Huudellaan nyt vieraisiin pöytiin ja tarutaan kinni tuolta tuohon yhteen kysymykseen. Toki se ei ollut esitetty minulle.
Onko sinulla minkäänlaista käsitystä siitä, miten Sportin pelaajat kokevat Tammisen, kun tällaisia täällä kirjoittelet?
Ainakin osa Sportin pelaajista kokee Tammisen nostavan itseänsä liikaa esille esimerkiksi ihan yksittäisen voitto-ottelun jälkeen. Eli kärjistettynä miten homma menee niin "Tami voittaa ja joukkue häviää". Tuosta "efekstistä" oli myös jonkin verran viime kaudella puhetta, moni palstaveli varmasti tajuaa mitä tarkoitan.
Ja ei tämäkään yksityiskohta Siffa kenellekään pelaajalle niin kova pala ole, etteivätkö he mielellään kuittaa suurinta tiliä täältä Vaasasta mitä Mestiksestä voi saada, ja jatkaisi täälä pelaamista. Pelaajat osaavat ottaa tuon, ja kuten monet muutkin Tamin negatiiviset puolet, lähinnä huumorilla vastaan.
Suuri osa pelaajistakaan ei Tamista liiemmin ihmisenä pidä, mutta se ei ole este sille, etteivätkö he haluaisi pelata täälä muun muossa tuon Mestiksen suurimman tilipussin takia. Siinä vain yksi syy.
Tuli mieleen pieni ajatus, joka selventää myös hieman tätä asiaa.
Olet Mestistason pelaaja. Saat puhelua vaikka itse Tamilta. Tami tuumaa "hyvä veli tule tänne pelaamaan hokia. Eikö Talvisalon iglu ole jo nähty paikka. Lisäksi tuplataan/triplataan liksa, miltä kuulostaa?"
Muutama muu seikka voisi myös puhua noiden lisäksi esimerkiksi Sport vs SaPKo vertailussa Sportin puolesta. Varmasti aika moni valitsisi Tamista huolimatta tuosta parivaljakosta Sportin. Luulisi ainakin jokaisen, vähän enemmän kiekkoa tosissaan täälä pelanneen, tajuavan missä mennään ja mitä tarkoitan. Vaikka eihän tuohon kovin seppä tarvitse olla.
Nojoo, mutta onhan näistä väännetty jo moneen kertaan. Minä en muuten edelleenkään ole mielestäni "anti-Tami", kun Siffa on sitä nimitystä täälä käyttänyt. Oikeastaan nyt kaduttaa, että kirjoitin koko viestiä, kun tietää että samat jutut mennään taas läpi. Eiköhän tämä aihe ollut taas ainakin hetkeen mun osalta tässä, muut saa jatkaa.
Koko tämän kirjoituksen pointti taisi olla se, että en tosiaan usko, että Juhanallakaan on varmasti mitään kovin hyvää käsitystä siitä miten Sportin pelaajat kokevat Tammisen, lähinnä arvauksia - mutta ei ole kyllä Siffa sinunkaan arvauksesi sen todenmukaisempia/läheisempiä.
Siinä vaiheessa kun oma joukkue vie peliä ja ottaa yhden omiin, en usko että pelaajat jaksavat kuunnella tuota Tamin mesomista.
Tuossa nyt yksi juttu, mikä oikeasti alkaa kypsyttää pelaajia. Joka pelissä sama homma. Taas varsinkin ne jotka on edes vähän hokia pelanneet, tajuaa missä mennään.