sampio kirjoitti:Olen jo muutamaan kertaan kirjoittanut, että minun Kovas-sympatiani rajoittuvat lähinnä hänen todennäköisten tuntemuksiensa ymmärtämiseen, ja tältä pohjalta pidän myös kestämättömänä hänen täydellisen tyrmäämisensä ihmisenä muutamien kirjoittajien taholta, jotka tuskin tietävät tapauksen kaikkia käänteitä. Ei kai niitä kukaan tällä palstalla tunnekaan, mutta eipä meistä "humanisteista" ole yksikään asettunut Tommin puolelle yhtä innokkaasti kuin suurin hänen vastustajistaan on asettunut häntä vastaan.
Ongelma sinulla ja muilla Kovasen toimia ymmärtävillä tänne kirjoittavilla on se, että sen enempää sinä kuin muutkaan ette ole pystyneet osoittamaan mitään todellista syytä sille, miksi Kovasta sympatiseeraatte. Kun puhutaan tällä tasolla epämääräisillä käsitteillä kuten "todennäköisillä tuntemuksilla" vaikkapa pahasta olosta JYP:iä, Seppästä tai Alataloa kohtaan, pitäisi jo konfliktin tässä vaiheessa olla jotain kättä pidempää, mihin tukeutua. Mistä sinusta ja miksei myös kummituksestakin Kovasen paha olo voisi johtua? Onko se sitten riittävä syy tälläiseen käyttäytymiseen, jossa taas minun mielestäni rahanhimo näyttää olevan Kovasen toimien käynnistävänä tekijänä. Eli, mikä on tarkemmin syy sille, että sympatiseeraat ja samalla tulet ymmärtäneeksi Kovasen käyttäytymistä?