Tänne laitan, kun en muutakaan paikkaa muista. Eli tilanne on se, että tämän ketjun avauksesta on kulunut yhdeksän vuotta, edellisen okt:n myymisestäkin jo kohta kuusi vuotta, ja vasta nyt on alkanut tuntua siltä, että omakotitalo voisi ollakin ihan jees. Melko monta vuotta meni siis palautumisessa, mutta olihan tuo liki alkuperäiskuntoinen rintamamiestalo aika kova projekti.
Mutta juu. Kohde tai parikin olisi tiedossa ja hintaluokka siinä kintaalla, että nykyisen lyhennyksen ynnä vastikkeen verran tulisi lyhennystä, ehkä pisaran vähemmänkin, riippuen toki nykyisen kämpän arvosta. Ei tässä mitään konkreettista ole vielä mihinkään suuntaan tehty, mutta vaikka elämä kerrostalossa on helppoa, ja tämän nykyisen sain rempattua mielestäni kivaksi, alkaa oma piha ja rauha kutkutella yhä enemmän ja enemmän.
En oikein saa puettua tätä mihinkään fiksuun muotoon, joten kysytään nyt näin, että millaisilla spekseillä olette lasten kanssa okt-asuntoon lähteneet tai muuten kalliimpaan asuinmuotoon? Onko ollut seikkailumieltä kera pitkän maksuajan vai pitääkö haalia älytön puskurirahasto? Miten paljon mun pitäisi miettiä tuohon erinäisiä kulueriä päälle. Lämmitys nyt isoimpana. Yhdessä kämpässä oli ilmalämpöpumppu olemassa ja sen kanssa puu/öljy/sähkö. Sitten varmaan jotain tien kunnossapitoja. Sähköt ja vedet pitää maksaa nykyäänkin, tosin kulutus taitaa sähköjen osalta kasvaa, jos lämmitystä meinää. Plaah, mistähän sitä aloittaisi tämän perehtymisen edes. Hupaisaa, että vaikka olen jo yhden ok-kämpän omistanut, ei mulla ole juuri mitään tietoa niistä, koska se oli niin tolkuttoman halpa ja tehtiin käytännössä kokonaan uusiksi.