Tampere – mainettaan parempi kaupunki

  • 335 764
  • 1 816

SteelGate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ilves, Bruins, HC Davos, Tunturi-Kiekko
Mikäs mesta se on/oli siinä Keskustorin Laukontorin puoleisella reunustalla? Rokkimesta, muistaakseni neljännessä kerroksessa. Siellä tuli joskus todella usein käytyä alkuiltaa viettämässä. Vieläkö se on olemassa? Tykkäsin paikasta.

Tarkoitat varmaan Sputnikia? Nykyään kyseinen baari sijaitsee kivenheiton päässä vanhasta paikastaan. Tosin onko Sputnik enää nykyään auki?
 
Noilla spekseillä Old Bricks, löytyy "pubipuoli" ja tanssipuoli. Löytyy Hämeenkadulta.

Trendikkyyden rima on toki eri ihmisillä eri korkeudella, mutta minusta "ei-trendimesta" ei oikein sovellu määreenä Old Bricksiin. Kyllä se on minusta juuri sellainen mesta, jossa kauppakorkeaopiskelijan on kiva vinguttaa iskän luottokorttia.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Trendikkyyden rima on toki eri ihmisillä eri korkeudella, mutta minusta "ei-trendimesta" ei oikein sovellu määreenä Old Bricksiin. Kyllä se on minusta juuri sellainen mesta, jossa kauppakorkeaopiskelijan on kiva vinguttaa iskän luottokorttia.

No joo. Kuitenkin siellä ukot voi istua ja kuunnella rokkia kun rouvat sheikkaa buutia. Tokihan sitä voi mennä vaikka Nekalan Katiskaan mutta keskustan alueella kaikki on enempi tai vähempi trendikkäitä jos noilla spekseillä hakee.

Itse vietän aikani O'C:ssa jos jonnekin lähden. Ja jos pitää jatkaa niin Dorka tai Ruma. Ja valinta tehdään näihin musiikkiperusteisesti. Baari joka soittaa Joy Divisionia ei voi olla huono.

Porossa käynyt kolme kertaa. Kaikki samalla kerralla eli eka, ainoa ja vika. Sama pätee Ilonaan.
 
No jopas tuli vastauksia. Kiitos.

Ollaan tosiaan ikäluokkaa 22+ ja kyllä RHCP on kaikille hyvästä musiikista kiinnostuneille kova sana, sukupolveen katsomatta. Suositusten perusteella lampsitaan siis ensimmäiseen vastaan tulevaan siipimestaan ja käydään läpi muutama anniskeluravintola, kunnes löydetään meille sopiva. :)
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Toki täytyy myöntää, että en ole siivillä käynyt viime vuosien aikana kuin ehkä kaksi kertaa, joten onhan taso saattanut vaihtua merkittävästi.

Hookissa ei tarvitse jonottaa, kun menee sinne oikeaan aikaan. Jos menee samaan aikaan kuin kaikki muut, niin silloin jonotetaan. Yllättävää.

Nää on kyllä päivän TOP-2 viestit, ei jumalauta. Muutenkin hyvää settiä. Erityiskiitos Broncon viestistä #353. Ei tarvinnut itse vaivautua. Naurattaa vieläkin.



Noilla spekseillä Old Bricks, löytyy "pubipuoli" ja tanssipuoli.

Kuitenkin siellä ukot voi istua ja kuunnella rokkia kun rouvat sheikkaa buutia.

Ei löydy.

Ei voi.

Pubipuolella on nykyään maailman ahtain ja paskin "disco". Siitä rockistakin voit enää vain haaveilla. Nuoret tyttöset (heissä ei mitään valittamista sinänsä) hyppii lavalla teinipoikien kanssa kun taustalla soi Raptori tai naisääni joka kehottelee kuuntelemaan Tomppaa. Pilalle on mennyt se paikka. Toki en tiedä soiko siellä sitten arkisin rock kun väkeä vähemmän, ei ole tullut tiistaisin uudistuksen jälkeen siellä käytyä. T:Vittuuntunut VIP/All Access to hell...
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Nää on kyllä päivän TOP-2 viestit, ei jumalauta. Muutenkin hyvää settiä. Erityiskiitos Broncon viestistä #353. Ei tarvinnut itse vaivautua. Naurattaa vieläkin.

Heh, no kiitos vaan. Broncon tavoin et ilmeisesti sinäkään ymmärtänyt mitä siinä ruudulla lukee. Tämä oli oikein antoisa keskustelu äärimmäisen tärkeästä aiheesta.
 
Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Kohta varmaan joku kehuu vielä American Dinerinkin loistopaikaksi.

Paikkaa en lähde kehumaan mutta jos mun tekee mieli hampurilaisia niin menen mielummin Dineriin kun Macciin. Plus että Diner on hintalaadultaan parhaita lounaspaikkoja arkisin 11-14, tosin saattaa joutua jonottaan kun muillakin on lounas samaan aikaan.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Ei löydy.

Ei voi.

Pubipuolella on nykyään maailman ahtain ja paskin "disco". Siitä rockistakin voit enää vain haaveilla. Nuoret tyttöset (heissä ei mitään valittamista sinänsä) hyppii lavalla teinipoikien kanssa kun taustalla soi Raptori tai naisääni joka kehottelee kuuntelemaan Tomppaa. Pilalle on mennyt se paikka. Toki en tiedä soiko siellä sitten arkisin rock kun väkeä vähemmän, ei ole tullut tiistaisin uudistuksen jälkeen siellä käytyä. T:Vittuuntunut VIP/All Access to hell...

No perse. Onko siitä oikeasti niin kauan kun olen viimeksi käynyt että noin on päässyt käymään
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Plus että Diner on hintalaadultaan parhaita lounaspaikkoja arkisin 11-14, tosin saattaa joutua jonottaan kun muillakin on lounas samaan aikaan.

Tämä pitää kyllä testata, kun loma elokuussa koittaa. Kiitos muistutuksesta.

Mitä hampurilaisiin tulee, niin itse tykkään käydä Zarillossa tiistaisin sen muutaman kerran vuodessa. Yhteishintaan 8e saa oluen (0.4l Karjala muistaakseni) ja hampurilaisaterian. Yllättäen jonoa riittää jos menet asenteella "ihan sama mitä kello on", mutta itseäni tuo jonottaminen ei koskaan ole kummemmin haitannut jos kiire itsellä ei ole. Eri asia toki sitten jos seuraa mukana, mutta tällöin tuota paikkaa kannattaakin vältellä tiistaisin.

Salsapurilainen tuolla suurin suosikki.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Paikkaa en lähde kehumaan mutta jos mun tekee mieli hampurilaisia niin menen mielummin Dineriin kun Macciin. Plus että Diner on hintalaadultaan parhaita lounaspaikkoja arkisin 11-14, tosin saattaa joutua jonottaan kun muillakin on lounas samaan aikaan.

Ok, itse en enää menisi juuri sen hinta-laatusuhteen vuoksi. Burgereissa on vähän sellainen hankala juttu, että sen pitäisi olla sitten todella hyvä ollakseen yli kympin arvoinen ja harvoin sellaisia saa. Tampereella Sohon burgereista tykkään ja Ruby & Fellas tarjoaa hyvän lammasburgerin. Zarillokin oli hypeen nähden aika pettymys, ihan sellainen perussuoritus mutta ei mitään mikä saisi palaamaan sinne aina uudelleen. Tammelassa oleva Roast onnistui myös ihan hienosti ja kerrankin pihvi oli oikeasti maukas! Miten mahtaa olla Jack The Roosterin laita, kovasti sekin on kehuja kerännyt?

Vähän on oikeasti ikävä oikein hyviä grilliburgereita, en tiedä saako enää mistään, kun ei grillejäkään ole kuin kourallinen. Tusinakebabia ja pizzaa saa joka kadunkulmasta ja sen myötä ovat hävinneet nämä perinteiset "pikaruokalat".

Jos pikkuisen hyppään sivuraiteelle, niin ruokapaikoissa harmittaa se meininki, että liian usein määrä korvaa sen laadun ruoassa. Hinta on vaikka 15-20 € ja listalla vielä safka kuulostaa lupaavalta mutta sitten suurin osa onkin ranskalaisia ja sivussa muutama kurkku ja tomaatti. En tarkoita, että pitäisi mitään fine diningia alkaa harrastamaan mutta täytyisi sen ruoan kuitenkin edes maistua.

Sellainen tympeä perusburgeri on ihan vitun rasittava kokemus, kun tiedät, että maksat siitä kevyesti yli kympin ja se maistuu lähinnä sille sämpylälle. Sitten jos siellä on kuusi pihviä välissä niin se on olevinaan jotenkin helvetin hyvä safka. Olen vähän tullut sellaiseen johtopäätökseen ettei se burgerin vääntäminen tosiaan olekaan niin yksinkertaista. Ja rasvaahan pitää olla reilusti. Toisaalta samaa kamaa tuntuvat tarjoavan myös New Yorkin ketjuravintolat ja jokainen maailman Hard Rock Cafe.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse istun juuri Stickywingersissä odottamassa siipiä ja Stockkalla kohta alkavaa PMMP:n keikkaa ja tuli mieleen, että onko kukaan maistanut täältä tuota footlong-burgeria? Jos on, niin oliko millainen? Erilainen?
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Pisteet täältä suunnasta Tampereelle. Olen käynyt kaksi viikkoa Tampereella treenaamassa Crossfit:tiä ja porukka on aivan mahtavaa. Jokainen morjestaa ja tulee juttelemaan. Iso peukku minulta.
 

Noma

Jäsen
Itse istun juuri Stickywingersissä odottamassa siipiä ja Stockkalla kohta alkavaa PMMP:n keikkaa ja tuli mieleen, että onko kukaan maistanut täältä tuota footlong-burgeria? Jos on, niin oliko millainen? Erilainen?

Normaali ihan ok -tason ravintolahampurilainen, mitä nyt saman kokoinen ja mallinen kuin 30-senttinen subi.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Siksi kannattaa ottaa varman päälle ja mennä lähes yhtä hyvään paikkaan kokeilemaan onneaan. Minun suositukseni on Speakeasy. Perusteluni ovat: siivet ovat oikein maukkaita ja kastikkeet hyviä.
Muuten olen sitä mieltä, että jos haulaa syödä hyvää ruokaa tiettynä ajankohtana, tehdään pöytävaraus hyvään ravintolaan ja marssitaan sisälle, kun aika koittaa.

Kerroppa muuten koska olet viimeksi käynyt Speakeasyssa?
Nimittäin taso on pudonnut siellä katasrofaalisesti kun ulkomaan elävät ostivat paikan omistukseensa. _Joka kerta_ kun olen käynyt siellä viimeisen kahden vuoden sisällä (eli n.4-5 kertaa), on seurueen tilauksessa ollut jotain sekaisin. Joka. Kerta. Ei voi johtua naamavärkistä.

Siipien koot ovat pienenneet kovasti ja kastiketta saa sellaisen lorauksen. Eikä se maultaan eroa hirveästi muista. Tämähän on makuasia ja minun makuuni tärkeä. Speakeasysta saa tosin pepper stickejä alkuun, mitä ei muualta saa. Silti, arvostan muut paikat paremmaksi kuin tämän. Sen takia menen ensisijaisesti muualle syömään. Em. käyntikerrat pääosin seurueen toiveesta.

Harmi kun tuli muutettua Jankasta pois. Vieressä oli Jankan Wanha grilli, sieltä sai siipiä jokusella eri kastikkeella.


Siivet eivät ole ruokaa. Siipien syönti on sosiaalinen tapahtuma.
Tästä olemme täysin samaa mieltä. Voi kun jotkut "siivet ovat teurasjätettä"-asenteella naputtavat ihmiset tajuaisivat tämän.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Tästä olemme täysin samaa mieltä. Voi kun jotkut "siivet ovat teurasjätettä"-asenteella naputtavat ihmiset tajuaisivat tämän.

Itselleni vihervasurina siivet ovat samanaikaisesti murhaa sekä sosialistinen tapahtuma
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kerroppa muuten koska olet viimeksi käynyt Speakeasyssa?
Nimittäin taso on pudonnut siellä katasrofaalisesti kun ulkomaan elävät ostivat paikan omistukseensa. _Joka kerta_ kun olen käynyt siellä viimeisen kahden vuoden sisällä (eli n.4-5 kertaa), on seurueen tilauksessa ollut jotain sekaisin. Joka. Kerta. Ei voi johtua naamavärkistä.
Varmaan viime kesänä. Minusta siivet olivat entisensä, mutta kastiketta oli tosiaan aika nirsosti, nyt kun mainitsit. Myönnän kyllä, että frekvenssi ei ehkä riitä kattavaan tasonmuutoksen arviointiin. Tuo omistuspohjan muutos oli ikävä yllätys. Ulkomaan elävissä on aina jotain filunkia, kun ravintoloista puhutaan, pl. thaikut ja intialaiset. Jos ja toivottavasti kun Tampesteriin tänä kesänä vielä ehtii, Sticky kuuluu mitä luultavimmin kohteisiin. Ihan vain siksi, että tulee käytyä.

Tehtiin muuten eilen kotona vaihteeksi siipiä. Tähän mennessä takuuvarma Poppamies petti buffalo-soosinsa kanssa. Aika etikkaista oli. En tykkää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Stickyssa käynyt kai nyt kolme kertaa. Ekalla kerralla palvelu oli TODELLA hidasta. Kaveri koitti muistilla vetää tilaukset josta johtuen ainakin pottuja puuttui ja kastikkeet kysyttiin kolmeen otteeseen. Paikalla ollut vuoroesimies toki hoiti hooman kotiin ja kantoi minulle sekä kahedelle muulle jatkisnickille napsut pöytää.

Tämän jälkeen palvelu on parantunut kerta kerralta, viimeksi oli jopa melko ripeää.

Itse kun en siipifanaatikko ole, niin en niitten osuutta osaa niin arvostella. Samaa luuta ja nahkaa kuin muuallakin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Stickyssa käynyt kai nyt kolme kertaa. Ekalla kerralla palvelu oli TODELLA hidasta. Kaveri koitti muistilla vetää tilaukset josta johtuen ainakin pottuja puuttui ja kastikkeet kysyttiin kolmeen otteeseen. Paikalla ollut vuoroesimies toki hoiti hooman kotiin ja kantoi minulle sekä kahedelle muulle jatkisnickille napsut pöytää.

Tämän jälkeen palvelu on parantunut kerta kerralta, viimeksi oli jopa melko ripeää.
Voinee aika huoletta laittaa kokemattomuuden piikkiin. Vastaavaa sattuu aika herkästi uusissa paikoissa.

Itse kun en siipifanaatikko ole, niin en niitten osuutta osaa niin arvostella. Samaa luuta ja nahkaa kuin muuallakin.
Siivet ovat hiukan kuin erotuomarit. Hyvä suoritus menee huomaamatta, mutta huonot jäävät mieleen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Sama vika tuntuu olevan uusilla ravintoloilla.Alkuun hidasta kun opettelevat. Jatkossa homma toimii, jos on intoa opetella miten saadaan asiakasta tyydyttävä palveluprosessi onnistumaan. Stickyssä tämä onnistui, pahoittelivat vielä vuodenvaihteen tietämillä useaan otteeseen FB-sivullaan hitautta. Nyt taitaa olla ihan OK luokkaa.

Kojootin tilalle tullut American Flame on saanut samaa paskaa yllensä entä Sticky alussa. Uskomattoman hidas palvelu, vaikka väkeä ei ole ollut ravintola täynnä. Piti mennä keväällä käymään, mutta taidan odotella syssymmälle ja lähteä periaattella "ei todellakaan mikään kiire"-asenne päällä syömään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös