Tamin Audi pois täältä!

  • 951 871
  • 3 295

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomaa se, että tein kysymyksen Ouninpohjalle, joka ei ollut aiemmin yksilöinyt väitettään Tamin uuden kirjan retosteluista. Ihmettelin sitä, että "tässäkö nämä ovat kaikki" vai tuleeko lisää todisteita Ouninpohjalta. Ei ole tullut toistaiseksi.

Kirjasta olen kanssasi samaa mieltä. Suhtaudun myös kriittisesti, mikäli esim. virheitä kirjassa esiintyy.

Sama narina näkyy jatkuvan edelleen. Joko vedätät meikäläistä sata-nolla tai sitten pääsi on umpiluuta. Mitä lisätodisteluita tässä vielä tarvitset? Se on ilmeisesti nyt sitten väärin, että minä en ole OMAKOHTAISESTI näitä tänne listannut. Taktiikkasi on jo tullut selväksi, takerrut tuohon kerta toisensa jälkeen, käännät asian sinulle kiusallisista kysymyksistä aivan yhdentekeviin "lisätodistelupyyntöihisi", ja yrität samaa asiaa saivartelemalla saada minut tukkimaan turpani.

Tämä on jo naurettavaa!

Mitä tulee vastauksiisi, vastasit juuri, kuten arvelinkin, eli siltä osin ei mitään uutta. Uskottavuutesi on näitten keskusteluittemme myötä karissut silmissäni kokonaan, joten mielestäni tämä jaarittelumme on täysin turhaa; en osaa ottaa enää vakavasti yhtään kommenttiasi.

Huumoria sinulta onneksi näyttää löytyvän, siitä plussaa sinulle: toteat suhtautuvasi kriittisesti, mikäli virheitä esiintyy... Heh.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Kohta 4. Ari Mennanderin Tami nostaa kirjan useassa kohdassa suomalaisen jääkiekon merkittäväksi vaikuttajaksi. SM-liigan avaaminen, Tammisen MM-kisojen kommentaattorityön puolesta puhuminen Kummolan painostuksesta huolimatta ovat esimerkkejä kirjan Mennander-osiosta, johon kannattaa tustustua kirjasta tarkemmin. Ammattimaista kirjoittamista jälleen Tamilta, joten: KYLLÄ.

Eihän Kummola ole Tammisen esimies, mutta Mennander on noissa YLE:n hommissa. Siinä mielessä vaikka minäkin voin "painostaa" Tammista, mutta ei se siihen palkanmaksuun vaikuta millään tavalla. Ja Mennanderia nyt on hyvä nuolla semminkin, kun on jo suututtanut aika läjän muuta YLE:n jengiä. Siitä voisivatkin pojat kehitellä hyvän loppukaneetin uuteen painokseen: miksei Tamminen kommentoi enää YLE:lle kun on vaihtanut maisemaa Urho-TV:lle?

Kohta 5. Tami kirjoittaa kirjassaan (lyhyesti referoiden), että Suhonen ja Ahola olivat jo päässeet vaikuttamaan päättäjiin niin, että Porin ottelujen jälkeiset lehdistötilaisuudet pidetään erillisissä tiloissa eri joukkueille. Sportin valmentaja kohtaisi lehdistön ahtaissa käytävätiloissa. Tami tivasi, mistä tälläiset hankkeet olivat lähtöisin useilta henkilöiltä ja päätös muuttui. Toivottavasti tähän tärkeään seikkaan puuttuminen Tamin taholta parantaa ja nostaa jatkossa niin SM-liiga- kuin Mestis-ottelujen lehdistötilaisuuksien tasoa. Ouninpohjalle lyhyesti: KYLLÄ.

Jaa-a. Minulla on ainakin hyvin vahva käsitys siitä (tästä saattoi olla ihan juttuakin ainakin Satakunnan Kansassa tai jossain lehdessä, joku paremmin tietävä voi tarkistaa), että nämä lehdistötilaisuudet pidettiin eri tiloissa (olivatko jopa eri aikaankin?) siitä syystä, etteivät ne menisi aivan hulinaksi. Ja sen verran hella kuitenkin kävi audimiehelläkin kuumana, että oli ehkä Tammisenkin julkisuuskuvan kannalta parempi ettei mies päässyt riehumaan samaan tilaan Suhosen kanssa semminkin, kun oli jo kertaalleen uhonnut repivänsä vaariksi kutsuneen (hui mikä loukkaus) katsomovalmentaja Kaukorannan pään irti. Tosin siitä voi olla montaa mieltä, parantaisiko väkivallan uhka näiden lehdistötilaisuuksien viihdyttävyysarvoa ja sisältöä, mutta kuten siffakin sanoi niin: Ammattimaista toimintaa jälleen kerran!
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Opinions are like assholes. Itse pidän huippuvalmentajana sellaista valmentajaa, jolla on joko kansallisen pääsarjatason ja/tai kansainvälisen tason menestystä.

Ihan sen vuoksi ettei kyseinen termi kärsisi inflaatiosta.

Mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Tamminen on hyvä valmentaja, muttei huippuvalmentaja. Jos Tamminen olisi huippuvalmentaja, olisi liigasta auennut valmentajan posti Kärppäpotkujen jälkeen. Tammisen persoona tai Kummola ei ole sille asilla ylivoimainen este, Summanen saisi lähes välittömästi töitä liigasta jos siellä haluaisi valmentaa, vaikka on Tammista vaikeampi persoona ja enemmän riidoissa Kummolan kanssa.

Olen aina arvostanut Tammisen kykyä olla rehellisesti eri mieltä jääkiekon valtavirran hymistelijöiden kanssa. Ikävä kyllä tämän kääntöpuolella on ylisuuri ego. Tammisen valmennus- ja seurajohtotaidon ehdoton vahvuus on ottaa hetkestä irti maksimit, sen kääntöpuoli taas on lähes totaalinen pitkäjänteisyyden puute, Tami imee kuiviin niin taloudelliset kuin henkisetkin resurssit muutamassa vuodessa.

Tamin liiganäytöt ovat mielestäni kohtuullisen ohuet, Turussa ei tullut Tepsin kanssa tulosta vaikka resurssit olivat aivan ylivoimaista kärkeä liigassa ja Jortikan otettua joukkue hanskaansa kaikki tietävät mitä tapahtui. Porissa Tamminen sai pahasti alisuorittaneen joukkueen hetkellisesti ylisuorittamaan ekalla kaudella, toisella kaudella mentiin jo hyvin tasapaksusti. Oulun keikalta on kohtuu vaikea edes arvioida valmennuksen taitoa, kolme tappiota Tutolle silloin yhtenä keväänä ei kyllä ole mikään meriitti.

Ohessa vielä Tammisen pääsarjameriitit, mitkä eivät nyt suoraan sanottuna kauhean kaksiset ole:

TPS 1985–1988, SM-Liiga Sijoitukset neljäs, neljäs ja viides.
HC Sierre 1990–1991, Sveitsi A-sarjatasolla, sijoitus 9/10.
Ässät 1997–1998, SM-liiga.(muistaakseni 7 ja 8)
Oulun Kärpät 2000–2001, SM-liiga. Vapautettiin tehtävistä kesken kauden.
Zürich Lions 2005–2006, Sveitsin A-sarja (vapautettiin tehtävistä kesken karsintapudotuspelien).
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sama narina näkyy jatkuvan edelleen. Joko vedätät meikäläistä sata-nolla tai sitten pääsi on umpiluuta.

Pakko oli ensin ensiolle ja sitten Toejoen Veikolle kertoa, mistä meidän välisestä keskustelusta on ollut kyse. Muista se, että sinä aloitit keskustelun kanssani ja, kun en pystynyt vastaamaan ylimalkaiseen kysymykseesi lyhyesti KYLLÄ/EI ilman lisäselvityksiäsi niin kysyit uudelleen samaa asiaa minulta. Nyt olen omalta osaltani vastannut sinun esittämiisi ja kaivamiisi kysymyksiin ja mikäli sinun antisi oli tässä niin sillä selvä.

Kiitän kuitenkin sinua keskustelun avauksesta, mikä johti todelliseen Tamin kirjan sisällön puimiseen täällä. Tähän tähtäsin koko ajan ja sinulla oli siihen merkittävä osuus.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eihän Kummola ole Tammisen esimies, mutta Mennander on noissa YLE:n hommissa. Siinä mielessä vaikka minäkin voin "painostaa" Tammista, mutta ei se siihen palkanmaksuun vaikuta millään tavalla. Ja Mennanderia nyt on hyvä nuolla semminkin, kun on jo suututtanut aika läjän muuta YLE:n jengiä. Siitä voisivatkin pojat kehitellä hyvän loppukaneetin uuteen painokseen: miksei Tamminen kommentoi enää YLE:lle kun on vaihtanut maisemaa Urho-TV:lle?

Kummola pyrki Tamin mukaan vaikuttamaan Yle:n johtoon niin, että Tammista ei saa ottaa kommentaattoriksi MM-kisastudioon. Mikäli Yle toimisi vastoin Kummolan tahtoa, niin yksikään maajoukkueen pelaaja tai joukkueen muu jäsen ei tulisi studioon haastateltaviksi. Mennander hoiti Tamin mukaan asian kuitenkin Yle:n johtoon päin niin, että Tamminen oli kommentaattorina ja maajoukkueen jäseniä esiintyi myös kisastudiossa. Tamihan kirjoittaa kirjassaan jo ajasta Kummolan jälkeen ja vetää Kummolan seuraajaehdokkaaksi Mika Sulinin.
 

Fordél

Jäsen
Pelaajat haluavat Tamista eroon.

No eipä kovin yllättävä uutinen ja tässä sitä aletaan nyt konkreettisesti törmäämään niihin seikkoihin, joiden takia me Tamista vähemmän pitävät olemme miestä moittineet. Mielenkiintoista nähdä miten asiaan reagoidaan. Porissa vastaava tilanne johti muutama vuosi sitten valmentajan vaihtumiseen, mutta Tamilla on kyllä hyvin vahva asema organisaatiossa, joten tilanne on Vaasassa mutkikkaampi. Kuitenkin se on selvää, että mestaruuteen valmentaneen koutsin kohdalla ollaan varmasti oltu aika kärsivällisiä ja annettu paljon anteeksi, mutta nyt on ilmeisesti tullut mitta täyteen.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Ainakin nuo ulkkarit antoi positiivisia kommentteja Tamista tuossa Pohjalaisen maanantaisessa chatissa. Tosin tuskin ne nyt haukkumaankaan lähtis kyseisessä tilanteessa. Mutta mulle tosin aivan sama kunhan ei perättömiä huhuja levitetä.
 
Johan ne pelaajat vaativat Hiltuselta eli hallitukselta Tamin eroa jo viime kauden jälkeen, mutta viesti ei kuulemma mennyt mappi-öötä pidemmälle. Olikin suuri yllätys, että Tami jatkoi Sportissa. Olin jo silloin varma, että tämä ei voi toimia, kun ei ole molemminpuolista luottamusta ja kunnioitusta.
Taitaa nämä herrat Hiltunen ja Tamminen olla parhaita kavereita ruskeine kielineen. Mietin vaan, että kuka siellä kentällä kohta pelaa, jos Tami vielä pidempään saa jatkaa. Hiltunen maaliin, Kena pakkina ja leijona nro 79 hyökkäykseen?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Ainakin nuo ulkkarit antoi positiivisia kommentteja Tamista tuossa Pohjalaisen maanantaisessa chatissa. Tosin tuskin ne nyt haukkumaankaan lähtis kyseisessä tilanteessa. Mutta mulle tosin aivan sama kunhan ei perättömiä huhuja levitetä.
No ulkkarit ovat olleet Tamin alaisuudessa vasta muutaman kuukauden kun suomalaisten osalta kyse on monen kohdalla reilusti pitemmästä ajasta.
Eikä sitä tyytymättömyyttä Tamiin varmasti kerrota julkisuuteen tuollaisessa tilanteessa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Ihmeen pitkään pelaajat on tota kattoneetkin. Eihän tuollainen meuhkaaminen ole enää normaalia. Sportin kannalta kaiketi olisi paras vaihtoehto, että Tami itse lähtisi, mutta tätä tuskin tapahtuu, kun lukee sen kommentin Iltalehdestä: "- Olen seuran hallituksen palkkaama valmentaja. Minua eivät kiinnosta pelaajien oppositiot eivätkä mitkään, Tamminen totesi "

Mahtaa Rovaniemellä olla tänään hyvähenkinen Vaasan Sport.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mahtaa Rovaniemellä olla tänään hyvähenkinen Vaasan Sport.

Joo on mielenkiintoista nähdä miten tämää heijastuu pelaamiseen. On helppoa kuvitella, että joukkue alkaa kapinoida ja pelaamisen taso laskee. Viime kaudellahan kävi ilmiö, että joukkue alkoi pelaamaan ns. itselleen. On vaikea uskoa, että niin kävisi myös nyt.

On tämä farssia tämä touhu. Ei viikkoa ilman kriisiä.
 

Teela

Jäsen
"- Olen seuran hallituksen palkkaama valmentaja. Minua eivät kiinnosta pelaajien oppositiot eivätkä mitkään, Tamminen totesi "

Tuollainen kommentti on mielestä välinpitämättömyyttä pelaajia kohtaan. Tollasella kommentilla ei ainakaan pelaajien asenne Tamia kohtaan muutu.

Olisi ehkä Tammisenkin aika katsoa peiliin, sillä joka seurassa missä mies on vaikuttanut on ollut näitä konflikteja, joko pelaajien tai muun organisaation kanssa. Tätä tuskoin tapahtuu miehen egon tuntien,mutta toivossa on hyvä elää.
 

Patajukuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Perinteiset kilpaurheiluseurat
On tämä farssia tämä touhu. Ei viikkoa ilman kriisiä.

Farssit ja kriisit tuntuu kuuluvan Sportin kannattamiseen, kuin manteli joulupuuroon. No onneksi te olette palstaveljien mielestä varmistaneen jo paikan liigakarsintaan.

Niin kauan, kun Tamminen pitää Audia Vaasassa ei sieltä liigaan nousta.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Näen mielessäni italialaisen lakon :) Saapa nähdä nyt sitten sinällään miten käy. Joukkueen ammattietiikasta kiinne tietty mitä tapahtuu mutta elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

ProCoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Oilers, Arsenal
"- Olen seuran hallituksen palkkaama valmentaja. Minua eivät kiinnosta pelaajien oppositiot eivätkä mitkään, Tamminen totesi "

Ei helvetti. Kukaan täysjärkinen valmentaja ei voi ajatella noin. Eikä tokaista tuollaista medialle. Tamminen ei kyllä aisti valoa pätkääkään.
 

Rapakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
"- Olen seuran hallituksen palkkaama valmentaja. Minua eivät kiinnosta pelaajien oppositiot eivätkä mitkään, Tamminen totesi "

Ei helvetti. Kukaan täysjärkinen valmentaja ei voi ajatella noin. Eikä tokaista tuollaista medialle. Tamminen ei kyllä aisti valoa pätkääkään.

Jotenkin mulle tulee mieleen lyhenne CCCP
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Se ei palvele mitenkään Vaasan Sportia, joka on pistänyt ilmeisen paljon rahaa likoon ja varmaan budjetoinut mestis-finaalitkin.

Niin no liekkö tätä kuitenkaan tehty. Tuntuisi aika typerältä hommalta ilman Tammistakin moinen temppu. Mutta kukin tyylillään tottakai.

Saapa nähdä miten homma etenee, kävi niin taikka näin niin keskustelua syntyy ;)
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Iltalehdessä toimitusjohtaja myöntää, että tilanne on päällä. Mutta ei tiedä asian viimeisiä käänteitä, mm. sitä, onko Tami tänään matsissa mukana. Lisäksi Niemi sanoo, että "tämä tuli ulos liian aikaisin".
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
No niin, mitä minä sanoin, vettähän siinä vain oli...

Tammisen kaappaushanke sai nyt pienen särön, mutta tuskin tämä muuttaa juuri mitään. Sportin hallitus on Tamin nuorassa ja Julle tietää tämän. Ainoa mahdollisuus selvitä taloustuskista on mittavan ulkopuolisen rahoituksen järjestyminen. Tamin johtama ryhmä tulee kyllä avuksi, jos Tami saa Sportin liigan ja voila, siinä on seiskaysi omalla joukkueella liigassa mukana. Siinä toteutuu pitkän linjan ammattilaisen passion.

Uutta ei ole sekään, että Tami ei malta keskittyä olennaiseen, eli tällä hetkellä runkosarjan pelaamiseen. Kärsivällisyys ei riitä, kun miehen katse on karsinnoissa. Sitten kun tulee Heinolalta kuokkaan, niin sitten alkaa vittuilu pelaajille, jotka vielä harjoituskaudella edustivat eurooppalaista huippujääkiekkoa.

Mutta se on totta, että nuo tulokset liigajoukkueita vastaan olivat kyllä kunnioitettavia, mutta eipä niillä kauheasti painoarvoa ole, jos ei valmentajan nöyryys riitä enää motivoimaan pelaajia normi Mestis-peliin. Eli tyyliin, hoitakaa pojat te tämä pakkopulla pois, niin mä tulen sitten nostamaan teidät ylös, kun aika on. Siinä alkaa sitten pelaajat, varsinkin uudet, ihmettelemään ja kyseenalaistamaan koutsia ja nyt ollaan sitten tässä pisteessä.

Mielenkiintoista on nähdä, miten analyytikko Sihvonen ottaa tämän? Mentor ja rakas pikkuveli ovat nyt eri puolilla, kummalle puolelle Petteri asettuu? Tuo Tamin kommentti on sitä luokkaa, että luulisi Scooterinkin repivän pigmentit kaljustaan, jos muistellaan esim. Harkimon taannoista ryöpytystä joukkueelleen.

Mielenkiintoista....
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös