Niin, Ilves-fanien kannattaa nyt jo hyvissä ajoin varautua siihen, että Kariya tulee saamaan kaudella osakseen paljon vastaavanlaisia päällehyökkäyksiä kuin Kantorin eilinen, koska aina on niitä kuumakalleja jotka eivät käännä toista poskea. Tänäänkin pikkumies possuili aivan jokaisessa vaihdossaan, taklailee selkään, huitoo mailallaan kuin metsuri, tökkii polvitaipeisiin ja muuta. Ja kun ne monesti tapahtuvat vielä kymmenien metrien päässä kiekosta, niin taatusti tulee kuumentumaan muutkin kuin Kantor. Tai ehkä Tappara-fani Helenius sitten hillitsee läsnäolollaan niitä suuttumiskostoja, kuten Ilves-leirissä ilmeisesti toivotaan.
Eikä mulla sinänsä mitään ole Kariyan pelityyliä vastaan, onhan noita jokaisessa joukkueessa, eikä se mua niin ärsytä kun en ole jäällä ottamassa vastaan niitä kipeitä tökkäisyjä. Mutta sitä vastaan mulla sitten on, jos tänne tullaan mussuttelemaan noita "vitun ämmä uskalsi just ja just kentän pienimmän kimppuun takaapäin" -ruikutuksia. Jos jotain oon tappelufaneilta oppinut, niin sen että sitä saa mitä tilaa. Ja Kariyalla on tilaus sisässä oikeastaan koko ajan kun mies on jäällä.
Turnaustoimistolta kuulin sen verran, että Suvannolla olisi eilen nenä murtunut siinä kahakassa Hietakankaan kanssa. Niin kävi vaikkei kukaan koskaan mukavissa pikku nujakoissa loukkaannukaan. Hietakankaalta itseltään taas kuulin nuorukaisen kiehahtaneen, kun siinä tuuppiessa Suvannon poikittainen maila tuli suuhun (hammas poikki). Oli Hietakankaan uran ensimmäinen tappelu.
Tän aamun matsista ei paljoa varmaan kannata puhua. Varsinkin kun naapurin on niin helppo vetäytyä poissaolijoidensa taakse suojaan. Onhan se silti kiva aina katsella kun Tappara leikittelee Ilveksen kustannuksella. Toivottavasti ei vain jää tämä vaihde paikallispeleissä päälle, sillä eiköhän nuo vastustajatkin vähän parempaan kykene tulevissa matseissa.
Raskia käy kyllä vähän sääliksi, kun on joutunut epäinhimilliseen peliurakkaan. Tänään väsymys näkyi eniten siinä, ettei mailakättä jaksanut enää nostaa ja pari kaappia sinne takanurkkaan sujahtikin aika helposti. Ja ihanasti lämmittää kyllä kun Ilves-fanien ikisuosikit Marko Mäkinen ja Janne Ojanen juuri pääsivät tuulettelemaan niitä osumia. Ja se Mäkisen syöttö Viinasen 2-1 -maaliin... aijjaijjai mitä pelisilmää ja virtuositeettia.
Ja sitten loppuun vielä Hakametsän kannustushuutokokoelma tältä ja eiliseltä illalta.
"Ämmä!"
"Idiootti!"
"Pelle!"
"Ääliö!"
"Kusipää!"
"Paska!"
"Parka!"
"Neiti!"
"Paskahousu!"
Kiitos tästä älykkäästä kavalkadista Ilves-fanien rivistölle, jotka jaksavat ottelu toisensa jälkeen vaivautua jäähalliin kannustamaan suosikkijoukkuettaan Tapparaa.