Paikkaa en lähde kehumaan mutta jos mun tekee mieli hampurilaisia niin menen mielummin Dineriin kun Macciin. Plus että Diner on hintalaadultaan parhaita lounaspaikkoja arkisin 11-14, tosin saattaa joutua jonottaan kun muillakin on lounas samaan aikaan.
Ok, itse en enää menisi juuri sen hinta-laatusuhteen vuoksi. Burgereissa on vähän sellainen hankala juttu, että sen pitäisi olla sitten todella hyvä ollakseen yli kympin arvoinen ja harvoin sellaisia saa. Tampereella Sohon burgereista tykkään ja Ruby & Fellas tarjoaa hyvän lammasburgerin. Zarillokin oli hypeen nähden aika pettymys, ihan sellainen perussuoritus mutta ei mitään mikä saisi palaamaan sinne aina uudelleen. Tammelassa oleva Roast onnistui myös ihan hienosti ja kerrankin pihvi oli oikeasti maukas! Miten mahtaa olla Jack The Roosterin laita, kovasti sekin on kehuja kerännyt?
Vähän on oikeasti ikävä oikein hyviä grilliburgereita, en tiedä saako enää mistään, kun ei grillejäkään ole kuin kourallinen. Tusinakebabia ja pizzaa saa joka kadunkulmasta ja sen myötä ovat hävinneet nämä perinteiset "pikaruokalat".
Jos pikkuisen hyppään sivuraiteelle, niin ruokapaikoissa harmittaa se meininki, että liian usein määrä korvaa sen laadun ruoassa. Hinta on vaikka 15-20 € ja listalla vielä safka kuulostaa lupaavalta mutta sitten suurin osa onkin ranskalaisia ja sivussa muutama kurkku ja tomaatti. En tarkoita, että pitäisi mitään fine diningia alkaa harrastamaan mutta täytyisi sen ruoan kuitenkin edes maistua.
Sellainen tympeä perusburgeri on ihan vitun rasittava kokemus, kun tiedät, että maksat siitä kevyesti yli kympin ja se maistuu lähinnä sille sämpylälle. Sitten jos siellä on kuusi pihviä välissä niin se on olevinaan jotenkin helvetin hyvä safka. Olen vähän tullut sellaiseen johtopäätökseen ettei se burgerin vääntäminen tosiaan olekaan niin yksinkertaista. Ja rasvaahan pitää olla reilusti. Toisaalta samaa kamaa tuntuvat tarjoavan myös New Yorkin ketjuravintolat ja jokainen maailman Hard Rock Cafe.