Tamin Audi pois täältä!

  • 947 464
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mitenhän kyseinen "herrasmies" suhtautuisi Sportin sisällä toimiviin, joilla on asioista ja hänen toimintatavoistaan erilaisia näkemyksiä, kuin mitä Tamminen itse haluaa tuoda esiin??? Siksikin pelaajien reagoiminen nyt syksyllä on ollut erittäin yllättävää.

Tamihan toivoi Sport-KooKoo ottelun jälkeen tukea organisaation sisältä. Se kertoo, että jotain erimielisyyksiä siellä on ollut. Pelaajien kanssa erimielisyys oli yökerhotöppäilijän julkistamisesta. Sen sijaan harjoituksiin tai pelitapahtumiin eli ammatillisiin asioihin liittyviä erimielisyyksiä ei ole ainakaan julkisuuteen tullut.

Ja kun kaipaat lähdeviitteitä suorastaan tällaiseen nettikeskusteluun, niin saanen huomauttaa, että omille näkemyksillesi Siffa lähteenäsi on ollut lähinnä Tammisen kirja ja Sportin pelisesitykset, etenkin nyt kun vastassa on ollut päävastustajat Heki ja Roki. Aika lailla yhtä vakuuttavia lähteitä vähintään muillakin keskustelijoilla on heittää kehiin. Jollei sitten sinulla/teillä ole kontakteja vähän lähemmäs esimerkiksi Tammista, kuin tähän asti esille on tullutkaan.

Minun painavin lähdeviite on osapuolten (Kuusisto, pelaajisto, seuran hallitus, päävalmentaja) kesken solmittu ja Hiltusen STT:n kautta julkituoma sopimus. Kuinkahan monta kertaa tämäkin pitää tänne kirjoittaa?

Vastassa ovat olleet KooKoo, HeKi ja RoKi. Minä en vähättele näistä yhtäkään joukkuetta. Esim. Heinolassa HeKi:n vahvistuksina olivat nuoret Tavi ja Tyrväinen, jotka olivat näkyvästi esillä seuraavana päivänä, kun Pelicans voitti Jokerit vieraissa ja herrasmies Hannu Aravirta sai lähteä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Minä pidän juhahujasen kannanottoa pätevänä niin kauan, kun joku esittää perustellut vastaväitteet.
Maa on litteä.
Se vain on niin, koska sinulla ei ole ollut esitää perusteltua vastaväitettä.


Minun painavin lähdeviite on osapuolten (Kuusisto, pelaajisto, seuran hallitus, päävalmentaja) kesken solmittu ja Hiltusen STT:n kautta julkituoma sopimus. Kuinkahan monta kertaa tämäkin pitää tänne kirjoittaa?

Sinun tärkein lähteesi on ollut tosiaan STT:n julkaisema tiedote. EI MIKÄÄN SOPIMUS. Tottakai sanojen vääntely ajaa tärkeintä asiaasi eli provosointia.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ymmärsin niin, että Kuusisto hyväksyi tuon palkan pidättämisen. Silloin ei liene mitään laillista ongelmaa olemassa. Jääkiekkojoukkueissa on tapahtunut ja tapahtuu jatkuvasti palkan pidättämisiä, kun jokin pelaaja rikkoo joukkueen yhdessä sopimia sääntöjä. Tuskinpa nekään ovat lainmukaisia, mutta pelaajat ovat hyväksyneet ne yleensä mukisematta.
Mistä ymmärrys Kuusiston suostumuksesta palkan pidätykseen on peräisin? Oliko hänellä vaihtoehtoja vai etenikö homma niin kuin Tami kertoi alustapitäen päättäneensä tekijän rangaistukseksi 1. puhuttelu 2. kahden viikon palkan pidättäminen 3. potkut, jos vastaavaa tapahtuu uudestaan. Tamihan olisi omien sanojensa mukaan myös paljastanut tekijän nimen, jos myös uhri olisi tullut julkisuuteen omalla nimellään. Eivätkö nämä Tamin omat kommentit pidäkään paikkaansa? Onko luotettavin lähteesi osoittautumassa epäluotettavaksi.

Juhahujanen kertoi oman käsityksensä siitä, mitä ongelmia tulee ko. tapauksissa, jos henkilön nimi julkistetaan ilman tämän omaa lupaa. Minä en ole havainnut yhdenkään, edes sinun, keskustelevan asiasta juhahujasen kanssa. Mikäli sinulla riittää kompetenssia, niin lainaa juhahujasen kirjoitus ja esitä vastaväitteesi. Minä pidän juhahujasen kannanottoa pätevänä niin kauan, kun joku esittää perustellut vastaväitteet.
Hujanen kertoi näkemyksensä ja on totta, että oikeuskäsittelyssä ei tekijän nimeä julkisteta kuin tietyissä tapauksissa. Tuo kommentti ei kuitenkaan tee ko hujasesta minkään sortin asiantuntijaa. Puutuinkin aikaisemmassa kommentissani siihen, että pönkitit omaa juttuasi esittämällä jonkun asiantuntijan tukeneen kommenttiasi. Hujasen viestin sisältöön en puuttunut millään lailla. Ilmeisesti pidät asiantuntijana kaikkia, jotka vaivautuvat esittämään tällä foorumilla itsellesi myönteisen kommentin.

Kun kerran peräät ehdottoman laillisuuden perään, pyydän nöyrimmästi sinua kommentoimaan kahta seikkaa, otka mieltäni tämän jutun tiimoilta askarruttavat:

1. Jutun tutkijana, syyttäjänä, tuomarina sekä tuomion toimeenpanijana toimi yksi sama henkilö.

2. Edellä mainittu useamman jakkaran ja salkun mies vaati uhria tulemaan esille omalla nimellään.

Lisäksi toivoisin sinun ystävällisesti ottavan kantaa siihen, miten kohdassa 1. mainittu henkilö suoritti homman, jonka hoitaminen olisi ainakin omissa silmisäni ehdottomasti kuulunut seurajohdolle, ei päävalmentajalle.

Missä roskalehdissä olet nähnyt Tammisen antaneen lausuntoja sen jälkeen, kun sopijaosapuolet (Kuusisto, pelaajisto, seuran hallitus ja päävalmentaja)tulivat julkisuuteen Hiltusen lausunnoilla STT:lle? Minä luotan Hiltusen STT:lle antamaan lausuntoon asiasta. Mitä koukkuja niissä Hiltusen lausunnoissa oli?
Mm. Apu-lehdessä, jota pidän täytenä roskalehtenä ainakin lätkään liittyvissä asioissa. Kukaan todellinen lätkäihminen ei ainakaan kauden aikana edes anna haastatteluja moiselle juorulehdelle, ellei satu olemaan aivan sairaalloisen julkisuudenkipeä narsisti.

Hiltusen lausunto STT:lle on pahemman kerran ristiriidassa niiden kommenttien kanssa, jotka ovat tulleet jo aikaisemmin ilmi seuran ja mm. pelaajayhdistyksen taholta. Lausunto muistuttaa lähinnä Bresneviläistä tiedottamista, jolla saadaan totuudelle sokeat laumaeläjät kulkemaan johtajansa perässä.

Olen valmis kuuntelemaan näitä henkilöitä. Kaikissa jääkiekkoseuroissa on kokemukseni mukaan näitä sisäisiä erimielisyyksiä. Oppositioon jääneet välittävät halukkaasti seurasta tai joistain sen toimihenkilöstä negatiivista tietoa sellaisille henkilöille, jotka ovat näistä asioista heidän kanssaan samaa mieltä ja ovat valmiita vuotamaan tietonsa esim. nettikeskusteluissa. Kuten kirjoitin, olen valmis lukemaan ja kommentoimaan näitä vuotoja, kunhan kirjoittaja ilmaisee lähteensä seuran sisältä.
Toistaiseksi kuuntelutaitosi ei ole pahemmin ilmi. Olet kumonnut tyhjänpäiväisenä paskanpuheena ne agendaasi sopimattomat kommentit, joihin olet jotain keksinyt. Kipeimmät aiheet olet jättänyt järjestelmällisesti kommentoimatta.

Lähteen nimen esille vaatiminen on ollut jo pidemmän aikaa varsin kulunut tapa välttyä keskustelulta. Kukaan täysipäinen ei paljasta lähteekseen ainakaan sellaista henkilöä, joka toimii Tamin kanssa edelleen samassa organisaatiossa. Jos Tami ei siedä minkäänlaista kritiikkiä medialta, ei vastaväitteitä hyväksytä myöskään organisaation sisältä. It´s my way, or highway. Tamilla on koirankoppi, johon joutuu varsin mitättömistäkin syistä ja ulospääsyä ei ihan vähällä ole tiedossa. Tästä on saatu kuulla useammaltakin Tamin kanssa työskenneeltä henkilöltä, jotka ovat asiasta kertoneet julkisesti omalla nimellään. Henkilökohtaiset keskusteluni useiden vuosituhannen vaihteen Kärppä-pelaajien ja huoltohekilöstön kanssa tukevat näitä julkituloja täydellisesti.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Vesurille

Vastaan paremmalla ajalla viestiisi.

Nyt on kuitenkin laitettava ensin faktat kuntoon. Yökerhotöppäily tapahtui aamuyöstä 25.10.-09. Julkisuuteen töppäily tuli radiolähetyksessä, jossa ahdistelun kohteeksi joutunut nainen oli suorassa lähetyksessä. Tamminen otti asian hoitaakseen välittömästi ja hän tapasi naisen sekä pyysi töppäilijöitä ilmoittautumaan. Täällä JA:ssa aloitettiin keskustelu "Sportin pelaajia syytetään seksuaalisesta häirinnästä" 26.10.-09. Mikäli haluat tutustua mm. tuohon ketjuun kirjoittaneiden kirjoituksia toisessa ketjussa, niin huomaat melkoista ristiriitaa kannanotoista silloin ja kannanotoista 11.11.-09 jälkeen tähän ketjuun. Joukkueen ja Tammisen erimielisyydestä yökerhotöppäilijöiden nimien julkistamisesta kerrottiin julkisuudessa 11.11.-09 ja siitä alkoi täälläkin linkitetyt iltapäivä- ja sanomalehtien revittelyt Sportin kriisistä. Media hiljeni 17.11.-09, kun STT julkisti osapuolten sopimustuloksen.

Apu-lehti, jossa oli juttu Tammisesta ja Sportista ilmestyi 12.11.2009 torstaina. Jutun oli tehnyt eri henkilö, joka viime vuosina on kirjoittanut jääkiekkojuttuja Apuun. Hannu Koskelan arvioin haastatelleen Tamia edellisen viikon aikana marraskuun alkupäivinä ja kirjoittaneen sen sitten lehden toimitukseen jo päiviä ennen, kun Sportissa alkoivat pelaajat vaatia joukkuekaveriaan julkisuuteen. Apu-lehden juttu ei liity mitenkään uutisointiin Tamin ja pelaajien välisestä erimielisyydestä. Minun mielestäni se kuuluu Sportin varainhankintaan ja pääviesti siellä on Rabbe Grönblomin ilmoitus:"Lähden mukaan Tammisen vetämiin Sport-talkoisiin". Tämähän on jo iloksemme toteutunut, kun Rabbe on kummina ensi viikon Sport-gaalassa, jossa on tavoitteena saada rahaa Sportille.

Se, että Apu-lehti olisi Sportin tiedotuslehti, on hokema näiltä JA:n viisastelijoilta, joiden kirjoituksille en anna mitään arvoa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Nyt on kuitenkin laitettava ensin faktat kuntoon. Yökerhotöppäily tapahtui aamuyöstä 25.10.-09. Julkisuuteen töppäily tuli radiolähetyksessä, jossa ahdistelun kohteeksi joutunut nainen oli suorassa lähetyksessä.
Nimenomaan siffa, faktat kuntoon. Asia tuli julkisuuteen maanantaina 26.10.09, kun yle x3m:n uutiset oli haastatellut naista samana päivänä. Kyseinen nainen oli avautunut omalle sivulleen x3m-communityllä asiasta sunnuntai-aamuna (25.10.09) ja uutisryhmä soitti hänelle seuraavana päivänä (siis maanantaina). Missään vaiheessa ei ole ollut kyseessä suora lähetys.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Nimenomaan siffa, faktat kuntoon. Asia tuli julkisuuteen maanantaina 26.10.09, kun yle x3m:n uutiset oli haastatellut naista samana päivänä. Kyseinen nainen oli avautunut omalle sivulleen x3m-communityllä asiasta sunnuntai-aamuna (25.10.09) ja uutisryhmä soitti hänelle seuraavana päivänä (siis maanantaina). Missään vaiheessa ei ole ollut kyseessä suora lähetys.

Kiitos näistä korjauksista. Yritin hakea tietoja tästä, miten tämä Sportin kriisi sai alkunsa, mutta ne ovat nyt siinä sinun kirjoittaminasi.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kiitos näistä korjauksista. Yritin hakea tietoja tästä, miten tämä Sportin kriisi sai alkunsa, mutta ne ovat nyt siinä sinun kirjoittaminasi.

Ja sinä valitat ihmisille että he eivät ole lukeneet Tamin kirjaa joten eivät voi tietää Sportin asioista mitään, mutta itse et edes tiedä faktoja aiheesta mistä valitat.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Minä seuraan Sportin pelejä ja teen niistä johtopäätökseni.

Junttijoelta päin seuraat tulospalvelua? Viesteistä päätellen et ole koskaan käynytkään Sportin matseissa.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Älä nyt Fågel Siffan peleissä käymistä epäile ollenkaan. Uskon hänen olevan vahvastikin perillä Sportin peleistä ja saattaapa olla totta, että hän harjoituksiakin seuraa. Siksi juuri enemmän minua kiinnostaa se, miksi Siffa on uskossaan Tammiseen noin vahva ja kuinka lähellä hän Tammista tai Tamin lähipiiriä onkaan. Kuinka usein siellä hallilla itse asiassa jopa on? Tätä kysymyksen asettelua tukee nimimerkki Sihvosenkin kirjoitus taannoin - jossa tämä meille muille keskustelijoille Suomen johtavana kiekkoanalyytikkona epäili Siffan olevan meitä muita paljon paremmin perillä tällä foorumille kirjoitetuista asioista.

Sikäli Fågel ymmärrän kommenttisi kyllä. Itse luin Siffan viestejä Heki pelistä, jonka kaikki saatoimme telkkarista nähdä, aika yllättyneenä (taas täytyy myöntää, että näin vain puolet pelistä). Minä näin Sportin erittäin onnekkaan voiton ja Siffa Tammisen pelinjohtamisen taidonnäytteen. Totuus tietysti on aina katsojan silmässä. Mutta aika eri peliä tuli siis seurattua, vaikka kanava oli sama.

Mutta kuinka lähellä Sporttia/Tammista Siffa on, ei ole edes oleellista. Loppujen lopuksi tulevaisuus osoittaa sitten, kuka on oikeimmassa arvailuissaan Sportin tilanteesta. Lehdistötiedotteet tai vastaavat kertovat Sportin tilanteesta kyllä erittäin vähän - sopimuksia ne edustavat vielä vähemmän - ja Apu lehteä en viitsi edes kommentoida jääkiekkolähteenä.

Kriisijohtaja Tamminen ei tähän mennessä ole Suomessa ollut, vaan yleensä hän on lähtenyt seurastaan, kun ongelmat ovat alkaneet kasautua - tapahtuuko nyt sitten poikkeus - sen näemme varmaan melko pian. Jotenkin tuntuu siltä, että kysyntä ei hirmuinen ainakaan Suomessa olisi, joten mihinkäs Tami sitten lähtisi??? Ranskaanko
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kuten kirjoitin, olen valmis lukemaan ja kommentoimaan näitä vuotoja, kunhan kirjoittaja ilmaisee lähteensä seuran sisältä.
Ymmärtänet Siffa itsekin, ettei tuollaista seuran sisäistä lähdettä, etenkään "kaiken ymmärtävän ja hyväksyvän" Tammisen toimiessa seurassa voi ilmaista kukaan täällä netissä - ei mikäli ei halua saattaa tuttuaan todella tukalaan paikkaan. Ja ovatko nuo kriittiset tahot sitten oppositiossa seuran sisällä kaiken kaikkiaan, vai kuka oppositiossa onkaan - sitähän me tähän keskusteluun osallistuvat tavallaan seuraamme. Tuloksen näemme sitten kauden mittaan, eikö niin.
Lainasin nyt vain osan ja olennaisimman teidän kirjoituksista, jotta ei tule "ylipitkää lainausta".

Tuo kappale, otti eniten Siffan kirjoituksesta itselläni silmään. Sinä "dafjkl" siihen vastasitkin jo aika tyhjentävästi.

Ihmettelen tuota Siffan kommentointia kovasti myös siksi, koska Siffa on moittinut minua juurikin tuosta toiminnasta, jonka puolesta hän nyt viestissään liputtaa. Ja minä kun en ole täälä edes mitään yksityiskohtia tai vastaavaa esittänyt, saati nimiä maininnut. Tällöin Siffa on kuitenkin jaksanut aina muistuttaa "ettei minun kannata kirjoitella tälläistä suojellakseni asianomaista henkilöä". Tuntuu siis, että tuossakin asiassa mielipide vaihtuu kovasti sen mukaan, miten se kyseisessä asiayhteydessä palvelee Siffaa itseään.

EDIT:
Sinä kerroit, että tänne kirjoittaa nimimerkkejä, joilla on sisäpiiritietoja Sportin organisaatiosta. Mistä tietää, ovatko tiedot todellisia vai keksittyjä ellei määritellä, että mistä ne ovat lähtöisin?
Niin no, tuolla periaatteella saat ainakin jäävättyä käytännössä kaiken negatiivisen faktatiedon keskusteluista pois. Tai ainakin niin, että sinä ottaisit näitä huomioon, jos niin päätät.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mistä ymmärrys Kuusiston suostumuksesta palkan pidätykseen on peräisin? Oliko hänellä vaihtoehtoja vai etenikö homma niin kuin Tami kertoi alustapitäen päättäneensä tekijän rangaistukseksi 1. puhuttelu 2. kahden viikon palkan pidättäminen 3. potkut, jos vastaavaa tapahtuu uudestaan. Tamihan olisi omien sanojensa mukaan myös paljastanut tekijän nimen, jos myös uhri olisi tullut julkisuuteen omalla nimellään. Eivätkö nämä Tamin omat kommentit pidäkään paikkaansa? Onko luotettavin lähteesi osoittautumassa epäluotettavaksi.

En ole nähnyt missään, että Kuusisto olisi valittanut palkkansa pidättämisestä. Siitä ei ollut maintaa myöskään STT:n välittämässä osapuolten sopimuslausunnossa. En tiedä, onko palkanpidättämisestä sovittu jotenkin muuten niinkuin kirjoitat Tamin kertoneen Apu-lehden jutussa. Olen tuon Tamin lausuman asian kirjoittanut myös itsekin tänne. Uskon Tamin kommentteihin ja siihen kuvaukseen, jonka hän Apu-lehdelle antoi.

Hujanen kertoi näkemyksensä ja on totta, että oikeuskäsittelyssä ei tekijän nimeä julkisteta kuin tietyissä tapauksissa. Tuo kommentti ei kuitenkaan tee ko hujasesta minkään sortin asiantuntijaa. Puutuinkin aikaisemmassa kommentissani siihen, että pönkitit omaa juttuasi esittämällä jonkun asiantuntijan tukeneen kommenttiasi. Hujasen viestin sisältöön en puuttunut millään lailla. Ilmeisesti pidät asiantuntijana kaikkia, jotka vaivautuvat esittämään tällä foorumilla itsellesi myönteisen kommentin.

Minä pidän juhahujasta asiantuntijana. Yritin saada Viljuria kommentoimaan tuota laillisuutta. Juhahujanen sen sitten tänne kirjoitti ja sitä pidän asiantuntijalausuntona niin kauan kuin sen joku kumoaa. Eikö sinulla riitä kompetenssia ja uskallusta keskustella tästä asiasta juhahujasen kanssa? Käy lainaamassa juhahujasen teksti ja kerro, mikä siinä on väärin. Minusta olisi mielenkiintoista saada teidän ja muidenkin asiantuntijoiden välillä keskustelu aikaan ihan tulevaisuuttakin ajatellen.

Kun kerran peräät ehdottoman laillisuuden perään, pyydän nöyrimmästi sinua kommentoimaan kahta seikkaa, otka mieltäni tämän jutun tiimoilta askarruttavat:

1. Jutun tutkijana, syyttäjänä, tuomarina sekä tuomion toimeenpanijana toimi yksi sama henkilö.

2. Edellä mainittu useamman jakkaran ja salkun mies vaati uhria tulemaan esille omalla nimellään.

1. Kohdan tapahtumat on kerrottu tarkasti Apu-lehden jutussa. En lähde niitä täällä kertaamaan. Tami kertoo siinä seikkaperäisesti, kuinka hän toimi saadakseen jutun nopeasti ratkaisuun. On mentävä silloiseen tilanteeseen ja arvioitava se, miten Tami toimi. Mikäli haet vastaustani siihen, olen senkin jo antanut. Tami toimi silloisessa tilanteessa minusta määrätietoisesti enkä arvostele jälkeenpäin hänen tekemiään ratkaisuja. Sitä, että ratkaisu osoittautui jälkeenpäin sellaiseksi, että siitä joutui kärsimään muiden pelaajien perheitä, en kyennyt silloin hahmottamaan osaltani.

2. Tami kertoo Apu-lehdessä:"Sanoin pahoittelevani pelaajieni käytöstä ja esitin anteeksipyyntöni. Jos nainen esiintyisi nimellään, silloin myös töpänneet pelaajat annettaisiin julki. Tätä vaihtoehtoa hän ei halunnut". En saa tuosta millään vaatimusta Tamin puolelta, että hän vaati uhria tulemaan julkisuuteen, niinkuin väität. Onko sinulla esittää lähde siitä, että Tami vaati uhria tulemaan esille omalla nimellään?

Lisäksi toivoisin sinun ystävällisesti ottavan kantaa siihen, miten kohdassa 1. mainittu henkilö suoritti homman, jonka hoitaminen olisi ainakin omissa silmisäni ehdottomasti kuulunut seurajohdolle, ei päävalmentajalle.

Tämä on seuran sisäisiä asioita. Sportin organisaatiossa Tami hoiti joukkueeseen liittyvän asian hoidon. Monissa muissa jääkiekko-organisaatioissa seuran johto hoitaa tämän tyyppiset ongelmatilanteet, mitä pidän hyvänä tehtäväjakona.

Mm. Apu-lehdessä, jota pidän täytenä roskalehtenä ainakin lätkään liittyvissä asioissa. Kukaan todellinen lätkäihminen ei ainakaan kauden aikana edes anna haastatteluja moiselle juorulehdelle, ellei satu olemaan aivan sairaalloisen julkisuudenkipeä narsisti.

Kysyin sinulta Tamin julkisuuteen tuloa sen jälkeen, kun Hiltunen oli antanut lausuntonsa 17.11.-09. Vastasit väärin, koska Apu-lehti ilmestyi 12.11.-09. Olen lukenut viime vuosina Apu-lehdestä monta jääkiekkoon liittyvää juttua. Esim. Susanna Luikun tekemän jutun Jukka Jalosesta. Tuota narsisti-korttia käyttävät yleensä narsistit, jotka eivät voi ymmärtää omaa narsista käyttäytymistään.

Hiltusen lausunto STT:lle on pahemman kerran ristiriidassa niiden kommenttien kanssa, jotka ovat tulleet jo aikaisemmin ilmi seuran ja mm. pelaajayhdistyksen taholta. Lausunto muistuttaa lähinnä Bresneviläistä tiedottamista, jolla saadaan totuudelle sokeat laumaeläjät kulkemaan johtajansa perässä.

Vähättelet eri osapuolten eli Kuusiston, pelaajiston, seuran johdon ja päävalmentajan neuvottelutulosta. Siihen sinulla on toki oikeutesi. Et ole käsityksesi kanssa täällä yksin.

Toistaiseksi kuuntelutaitosi ei ole pahemmin ilmi. Olet kumonnut tyhjänpäiväisenä paskanpuheena ne agendaasi sopimattomat kommentit, joihin olet jotain keksinyt. Kipeimmät aiheet olet jättänyt järjestelmällisesti kommentoimatta.

Olen kuitenkin vastannut noin kymmenen päivän aikana osapuilleen 50:een viestiin ja kirjoittanut sen lisäksi ilman lainauksia joitakin viestejä. Siinä olet oikeassa, et en vastaa täällä määrättyjen nimimerkkien viesteihin ja olen siihenkin syyn täällä kertonut. Itse pidän tärkeänä omalta osaltani, että noudatan täällä JA:n sääntöjä. Erityisesti pyrin olemaan yhdistämättä tai aiheeseen liittyen vihjailematta tai arvuuttelematta yhtäkään nimimerkkiä ja hänen oikeaa nimeänsä.

Lähteen nimen esille vaatiminen on ollut jo pidemmän aikaa varsin kulunut tapa välttyä keskustelulta. Kukaan täysipäinen ei paljasta lähteekseen ainakaan sellaista henkilöä, joka toimii Tamin kanssa edelleen samassa organisaatiossa. Jos Tami ei siedä minkäänlaista kritiikkiä medialta, ei vastaväitteitä hyväksytä myöskään organisaation sisältä. It´s my way, or highway. Tamilla on koirankoppi, johon joutuu varsin mitättömistäkin syistä ja ulospääsyä ei ihan vähällä ole tiedossa. Tästä on saatu kuulla useammaltakin Tamin kanssa työskenneeltä henkilöltä, jotka ovat asiasta kertoneet julkisesti omalla nimellään. Henkilökohtaiset keskusteluni useiden vuosituhannen vaihteen Kärppä-pelaajien ja huoltohekilöstön kanssa tukevat näitä julkituloja täydellisesti.

Sinä kerroit, että tänne kirjoittaa nimimerkkejä, joilla on sisäpiiritietoja Sportin organisaatiosta. Mistä tietää, ovatko tiedot todellisia vai keksittyjä ellei määritellä, että mistä ne ovat lähtöisin?

Nyt ollaan Vaasan Sportin keskustelussa. Se, mitä on tapahtunut Oulussa, on toinen juttu. Oulun Kärpät on ollut vetonaulana Sportin kovatasoisessa harjoitusturnauksessa elokuulla. Ei se Kärpät Tamin määräyksestä Vaasaan tule vaan Kärppä-johto ja päävalmentaja ovat päättäneet tulla Vaasaan jo kahtena syksynä peräkkäin. Välit ovat Tamin ja Kärppien välillä siltä osin kunnossa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Älä nyt Fågel Siffan peleissä käymistä epäile ollenkaan. Uskon hänen olevan vahvastikin perillä Sportin peleistä ja saattaapa olla totta, että hän harjoituksiakin seuraa. Siksi juuri enemmän minua kiinnostaa se, miksi Siffa on uskossaan Tammiseen noin vahva ja kuinka lähellä hän Tammista tai Tamin lähipiiriä onkaan. Kuinka usein siellä hallilla itse asiassa jopa on?

Sportin pelejä ja harjoituksia olen todellakin seurannut. Peleja paljon, mutta harjoituksia vain silloin tällöin.

Olen tämänkin kirjoittanut aiemmin. En kuulu Tamin lähipiiriin. Minä tunnen Tamin hyvin, mutta hän ei tunne minua. Olen jutellut Tamin kanssa kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran eräällä Euroopan lentökentällä. Toisen kerran jututin Tamia Kouvolan jäähallissa erään Mestis-pelin, joka televisioitiin ja jossa Tami oli erätauolla kommentoimassa, erätauon aikana noin puolen minuutin ajan. Tami oli tuolloin konsultoimassa KooKoota ja luomassa suhteita Suur-Kouvolaan. KooKoohan yritti viime keväänä viimeiseen saakka saada Tamin tj:ksi Kouvolaan, mutta Sportin onneksi Tami valitsi Vaasan.

Diablolle. En tarkoittanut sinua. Sinun tietosi luotettavuuteen olen jo ilmoittanut uskovani. En puutu enää siihen, miten tietojesi kanssa toimit. Ei olisi pitänyt minun puuttua siihen ollenkaan.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Diablolle. En tarkoittanut sinua. Sinun tietosi luotettavuuteen olen jo ilmoittanut uskovani. En puutu enää siihen, miten tietojesi kanssa toimit. Ei olisi pitänyt minun puuttua siihen ollenkaan.
En nyt aivan kuitenkaan ymmärtänyt, mutta samapa tuo. Lähinnä tarkoitan sitä, kun välissä olet sanonut toisin ja nyt taas noin, kuten tuossa aijemmin sua jo lainasinkin. Meinaan, että puheesi tuntuvat menevän kovin ristiin.

Mutta minä olen ilmeisesti toiminut "tietojeni kanssa" kuitenkin mielestäsi hyvin. Olettaisin, että viimeisellä lauseellasi sitä tarkoitat.

Nojoo, jatkakaa te vääntöä. Itsehän kömmin nyt pehkuihin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Vastaan paremmalla ajalla viestiisi.

Nyt on kuitenkin laitettava ensin faktat kuntoon. Yökerhotöppäily tapahtui aamuyöstä 25.10.-09. Julkisuuteen töppäily tuli radiolähetyksessä, jossa ahdistelun kohteeksi joutunut nainen oli suorassa lähetyksessä. Tamminen otti asian hoitaakseen välittömästi ja hän tapasi naisen sekä pyysi töppäilijöitä ilmoittautumaan. Täällä JA:ssa aloitettiin keskustelu "Sportin pelaajia syytetään seksuaalisesta häirinnästä" 26.10.-09. Mikäli haluat tutustua mm. tuohon ketjuun kirjoittaneiden kirjoituksia toisessa ketjussa, niin huomaat melkoista ristiriitaa kannanotoista silloin ja kannanotoista 11.11.-09 jälkeen tähän ketjuun. Joukkueen ja Tammisen erimielisyydestä yökerhotöppäilijöiden nimien julkistamisesta kerrottiin julkisuudessa 11.11.-09 ja siitä alkoi täälläkin linkitetyt iltapäivä- ja sanomalehtien revittelyt Sportin kriisistä. Media hiljeni 17.11.-09, kun STT julkisti osapuolten sopimustuloksen.
Luin tuon kappaleen, jolla vastasit viestiini, useampaan kertaan. En pystynyt yrityksistäni huolimatta löytämään pienintäkään asiayhteyttä aikaisemmin käymäämme keskusteluun, enkä suoraan sanottuna pystynyt hahmottamaan mitä tuolla osin virheellisellä vanhan kertaksella halusit sanoa. Mielelläni olisin halunnut saada vastauksia noihin muutamiin esittämiini varsin yksinkertaisiin kysymyksin, mutta aikasi taitaa mennä taas klapin teossa. Uskon kuitenkin, että lupauksesi mukaan vastailet noihin kysymyksiin myöhemmin.

Apu-lehti, jossa oli juttu Tammisesta ja Sportista ilmestyi 12.11.2009 torstaina. Jutun oli tehnyt eri henkilö, joka viime vuosina on kirjoittanut jääkiekkojuttuja Apuun. Hannu Koskelan arvioin haastatelleen Tamia edellisen viikon aikana marraskuun alkupäivinä ja kirjoittaneen sen sitten lehden toimitukseen jo päiviä ennen, kun Sportissa alkoivat pelaajat vaatia joukkuekaveriaan julkisuuteen. Apu-lehden juttu ei liity mitenkään uutisointiin Tamin ja pelaajien välisestä erimielisyydestä. Minun mielestäni se kuuluu Sportin varainhankintaan ja pääviesti siellä on Rabbe Grönblomin ilmoitus:"Lähden mukaan Tammisen vetämiin Sport-talkoisiin". Tämähän on jo iloksemme toteutunut, kun Rabbe on kummina ensi viikon Sport-gaalassa, jossa on tavoitteena saada rahaa Sportille.

Se, että Apu-lehti olisi Sportin tiedotuslehti, on hokema näiltä JA:n viisastelijoilta, joiden kirjoituksille en anna mitään arvoa.
Puhumme ilmeisesti aivan eri jutuista kyseisessä julkaisussa. Tarkoitin tätä juttua, joka on julkaistu 18.11.2009. Juttu käsittelee Tamia, Tamia ja Tamia. Jutussa ei sivuta sanallakaan Sportin varainhankintaa, eikä mainita pizzakeisari Rabben nimeä, joten samasta jutusta emme varmastikaan keskustele. Sinnikäs etsijä löytää maininnan Rabbesta tästä kuvatekstistä. Suuremmallakaan mielikuvituksella en pystynyt näkemään tuota kuvatekstiä koko pitkän kutun pääviestinä.

Apua en ole missään vaiheessa pitänyt minkäänlaisena Sportin tiedotuslehtenä, enkä jääkiekkojulkaisuna. Sinä kyselit missä roskalehdessä Tami on kommentoinut tuota yökerhoepisodia 17.11.2009 jälkeen. Minä vastasin, että Avussa, jota edelleenkin pidän jääkiekon suhteen täytenä roskalehtenä. Tuo juttu vain tukee käsitystä siitä. Juttu on näennäisesti kiekkojuttu, mutta se ei käsittele jääkiekkoa sanallakaan.

Sinällään tuo juttu äärimmäisen hyvä esimerkki siitä miksi Juhani von Münchausenia pidetään varsin laajalti pahimman luokan narsistina. Koko juttu on minä minä minä-toistoa vahvasti liioitellen ja itseään korostaen. Lisäksi ajatuksen kanssa lukija huomaa varsin vähälä vaivalla, että tarinan päähenkilö puhuu itsensä pussiin jatkuvalla syötöllä. Puheilla ei ole mitään vastinetta totuden ja reaalimaailman kanssa. Yhtenä esimerkkinä tuosta mainittakoon eräs Tamin mielilauseista "– Jos et siedä lämpöä, älä pyöri keittiössä. Tami jaksaa tolkuttaa tätä slogania niin suomeksi kuin englanniksi, unohtaen tietenkin itse teesinsä. Harvoin näkee julkisessa räjähdysherkempää toimijaa, joka ei kestä minkäänlaista lämpöä. Toisena esimerkkinä mainittakoon tekstistä kohta " – Tykkään nykyisen puheenjohtajan Heikki Hiltusen tyylistä. Hän kommentoi asiat, jotka koskevat osakeyhtiötä, minä asiat, jotka koskevat joukkuetta. Firma on hallituksen, joukkue minun." Reilu viikko tästä ja Tami latelee medialle osakeyhtiön konkurssista uhkakuvia, joita muu organisaatio joutuu paikkailemaan. Siffa on koko syksyn toitottanut nykyisen organisaation toimivuutta, selkeyttä ja tehtävänjakoja. Onko tuo organisaation toimintamalli sittenkään kaikille toimijoille täysin selvä?
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
En kuulu Tamin lähipiiriin. Minä tunnen Tamin hyvin, mutta hän ei tunne minua. Olen jutellut Tamin kanssa kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran eräällä Euroopan lentökentällä. Toisen kerran jututin Tamia Kouvolan jäähallissa erään Mestis-pelin, joka televisioitiin ja jossa Tami oli erätauolla kommentoimassa, erätauon aikana noin puolen minuutin ajan.

Offtopiciksi menee, mutta vähän ristiriitaa on havaittavissa kun sanot, että tunnet Tamin hyvin ja olet jutellut miehen kanssa kaksi kertaa. Näistä tarinatuokioista toinen kesti vieläpä peräti puoli minuuttia.

Lähipiiriinkään et kuulemma kuulu, miten siis voit tuntea Tamin hyvin? Median kautta tuskin ketään voi hyvin tuntea.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Puhumme ilmeisesti aivan eri jutuista kyseisessä julkaisussa. Tarkoitin tätä juttua, joka on julkaistu 18.11.2009. Juttu käsittelee Tamia, Tamia ja Tamia. Jutussa ei sivuta sanallakaan Sportin varainhankintaa, eikä mainita pizzakeisari Rabben nimeä, joten samasta jutusta emme varmastikaan keskustele. Sinnikäs etsijä löytää maininnan Rabbesta tästä kuvatekstistä. Suuremmallakaan mielikuvituksella en pystynyt näkemään tuota kuvatekstiä koko pitkän kutun pääviestinä.

Apua en ole missään vaiheessa pitänyt minkäänlaisena Sportin tiedotuslehtenä, enkä jääkiekkojulkaisuna. Sinä kyselit missä roskalehdessä Tami on kommentoinut tuota yökerhoepisodia 17.11.2009 jälkeen. Minä vastasin, että Avussa, jota edelleenkin pidän jääkiekon suhteen täytenä roskalehtenä. Tuo juttu vain tukee käsitystä siitä. Juttu on näennäisesti kiekkojuttu, mutta se ei käsittele jääkiekkoa sanallakaan.

Puhumme täysin samasta Avun jutusta, joka on julkaistu numerossa 46 12.11.2009. Haastattelu juttua varten on tehty arvioni mukaan marraskuun alkupäivinä. Vastauksesi minulle, että Tami on antanut 17.11.-09 jälkeen lausunnon roskalehdistölle, jolla tarkoitat Apua, on totaalisesti väärä. Yritä uudelleen keksiä jokin roskalehti, johon Tami on antanut lausunnon tapauksesta 17.11.-09 jälkeen. Tämän takia kerroin sinulle tapahtumien aikajärjestyksen, johon fastasashark tarkensi vielä Sportin organisaatiossa erimielisyyden aiheuttaneen tapahtuman alkuhetket.

Minä pidin Avun juttua osana Sportin varainhankintaa. Rabben osuus on palstamillimetreillä mitattuna pieni, mutta viestinä minulle Sportin kannattajana Rabben osuus kuvan kera on merkittävä.

Etkö uskallakaan keskustella juhahujasen kanssa yökerhotöppäilijän nimen julkistamisesta?
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Siffa on koko syksyn toitottanut nykyisen organisaation toimivuutta, selkeyttä ja tehtävänjakoja. Onko tuo organisaation toimintamalli sittenkään kaikille toimijoille täysin selvä?

Otan tämän erilleen tuon yökerhojupakasta aiheutuneen Sportin sisäisen kriisin keskustelusta.

Sportin uudesta organisaatiosta on oma viestiketjunsa, jonka viimeinen viesti on kirjoitettu 20.9.-09. Keskustelin siellä aktiivisesti ja pidin Sportin organisaatiouudistusta onnistuneena. Viimeisen viestin jälkeen on organisaatiossa tapahtunut. Juha Saari on siirtynyt pois Sportin tehtävistä eikä uutta myyntijohtajaa ole vieläkään valittu. Toiminnanjohtajaksi on nimetty Jyrki Niemi. Kirjoitin organisaatiokeskustelussa, että vie aina aikansa ennenkuin uuden organisaation mukainen toiminta alkaa toimia tehokkaasti. Seuran puheenjohtajan, Hiltusen, tehtävä on huolehtia siitä, että organisaation toimintamalli tulee jokaiselle selväksi. Tältäkin osin on edetty mm. yökerhojupakasta aiheutuneen Sportin sisäisen erimielisyyden selvittelyssä, jossa päästiin kaikkia osapuolia tyydyttäneeseen ratkaisuun.
 

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Tämän takia kerroin sinulle tapahtumien aikajärjestyksen, johon fastasashark tarkensi vielä...
Onko sulla omia mielipiteitä? Kertoisitko vielä toisesta maailmansodasta? Tai Sportin esihistoriasta? Jokainen osaa lukea mediaa, jokainen tietää, mitä on tapahtunut. Sä kerrot toistuvasti muiden mielipiteitä, kun sulla ei vissiin muita keinoja artikuloinnin suhteen ole? Sä viittaat joka kappaleessa jonkun muun sanomiseen, tekemiseen tai julkaistuun media-uutiseen tai aiemmin tapahtuneeseen juttuun. Et vastaa muiden kysymyksiin, tai oikeastaan vastaat vain niihin, mitä itse haluat.


Etkö uskallakaan keskustella juhahujasen kanssa yökerhotöppäilijän nimen julkistamisesta?
Etkö sä uskalla tuoda omia mielipiteitäsi esille? Sportin pelaajat yhtenä rintamana esittivät Tammisen eroa taannoin. Sinä poistuit maauseudulle halkopinolle puita hakkaamaan. Pakeneminen kriisin yhteydessä on aika heikko väittelykeino. Sen jälkeen vielä vääristynyt yritys kertoa tapahtumien kulusta, kuvaa melko lailla toimintaasi.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Etkö sä uskalla tuoda omia mielipiteitäsi esille? Sportin pelaajat yhtenä rintamana esittivät Tammisen eroa taannoin. Sinä poistuit maauseudulle halkopinolle puita hakkaamaan. Pakeneminen kriisin yhteydessä on aika heikko väittelykeino. Sen jälkeen vielä vääristynyt yritys kertoa tapahtumien kulusta, kuvaa melko lailla toimintaasi.

Onko sinulla antaa linkkiä väitteellesi siitä, että Sportin pelaajat esittivät yhtenä rintamana Tamin eroa yökerhojupakasta alkaneen sisäisen erimielisyyden ja sen selvittelyn aikana?

Minä olen viitannut Hiltusen lausuntoon STT:lle 17.11.-09. Olen sen jo moneen kertaan tänne referoinut, joten lue se aiemmista viesteistäni, ellet ole tutustunut siihen lehtiä lukemalla. Kyse ei ole omasta mielipiteestäni vaan siitä, että olen tukeutunut osapuolten yhteiseen sopimuslausuntoon STT:lle. Ymmärrän, että se oli ankara isku täällä JA:n Tamin erottajien toiveille. Tamin ja joukkueen välit ovat erinomaisessa kunnossa ja se näkyy Mestis-otteluissa jokaisen pelaajan otteissa. Minun silmääni ei ole sattunut yhtäkään pelaajaa, joka ei olisi yrittänyt kuntonsa mukaista parastaan esim. 7. segmentin, josta tuli täysi pistesaalis ja mikä pelattiin seurassa syntyneen sopuratkaisun jälkeen, peleissä.
 

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Onko sinulla antaa linkkiä väitteellesi siitä, että Sportin pelaajat esittivät yhtenä rintamana Tamin eroa yökerhojupakasta alkaneen sisäisen erimielisyyden ja sen selvittelyn aikana?

Vaikkapa tässä.


Minä olen viitannut Hiltusen lausuntoon STT:lle 17.11.-09. Olen sen jo moneen kertaan tänne referoinut, joten lue se aiemmista viesteistäni, ellet ole tutustunut siihen lehtiä lukemalla. Kyse ei ole omasta mielipiteestäni vaan siitä, että olen tukeutunut osapuolten yhteiseen sopimuslausuntoon STT:lle.

Tästä mä puhun. Sinä olet viitannut. No nyt minäkin olen viitannut. Se on hienoa, että sinä osaat viitata. Vielä kun osaisit ilmaista omia mielipiteitäsi eikä nojautua muiden mielipiteisiin tai sanomisiin. Jokainen osaa lukea uutisia. Se, että sä niitä tänne referoit ei tee susta yhtään tietävämpää.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Onko sulla omia mielipiteitä?

Vastaan nyt sitten vielä tähänkin, että ei tältä osin päästä väittämään, että en vastaa kaikkiin pahoihin kysymyksiin.

Itse ketjun aiheeseen minulla on ollut oma mielipiteeni jo viime syksystä alkaen. Silloin Sportin eri keskusteluissa käytiin hyvin vilkasta sananvaihtoa laajan osanottajajoukon kesken. Toin oman mielipiteeni jo silloin selväksi tähän pääasiaan, vaikka olin niiden kanssa täällä lähes yksin. Mielipiteeni oli tuolloin, että Juhani Tamminen oli oikea valinta Sportin päävalmentajaksi. Kerroin mielipiteenäni viime syksyn Sportin pelillisesti synkkinä hetkinä, että Sport tulee voittamaan keväällä Mestis-mestaruuden ja pelaamaan SM-liigakarsintapelejä. Sitä en osannut ennakoida, että Mestis-budjetilla ja luonnollisesti heikommalla pelaajamateriaalilla SM-liigakarsintoihin menevä Sport pelaisi niin hyvin, että minulle yllätykseksi Sport oli lähellä nousta SM-liigaan. Aliarvioin tältä osin kieltämättä Tammisen kyvyn olla niin paljon parempi valmentaja kuin SM-liigajoukkueen valmentaja, että kaikista ennustuksista huolimatta SM-liigakarsinta meni peräti 7. otteluun.

Mielipiteeni Tammisen valmentajan erinomaisista taidoista ovat vain lisääntyneet. Nyt mielipiteeni on, että Tamin johdolla Sport menee ensi keväänä SM-liigaan.

Edit: Ne Iltasanomien ja muiden lehtien jutut 11.11.-09 on linkitetty ja keskusteltu täällä jo monta kertaa. Hiltunen korjasi niiden väärän sanoman 17.11.-09 STT:lle antamassaan lausunnossa.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Voi hellanlettas sentään kuinka naivi ihminen voikaan olla! Hiltusen sanomiset STT:lle on siis absoluuttinen totuus? Jos Hiltusen asemassa mentäisiin laukomaan pelaajien ja Tammisen tulehtuneista väleistä, niin ketä se palvelisi? Aivan, ei ainakaan Sportia. Antaako siis Hiltunen silloin semmoisia lausuntoja, vaikka se olisikin totuus? Ei. Erholtzin kanssakin asiat on ihan tuubissa ja sairasloma ei johdu tulehtuneista väleistä, vaan visvasyylästä?
Koko yökerhojupakan loppuselvittelyt ovat vain jäävuorenhuippu. Kyllä niitä välejä on hiertänyt monet muutkin asiat, kuten esim. Tammisen kirja. Jo viime keväänäkin pelaajat toivoivat, että Tamminen ei Vaasassa jatkaisi. Ai nii, eihän semmoista ole tapahtunut, koska siitä ei ole STT:n uutista, se ei lue Tammisen kirjassa, eikä myöskään Apu-lehdessä. Sillonhan se ei voi pitää paikkansa.

Mutta ei siinä, sä voit uskoa Hiltusen sanomisiin, jos siltä tuntuu. Mä uskon Joulupukkiin ennemmin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Muuten case Erholziin sekaantumatta, mitään osapuolta syyllistämättä tai tapauksen syitä ruotimatta sanoisin, että Markun, Tammisen sekä koko seuran osalta olisi parempi, mikäli Markulle löydettäisiin uusi palkanmaksaja.

Epäilen, että vaikka asioista sovittaisiin, kuten aikusten ihmisten olettaisi osaavan sopia, eivät tämän episodin aiheuttamat haavat tule koskaan pysyvästi parantumaan osapuolten välillä.

Jos Markku lähtee, toivotan osaltani hänelle menestystä, kunhan se ei tule keväällä Sportin kustannuksella.
 

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ja ihan siffallekin vaan, että kun sä niin kovasti olet viitannut siihen Hiltusen stt:lle antamaan "tiedonantoon", niin miksi et kuitenkaan viitsi linkittää itse juttuun? Ai niin. Koska sitä ei ole koskaan julkaistu.

No mutta sun täytyy aina kuitenkin päästä pätemään, että sä olet viitannut Hiltusen tiedonantoon tästä asiasta. Tuntuu turhalta jaarittelulta ainoastaan. Voisit vaikka kirjoittaa sen, mitä Hiltunen on tarkalleen sanonut, niin se voisi palvella tarkoitusperää vähän paremmin. Ja kuten Åpa tuossa aiemmin totesi, että miksi ihmeessä Hiltunen kommentoisi Tammisen ja pelaajien tulehtuneita välejä?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Voi hellanlettas sentään kuinka naivi ihminen voikaan olla! Hiltusen sanomiset STT:lle on siis absoluuttinen totuus?

Hiltunen hoiti, niinkuin hänen tehtäviinsä kuuluukin hoitaa, neuvottelut Kuusiston, pelaajiston edustajien, seuran ja päävalmentajan välillä. Neuvottelusopimuksesta Hiltunen antoi lausunnon STT:lle, jonka vain harva lehti enää uutisoi, koska siinä ei ollut mitään sensaatioita julkisuudessa revittäviksi.

Koko yökerhojupakan loppuselvittelyt ovat vain jäävuorenhuippu. Kyllä niitä välejä on hiertänyt monet muutkin asiat, kuten esim. Tammisen kirja. Jo viime keväänäkin pelaajat toivoivat, että Tamminen ei Vaasassa jatkaisi. Ai nii, eihän semmoista ole tapahtunut, koska siitä ei ole STT:n uutista, se ei lue Tammisen kirjassa, eikä myöskään Apu-lehdessä. Sillonhan se ei voi pitää paikkansa.

Mistä tiedät, että Tammisen kirja on hiertänyt pelaajien ja Tamin välejä? Asetat pelaajat outoon valoon väitteelläsi, että he eivät olisi toivoneet Tammisen jatkoa. Kaikki kuitenkin käyttivät optionsa tästä kaudesta, kun oli selvinnyt, että Tami valitsi Sportin tarjouksen kolmesta vaihtoehdosta täksi kaudeksi. Tämä on tapahtunut tosiasia. Outoa minusta on yhdeltäkin pelaajalta, jos tekee sopimuksen omasta tahdostaan Tamin valmentamaan Sportiin, ja kertoilee sitten esim. sinulle, että ei olisi halunnut pelata tällä kaudella Tamin alaisuudessa. Tami on valinnut Sportiin niin laadukkaan pelaajiston, että he kelpaavat kyllä jokainen muihin Mestis-seuroihin milloin vain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös