Tästä lähtien ammattipelaajan tehtävä on tehdä Tammisen johdolla kaikkensa koko sopimuskautensa ajan sen eteen, että Sport nousee SM-liigaan.
Kyllä ja näin on mitä luutavimmin tehtykin.
Luulisi jokaisen ymmärtävän sen, että kun pelaaja on toiminut juuri niinkuin kirjoitin seuraa kohden, niin vain ei-ammattimaisesti työhönsä suhtautuva jääkiekkoilija lähtee kertoilemaan negatiivisia juttuja Tamista Sport-kannattajille, joiden tietää sitten vihjailevan niistä nettikeskusteluissa.
Pelaajat eivät huutele noita asioita kenelle vaan, eivätkä todellakaan kirjoita noista asioista kirjoja toisin kuin Tami.
Kyllähän sinäkin puhut työstäsi kavereiden kesken ja enemmän tai vähemmän ja noissa keskusteluissa on useasti mielenkiintoisia juttuja.
Kennellähän se ammattimainen työhoön suhtauminen siis olikaan Tamilla vai pelaajilla?
Tähän olisin vastaukseksi voinut liittää käytännössä vain Jani82:n toisen kappaleen vastauksen sulle. Kehotankin lukemaan koko tekstin vielä uudelleen tuolta edelliseltä sivulta. Kaveri puki hyvin munkin ajatukset sanoiksi. Siinä ei ole mitään outoa, jos kaverille puhutaan vaikka jotain työasioista. Milloin nyt puhutaan mistäkin. Ei sitä nyt kukaan tarkoituksella vain Tamista paskaa puhu, mutta spontaani keskustelutilanne, niin silloin nyt puhutaan mistä nyt sitten ikinä puhutaankaan. Ei sielä mikään Tami ajojahti ole päällä. Ja ihmisiä ne pelaajatkin ovat. Mikä tuossa on nyt niin outoa, eivät pelaajat mitään tunteettomia ja sanattomia robottejakaan ole. Kuten Jani myös sanoi, ei ne pelaajat noista asioista kenelle tahansa huutele. Tuskin esimerkiksi sinä Siffa saisit sisäpiirin tietoa kovinkaan ongittua, vaikka menisit kuinka esimerkiksi itse M.Jämsältä anelemaan.
Niin ja meni väärin tuo "joiden tietää sitten..." Ei tiedä. Mutta toisaalta juuri sen takia en tietenkään mitään yksityiskohtia/nimiä ole sanontukaan. Enhän minä ole edes mitään "mullistavia" paljastuksia tuonutkaan esille. Lähinnä puhuttu ihan noista pintatason jutuista, jotka moni palstaveli on huomannut ihan omaa aivokapasiteettiansa käyttäen.
Kun nyt jatkuvasti vihjailet jonkun/joidenkin pelaajien arvostelevan sinulle Tamin toimintaa, niin miten he ovat hoitaneet työnsä, eli pelanneet, Tamin johdolla? Seuraa sitä, sillä se osoittaa pelaajan sitoutumisen Sportiin. Kertoisit mieluimmin tuntemiesi pelaajien pelaamisen tasosta kuin joutavan päiväisistä huulenheitoista joidenkin pelaajien kanssa.
Se, että pelaajat eivät Tamista henkilönä juuri välitä ei estä sitä etteivät he voi pelata kunnolla.
Tuossa se nyt on lyhyessä ytimekkyydessään, mitä olen Siffalle yrittänyt sanoa kauan kauan aikaa.
Niin ja vastatakseni kysymykseesi, nämä pelaajat ovat hoitaneet työnsä eli pelanneet Tamin johdolla vähintään kouluarvosana kahdeksan veroisesti.
Mielestäni en ole "jatkuvasti vihjaillut". Mistä tämä keskustelu lähti liikkeelle, niin muistutin sinua vain samoilla jo aijemmin ilmi tuomillani asioilla. Tosin tuossakaan ei minun mielestäni mitään maata mullistavia paljastuksia ollut. Jos nyt esimerkiksi vaikka sattuisin tietämään, kuka Sportin pelaajista on tämä "ahdistelu syytöksen" saanut pelaaja, niin en minä herranjumala tuollaista ala täälä foorumilla kirjoittelemaan. Siinä on vissiin ero.
Tuota "seuraa sitä" -kommenttiasi en taas oikein ymmärrä. Ei mulla oo pakonomaista tarvetta seurata yhtään mitään. Kyllä minä tietenkin heidän otteitansa kaukalossakin seuraan. Ei tuo nyt liity tähän taas oikein mitenkään. Kunhan kerroin tässä keskustelutilanteessa noista muutamista asoista, tähän tilanteeseen ei liittynyt mitenkään kyseisten pelaajien otteet kaukalossa, joten miksi olisin niistä alkanut kertomaan. Silloin kun aiheena on pelaajien esitykset kaukalossa tai muu vastaava, niin sitten puhutaan siitä.
En ole myöskään hirveästi täälä kertonut tuosta "joutavanpäiväisestä huulenheitosta". Käytännössä mainitsen yhden vanhan asian, jonka moni muukin on tiedostanut. Esimerkkinä toin esille tuon "Tami voittaa joukkue häviää" -periaatteen ja siitä kerroin hieman pelaajien tunteita. Ja jos sinä et tuota allekirjoita, niin ok. Mutta ei siitä herneitä tarvitse vetää nenään. Sinä saat olla ihan sitä mieltä mitä haluat.
Aivan niin kuin sinulle olisi jotenkin kova paikka, kun jollain on oikeasti vähän läheisempää tietoa Tammisesta. Siis varsinkin, kun tämä tieto mitä tuodaa ilmi on negatiivista. Mulla ei pahemmin tunnesiteitä Tamia kohtaan ole, joten aika sama se mulle on. Tästä syystä mua on myöskään aika vaikeaa leimata "anti-Tamiksi". Keskustelen vain asioista täälä ja välissä yritän kenties myös hiukan oikoa juttuja. Tami on yksi keskustelenaihe siinä missä muutkin.
Tulipas taas kärpäsestä härkänen, näiden "valtavien" yksityiskohtaisten paljastuksieni johdosta. Joutui taas ikään kuin oikomaan väittämiä, lähes Tamin kirjan paksuisen opuksen verran :)
Olen taipuvainen uskomaan, että kevään 2010 karsintasarja tulee menemään liigajoukkueelle selvemmin kuin keväällä 2009.
Niin. Sanotaan, että tuo aika ympäripyöreä arvauksesi on tietenkin se todennäköisin vaihtoehto, ja samalla myös helpoin vaihtoehto arvattavaksi. "Selvemmäksi" riittää vaikkapa liigajoukkueen voitot 4-2, joka on kenties yksi todennäköisimmistä vaihtoehdoista. Onneksi pelit kuitenkin pelataan aikanaan kaukalossa, ja Mestisjengin nousu ei ole mahdoton juttu, kuten viime kevätkin sen näytti. Erittäin vaikeaa se tulee toki tietenkin olemaan.