Onko siellä Tampereella keksitty ihan omat käyttäytymissäännöt ratikoihin? Vai onko jossain muuallakin tuollaista päätyovista vain ulos juttua yritetty?
Käy kokeilemassa, niin selviää miksi se käytäntö täällä on.
Onko siellä Tampereella keksitty ihan omat käyttäytymissäännöt ratikoihin? Vai onko jossain muuallakin tuollaista päätyovista vain ulos juttua yritetty?
Nyssen matkaoppaan mukaan etu- ja takaovet ovat ensisijaisesti poistumista varten.Onko siellä Tampereella keksitty ihan omat käyttäytymissäännöt ratikoihin? Vai onko jossain muuallakin tuollaista päätyovista vain ulos juttua yritetty?
Kävin jo silloin koeajo aiheessa lenkin Hervannassa. Ei auennut ainakaan sillä matkalla.Käy kokeilemassa, niin selviää miksi se käytäntö täällä on.
Lähinnä mietin onko tämä Tampereen omaa keksintöä kun en muista muualla törmänneeni. Googlen avulla löytyi että Amsterdamissa pitää mennä sisään päädyistä ja poistua keskeltä. En kyllä muista miten se siellä toimi.Nyssen matkaoppaan mukaan etu- ja takaovet ovat ensisijaisesti poistumista varten.
Siitä ei tietoa kenen idea on. Ruuhkaliikenteessä toimiva systeemi, että ovista yhdensuuntainen matkustajien kulku. Käytännön syistä keskiovista sisään.Lähinnä mietin onko tämä Tampereen omaa keksintöä kun en muista muualla törmänneeni. Googlen avulla löytyi että Amsterdamissa pitää mennä sisään päädyistä ja poistua keskeltä. En kyllä muista miten se siellä toimi.
Toki vilske ja meno ja että kaikki on lähellä on se mitä elämältä haluaa, mutta näin 32- vuotiaana olen alkanut ainakin itse kaivata omanlaista rauhaa. Täällä asuvana oma mielipiteeni on että Tampere on yliarvostettu kaupunki jonka kupla puhkeaa pian.
Kävin jo silloin koeajo aiheessa lenkin Hervannassa. Ei auennut ainakaan sillä matkalla.
Lähinnä mietin onko tämä Tampereen omaa keksintöä kun en muista muualla törmänneeni. Googlen avulla löytyi että Amsterdamissa pitää mennä sisään päädyistä ja poistua keskeltä. En kyllä muista miten se siellä toimi.
Kaikki hieno täällä revitään auki ja tuhotaan kun kaupungin tarvii saada joka neliöltä rahaa.
Kyse on siis siitä kun täällä pitää matkaliput leimata
Tuohan on hyvä muutos. Vähän ehkä vähentää sitä korttelirallia puoli tuntia ennen pelin alkua, kun rattireiska ei olekaan saanut autoaan areenan etuoven eteen katuparkkiin, vaan joutuu siirtymään lähikaduille ilmaisen paikan metsästykseen. Siellä reiskat sitten pyörii puskuri puskurissa naama punaisena rattiraivon vallassa, kun ei niitä vapaita paikkoja ole sielläkään. Niin ja kyseessähän ei ole edes nosto, vaan maksullisen katuvarsipysäköinnin aikarajan siirto, kello 18:sta myöhäisemmäksi. Hinta on julmat kaksi euroa tunnilta.Hemmetin hieno! Alkoi vähän yskityttää kun Tampere nostaa kaikkien parkkien hintoja pelipäivinä, näitä parkkipaikkoja kun on muutenkin vähän.
Tässä on vaan muutaman vuoden aikana karsittu niin kovalla kädellä parkkipaikkoja tamperelaisilta että hampaita kiristää ne muutamat sadat autot jotka pelipäivisin tulee tähän pörräämään. Taloyhtiöillä kun ei ole nytkään tarjota parkkipaikkoja keskustan +1km-asuville vaan samoista paikoista täällä kaikki taistelevat.Jos autolla tulee, niin ajoissa liikkeelle ja auto johonkin lähialueen parkkitaloon. Ei se ole edes vaikeaa.
Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.Tässä on vaan muutaman vuoden aikana karsittu niin kovalla kädellä parkkipaikkoja tamperelaisilta
Jouduin nyt viikon sisällä käymään Tampereen keskustassa omalla autolla kolme eri kertaa. Arkipäivänä, arki-iltana ja viikonloppupäivänä. Ensimmäisellä kerralla oli asiaa Stockmannin kohdilla olevaan liikkeeseen, muilla kerroilla keskustorin ja kosken liepeille. Olipa helppoa ajaa etelän suunnasta Ratapihankadulle ja sieltä alas Hämppiin ja auto parkkiin sopivan hissin kohdalle. Tilaa luolassa oli esimerkiksi tanssivien vesien päätösiltanakin ihan reilusti. Hissijonot meinasivat tuona yhtenä iltana hieman venähtää, mutta sekin oli n. 15 minuutin piikki. En oikein ymmärrä asian vaikeutta, kun en myöskään osaa vaatia ilmaista pysäköintiä kaupungin keskustassa.Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.
En tiedä, ei ole vuosiin tullut käytyä. Viimeksi silloin kun Torni oli uusi juttu ja silloin oli tyhjää. Toivottavasti vähenemään päin olevien paikkojen halukkaat löytäisivät tänne ja itsekkäästi me jotka autoa tarvitsemme saataisiin auto edes kohtuullisen matkan päähän kotiovesta, Hämppi kun ei ratkaisu tähän ole.Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.
Sieltä sitten ilmaislipulla hallin eteen Jutikalla.
Ei ole koskaan täynnä ja Hämpin lisäksi on muutama tuhat ruutua mistä valita. Ilmaisia ruutuja pitäisi olla ja maks 50 metrin kävelymatkan päässä.Onko Hämppi ollut ikinä täynnä? Ihan mielenkiinnosta kysyn, tuntuu että aina kun sinne eksyy niin enemmän tyhjää kuin täyttä.
...41
...kiekkopalstalla luulisi soittavan jotain kelloja?
No siis toki, ja mä haluan ponin.Ilmaisia ruutuja pitäisi olla ja maks 50 metrin kävelymatkan päässä.
Ai raipikka?Jos Ratikan kiekkopersoonaan haluaa liittää, on ehkä hyvä tietää, että kun Tamperee valtuusto äänesti ratikan rakentamisesta, sitä puolsi 41 valtuutettua..
...41
Totesin että "noh voi olla, mutta sä et aina saa mitä haluat. En minäkään." Mihin tyttö yhtäkkiä muuttuu kovin mietteliääksi ja lopuksi sanoo "...niin kai se on, ei sullakaan vielä ole sitä ponia."
Parempia nämä ovat kuin naapurini käyttämä ”punainen 37m raiskaajamato”,taitaa olla yleisemminkin käytössä.Jos Ratikan kiekkopersoonaan haluaa liittää, on ehkä hyvä tietää, että kun Tamperee valtuusto äänesti ratikan rakentamisesta, sitä puolsi 41 valtuutettua..
...41
...kiekkopalstalla luulisi soittavan jotain kelloja?
Ei todellakaan Ratametsä, vaan Ratamettä.Mutta ehkä sillekin tulee sitten käyttöön sellainen yleisnimi, ettei aina töksähdä (eikä sellainen todellakaan ole Ratametsä).
Ei todellakaan Ratametsä, vaan Ratamettä.
Voi, voi, onpa naapurillesi käynyt ikävästi kun on joutunut ratikan väkisin astumaksi. Onpa sentään avara olo.Parempia nämä ovat kuin naapurini käyttämä ”punainen 37m raiskaajamato”,taitaa olla yleisemminkin käytössä.
Jokaisella jutikalla on muuten oma nimensä kirjailtuna kauniisti kylkeen, näitä on tyyliin Helena yms. En tiedä onko täällä jo käsitelty asiaa mutta vaunuthan olisi pitänyt nimetä Raipen,Silvennoisen ja muiden suurmiesten nimeen.
….vaikkakin Silvennoinen ei tamperelainen ole koskaan ollut.
Jop, vielä vähän tekemistä tamperelaisilla uuden liikennekulttuurinsa kanssa.Ratikan käyttäjänä tulee joskus käytettyä mainiota "tapponysse" nimeä. Ei ole vielä tappanut ketään, vaikka männä viikolla joku pyöräilijä näillä kulmilla itsestään ensimmäistä uhria yrittikin saada. Tyhmä ihminen.