Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 371 881
  • 2 030

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Koska olen ylimielinen paskiainen ja saatanan paljon fiksumpi kuin keskivertokansalainen, niin siellähän mää olen aina valmiina odottamassa suunnilleen avautuvan oven kohdalla, pääsen ekana sisälle ja vien sen viimeisen istumapaikan missä ei tarvi istua toisen viereen. Hähähää suckers!
LOL Jätkä kulkee julkisilla. Ihme demari. :)
Ei vaans, Tampere on kyllä hieno kaupunki. Voisi melkeinpä asua siellä. Paljon tapahtumia ja baareja, vireä kulttuurielämä, Pispala, jääkiekko, optimaalinen maantieteellinen sijainti jne..
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
En laskisi ajan varaankaan ihmisen oppimisen kanssa. Nyt kun on syksyn ajan kulkenut taas bussilla, niin ihmetyttää ihan jokaisella bussiinnousukerralla, että ne ihmiset seisoo siinä katoksessa tai jopa ennen katosta, viittaavat bussin pysähtymään, ja sitten ihmettelevät ja juoksevat perässä kun se bussi vetääkin 10-15 metriä heistä ohi ennen kuin avaavat oven. Luulisi, että jossain vaiheessa olisi jo opittu, että se bussi menee lähes niin pitkälle kuin levennyksessään pystyy, kun sitä on tapahtunut jo vuosikymmeniä. Ehkä haluavat jättää tilaa mahdollisesti takana tulevalle toiselle bussille tai jotain.

Koska olen ylimielinen paskiainen ja saatanan paljon fiksumpi kuin keskivertokansalainen, niin siellähän mää olen aina valmiina odottamassa suunnilleen avautuvan oven kohdalla, pääsen ekana sisälle ja vien sen viimeisen istumapaikan missä ei tarvi istua toisen viereen. Hähähää suckers!
Siis toki myös olen itse keskimääräistä parempi ihminen ja muutenkin navigoin betoniviidakkoa kuin digi-Tarzan konsanaan, turistit sitten tekee amatöörimaisia virheitä.

Mutta kerta oma destinaatio on bussilla 6 Järvensivuun (jotkut pahat kielet saattaisi sanoa että Iidesranta, mutta omasta mielestä se on vain nuo TOASin tönöt ja muut tuossa Iidesjärven länsipuolella), niin kyllä Koskipuiston pysäkillä saa olla tarkkana. Periaatteessa bussi menee siihen ihan pysäkin loppuun ja odottaa hetken. Paitsi jos on muuta liikennettä ja muutenkin myöhässä, jolloin saattaa pysähtyä täysin luiskan toiseen päähän ja lähteä saman tien. Joten pelimiesliike on olla siinä keskellä ja ottaa sitten muutama askel suuntaan tai toiseen. Tämä on tullut kokeiltua ja hyväksi havaittua.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Luottamukseeni on vastattu. Itse asiassa jo ennen areenalippujen tarvettakin.

Hemmetin hieno! Alkoi vähän yskityttää kun Tampere nostaa kaikkien parkkien hintoja pelipäivinä, näitä parkkipaikkoja kun on muutenkin vähän.
Itseeni ei vaikuta kun hallin vieressä asun mutta lähimmät ilmaiset parkkipaikat niille sadoille hämeenlinnalaisille ja sastamalalaisille kausarilaisille taitaa olla Kalevan Prisma sekä Hakametsä. Sieltä sitten ilmaislipulla hallin eteen Jutikalla.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Luulisi, että jossain vaiheessa olisi jo opittu, että se bussi menee lähes niin pitkälle kuin levennyksessään pystyy, kun sitä on tapahtunut jo vuosikymmeniä. Ehkä haluavat jättää tilaa mahdollisesti takana tulevalle toiselle bussille tai jotain.

Paitsi se linja 8:n itsekseen ääneen liikennettä jatkuvasti aggressiiviseti kommentoiva naiskuski joka tuntuu paitsi vittuilevan aina välillä tai muuten vaan mielialan mukaan pysäyttelevänsä minne haluaa. Ehkä hänestä on hauskaa juoksuttaa sitä odottelijamassaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt kun on syksyn ajan kulkenut taas bussilla, niin ihmetyttää ihan jokaisella bussiinnousukerralla, että ne ihmiset seisoo siinä katoksessa tai jopa ennen katosta, viittaavat bussin pysähtymään, ja sitten ihmettelevät ja juoksevat perässä kun se bussi vetääkin 10-15 metriä heistä ohi ennen kuin avaavat oven. Luulisi, että jossain vaiheessa olisi jo opittu, että se bussi menee lähes niin pitkälle kuin levennyksessään pystyy, kun sitä on tapahtunut jo vuosikymmeniä. Ehkä haluavat jättää tilaa mahdollisesti takana tulevalle toiselle bussille tai jotain.

Näin se pääsääntöisesti menee. Minulla on tosin melkein kaikki kumoava kokemus muutaman vuoden takaa. Asuin silloin vielä Kangasalla, josta poistuin vuonna 2019, joten olisiko tämä tapaus sattunut 2018... No, joskus niihin aikoihin.

Kävin tuolloin Tampereella Gigantissa ja kävelin siihen Kalevankankaan jälkeiselle pysäkille, oliko se nyt Vuohensilta nimeltään, ja menin juurikin tuon kymmenkunta metriä pysäkin etupuolelle odottelemaan bussia nro 40.

No, se tulikin sieltä, mutta kuski pysäytti viitisen metriä ennen pysäkkiä. Ja kyytiin noustessani alkoi hirveän ripittämisen, kuinka "bussi pysähtyy pysäkin kohdalla, eikä missään kilometrejä sen jälkeen", ja hänen ei olisi edes ollut velvollisuutta ottaa minua kyytiin. Silloin lähinnä nauratti asiakaspalvelijan huono päivä.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Nyt on fiilis Tamperetta kohtaan nousussa kun omilla lähialueilla jatkuvat rempat vähentyneet. Alkoi mennä jo tunteisiin kikkailu ja ahtaus joka paikassa. Niin se mieli muuttuu kun normalisoituu asiat :)
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsellä ei tamperelaisena veronmaksajana ole mitään ratikkaa vastaan, vaikkei nykyisellä rataverkolla (eikä varmaan tulevallakaan) itseä palvele työmatkaliikenteessä, hyvä juttu silti kaiken kaikkiaan. Tulee käytettyä aika ajoin. Mutta selkeästi kyseessä on aika uusi ilmestys, koska sen käyttö tuntuu olevan niin hankalaa:
  • Ei sitä kättä tartte heiluttaa, pysähtyy kyllä joka pysäkille
  • Oven nappiakaan ei tartte painaa ellei yritä vähän myöhässä sisään
  • Kun ratikka (tai tuttavallisemmin tapponysse) saapuu siihen pysäkille, niin toimintaa nopeuttaa jos ei linnoittauduta oven eteen ja heti yritetä rynnätä sisään, vaan odotetaan että entiset matkustajat poistuu kyydistä
  • Ja varsinkin keskustan pysäkeillä auttaa myös jos kaikki ei yritä samasta ovesta sisään, niitä on kyllä useampi ja kaikki täyttää saman funktion
Kyllä se siitä varmaan ajan kanssa, mutta luulisi varsinkin kahden jälkimmäisen kohdan olevan ilmiselviä. Ei kai sitten.

Tähän mainioon listaan lisäisin vielä päätyovista sisään tunkevat. Luulisi jossain kohtaa tajuavan, että ne on tarkoitettu vain ratikasta poistumiseen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän mainioon listaan lisäisin vielä päätyovista sisään tunkevat. Luulisi jossain kohtaa tajuavan, että ne on tarkoitettu vain ratikasta poistumiseen.
Onko siellä Tampereella keksitty ihan omat käyttäytymissäännöt ratikoihin? Vai onko jossain muuallakin tuollaista päätyovista vain ulos juttua yritetty?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko siellä Tampereella keksitty ihan omat käyttäytymissäännöt ratikoihin? Vai onko jossain muuallakin tuollaista päätyovista vain ulos juttua yritetty?
Nyssen matkaoppaan mukaan etu- ja takaovet ovat ensisijaisesti poistumista varten.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käy kokeilemassa, niin selviää miksi se käytäntö täällä on.
Kävin jo silloin koeajo aiheessa lenkin Hervannassa. Ei auennut ainakaan sillä matkalla.

Nyssen matkaoppaan mukaan etu- ja takaovet ovat ensisijaisesti poistumista varten.
Lähinnä mietin onko tämä Tampereen omaa keksintöä kun en muista muualla törmänneeni. Googlen avulla löytyi että Amsterdamissa pitää mennä sisään päädyistä ja poistua keskeltä. En kyllä muista miten se siellä toimi.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Lähinnä mietin onko tämä Tampereen omaa keksintöä kun en muista muualla törmänneeni. Googlen avulla löytyi että Amsterdamissa pitää mennä sisään päädyistä ja poistua keskeltä. En kyllä muista miten se siellä toimi.
Siitä ei tietoa kenen idea on. Ruuhkaliikenteessä toimiva systeemi, että ovista yhdensuuntainen matkustajien kulku. Käytännön syistä keskiovista sisään.
 

ipaz

Jäsen
Toki vilske ja meno ja että kaikki on lähellä on se mitä elämältä haluaa, mutta näin 32- vuotiaana olen alkanut ainakin itse kaivata omanlaista rauhaa. Täällä asuvana oma mielipiteeni on että Tampere on yliarvostettu kaupunki jonka kupla puhkeaa pian.

Juurikin tuo että mitä elämältään haluaa. Asuu ne jotkut jossain Kainuun perseessäkin tai Humppilassa. Itse täällä aika lailla 20-vuotta asuneena en näe itseäni enää ainakaan pienemmän kaupungin asukkaana. Tottunut siihen, että kaikki on lähellä ja eism. moni pikkukauppa tässä keskustassa 22-23 asti auki, niin pystyy hakemaan juustoa leivän päälle sen kummemmin etukäteen suunnittelematta.

Itse pidän siitä että ympärillä on ihmisiä ja vilinää, vaikkei mulla ole aikomustakaan niihin ihmisiin tutustua. Kai se on lähinnä sitä, että täällä on mahdollisuudet auki tehdä ja harrastaa halutessaan. Eikä sekään haittaa, että Tampere on pirun hieno kaupunki upealla paikalla ja paranee vaan kun uutta rakennetaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävin jo silloin koeajo aiheessa lenkin Hervannassa. Ei auennut ainakaan sillä matkalla.


Lähinnä mietin onko tämä Tampereen omaa keksintöä kun en muista muualla törmänneeni. Googlen avulla löytyi että Amsterdamissa pitää mennä sisään päädyistä ja poistua keskeltä. En kyllä muista miten se siellä toimi.

Okei, ehkä se korostuu kun päivittäin tulee käytettyä useammankin kerran ratikkaa. Kyse on siis siitä kun täällä pitää matkaliput leimata ja päätyovilla ei leimauslaitteita ole, niin niistä sisään valuvat ihmiset tulevat kapealla käytävällä vastapalloon lippuaan leimaamaan kun keskiovesta tulleet ovat menossa istumaan.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikki hieno täällä revitään auki ja tuhotaan kun kaupungin tarvii saada joka neliöltä rahaa.

Antaisitko näistä hienoista tuhotuista paikoista esimerkkejä? Itse en ainakaan keskustan alueelta tällaisia keksi. Lähinnä näkyy täydennysrakentamista ja joutomaiden ottamista hyötykäyttöön.

Itselläni täysin päinvastaiset tuntemukset. Kaupunki kehittyy ja kasvaa eikä vain odota ja katsele vierestä.

Kyse on siis siitä kun täällä pitää matkaliput leimata

Tämä leimaaminen myös vaihdolla matkustaessa tuntuu olevan mennyt monelta ohi. Tai sitten moni ajelee pummilla. Sen verran paljon näkee ihmisten menevän suoraan istumaan leimaamatta missään kohtaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Hemmetin hieno! Alkoi vähän yskityttää kun Tampere nostaa kaikkien parkkien hintoja pelipäivinä, näitä parkkipaikkoja kun on muutenkin vähän.
Tuohan on hyvä muutos. Vähän ehkä vähentää sitä korttelirallia puoli tuntia ennen pelin alkua, kun rattireiska ei olekaan saanut autoaan areenan etuoven eteen katuparkkiin, vaan joutuu siirtymään lähikaduille ilmaisen paikan metsästykseen. Siellä reiskat sitten pyörii puskuri puskurissa naama punaisena rattiraivon vallassa, kun ei niitä vapaita paikkoja ole sielläkään. Niin ja kyseessähän ei ole edes nosto, vaan maksullisen katuvarsipysäköinnin aikarajan siirto, kello 18:sta myöhäisemmäksi. Hinta on julmat kaksi euroa tunnilta.

Jos autolla tulee, niin ajoissa liikkeelle ja auto johonkin lähialueen parkkitaloon. Ei se ole edes vaikeaa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Jos autolla tulee, niin ajoissa liikkeelle ja auto johonkin lähialueen parkkitaloon. Ei se ole edes vaikeaa.
Tässä on vaan muutaman vuoden aikana karsittu niin kovalla kädellä parkkipaikkoja tamperelaisilta että hampaita kiristää ne muutamat sadat autot jotka pelipäivisin tulee tähän pörräämään. Taloyhtiöillä kun ei ole nytkään tarjota parkkipaikkoja keskustan +1km-asuville vaan samoista paikoista täällä kaikki taistelevat.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Tässä on vaan muutaman vuoden aikana karsittu niin kovalla kädellä parkkipaikkoja tamperelaisilta
Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.
 
Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.
Jouduin nyt viikon sisällä käymään Tampereen keskustassa omalla autolla kolme eri kertaa. Arkipäivänä, arki-iltana ja viikonloppupäivänä. Ensimmäisellä kerralla oli asiaa Stockmannin kohdilla olevaan liikkeeseen, muilla kerroilla keskustorin ja kosken liepeille. Olipa helppoa ajaa etelän suunnasta Ratapihankadulle ja sieltä alas Hämppiin ja auto parkkiin sopivan hissin kohdalle. Tilaa luolassa oli esimerkiksi tanssivien vesien päätösiltanakin ihan reilusti. Hissijonot meinasivat tuona yhtenä iltana hieman venähtää, mutta sekin oli n. 15 minuutin piikki. En oikein ymmärrä asian vaikeutta, kun en myöskään osaa vaatia ilmaista pysäköintiä kaupungin keskustassa.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.
En tiedä, ei ole vuosiin tullut käytyä. Viimeksi silloin kun Torni oli uusi juttu ja silloin oli tyhjää. Toivottavasti vähenemään päin olevien paikkojen halukkaat löytäisivät tänne ja itsekkäästi me jotka autoa tarvitsemme saataisiin auto edes kohtuullisen matkan päähän kotiovesta, Hämppi kun ei ratkaisu tähän ole.

Pitää myöntää että Tampereen parhaiten varjeltu salaisuus Hämppi unohtuu itseltänikin usein.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Sieltä sitten ilmaislipulla hallin eteen Jutikalla.

Ympäri jatkoaikaa jotkut yrittää tätä nimeä vilejllä..

Jos Ratikan kiekkopersoonaan haluaa liittää, on ehkä hyvä tietää, että kun Tamperee valtuusto äänesti ratikan rakentamisesta, sitä puolsi 41 valtuutettua..

...41

...kiekkopalstalla luulisi soittavan jotain kelloja?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.
Ei ole koskaan täynnä ja Hämpin lisäksi on muutama tuhat ruutua mistä valita. Ilmaisia ruutuja pitäisi olla ja maks 50 metrin kävelymatkan päässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös