Niin, keskustelu käytiin siitä, jäikö Poriin ja Ouluun "savuavat rauniot" Tamin lähtöjen jälkeen. .
Toki, itse vaan kommentoin missä mennään tällä hetkellä sekä Mestarin että Oppipojan osalta - itse kun otit heidät mukaan tähän keskusteluun.
Niin, keskustelu käytiin siitä, jäikö Poriin ja Ouluun "savuavat rauniot" Tamin lähtöjen jälkeen. .
Toki, itse vaan kommentoin missä mennään tällä hetkellä sekä Mestarin että Oppipojan osalta - itse kun otit heidät mukaan tähän keskusteluun.
Joo ja Tamilla piti olla Tj Junno pitämässä Tami hoitamassa vain omia valmentajan tehtäviään. Tamilla on 65-20-15 ajattelu, jossa 65% on kenttäpelaajien osuus, 20% ykkösmaalivahdin ja 15% valmennuksen. Se, että Kärpät hankki Markus Korhosen Jan Lundellin tilalle, oli siis suurempi merkitys nousulle sm-liigaan kuin valmentajan vaihtamisella Dufvasta Tammiseen. Jos siis luotetaan "isä aurinkoisen" omaan ajattelutapaan, niin näinhän se menee.
Niin, keskustelu käytiin siitä, jäikö Poriin ja Ouluun "savuavat rauniot" Tamin lähtöjen jälkeen.
Voitko kuitenkin myöntää sen tosi asian, että Junno valitsi Tamin nostamaan Kärpät SM-liigaan, mihin tehtävään oli aiemmin palkattu Dufva ja Heikkilä?
siffa: En minä kritisoi Tamin valmennuskykyjä, melkein kehun häntä valmentajana. Pari Tj Junno ja valmentaja Tamminen oli varmaan lähes täydellinen varmistus Kärppien nousulle, ihan sama kenet Tamminen korvasi valmentajana. En myös ole väittänyt Tamin jättäneen mihinkään mitään raunioita jälkeensä. Olisin saattanut jopa mielelläni nähdä Tamin joskus 90-luvulla 1-2 kautta Suomen maajoukkueen päävalmentajana, ehkä kauden 96-97, jos olemme ihan tarkkoja.
Juhani Tamminen on jääkiekkovalmentaja ja pysyköön siinä hommassa. Hän tarvitsee vahvan seurajohtajan, kuten Tj Junnon työparikseen ja Tj tekee siinä työparissa päätökset raha-asioissa. Kun asiat ovat näin, tulee menestystä Tamin valmentamalle joukkueelle. "Vahva Tj, joka ei ole Tami ja Tami valmentaa". Siinä teesini, pidetään asiat yksinkertaisina. "KISS"
Mulle on jäänyt sellainen mielikuva että Saari olisi todella pätevä myyntimies, mutta on joutunut aina välillä paikkaamaan tj:n hommiinkin kun sillä tontilla on Sportissa turbulenssia riittänyt. Sitten kun hommia on ollut liikaa, on paketti räjähtänyt käsiin ja mokia on sitten paikkailtu valkoisilla ja vähän tummemmillakin valheilla.Saari on muuten suoraselkäinen mies. Hän on innolla mukana katsojana Sportin peleissä. Ei ole katkera vaan innokas Sportin kannattaja. Jos jollakin on Saarelle jotain sanomista, niin menköön kertomaan ne kasvotusten hänelle. Itse olen näin toiminut.
Nettikeskusteluissa on helppo haukkua (narsisti, puolihullu, epäonnistuja, seuran hajoittaja jne jne), mutta kasvotusten luikitaan karkuun ja seuraillaan tilanteita nurkasta. En anna paljon arvoa tälläisille ihmisille, mutta nimettömyyden takaa on tämä nykymediassa mahdollista.
Mulle on jäänyt sellainen mielikuva että Saari olisi todella pätevä myyntimies, mutta on joutunut aina välillä paikkaamaan tj:n hommiinkin kun sillä tontilla on Sportissa turbulenssia riittänyt.
Voitko kuitenkin myöntää sen tosi asian, että Junno valitsi Tamin nostamaan Kärpät SM-liigaan, mihin tehtävään oli aiemmin palkattu Dufva ja Heikkilä?
Tami oli vahvistanut joukkuetta Niklas Hagmanilla, Vjatsheslav Fandulilla, Mikko Haapakoskella ja Markus Korhosella.
Tuo on totta. Junno myös antoi Tamin käyttöön paremman rosterin kuin mitä Dufvalla ja Heikkilällä oli ollut käytössään. Tämän myönsit itsekin.
Kaudella 1999-2000 kohtasivat Petteri Sihvosen valmentama KooKoo ja Tamin Kärpät. Ottelut Kouvolassa olivat tiukkoja, mutta silloin Tamin 60 minuutin painepeli mursi KooKoon mahdollisuudet hyvien alkujen jälkeen.
Pelasiko Tammisen Kärpät kaudella 1999-2000 "60 minuutin painepeliä"?
tottakai jos siffa niin sanoo. Johan se taisi aikoinaan ranskakin sitä pelata, vai mit ystäväni siffa?
Ei. Silloin suomalaisella jääkiekolla ei ollut johtavaa analyytikkoa käytössään. Ehkä tuolloin Kärpät vain karvasi kahdella, kansanomaisin termein.
Väärin, Tamminen oli jo tuolloin lanseerannut termin 60 minuutin paine.
Väärin, Tamminen oli jo tuolloin lanseerannut termin 60 minuutin paine. Tätä Oulussa naureskeltiin silloin 10 vuotta sitten, milloin paine kesti sen 10 minuuttia tai sinnepäin.
Silti taitaa olla Mari Tamminen, ketä tuntee parhaiten Juhanin 60 minuutin paineen... Tarkoittaakohan sekin kahdella karvaamista...?..:)
Outoa, jos naureskeltiin. Kaudella 1998-99 Kärpät teki Mestiksen piste-ennätyksen 86 pistettä 48:ssa ottelussa. Kaudella 1999-2000 Kärpät saalisti vielä pisteen enemmän eli 91% maksimipisteistä. Kouvolassa Kärppien 60 minuutin painepeli toimi pelin loppuun saakka ja nuoret Kärppä-juniorit ratkaisivat pelin Kärpille, vaikka KooKoo sinnitteli noin puoli peliä tasaväkisesti Kärppiä vastaan.
Siellä joku viittasi minuun, että en pystyisi kohtaamaan silmästä silmään jokaista suomalaista jääkiekkovaikuttajaa Väite on outo. Mitään ongelmia ei ole, tosin ei niitä tilaisuuksiakaan kohtaamisiin minulla luonnollisestikaan kovin paljon synny.
Kun vielä vaihdat nettikeskustelun tilalle lehtijutun, ollaan pitkälti yhden lehden ja "analyytikon" ns. journalismin ytimessä. Nimellä tai ei, se on samantekevää, kun kasvokkain ei kykene kohtaamaan paskanheiton kohteita, saati seisomaan silloin(kaan) sanojensa takana.
En ole ajatellut mennä jututtamaan itse Aurinkokuningastakaan vaan annan siltä osin täyden rauhan hänen arvokkaalle työlleen Sportin nostamiseksi SM-liigaan. Mitään sellaista en ole tosin täällä hänestä kirjoittanut, että joutuisin häntä väistelemään, jos tilanne tulee vastaan.
Lähinnä Tammisen lähdön jälkeen Ouluun jäivät savuavat ihmisrauniot, niin paljon vihamiehiä Tamminen Oulussa hankki, ja lähti kytkemään tietysti normaaliin tapaansa takaovesta ja piteli seuraavana päivänä Hotelli Inter-Continentalissa lehdistötilaisuuksia mustamaalaten Kärppien toimintaa.
Suurin tyytymättömyyden aihe oli Tammisen keskittyminen omiin busineksiinsa samalla kun joukkue tarpoi urheilullisessa suossa. Hän ei pitänyt kiinni omista prinsiipeistään vaan toimi päinvastoin kuten saarnasi.