Mielelläni vastaan, kun kerrot täällä noista Tamin retosteluista uudessa kirjassaan. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa? Kuten aiemmin kirjoitin, niin Tamin kirjasta keskustelu jäi minun mielestäni harmittavasti kesken, kun ilmeni, että vastakeskustelijat eivät olleet edes lukeneet kirjaa. Odotan kysymyksiäsi koskien Tamin kirjaa ja väitteitäsi Tamin retosteluista. Muutamat kohdat kirjasta jo käsiteltiinkin ja sain suorista vastauksistani asianomaisilta keskustelijoilta kiitosta.
Vastaan nyt vielä kerran pelikiellonkin uhalla.
Siffa, sut on nähty! Jälleen pakenet tuon saivartelusi taakse. Tulkitsen siis vastaamatta jättämisesi niin, että pidät Tammisen tapaa tuoda kirjassaan julki seuran sisäisiä asioita täysin ammattimaisena toimintana (siihen mielipiteeseesi sinulla on toki täysi oikeus, mutta missä on terve kritiikki idoliasi kohtaan, vai voiko lumoutuneella fanittajalla tuollaista kritiikkiä ollakaan?).
Näytät myös pitävän kiinni siitä, että vetoat jatkuvasti siihen, onko joku lukenut jotakin kirjaa vai ei. Kestämätön perustelu. Täällä on matkan varrella esitetty lukuisia kysymyksia sinulle (ei, en ala niitäkään tähän listaamaan) koskien Tammisen negatiivispainotteista toimintaa, mutta lähes aina jätät vastaamatta niihin. Noteeraat ainoastaan ne, jotka koskevat kyseistä kirjaa.
En myöskään ryhdy listaamaan näitä Tammisen retosteluita; tiedätkö, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, olen seurannut Tammisen vaiheita viimeiset parikymmentä vuotta kohtuullisen tarkasti, ja matkan varrella olen kyllä ehtinyt havainnoida yhtä ja toista, myös paljon positiivisia juttuja Tammisesta. Siksi on kerrassaan lapsellista sinun alkaa lässyttää minulle, että vastaat mielelläsi väittämiini ainoastaan, mitä tulee Tammisen uusimpaan kirjaan. Hoh hoijaa, sanon minä! Voit tietenkin jatkaa samaa jargoniasi myös niille monille muille kanssakirjoittajille, jotka ovat pyytäneet sinulta vastauksia koskien Tammisen persoonaa myös kirjan ulkopuolisista asioista.
Jos et ole valmis ottamaan kantaa mihinkään Tamia kohtaan negatiiviseen, tämä keskustelu on täysin turhaa. Tuo periaatteesi tosin kertoo uskottavuudestasi vähintään yhtä paljon kuin se, että vaihtelet kannattajajoukkuettasi kulloisenkin asuinpaikkasi mukaan.