Tamin Audi pois täältä!

  • 946 061
  • 3 295

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jos siffa siirtyisi tästä vaikka TuTon kannattajaksi (joka olisi täysin loogista), olisi sama ilmiö ennemmin tai myöhemmin havaittavissa myös sen keskusteluissa.

Seinäjoelta TuTon kannattajaksi? No, siitä vain. Saa sitä totta kai haluamaansa joukkuetta kannattaa, vaikkei olisikaan ns. isäinperintönä TuTon kannattamista saanut. Eikä TuTon ketjussa enää yksi siffa missään tuntuisi, päin vastoin voisi tosiaan piristää keskustelua ja tuoda vaihtelua perinteisempään "negatiiviseen kannattamiseen", jossa aina jossain on jotain vikaa ja vähintään Paksal on haukuttava lyttyyn varmuuden vuoksi. Sinänsä olisi hienoa, jos TuToon intohimoisesti suhtautuvia kirjoittajia ja TuTosta kiinnostuneita olisi niin paljon, että keskustelupalstalla kuohuisi jatkuvasti (tosin ennemmin vaihtaisin kaikki nettikirjoittelijat vaikkapa 2500 hengen yleisökeskiarvoon). Nyt on vähän hiljaisemmat ajat. Eipä tosin ole ollut mitään akuutteja kriisejäkään.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Jospa onkin niin, että tosiasiassa tällä viikolla tullaan näkemään vaasalaisittain entistä huonompia uutisia, ja Aurinkokuningas tästä tietoisena nosti kytkintä?

Inhottavaahan se oli olla tässä oikeassa. Saa nyt nähdä, kuinka lopulta käy. Huhuissa ulkkarit ovat jo tukevasti viety muualle.

Tätä ei muuten tainnut olla vielä täällä:

Ilves ei ole ollut yhteydessä Juhani Tammiseen.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Sport voittaa Mestiksen mestaruuden ja nousee SM-liigaan. Sport ei siis ole "palavat rauniot" ensi keväällä. Tamin julkisuusarvo on korkeimmillaan.

Nyt isot tsempit sinne Vaasaan. Sitä tarvitaan - Sport kuuluu vähintään Mestikseen.

- Erholtz -gate
- palkkarästejä
- Tami lähti pois
(herää kysymys: valmentaako vain itseään varten)
- pelaajia myynnissä
- talous kuralla

On toki vielä mahdollista että Sport voittaa Mestiksen mestaruuden ja nousee SM-liigaan - mutta sillä ei taas sitten ole mitään tekemistä Tammisen kanssa.

Näin ulkopuolisena näitä tämän palstan viestejä lukiessa on välittynyt sellainen kuva (kuten joku muukin jossain mainitsi) että nämä kaikki yo. asiat oli haisteltu oikein muiden toimesta paitsi siffan.

Kuka onkaan seuralle "parempi" fani - se joka kieltää tosiasiat vai sellainen joka terveeltä pohjalta myös kyseenalaistaa toimintaa. Just.

Mikäli TS päätyy loppukaudeksi esim. HeKi:n riveihin, voinen kuvitella että mr. siffa fanishoppailee itsensä sinne.

Peukut Sportille.
 
Tamminen on flunssan vuoksi sairauslomalla helmikuun alkuun saakka. Tämän samaisen flunssan vuoksi mies ei kykene enää valmentamaan tällä kaudella Vaasan Sportia. Sen mies itse totesi tiedotteessaan eilen. Siis mies luopuu unelmastaan nousta liigaan jonkun flunssan vuoksi? Ei kuulosta samalta Tammiselta, jonka itse tiedän. Jospa sittenkin asiassa on muitakin puolia kuin Tammisen siirtyminen syrjään omasta halusta sairastumisen takia. Siis oikeasti, flunssan vuoksi voidaan olla pari päivää pois treeneistä tai pahimmillaan viikko vuodelevossa, mutta ei loppukautta valmentamatta.
 

PeterPan

Jäsen
Sairastuminen?

Tamminen on flunssan vuoksi sairauslomalla helmikuun alkuun saakka. Tämän samaisen flunssan vuoksi mies ei kykene enää valmentamaan tällä kaudella Vaasan Sportia. Sen mies itse totesi tiedotteessaan eilen. Siis mies luopuu unelmastaan nousta liigaan jonkun flunssan vuoksi? Ei kuulosta samalta Tammiselta, jonka itse tiedän. Jospa sittenkin asiassa on muitakin puolia kuin Tammisen siirtyminen syrjään omasta halusta sairastumisen takia. Siis oikeasti, flunssan vuoksi voidaan olla pari päivää pois treeneistä tai pahimmillaan viikko vuodelevossa, mutta ei loppukautta valmentamatta.

Samaa olen itsekin pähkinyt. Ehkäpä tämän flunssan taakse kätkeytyy näissä keskusteluissa paljon puhuttu burnout. Flunssa, siitä johtuva väsymys yhdistettynä uupumukseen ja akkujen tyhjentymiseen... siinä lienee ainakin osaselitys Tammisen vetäytymiseen.
 

Olleri

Jäsen
Samaa olen itsekin pähkinyt. Ehkäpä tämän flunssan taakse kätkeytyy näissä keskusteluissa paljon puhuttu burnout. Flunssa, siitä johtuva väsymys yhdistettynä uupumukseen ja akkujen tyhjentymiseen... siinä lienee ainakin osaselitys Tammisen vetäytymiseen.

Kyllähän tässä nuo flunssat on teko syitä. Tilanne on ajautunut vaan siihen pisteeseen, ettei Tamilla ole mitään edellytyksiä jatkaa enää päävalmentajana. Flunssalla saa Tami pestyä kasvonsa, eikä menetä niitä lopullisesti. "Istuttiin henkilääkärini kanssa alas ja plaaplaaplaa" Tuntuu olevan melkoinen kissa tuo Tami, tippuu aina jaloilleen.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Lienee muuten aika pässinlihaa ettei Tamminen istu tänään Urhon studiossa, niinkuin perinteikkäästi tiistaisin? Onko se sairausloman aikana oikein mahdollistakaan?

Tomek Valtonen on asiantuntijana Urho tv:n studiossa. Tältä osin Tami on sairaslomalla. Tiistaisin Tami on vetänyt aamupäivän treenit Vaasassa ja ollut illalla Urho tv:n asiantuntijana. Viime viikon tiistaina Tami tuli sairaslomalta ja teki normaalin tiistain työt. Urho tv:n lähetyksessä Tami ei ollut totutun energinen, vaan sairaus näkyi päälle päin.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Urho tv:n lähetyksessä Tami ei ollut totutun energinen, vaan sairaus näkyi päälle päin.

Kuten teikäläisen vaisuus nyt. No ymmärtäähän sen kun huomasi liian myöhään, että p****t on todellakin housussa.

Tamin seuraavat kolme vuotta ennen eläkettä taitaa mennä sitten telkun hömppäkommentaattorina, kirjoja kirjoitellessa (joista seuraavan voisi kyllä omistaa siffalle, sen verran uutteraa avustamista on ollut) ja oman lafkan hidasta alasajoa.

Kuten Hiitelä sen jo totesi.

Taitaakin olla melkein eka kerta kun olen Hiitelän kanssa samaa mieltä. Sille tuoppi, vai mitä siffa!
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kuten teikäläisen vaisuus nyt. No ymmärtäähän sen kun huomasi liian myöhään, että p****t on todellakin housussa.

Tämä on vähän samanlainen toteamus, kun jonkin aikaa sitten väitettiin, että en vastaa minulle tehtyihin kysymyksiin. Tarkistin täältä asian ja olin silloin vastannut hieman yli sataan minulle tehtyyn kysymykseen määrättynä aikana. Justiinhan me eilen keskusteltiin vilkkaasti. Tuli kirjoitettua viesti poikineen. Nyt olin päivän maalla, mutta sain Kouvolasta pari soittoa ja tämän päivän tapahtumista olen ollut hyvin informoitu. Nyt alkaa toinen erä Urho tv:ltä. Palataan kaiken maailman asioihin, kunhan peli on päättynyt.
 
Kyllähän tässä nuo flunssat on teko syitä. Tilanne on ajautunut vaan siihen pisteeseen, ettei Tamilla ole mitään edellytyksiä jatkaa enää päävalmentajana. Flunssalla saa Tami pestyä kasvonsa, eikä menetä niitä lopullisesti. "Istuttiin henkilääkärini kanssa alas ja plaaplaaplaa" Tuntuu olevan melkoinen kissa tuo Tami, tippuu aina jaloilleen.

Kyllähän tämä sellasta rallia on ollut Sportin kanssa, niin ei se ihme jos alkaa jo terveys reistailla vaikka "flunssan" nimikkeellä on nyt menty. Tamikin on ihminen vain ja ikääkin jo tullut. Toki suurilta osin itselleen paineet luonut, mutta syyllä liene suurempaa merkitystä jos seurauksia tarkastellaan.

Ilman Tamia Sportin nousu olisi se ja sama, mutta on tämä kertakaikkiaan ollut hieno näytelmä. Vaasassa luonnollisesti ollaan eri mieltä mutta täällä ei ole mitään vaakakupissa. Hoki ei se ykköslaji kuitenkaan ole niin kyllä nämä persoonat nostavat seuraamisen potenssiin. Montaa mieltä ollaan mutta kaikki varmaan yhtä mieltä edes siitä että kiekkomies henkeen ja vereen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Montaa mieltä ollaan mutta kaikki varmaan yhtä mieltä edes siitä että kiekkomies henkeen ja vereen.

Juuri näin Tamilla on tosi suuri kiekkosydän....vastaa saa kyllä oikein hakemalla hakea. Välillä kiekkoleijona kyllä veti överiksi ja kiekko ei ollut pääasia vaan miehen egoilu. Toivottavasti Tami nähdää mahd pian jonkun seuran valmentajan pallilla show must go on..kenenkään on turha sanoa ettei Tamissa ollut sitä jotain.

Mestiksen kiinnostavuus romahti promillen osiin kun Tami vetäytyi takavasemmalle parrasvaloista.

Nöyrin anteeksipyyntö koko JA kirjoittajakunnalle en ole muistanut vaihtaa kannattamaani seuraa vaikka olen 7,5v sitten muuttanut Lahdesta tänne aakeelle laakeelle Pohjanmaalle :)
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mietinpä, että tuntuuko Sportin ja muiden Mestisjoukkueiden kannattajista, että he ja kannattamansa joukkueet eivät Hollon ja Sihvosen mielestä ole lopulta lainkaan kiinnostavia? Ajattelin vain kun nyt Tamin siirryttyä sivuun sanotaan Mestiksen kiinnostavuuden romahtaneen promillen osiin.

Olivatko siis nämä Mestistä seuranneet oikeasti seuranneet vain Tamia ja itse Mestiksestä välittämättä? Lähinnä siis tarkoitan meitä, jotka emme kannata Sportia tai muitakaan Mestis-joukkueita. Nostiko Tamminen Mestiksen kiinnostavuutta vai omaansa, jos vain yhden miehen mukanaolon myötä kiinnostus laskee ja nousee? Ja tässäkin ketjussa Mestis tai Sporthan ovat olleen statisteja keskustelun pyöriessä Tamiin liittyvien asioiden ympärillä.
Tokihan kiekko tarvitse persoonia, mutta voiko yksi mies olla enemmän kuin kokonainen sarjataso?

Itsehän olen lähinnä seurannut tämä Tami ja Talous -keskustelua ilman että olisin edes joka viikko katsonut kuinka Mestiksessä on pelattu. Olenkohan tyypillinen tätä ketjua seuraava liigaseuran kannattaja? Sen tiedän, että KooKoo on Lehkosen kanssa noussut kärkisijoille ja Sport keikkuu jossain nuikasti pleijariviivan yläpuolella. Muiden sarjasijoitukset menisivät sitten arvauksen puolelle.
 

Niinpäniin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Arvostelijat hiljaisempia? Noh, tavoitteenne Tamin suhteen saavutettu. Ei muuta kuin seuraavaa arvostelemaan. Hyvä Vaasa!!! Olisiko Vaasan kannattajakulttuurissa parantamisen varaa?

Kenalla keskinkertaista vaikeampi paikka. Toivottavasti hän ei ole seuraava vaasalainen valmentaja, joka uupuu! Kerran Sportin peräsimessä hänelle näin käynyt!

Onko niin, että enemmän saaadaan keskustelua aikaan, kun ei menestytä?Hymyillään käytävillä ja puhutaan paskaa, kun taas menee niiiin huonosti.

Pitäisikö edes osan kannattajista puhua siitä, mikä seuralle on todella merkityksellistä, mikä voisi tukea seuraa? Ilves(mielenosoitus johtokuntaa kohtaan, ei ihmistä kohtaan), Tappara, Kärpät, HIFK - olemme valovuoden päässä siitä hengestä, mitä liigajoukkue vaatii!

Vaasassa halutaan puhua ongelmista, eikä ymmärretä OIKEASTI, mistä joukkueen ongelmat johtuvat! Kannattajat kritisoivat ja arvostelevat, jos näkevät epäkohtia, ja hyvä niin. ITSEISARVO on seura. Seuran menestys on tärkeää. Miksi Vaassa ei keskitytä asioihin, jotka tuovat menestyksen?

Inhimillisyys, Kunnioitus, Kokemus?! Vaasassa luullaan: mutta väitän, että olemme vasta rakentamassa sitä, mitä liigajoukkueen kannattajilta vaaditaan Vaasassa - koko POHJANMAALLA.

Muistaako kukaan Jokeri-kannattaja PUTIA Helsingistä? - elämäni karmein kokemus- päälle räittiin, kuin olisi pitänyt taputtaa ja isosti! (kuten liigapaikkakunnalla tehtäisiin) -Tämä jatkuu Vaasassa!
 

Viljuri

Jäsen
Nostiko Tamminen Mestiksen kiinnostavuutta vai omaansa, jos vain yhden miehen mukanaolon myötä kiinnostus laskee ja nousee?

Aivan varmasti Tamin toiminnan motiivit olivat Tamiin itseensä liittyviä, ja on myös fakta, että tehdäänpä asiat vaikka miten urheilullisesti ja kestävästi Vaasassa tämän jälkeen, niin palstamilleissä Tamia eivät kiinni saa.

Puhumattakaan muista seuroista.

Eikä tästä pidä loukkaantua, se on fakta. Vähintään maagisesti on mestisseuran onnistuttava, että huomiota (= €) saisi medialta kerättyä. Itse asiassa yhteistyökumppanit saisivat helpommin kontakteja, kun käyttäisivät saman rahan jonkin puuhastelusarjan (= siis kaikki muut paitsi jalkapallo ja jääkiekko) korkeimman sarjatason joukkueeseen, ja vaikka osa yhteistyökumppaneista (ja yleisöstä) arvostavat luonnollisesti myös asioiden urheilullista puolta itsessään. Valitettavasti urheilullisuudenkaan arvostamiseen ei voi luottaa loputtomasti.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Tässä Taminkin ketjussa jo 650 000 lukijakertaa, jota pidän osoituksena tärkeästä ja vilkkaasta jääkiekkokeskustelusta Suomessa.

Anteeksi vain Siffa, mutta tämä viestiketju on kaukana Jääkiekosta. Tässä viestiketjussa käsitellään henkilöä ja hänen aiheuttamia negatiivisia tunteita, joita jokainen ihminen aiheuttaa jossakin toisessa ihmisessä. Kaukana tämä on itse asiasta eli jääkiekosta vaikkakin päähenkilö siitä elantonsa on napannut suurimman osan elämästään.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Anteeksi vain Siffa, mutta tämä viestiketju on kaukana Jääkiekosta. Tässä viestiketjussa käsitellään henkilöä ja hänen aiheuttamia negatiivisia tunteita, joita jokainen ihminen aiheuttaa jossakin toisessa ihmisessä. Kaukana tämä on itse asiasta eli jääkiekosta vaikkakin päähenkilö siitä elantonsa on napannut suurimman osan elämästään.

Sinä katsot asioita, koskien Tamia, oman negatiivisen asenteesi mukaan. Jos tutustut tähän tänä päivänä 700 000 lukukertaa ylittävän ketjun viesteihin, niin esim. minä en ole kirjoittanut yleensä negatiivisista tunteista, mitä Tami minulle olisi aiheuttanut. Päinvastoin, olen kertonut esim. siitä, miten hyvältä tuntui luottaa koko viime kausi siihen, että Tamin johdolla Vaasan Sport tulisi olemaan Mestis-mestari. SM-liigakarsinnoissa Sport pelasi etukäteen ylivoimaista vastustajaa vastaan tavalla, mikä taas nosti positiiviset tunteet Juhani Tammista kohtaan. Olen myös kirjoittanut siitä, miten Oulussa ensin Risto Dufva, Hannu Jalonen ja Kari Heikkilä kaksi kertaa saivat tilaisuuteensa palauttaa Kärpät SM-liigaan, kunnes Juha Junno pyysi Juhani Tammisen apuun seurauksella, että Kärpät nousi SM-liigaan ja on jatkanut siellä hyvällä menestyksellä. Tuossa ny alkuun pari esimerkkiä niistä nimenomaan jääkiekkoon olennaisesti liittyvistä positiivisista (toki vain minun mielestäni) asioista, joista minä olen kirjoittanut Tamiin liittyen.

Niinkuin olet huomannut, niin nuo esille ottamani pari esimerkkiä ovat aiheuttaneet paljon negatiivista kirjoittelua monien nimimerkkien taholta, koskien Tamia. Siitä se vilkas jääkiekkoon olennaisesti liittyvä keskustelu on syntynyt täällä. Toisille Tamin poikkeukselliset ansiot jääkiekon parissa ovat positiivisia ja toisille negatiivisia asioita. Kukin kirjoittaa sitten loppujen lopuksi omasta itsestään enemmän kuin Tamista täällä, vaikka toisin luuleekin. Näin on myös minun laitani, en poikkea siinä suhteessa muista mitenkään.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Toisille Tamin poikkeukselliset ansiot jääkiekon parissa ovat positiivisia ja toisille negatiivisia asioita.

Joidenkin mielestä Tamin ansiot valmentajan ovat poikkeuksellisia. Enemmistön mielestä eivät.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Toisille Tamin poikkeukselliset ansiot jääkiekon parissa ovat positiivisia ja toisille negatiivisia asioita.

Melkein tekisi mieli sanoa, että nyt hieman liioittelet mutta en halua leimautua anti-tamiksi.

p.s. Voisitko vastata aiemmin esittämääni kysymykseen koskien tuota Aamulehden anti-tami kirjoitusta?
 

Fordél

Jäsen
Toisille Tamin poikkeukselliset ansiot jääkiekon parissa ovat positiivisia ja toisille negatiivisia asioita. Kukin kirjoittaa sitten loppujen lopuksi omasta itsestään enemmän kuin Tamista täällä, vaikka toisin luuleekin. Näin on myös minun laitani, en poikkea siinä suhteessa muista mitenkään.

Poikkeat, sillä et juurikaan pysty näkemään Tamissa mitään mitään negatiivista. Moni on täällä antanut kritiikkiä Tamia kohtaan, mutta tuonut esille myös positiiviset seikat. Sinulla kirjoittelu on harvinaisen yksipuolista ja jääräpäistä, nykyisin myös ylimielistä.

Ja kuinkas sitten taas kävikään? Tami ei kyennyt viemään tämän vuoden projektiaan loppuun ja Sportin toiminta on muuutenkin tällä kaudella näyttäynyt lähinnä vain negatiivisessa valossa. Tätäkään sinä et tunnusta vaikka siinä sopassa Tamilla on merkittävä rooli.

Mutta mitä sun kanssa enempää tappelemaan. Pääasia, että Sportin toiminta alkaa nyt elpymään kun Tamista ollaan pääsemässä kokonaan eroon. Vaikka en seuran kannattaja olekaan, itseasiassa päinvastoin, toivon sille kuitenkin hyvää jatkoa sen Mestistaipaleellaan.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Muutaman vuoden päästä tälläkin palstalla muistellaan kaiholla niitä aikoja kun Sport Tammisen johdolla voitti mestiksen ja oli muutaman sentin päässä Liiga-paikasta. Ja nosti Sportin ja Mestiksen kiinnostavuutta sellaiseksi mitä se ei valitettavasti tule ihan heti olemaan. Persoona on ärsyttävä ja herättää helposti myös allekirjoittaneessa välillä negatiivisia tunteita. Tämä kausi meni penkin alle osin varmasti Tamin takia mutta myös osin pelaajien ammattiylpeyden puutteen takia, joten nyt Tamminen saa lokaa vähän joka suunnasta. Tamin saavutukset Sportin peräsimessä ja Mestiksen esipuhujana ovat silti kiistattomat.

Sportin taloushuolista Tamia on turha syyttää. Jokaisessa joukkueessa valmentaja haluaa totta kai vaatia parhaat pelaajat mitä vaan saa ja mahdollisimman paljon rahaa joukkueen kasaamiseen. On VAIN hallituksen munattomuutta/hölmöyttä että rahaa on annettu valmentajan käyttöön enemmän kuin mitä on ollut varaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Sportin taloushuolista Tamia on turha syyttää. Jokaisessa joukkueessa valmentaja haluaa totta kai vaatia parhaat pelaajat mitä vaan saa ja mahdollisimman paljon rahaa joukkueen kasaamiseen. On VAIN hallituksen munattomuutta/hölmöyttä että rahaa on annettu valmentajan käyttöön enemmän kuin mitä on ollut varaa.

Tamihan ei ollut tässä tapauksessa vain valmentajan roolissa. Tami itse on todennut, että myös hänen allekirjoituksensa löytyy näistä pelaajasopimuksista ja eräs nimimerkki on täällä toistuvasti tuonut esille sen, miten Tami on onnistunut neuvottelemaan pelaajille erinomaiset sopimukset.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Tamihan ei ollut tässä tapauksessa vain valmentajan roolissa. Tami itse on todennut, että myös hänen allekirjoituksensa löytyy näistä pelaajasopimuksista ja eräs nimimerkki on täällä toistuvasti tuonut esille sen, miten Tami on onnistunut neuvottelemaan pelaajille erinomaiset sopimukset.
Ei vaikuta asiaan mitään. Vastuu on silti niiden jotka rahoista ovat päättäneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös