilves-leirin täytyy tässä vaiheessa uskotella itselleen että kallis mies on rahojen vastine. Itse en vaihtaisi päikseen Laine-Kariya, vaikka jälkimmäinen lienee kolmikertainen palkaltaan, ei se näkynyt kaukalossa. Varmasti Steve kuitenkin parantaa otteitaan ajan kuluessa, mutta toivottavasti jättää myös tökkimisen pois.
Linköping pelasi välillä ilmiömäisesti ja kuuluneekin ensi kauden Elitserienin kärkijoukkueisiin. Siellä valtasuhteet kuitenkin saattavat mennä ihan päälaelleen lock out-miesten takia. Muutama joukkue on saamassa melkoisen supermiehistön, joka kuitenkin lähtiessään jättää valtavan tyhjiön. Linköping kuitenkin on rakennettu koko kautta ajatellen. Ainoa ulkomaalaisjoukkue jolla oli fanejakin mukana.
Kärpillä vaikuttaisi olevan taas silmää vahvistusten kanssa. Muutama viikko sitten Lempäälässä Uijik vaikutti aika rivimieheltä mutta nyt oli jo nähtävissä taidot joiden takia mies on helppo povata pistepörssin terävimpään kärkeen. Muutenkin nimilista aiheuttaa heikotusta ja pientä kateutta. Ratkaisijoita on joka ketjussa mutta myös nopeajalkaisia kulmavääntäjiä. Mä nimeäisin Kärpät liigan ykkössuosikiksi.
Keskittykää tekin siihen peliin ja Tapparan kannustamiseen. Kuulostaa kyllä todella mielisairaan huvilta mennä Ilveksen "fanikatsomoon" kyttäämään mitä siellä huudetaan
Kuten Battleaxe jo sanoikin, maaleja ladottiin vain yhteen maaliin ja ne näkee paremmin päätyä erien välissä vaihtamalla. Itse toki istuin paikallispelin kaikki erät C-päädyssä, jonne kuitenkin oli ensimmäiseen erään 2-3 Ilveshenkistä porukkaa tullut kahvara huutojaan huutelemaan, mutta lopulta antoivat periksi kun heidän provokaatioihinsa ei kukaan lähetenyt mukaan ja kun heidän kakkahuutonsa peittyivät "Tappara, klap klap kla-kla-klap, Tappara" -kannustuksen alle. Taisi myös lukuisat, komeat oppikirjamaalit vaikuttaa heidän katoamiseensa.
Mulla on teoria tämäntyyppiseen Ilvesfanien käyttäytymiseen. Oma tuska yritetään lieventää aiheuttamalla kavereillekin tuskaa, jolloin kontrasti on pienempi.
HN kirjoitti:
Sisäpaisti itse en kyllä tykkää yhtään siitä pelaajien harrastamasta vihollisen kanssa veljeilystä. Niitä pitää inhota, halveksia ja vihata - siis ainakin julkisesti. Jännitteet, vastakkainasettelut ja Me vastaan Ne -henki tuovat väkeä halliin ja puhuttavat lounaspöydissä. Markkinoinnin tällä(kin) osa-alueella on Tampereella valtavasti hyödyntämätöntä potentiaalia. Helsingissä ja länsirannikolla (mm. Nielikäisen hippohiiri-uhoaminen) homma osataan paljon paremmin.
Sulla tietenkin saa olla oma mielipide, mutta se ei tarkoita että mun pitäisi se ymmärtää. Inhoaminen, halveksiminen ja vihaaminen saattaa olla sinulle keinoja markkinointiin, mutta onneksi olet vähemmistössä (joka muuten tuntuu olevan pakkaantunut suurimmaksi osaksi Ilveskannattajiin).
Perinteinen naljailu mitä Tampereella on aina paikallisvastustajien kesken harrastettu, ei ole ollenkaan inhoamista, halveksimista tai vihaamista. Mainitsit että jossakin muualla tämä tehdään toisin...Tampere ei olekaan muualla vaan meillä on oma kulttuuri. Tamperetta joskus jopa kiekkopyhätöksi kutsutaan, eikä se lempinimi ainakaan sinun vihauksestasi tai halveksimisestasi ole lähtöisin tahi maine siitä parane.
Noh, kukin taaplaa tyylillään, enkä minä ole mikään pyhimys.