No voitko perustella millä perustein tuollaiset uusioperheet ovat oikein?
Ihmiset menevät naimisiin heikoin perustein. Sitten vielä hankkivat lapsia tuosta vain. Ja sitten eroavat vähän samaan tapaan kuin paitaa vaihtaisivat.
Niin, olen kyllä tietoinen siitä, että nykyään ei tuo avioliitto todellakaan tarkoita sitä "until death do us part"-lupausta, vaan pamautetaan naimisiin ja pamautetaan heti sitten myös avioero, jos homma ei maistukaan. Ei mulla tästä mitään statistiikkaa ole, vaan tuo päätelmäni perustuu ihan omaan havainnointiin.
Ei välttämättä käytetä avioliittoterapiaa, eikä ehkä edes käydä keskustelua siitä, että onko avioero edes hyväksyttävä toimenpide.
Voitko hieman valottaa, että kenen kannalta hyväksyttävä toimenpide? Jonkun uskonnollisen instanssin?
Sitten kun se toimenpide on kuitenkin suoritettu niin ei eletä yksin kuten kuuluu, vaan aletaan puuhaamaan jotain totaalisen moraalittomia uusioperheitä.
Eli jos on lupauduttu vaikkapa seurakunnan edessä rakastaa niin myötä ja vastamäessä elämän loppuun asti, on se lupaus niin pyhä, että jos siitä lipeää, tulee elää yksin? Vaikka se avioliitto olisi ollut täyttä helvettiä ja vihdoin elämään astuisi uuden elämänkumppanin kautta valoa.
Mutta edelleenkin ihmettelen, mitä tämä liittyy tähän raatelutapaukseen? En tiedä sitten irrotinko postauksesi jostain isommasta asiakokonaisuudesta, mutta mulle ainakin tuli sellainen kuva, että niinkuin tämä olisi ollut rangaistus uusioperheilystä?