Tamin Audi pois täältä!

  • 946 671
  • 3 295

Zigismund

Jäsen
Otettiin IFK:n viimeisin mestaruuskin yhdessä vastaan. Hienoja aikoja elettiin ja minulle niitä on siunaantunut jo sitä ennen ja sen jälkeenkin.

Pakko sen verran puuttua, että itse en ymmärrä alkuunkaan, miten suosikkijoukkue voi vaihtua... Ei vaan ymmärrä.

Ja sitten itse asiaan. Onnittelut Vaasaan! Nousu alkakoon?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mutta olet oikeassa; mm. lukuisat Ässien asioista perillä olevat kanssakirjoittajat selvittivät ansiokkaasti nämä taustat, joten saimme oikean kuvan asioista.

Näin se meni. Minullahan ei ollut mitään tietoja aiemmin siitä, mitä Porissa oli tapahtunut. Ässä-kannattajat (taisit olla sinäkin) antoivat hyviä linkkejä joihin tutustuin ja pääsin tekemään teidän avullanne kokonaiskuvan siitä, mikä oli tilanne Ässillä ennen Tamin toimitusjohtajuutta, mitä tapahtui Tamin aikana ja mistä tilanteesta Hirsimäki pääsi hyvin nopeasti jatkamaan Tamin työtä.
 

URM-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, URM
Nyt tulvii hieman säälittävää lokaa Siffalle. Kaveri pitänyt tätä Sporan palstaa elävänä heitellen keskustelua aiheuttavia kirjoituksia. Kaveri rakastaa jääkiekkoa, on se seura sitten mikä milloin... pääasia, että kiekko on pelissä!

Tsemiä Vaasan suuntaan, ei se täällä Kouvolassakaan mikään tuhkimotarina ole menossa vaikka joku sitä saattaa hehkuttaa. Elämä jatkuu ja Mestistä on ilman Tamiakin!
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt tulvii hieman säälittävää lokaa Siffalle. Kaveri pitänyt tätä Sporan palstaa elävänä heitellen keskustelua aiheuttavia kirjoituksia. Kaveri rakastaa jääkiekkoa, on se seura sitten mikä milloin... pääasia, että kiekko on pelissä!

Tsemiä Vaasan suuntaan, ei se täällä Kouvolassakaan mikään tuhkimotarina ole menossa vaikka joku sitä saattaa hehkuttaa. Elämä jatkuu ja Mestistä on ilman Tamiakin!

Kyllä tämä loka Siffalle on ihan miehen itse ansaitsemaa. Lue säkin niitä viestejä, niin voit todeta tämän itsekin. Eikä Kouvolassa vielä tuhkimotarina ole, mutta on sentään asiat paremmin, kuin Sportilla.
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tämä vastaisi jo "Mölli" Keinosen toimintaa joulukuussa 1990, jolloin hän valmensi lauantaina Lukkoa, saatuaan potkut perjantaina Ässistä. Mutta sopisi hyvin Tammisen toimintamalliin, kohti kirkkaimpia saleja.
Toisaalta ollaanko Ilveksen puolella sentään vielä niin epätoivisia, että palkkaisivat Tamin?
Tuollaisessa mini-projektissa Tami saattaisi vielä pärjätä kun naama ja jutut eivät ehdi kulua loppuun noin lyhyessä ajassa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko sen verran puuttua, että itse en ymmärrä alkuunkaan, miten suosikkijoukkue voi vaihtua... Ei vaan ymmärrä.

Ja sitten itse asiaan. Onnittelut Vaasaan! Nousu alkakoon?

Totta, sydämeen melkein sattuu tuollainen teksti...ei varmaan kovin vahvaa tunnetta ole päässyt syntymään, jos pystyy seuraa vaihtamaan tuosta vaan. Aika pintapuolistakin sen on pakko olla...itse symppaan jollain tasolla esimerkiksi SaiPaa, mutta ei tulisi ikinä mieleen vaihtaa omaa seuraa muuhun. Vaikka asuisin Kuussa. Kun sen pureman on pienenä saanut, niin kutiaa se elämän loppuun asti, vaikka seura menisi konkkaan ja katoaisi maan päältä.

Ja tosiaan, onnea Vaasaan! Toivottavasti pelit sujuvat hyvin.
 

URM-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS, URM
Kyllä tämä loka Siffalle on ihan miehen itse ansaitsemaa. Lue säkin niitä viestejä, niin voit todeta tämän itsekin. Eikä Kouvolassa vielä tuhkimotarina ole, mutta on sentään asiat paremmin, kuin Sportilla.

Voihan tuo olla niinkuin "jäämies" sanoo... Vanha mies ei ole vaan jakanut seurata kaikkea tämänkin ketjun 114 sivua... Kun on muutakin tekemistä.

Nii, ja en tod tarkoita, että KK olisi missään tuhkimotarinassa, korkeintaan 2 seitsemästä kääpiöstä vasta saannut stondiksen! Oiskohan toinen "jäämiehellä" ? HEH!
 

Niinpäniin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
No niin. Eihän tästä puuttuisi sitten enää muuta kuin että Kiekkoleijona alkaa vaihteeksi vaahdota suljetun liigan puolesta.

Näin voi käydä. Ammattilainen tekee työtä oman joukkueen ja seuran puolesta. Toiset suuremmalla, toiset pienemmällä intohimolla/kapasiteetilla.
 
Viimeksi muokattu:

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Sport voi nousta nousukiitoon Kenan ollessa peräsimessä, pelaajien kanssa toimeen tuleva ja osaava valmentaja saattaa onnistua Tamia paremmin.
Toivottavasti Tamia ei kuitenkaan Ilveksen peräsimessä nähdä, sillä muutettuani 2005 Tampereelta Turkuun, säilyin luonnollisesti edelleen Ilveksen kannattajana.
 

Viljuri

Jäsen
Hollohan löysi jo jonkin pointinkin koko saagasta.

Tamin ongelma on siinä, että maailma on siinä määrin muuttunut, että se mikä esimerkiksi talouden osalta organisaatiossa saattoi hetken toimia 1980- ja 1990-luvuilla, ei enää mene läpi. Vikaa on niin tekijöissä, tekemisen tavoissa kuin kasvaneessa tarjonnassa, "yhteisten kokemusten" maanitteleminen ei toimi kuin syntymäviallisten ja -viattomien ihmisten parissa, esimerkiksi Porissa, muutaman median toimituksessa tahi kenties Rovaniemellä?

Sinällään toiminnan supistaminen ei ratkaise millään muotoa Sportin ongelmia, kun mahdotonta on haettu kuvitteellisilla rahoilla. Alasajo ei onnistune nätisti, eivätkä muutamat kymppitonnit suuntaan tai toiseen tilannetta keväämmällä minnekään muuta.

Tamille kiitokset ajastaan Mestiksenkin mainosmiehenä, vaikka mainostamisen soisi toki olevan pienemmässä roolissa. Ei Tami ainoa henkisesti keskenkasvuinen kuvioissa pyörinyt ole, mutta kun ongelmat kasaantuvat, ne entisestään kärjistyvät, ja mikään harvemmin tapahtuu täysin ilman mitään omaa tai sisäistä syytä.

Mitä tästä voimme oppia? Jättäkäämme veikkaajat ja iltaroskat happanemaan lehtihyllyihin ja hakekaamme elämäämme sisältöä pelkän tarkoitushakuisen ulosteen sijasta. Syy ja seuraus.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Siirryin Vaasan Sportin kannattajaksi Seinäjoelle muuttoni vuoksi. Muutin Seinäjoelle 17.11.2007. Siirryin täällä JA:ssa Sportin kannattajaksi joulukuun 2007 aikana.
Vau. Muutin Jyväskylästä Helsinkiin helmikuussa 2000, mutta olen edelleen JYPin kannattaja. Olet ollut HIFK:n kannattaja 1997-1998 ja ilmeisesti TPS:n ja Kärppien kannattaja heidän mestaruuskausillaan. Voiko jääkiekkokannattaja enää alemmas vajota.

Saisinko kysyä miksi siirryit Sportin kannattajaksi vain siksi, että vaihdoit paikkakuntaa. Oletko ikinä kuullut lausetta "Miehellä voi olla monia naisia, mutta jengejä on vain yksi. ikuisesti"
 

vihtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikaanit
Liiga ja Mestis.

Liigaa en ole seurannut sen jälkeen halleissa kun se suljettiin ja tänään lensi Plus tv. kortti roskikseen kun Mestiksessä ei ole mitään seuraamista enään. Halleihin ei voi mennä enään niissä on niin huono ilmanlaatu.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Niin kauan kuin oma virallinen selityksesi Sportin perseennuolemiselle on Seinäjoelle muutto, niin voit olla aivan varma, että saat kuulla vittuilua aiheesta. Turha siis jeesustella.

Tutustu moby ensin Erkan viestiin ja minun vastaukseeni Erkalle. Ota kokonaisuus huomioon äläkä lainaa vain yhtä osa-aluetta vastauksestani. Erkan viestissä oli väite, että olisin siirtynyt Sport-kannattajaksi jonkun pelaajan perässä. Näinhän ei asianlaita ollut.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
En nyt haluaisi olla ilonpilaaja, mutta...

Täällä on iloisesti hehkuteltu sillä, kuinka Tammisen potkujen myötä peli paranee, ja Sport on todennäköinen loppukauden komeetta. Tähän syyllistyin itsekin aluksi, sen myönnän, mutta onko kenelläkään muulla tullut mieleen sellainen pikkujuttu, että meillähän ei ole mitään tietoa siitä, että kuka päätti Tammisen lähtevän.

Katsokaas, nähkääs, asiahan voi hyvinkin olla niinkin, että Sportin jama on niin kehno, jotta Tamminen päätti itse jättää uppoavan laivan, eikä suinkaan saanut potkuja, kuten täällä on yleisesti tulkittu. Tamihan on toistuvasti sanonut sitä, että hän ei tule valmentamaan junnuja. Jospa onkin niin, että tosiasiassa tällä viikolla tullaan näkemään vaasalaisittain entistä huonompia uutisia, ja Aurinkokuningas tästä tietoisena nosti kytkintä?

Toivon toki, että olen tässä nyt väärässä, mutta vaasalaisena poksauttelisin korkkia vasta siirtorajan umpeuduttua...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sportissa on ollut parhaimmillaan vain 50 %:n mahdollisuus keskittyä valmentamiseen.

Mahdettiinkohan Tamminen pakottaa ottamaan myös UTJ:n rooli Sportissa, vai halusiko hän nimen omaan itse enemmän valtaa?

Itse uutinen ei ollut yllätys. Tamminen on ollut jo koko kauden ajan (muutamaa purskausta lukuun ottamatta) normaalia vaisumpi. Muutamasta todella erikoisesta esilletulosta sen sitten osasi melkein jo ennustaakin: miehellä on ollut jo monen vuoden aikana niin monta rautaa tulessa, ettei kukaan vain voi jaksaa sellaista rumbaa loputtomiin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Jaan pelkoni Ierikan kanssa. KooKoo etsii hyökkääjää ja maalivahtia. Kaikki on tietysti mahdollista. Sekin, ettei Sportista lähde ketään, mitä toivon. Kyllä Tamin eroaminen päävalmentajan tehtävästä sisältää sen mahdollisuuden, että pelaajia ollaan myymässä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tami-Ipa ja Spora vastakkain karsinnassa?

Vuosisadan media- / kiekkospektaakkeli vailla vertaa.
#79 & Ipa vs. Tsekki-Kena & Konkka-Sport.

Keltakaa... Ollaan game nro. seiskassa. Loppuun asti nääntynyt Sport heittää ajokoiran Tammisen Ipa-maalille jatkoerässä ja se kimpoaa Seikolan polvesta omaan maaliin....
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jaan pelkoni Ierikan kanssa. KooKoo etsii hyökkääjää ja maalivahtia. Kaikki on tietysti mahdollista. Sekin, ettei Sportista lähde ketään, mitä toivon. Kyllä Tamin eroaminen päävalmentajan tehtävästä sisältää sen mahdollisuuden, että pelaajia ollaan myymässä.

En usko, että Sport myy yhtään ainutta pelaajaa. Eiköhän tilanne olisi vähän niinkuin Bluesissa viime kesänä, eli pelaajat ovat vapaita siirtymään, mikäli löytävät uuden työnantajan, joka on valmis heidän palkkansa maksamaan. En vain usko, että Sportissa on yhtään pelaajaa, jonka joku ihan haluaisi ostaa pelaajan palkkakulujen lisäksi. Yksikään pelaaja ei ole niin varma kortti esim. SM-liigaan.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tutustu moby ensin Erkan viestiin ja minun vastaukseeni Erkalle. Ota kokonaisuus huomioon äläkä lainaa vain yhtä osa-aluetta vastauksestani. Erkan viestissä oli väite, että olisin siirtynyt Sport-kannattajaksi jonkun pelaajan perässä. Näinhän ei asianlaita ollut.

En ole väittänyt, että olisit siirtynyt minkään seuran kannattajaksi jonkun tietyn pelaajan perässä. Muuten olisin itsekin ehkä siirtynyt Immosen perärässä AK Barsin kanattajaksi. Minun pointtini oli vain se, että en tule ikinä siirtymään muiden jengien kannattajaksi, vaikka muuttaisin esim. Seinäjoelle.

Nyt olen muuttanut Kotkasta Jyväskylään, jossa minusta tuli JYPin kannattaja, vaikka JYPin peli oli täyttä kuraa 90-luvun lopulla. Titaaneissa pelasin junnuna, mutta suurempaa fanitusta se ei saanut aikaan. Olisin voinut siirtyä HIFK:n tai Jokereiden faniksi muutettuani Helsinkiin vuonna 2000, mutta en tehnyt sitä, koska edelleen minun mielestäni miehellä voi olla montakin naista, mutta vain yksi suosikkijengi, joka pysyy hautaan asti

Minun jengini muodostui suosikiksi vasta, kun pääsin oikeasti hallille katsomaan pelejä. Monilla jengi tulee jo perheen kautta perintönä. Sinä siffa olet luetellut suosikeiksesi jengejä, jotka ovat voittaneet useita mestaruuksia(HIFK, Kärpät, TPS). Monet pitävät tuollaista vaihtuvuutta gloryhunttauksena, eikä syyttä.

Nyt kun Tamminen on poistunut Opelinsa kanssa muuaalle, voit alkaa miettimään seuraavaa suosikkia ja mennä spämmäämään ko. joukkueen ketjuihin omia mielipiteitäsi.

Toivottavasti seuraava suosikkijengisi ei ole JYP.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Nyt on sitten Tammisen jälkeinen aika tosiaan ja hyvinkin voi olla, että joukkueen kokoonpanoonkiin tulee muutoksia Sporin taloudellisen tilanteen tähden. Mutta eiköhän Sport pudostuspeleissä kova ole kaikesta huolimatta ja tilanne joukkueen sisällä nyt edes hieman rauhoittuu. Mutta kova taloudellinen haaste on vielä edessä. Onnea sinne Vaasaan, sillä talous voi ajaa kauden lopunkin jo surkeammaksikin.

Mitä tulee muiden kommentteihin Siffalle, niin melkoisen raskaastihan hän itse meidän kanssansa eri mieltä olleiden (anti-Tamien) tuntemusta ja tietämystä jääkiekosta arvioi heti alkuun Tamin erouutisen jälkeen. Joskus tietysti odottaisi jo kirjoituksiensa perusteella selkeästi hieman iältään vanhemmalta jatkoajan kirjoittajalta kanssakirjoittajiensakin kunnioitusta. Anti-Tamius ei kerro suoraan sitä, että olisi täysin asiantuntematon jääkiekon suhteen - jos ei toki asiantuntemuksestakaan.

Juhani Tammiselle pikaista toipumista sairaudestaan. Vallitseva tilanne ei kuitenkaan sitä muuksi muuta, että ei kai lopputulos enää pitkään aikaan ole voinut olla, kuin tämä nyt toteutunut ennemmin tai myöhemmin. Lex Hollon tapaan en pidä tätä minään kuoliniskuna Mestikselle. Jääkiekkoa Mestistä seuraavatkin seuraavat - eivät Juhani Tammista. Värikkäät persoonat ovat toki suola lajissa kuin lajissa - mutta aika aikaansa kutakin. Ja viihdepersoonana oli Tamminen jo nähty.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Kun Tami on vihdoin jättänyt valmennushommat, niin haluaisin sanoa yhden jutun:

Kiitos Juhani viiristä ja liigakarsinnoista. Ilman sinua niitä olisi tuskin koskaan nähty Kuparisaaressa. Nyt viiri on katossa ja oltiin tolpan päässä liigasta. Kiitos.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Täysin ulkopuolisena tulen huutelemaan muutaman sanan. Kaverista voi olla montaa mieltä, mutta minä olen nähnyt Tamin roolin Mestiksessä enemmän kuin positiivisena. Hänen luotsaama Sport teki Mestikselle sen historian suurimman teon viime keväänä, Mestis sai aimo annoksen näkyvyyttä sekä uskottavuutta. Karsinnat olivat hieno esimerkki Mestiksen alati nousevasta tasosta ja Tami on luonut tähän uskoa koko Mestiksen laajuisesti. En voi kuvailla kuinka tärkeäksi itse koen karsintojen paluun sarjaan ja ensimmäisen kerran ollessa todella tasainen sekä mediaseksikäs, saimme todennäköisesti takuun sille että karsinnat eivät enää ole mihinkään häviämässä.

Taloutta ja muita ulkopelillisiä asioita en jaksa nyt kommentoida, niistä alkaa olla kaikki tarvittu jo täällä mainittu, odotellaan tietenkin nyt linjauksia Sportin pitkänlinjan jatkon suhteen.

Kuitenkin haluan vilpittömästi kiittää Tamia hänen tekemästään työstään Mestiksen ja täten koko suomalaisen jääkiekkoilun eteen - unelma saa/pitää elää muuallakin kuin "14 chosen ones":in osalta. Onnea ja menestystä Tamille tulevissa hankkeissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös