Tamin Audi pois täältä!

  • 951 864
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
On kyllä ihan pakko nostaa hattua Siffan tinkimättömyydelle, kun hän täällä puolustaa Tammisen tekoja. Tosin se alkaa jo hieman kolkutella uskottavuuden rajoja.

Sen lisäksi, että olen kehunut täällä esim. Tammisen joukkueen kokoamisen, motivoimisen ja valmentamisen taitoja, olen joutunut kyselemään monien Tammisen tekojen perään, joita hänen on väitetty tehneen. Esim. muutama viesti sitten kyselin Diepeltä hänen juttujensa todenpitävyyttä koskien Saipan logon ja tekstin "keväällä tavataan" olemassa oloa Sportin pukuhuoneessa. Tälläisiä tuulesta temmattuja väitteitä täällä esiintyy jatkuvasti, mutta, kun kysyy niiden todenperäisyyttä, niin ollaan hiljaa.

Tuohon keskusteluun liigapaikkakunnista totean, että Tamilla on hyvä vainu. Turku, Oulu ja Vaasa ovat olleet Tamin valinnat. Kouvola kuuluu myös näihin potentiaalisiin SM-liigakaupunkeihin. Se on vain niin, että valitettavasti Tamin on yritettävä pudottaa SM-liigakartalta joku perinteinen, mutta heikoksi ajautunut SM-liigaseura. Osoittautuukohan Diepen ennakointi Sportin pukukopista ja Saipa-logosta teksteineen keväällä todeksi?
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi niiden pitäisi päästä noihin lukuihin? Käsitykseni mukaan SM-liigassa ei ole minimibudjettirajoja.

Kyllä tuohon ensin mainittuun lukuun pitäisi päästä koska se on liigaosakkeen hinta. No turha tästä on vääntää enempää. Jos joku liigaan nousee, tulemme näkemään kuinka helppoa siellä on pärjätä.


Winger, unohdit mainita ettei liigapaikkakunnilla puristella "leidejä" pyllystä ilman lupaa.

Tami kävi huikealla intensiteetillä juuri hetki sitten tuon casen Urhon lähetyksessä. Ihan aikuisten oikeasti olen sitä mieltä että tuonne studioon Tamminen sopii loistavasti. Tuossa tilanteessa hänen värikkyytensä tulee hyvin esiin. Ja kuten olen moneen kertaan maininnut, mies kyllä ymmärtää peliä ja lajia. Kommentaattorin rooliin tuo ego tietyllä tavalla sopii.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tälläisiä tuulesta temmattuja väitteitä täällä esiintyy jatkuvasti, mutta, kun kysyy niiden todenperäisyyttä, niin ollaan hiljaa.

Sovitaan vaikka niin että tuuli toi tuollaisen jutun ja minä hölmöyksissäni siihen tartuin. Eihän Tami tuollaiseen ennakointiin voi syyllistyä. Case closed ok?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kyllä tuohon ensin mainittuun lukuun pitäisi päästä koska se on liigaosakkeen hinta. No turha tästä on vääntää enempää. Jos joku liigaan nousee, tulemme näkemään kuinka helppoa siellä on pärjätä.

Anteeksi, luin huonosti tekstiäsi. Liigalisenssin lunastaminen on iso haaste, mutta mahdollista. Helpompaa olisi toki saada se kuin KalPa, liigan avustamana. Tai muuten taloudellista tukea, kuten Pelicans. Pelaajabudjetti rajaa ei tietääkseni ole.

Itse veit keskustelun näille raiteille. Alunperinhän me puhuimme tasoerosta, mikä osoittautui viime kauden karsinnoissa hyvin maltilliseksi, jos sitä oli lainkaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sovitaan vaikka niin että tuuli toi tuollaisen jutun ja minä hölmöyksissäni siihen tartuin. Eihän Tami tuollaiseen ennakointiin voi syyllistyä. Case closed ok?

Eli, onko väitteesi totta vai? Mikä on vielä tuo venkoilusi: "Eihän Tami..."? Miksi julistat täällä perättömiä juttuja, jotka alentavat omaa uskottavuuttasi.
 
Se perustelu oli lainaamasi viestin ensimmäisellä rivillä. Sport teki viime kauden jälkeen 300 000e tappiota ja nyt kassa huutaa tyhjyyttään. Kyllähän tilanne olisi ollut melko kestämätön kun kesäkuussa olisi arvottu kuka siellä liigassa pelaa kun liigalisenssiin vaadittavaa rahaa ei olisi löytynyt. Nyt en tosin muista olisiko tuon pelastanut joku aikaraja, johon mennessä nousijan olisi tuo lisenssi pitänyt lunastaa.

Se miksi olen liigan liian myöhään avaamista vastustanut on juuri tuo kun ero on kasvanut liian suureksi. Siitä huolimatta aina löytyy joku joka haluaa nielaista kerralla liian ison kakkupalan ja seuraukset eivät ole kovin kauniit.

Suurin syy sinunkin kohdallasi liigan avaamiselle on pelko. Pelko joukkueen putoamisesta. Ja ihan aiheellistahan se onkin, sillä kukas muukaan kuin Saipa siellä sarjataulukon pohjalla vuodesta toiseen makailee.

Vaikka en Sportin kannattaja olekkaan niin kyllä Vaasassa kiinnostusta kiekkoon on. Mestiksen runkosarjassa D-Teamia vastaan yli 3000 katsojaa ja vertailunvuoksi liigan kärkijoukkueen Lukon vierailu Lappeenrannassa 2900 katsojaa. Avoin liiga on kaikkien etu!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos jääkiekko olisi bisnestä, SM liiga olisi suljettu.

SM-liiga haluaisi olla bisnestä, mutta nykymallilla siihen ei ole mahdollisuutta senkään takia, että kaikki osakkaat ovat tasavertaisia ja puolustavat ensisijaisesti omia etujaan.

Jos taas haluaisivat maksimoida voitot, niin vaihtuvuutta liigassa pitäisi pyrkiä jopa lisäämään. Unohdettaisiin kaikki liirumlaarumit siitä, että ollaan huolissaan miten nousija/putoaja selviäisi taloudellisesti: se olisi sen oma ongelma, ei liigan. Tätä samaa kaksinaismoralistista sontaahan täälläkin suolletaan: valitaan aina sopivampi kortti, joko "heikompien puolella pitää olla" -demarikortti tai sitten mennään "rahan ehdoilla" -kapitalistisesti. Koittaisivat jo päättää.

Jos joku Sport käväisi pelaamassa Ässien tai SaiPan paikalla yhden kauden liigaa ja menisi sen jälkeen nurin, niin mitä siitä? Vuodessa oltaisiin ehditty pumpata sisään uutta rahaa uudelta vaikutusalueelta ja osa siitä voisi kanavoitua lajille ja liigalle jatkossakin, kun pää olisi saatu auki. Ja jos hyvin kävisi, niin ehkä se pudonnut mätä omenakin olisi saanut jotain nostetta aikaiseksi ja palaisi tuottavampana takaisin. Tai jos ei palaisi, niin sitten voi voi. Eipä sekään olisi liigan ongelma.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eli, onko väitteesi totta vai? Mikä on vielä tuo venkoilusi: "Eihän Tami..."? Miksi julistat täällä perättömiä juttuja, jotka alentavat omaa uskottavuuttasi.

Hei kuule. Minä en ole täällä hankkimassa uskottavuutta anonyymille nimimerkille vaan keskustelemassa jääkiekoon liittyvistä asioista. Mitä tuohon SaiPan logoon Sportin kopissa tulee, voit uskoa tai olla uskomatta siihen. Minä uskon. Ja varmasti en tule asiaa enempää perustelemaan, piste kuten idolisi asian ilmaisisi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mitä tuohon SaiPan logoon Sportin kopissa tulee, voit uskoa tai olla uskomatta siihen. Minä uskon. Ja varmasti en tule asiaa enempää perustelemaan, piste kuten idolisi asian ilmaisisi.

Nythän vastasit selvästi. Tätä olen odottanut sinulta. Case closed.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suurin syy sinunkin kohdallasi liigan avaamiselle on pelko. Pelko joukkueen putoamisesta.

Missä argumenttisi? keskustelukumppanin motiivien arvailu ei ole argumentti. Tuossa kohtaa monet, kuten sinäkin menette siitä mistä aita on matalin. Olen esittänyt mielipiteitä ja perustellut ne. Motiiveillani(jotka sinäkin arvasit väärin) ei ole mitään merkitystä. Kyseessä on minun mielipide. Jokainen voi esittää eriävän mielipiteen. Jos tuon eriävän mielipiteen perustelee, paranee keskustelu.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen lisäksi, että olen kehunut täällä esim. Tammisen joukkueen kokoamisen, motivoimisen ja valmentamisen taitoja, olen joutunut kyselemään monien Tammisen tekojen perään, joita hänen on väitetty tehneen.

Varmasti näin olet tehnyt, ristiretkesi Tamin puolesta on noteerattu.

Mielelläni vielä kuulisin (lukisin) kommenttisi tuohon aiemmin esittämääni kysymykseen: Mitenkähän sen ammattimaisuuden laita sitten on Tammisen osalta; uudessa kirjassa retostellaan mielestäni täysin verrattavissa olevia juttuja hänen puoleltaan... Onko se ammattimaista?

.


Yksinkertainen KYLLÄ/EI -vastaus riittää.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
SM-liiga haluaisi olla bisnestä, mutta nykymallilla siihen ei ole mahdollisuutta senkään takia, että kaikki osakkaat ovat tasavertaisia ja puolustavat ensisijaisesti omia etujaan...

Jos SM-liiga haluaisi olla bisnestä, se valitsisi isot paikkakunnat, isot hallit, vähentäisi seurojen määrää jne. Tällöin Saipat, Ässät, Lukko, Jyp jne jäisivät ulos. Pääkaupunki seutu, Tampere, Turku, ehkä Lahti tai Hämeenlinna, jonne suuri halli jne.

Jääkiekko on huonoa bisnestä ja kun siihen sotketaan vielä urheilullisuus, niin se on vielä huonompaa. Mutta minusta on hyvä, että sarja on auki ja jääkiekkoa pelataan.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Se miksi olen liigan liian myöhään avaamista vastustanut on juuri tuo kun ero on kasvanut liian suureksi. Siitä huolimatta aina löytyy joku joka haluaa nielaista kerralla liian ison kakkupalan ja seuraukset eivät ole kovin kauniit.

Se ero on nyt kaventunut jo kaksi vuotta peräkkäin. Tämä siis ihan katsomalla tiettyjen jengien kokoonpanoja. Turhaa kitinää muutenkin jostain tasoeroista, pelaamalla se selvitetään, onneksi.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Jos SM-liiga haluaisi olla bisnestä, se valitsisi isot paikkakunnat, isot hallit, vähentäisi seurojen määrää jne. Tällöin Saipat, Ässät, Lukko, Jyp jne jäisivät ulos. Pääkaupunki seutu, Tampere, Turku, ehkä Lahti tai Hämeenlinna, jonne suuri halli jne.

Mitä järkeä Hämeenlinnaan olisi suurempi halli kyhätä kun tätä nykyä siellä käy muutoinkaan hädin tuskin 3000 peleissä. Toisekseen taitaa paikka olla toiseksi pienin liigapaikkakunta heti Rauman jälkeen.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos joku liigaan nousee, tulemme näkemään kuinka helppoa siellä on pärjätä.

Ei varmasti helppoa kuten KalPan kohdalla nähtiin. Toisaalta rimakaan ei keiku hirveän korkealla, jos verrataan esimerkiksi SaiPaan joka kyntää pohjalla kaudesta toiseen. Antaa tulosten näyttää. Voisi kuitenkin kuvitella, että Sportilla on pidemmällä tähtäimellä enemmän annettavaa liigalle kuin SaiPalla. Tämäkään ei ole provoa, vaan pelkkä mielipide joukkueista jotka ovat eniten näissä keskusteluissa esiintyneet.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Tälläisiä tuulesta temmattuja väitteitä täällä esiintyy jatkuvasti, mutta, kun kysyy niiden todenperäisyyttä, niin ollaan hiljaa.

Nimimerkki siffa, jos kuka, tämän hyvin tietää, sillä Jatkoajasta löytyy hänelle esitettyjä kysymyksiä tuulesta tempaamistaan väitteistä, joiden todenperäisyyteen liittyviin kysymyksiin hän vastaa hiljaisuudella.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mielelläni vielä kuulisin (lukisin) kommenttisi tuohon aiemmin esittämääni kysymykseen: Mitenkähän sen ammattimaisuuden laita sitten on Tammisen osalta; uudessa kirjassa retostellaan mielestäni täysin verrattavissa olevia juttuja hänen puoleltaan... Onko se ammattimaista?

Yksinkertainen KYLLÄ/EI -vastaus riittää.


Tamin kirjasta keskustelu jäi kesken. Kysyt nyt liian yleisesti. Mutta, jos kysyt joistain yksityiskohdista, niin yritän vastata. Keskusteltu on ainakin Sportin sivujen nettikeskusteluista koskien Tamin erottamista seurasta ja Tamin mukaan siitä johtuneesta Sportin hallituksen jäsenmuutoksista, Tuomas Immosen palkkaamisesta Sportiin ja pukukopin ammattimaisuudesta vastaavasta kapteenikolmikosta.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Tuohon keskusteluun liigapaikkakunnista totean, että Tamilla on hyvä vainu. Turku, Oulu ja Vaasa ovat olleet Tamin valinnat. Kouvola kuuluu myös näihin potentiaalisiin SM-liigakaupunkeihin.
Niinpä, vaan mites kävi Turussa ja Oulussa? Viittaat Turulla varmasti TuTo-kauteen 1993-94. Se oli Tammiselta hieno suoritus nostaa TuTo silloin liigaan, sitä en kiistä. Tamin ehdottomasti kovin suoritus kotimaassa, kun suhteutetaan materiaali TuTo 94 vs. Kärpät 2000.
Mutta heti nousun jälkeen iski taas vauhtisokeus ja Tami rupesi puuhaamaan jotain helvetin Turku Lionsia, kun ei saanut tahtoa läpi, niin jätti joukkueen vähemmän hienosti juhannuksena.

Oulussa taas Tami kääntyi rasitteeksi kaikille ensimmäisen liigakauden aikana, Kari Heikkilä korjasi sitten tilanteen varsin hyvin. Kärppien nostaminen liigaan perustui täysin liigatason materiaaliin. Oulun ajoilta tosin löytyy potkujen lisäksi myös todellinen sensaatio, kun Kärpät hävisi TuTolle keväällä 1999 dramaattisten vaiheiden jälkeen. Sitä sensaatiota vaan Tami ei kokenut voittajana.

Vaasasta ja Sportista ei vielä tiedä, miten Tamin tie siellä etenee. Ennusmerkit on taas vaikka mihin, sekä positiivisessa että negatiivisessa mielessä.

Kouvolaan Tami ei onneksi mennyt tai ei otettu viime keväänä. Olen asunut Kymenlaaksossa ja siksi sympatiat ovat KooKoon puolella. Ei todellakaan tarvita alussa innostunutta projektijohtajaa sekoittamaan kuviot, eiköhän se kertonut jo miten Porissa kävi, kun Tami oli toimitusjohtajana.

Jotta Siffa ei leimaa minua täydelliseksi Tammisen vihaajaksi, jota en todellakaan ole, niin laitan loppuun Tamista muutaman seikan joita kyllä hänessä arvostan.
  • karismaattinen esiintyjä
  • erittäin kielitaitoinen
  • intohimoinen jääkiekkomies - niin hyvässä kuin pahassa
  • peliura kunnioitettava, oman aikansa parhaita Suomessa
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Kouvolaan Tami ei onneksi mennyt tai ei otettu viime keväänä. Olen asunut Kymenlaaksossa ja siksi sympatiat ovat KooKoon puolella. Ei todellakaan tarvita alussa innostunutta projektijohtajaa sekoittamaan kuviot, eiköhän se kertonut jo miten Porissa kävi, kun Tami oli toimitusjohtajana.

Olisi otettu KooKoohon, mutta Tami valitsi Sportin. Tästä on tietoa ja keskusteluakin täällä KooKoon osiossa. Minun veikkaus on, että Tamin seuraava projekti on Suur-Kouvolassa sitten, kun Vaasan ja Pohjanmaan osalta työt on tehty. Se riittää, kun KooKoon johto on kanssani samaa mieltä. Sinun kantasi on tullut selväksi.

Minä kirjoitin, että Tamilla on hyvä vainu (nousevista) jääkiekkokaupungeista. Turun, Oulun, Vaasan ja Kouvolan valinnat sen osoittavat. Oletko tästä samaa mieltä?
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Siffalle kysymys; Mitkä ovat painavat argumenttisi sille että Tami ei ole enää vuosiin kelvannut liigajoukkueille valmentajaksi, vaikka kirjoituksistasi voisi saada käsityksen että kyseessä on täysin ylivertainen kyky. Tuskin Sport nyt niin sydämen asia hänelle on että Mestiksessä valmentaisi ellei ylemmäs kelpaisi.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tamin kirjasta keskustelu jäi kesken. Kysyt nyt liian yleisesti. Mutta, jos kysyt joistain yksityiskohdista, niin yritän vastata. Keskusteltu on ainakin Sportin sivujen nettikeskusteluista koskien Tamin erottamista seurasta ja Tamin mukaan siitä johtuneesta Sportin hallituksen jäsenmuutoksista, Tuomas Immosen palkkaamisesta Sportiin ja pukukopin ammattimaisuudesta vastaavasta kapteenikolmikosta.

Tekisi mieleni mainita samaan tapaan kuin sinäkin hieman taaempana tässä ketjussa, eli "...mitä on tuo venkoilusi..." Yksinkertainen KYLLÄ/EI -vastaus olisi minulle riittänyt.

Mielestäni vastailet aika valikoivasti näihin sinulle esitettyihin kysymyksiin.

Tämä tästä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuli vaan tänään taas mieleen kun tuossa tuota KalPa-HPK-ottelua seurailin tv:stä, että mikä on Tamin todellinen sitoutuminen tuohon joukkueeseen? Kuinka monen muun joukkueen päävalmentaja olisi peliä edeltävänä iltana monen sadan kilometrin päässä joukkueestaan vastailemassa tv:ssä kysymyksiin asiantuntijana? En usko, että kovinkaan moni.

halogeeni kirjoitti:
Mitkä ovat painavat argumenttisi sille että Tami ei ole enää vuosiin kelvannut liigajoukkueille valmentajaksi, vaikka kirjoituksistasi voisi saada käsityksen että kyseessä on täysin ylivertainen kyky.

Samaa kyselisin kyllä minäkin. Tamminen on motivointikyvyssään ja medianäkyvyydessään varmasti omalla tasollaan, mutta miksi kukaan liigaseura ei ole kiinnostunut Tamista?
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Tämä alkaa jo vaikuttamaan "Uskotko Jumalaan"-Ketjulta. Siellä uskovaiset välttelivät heille kiperiä kysymyksiä ja antoivat ympäripyöreitä vastatauksia. Tässä ketjussa taitaa joku myös uskoa Jumalaan. Aurinkokuninkaaseen.
 
Tamin kirjasta keskustelu jäi kesken. Kysyt nyt liian yleisesti. Mutta, jos kysyt joistain yksityiskohdista, niin yritän vastata. Keskusteltu on ainakin Sportin sivujen nettikeskusteluista koskien Tamin erottamista seurasta ja Tamin mukaan siitä johtuneesta Sportin hallituksen jäsenmuutoksista, Tuomas Immosen palkkaamisesta Sportiin ja pukukopin ammattimaisuudesta vastaavasta kapteenikolmikosta.

Sen sijaan et ole mitenkään kommentoinut Tammisen kirjassaan esittämiä valheita tai asiavirheitä. Kuten aiemmin totesin, niin tuollaisten kirjoittaminen johtaa siihen, että lukijan on vaikeaa uskoa enää yhdenkään kirjassa esitetyn asian todenperäisyyteen.

Ja mitä tulee tuohon hehkuttamaasi Tamin hyvään vainuun nousevista jääkiekkokaupungeista, niin ei siinä kovin kummoista vainua tarvi omata, että osaa katsoa maantieteellistä sijantia kiekkokartalla ja taustalla olevia resursseita.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tekisi mieleni mainita samaan tapaan kuin sinäkin hieman taaempana tässä ketjussa, eli "...mitä on tuo venkoilusi..." Yksinkertainen KYLLÄ/EI -vastaus olisi minulle riittänyt.

Mielestäni vastailet aika valikoivasti näihin sinulle esitettyihin kysymyksiin.

Tämä tästä.

Miksi et kysy minulta Tamiin kirjaan liittyvistä asioista? Katsotaan sitten, venkoilenko. Mielestäni olen tähän mennessä vastannut kaikkiin Tamin kirjaan liittyviin kysymyksiin. Siellä on paljon "43. kauden" tapahtumista kirjoitettua asiaa. Jatkan mielelläni keskustelua kirjan eri aihepiireistä.

Tuo, että lähdet karkuun, saattaa merkitä, että et ole lukenut Tamin kirjaa. Näin osoittautui myös joidenkin muiden nimimerkkien kanssa, jotka ottivat osaa keskusteluun lukematta tai aikomattakaan lukea kirjaa. Onhan se keskustelutapa sekin, kun lähtee mukaan vahvalla ennakkoasenteella Tamia kohtaan, mutta asioihin mitenkään perehtymättä.

Edit: Minusta huimin väite Tamin kirjasta on Toejoen Veikolla, joka totesi, että kirjan teksti on pitkälti samaa kuin Aurinkokuninkaassa. Mielenkiintoinen väite, että Tami olisi jo vuosia sitten kertonut "43. kautensa" asioista. Luin aikoinaan Aurinkokuninkaan, mutta en muista siinä olleen "43. kauden" asioista mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös