Ei tuonne keskustaan tarvisi kenenkään yksityisautoilla päästä. Myös bussien on aika turha ajaa siellä ja sotkea liikennettä. Pelkkä ratikka riittää. Sillä pääsee tarvittaessa ihailemaan keskustaa kauempaakin. Muutama puu sinne sekaan, niin saadaan mukava luonnonpuisto keskustaan, jota tullaan varmasti katsomaan ratikalla kauempaakin.
Tunnelin rahoittamiseen järkevin tapa olisi tunnelimaksu. Norjan tapaan loppuisi sitten, kun rahat olisi kerätty takaisin. Käyttäköön ohitustietä, jossei halua maksaa hienon tunnelin käytöstä.
Ruuhkamaksut saisi ottaa käyttöön koko Tampereen alueelle keskustan ulkopuolella. Julkisilla pääsee hienosti joka paikkaan, eikä kenelläkään ole syytä käyttää omaa autoa. Lännestä tullessa autot voi jättää esimerkiksi Ylöjärvelle ja idästä tullessa Kangasalle. Teiskossa voi harkita ruuhkamaksujen osittaista pienentämistä, mutta hyvällä joukkoliikennesuunnittelulla tähänkään ei ole välttämättä tarvetta.
Tunneli on väliaikaissiirtymänä käytössä autoilijoille. Kun ihmiset oppivat kulkemaan julkisilla, niin voidaan myös tunneli sulkea autoilta ja pyhittää pyöräilijöille. Tällöin rakennettavat kolmannet kaistat molempiin suuntiin estävät pahimmat ruuhkat.