Mainos

T. Kovanen jättää JYP:n

• 174 001
  • 705

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
sampio kirjoitti:
Olen jo muutamaan kertaan kirjoittanut, että minun Kovas-sympatiani rajoittuvat lähinnä hänen todennäköisten tuntemuksiensa ymmärtämiseen, ja tältä pohjalta pidän myös kestämättömänä hänen täydellisen tyrmäämisensä ihmisenä muutamien kirjoittajien taholta, jotka tuskin tietävät tapauksen kaikkia käänteitä. Ei kai niitä kukaan tällä palstalla tunnekaan, mutta eipä meistä "humanisteista" ole yksikään asettunut Tommin puolelle yhtä innokkaasti kuin suurin hänen vastustajistaan on asettunut häntä vastaan.

Ongelma sinulla ja muilla Kovasen toimia ymmärtävillä tänne kirjoittavilla on se, että sen enempää sinä kuin muutkaan ette ole pystyneet osoittamaan mitään todellista syytä sille, miksi Kovasta sympatiseeraatte. Kun puhutaan tällä tasolla epämääräisillä käsitteillä kuten "todennäköisillä tuntemuksilla" vaikkapa pahasta olosta JYP:iä, Seppästä tai Alataloa kohtaan, pitäisi jo konfliktin tässä vaiheessa olla jotain kättä pidempää, mihin tukeutua. Mistä sinusta ja miksei myös kummituksestakin Kovasen paha olo voisi johtua? Onko se sitten riittävä syy tälläiseen käyttäytymiseen, jossa taas minun mielestäni rahanhimo näyttää olevan Kovasen toimien käynnistävänä tekijänä. Eli, mikä on tarkemmin syy sille, että sympatiseeraat ja samalla tulet ymmärtäneeksi Kovasen käyttäytymistä?

Jypjyrää:)

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP #44,#82
kummitus kirjoitti:
Kuulehan Jypjyrää:)
En tiedä minkä ohjenuoran mukaan elämääsi kuljetat ja vaikka yhtään kysymysmerkkiä en tuossa minulle osoittamassasi viestissä nähnyt, vastaan sinulle kaikilla aikaisemmilla viesteilläni ja tällä.

Ohjenuorani: Avoimuus, rehellisyys, vastuun kantaminen ja suoraselkäisyys.

Tommi on ollut avoin, lähinnä huvittaa se että mitä enemmän mies höpisee sen enemmän sammakoita tulee suusta. Kaikilla ihmisillä on oikeutensa, niitä en lähde Tommiltakaan riistämään:)... Tommi voisi mennä Kari Kaltolle kertomaan, jonka läheinen teki itsemurhan ja itse joutui lähelle samaa ratkaisua, kuinka paha mieli Tommilla on ollut kun unelma Sveitsistä ja isoista rahoista karkasi. Sitten meistä jokainen voi mennä terapiaan puhumaan siitä kuinka vähän palkkaa saa tai kuinka vähän seksiä saa kotona. Kyllä terapeutti senkin ymmärtää, että ne asiat masentaa. Luonnollistahan se on :)...Olisin toivonut, että Tommi olisi ollut joko täysin rehellinen tai sitten täysin hiljaa asiasta.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
case closed

Tommi on ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja hänellä on kiikarissa talonmiehen homma Sipoossa, joten asiat ovat ratkenneet kaikkien kannalta hyvin. Tommi saa töitä, sipoolaiset uuden ja fiksun talkkarin, agentti saanee työsopimuksen allekirjoituksen yhteydessä pikkupalkkion ja JYP säästyy oikeusrumbalta.

Juttu saa koko ajan koomisempia piirteitä. On muuten hyvää mainosta tälle agentti Koivuselle kun Kovanen päätyy hänen ohjeillaan kortiston kautta talkkariksi Sipooseen, talk 'bout track record!

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
JypFabu kirjoitti:
Niin, paljon isommasta siinä todella on kysymys ja kun asiaa aletaan vatkaamaan eu-tuomioistuimissa, voi olla että moni käytäntö on sm-liigassa ihan toisin sen mankelin jälkeen ja lopultakaan ei enää ole merkitystä sillä, kuka oli ns. oikeassa, vaan kun asiaa tullaan tonkimaan ja tutkimaan voi liigan kynnyksen alta lopulta löytyä hävittävää liiankin kanssa.
Kuten? Itse en ymmärrä tätä hyssyttelyä. "Voi,voi,Tommi Kovanen tulee ja vie tuhkatkin pesästä"

Mitä hävittävää SM-liigalla on jos asia viedään EU-tuomioistuimeen tai KOK:n Court of Arbitratiooniin for Sportsiin?

Itse näen, että SM-liigalla on paljon enemmän hävittävää mikäli tätä korttia ei katsota loppuun asti. Mitä tuohon transfer cardin allekirjoittamispakkoon, niin samalla voidaan mitata IIHF:n sääntöjen laillisuus. Jos maksettavaa tulee, niin SM-liigan taskut ovat yllättävän syvät.

Kenties joku on lukenut eilisen Veikkaajaa ja Marko Lampisen/Lempisen (whatever) pääkirjoitusta Tommi Kovasesta. Lampinen/Lempinen teki ns. tuomasheikkilät ja alkoi jauhamaan pelaajasopimusten yhteydessä irtisanomisajoista. Totta, totta. Vitun monet pelaajasopimukset ovatkin ns. vakituisia työpaikkoja, joissa irtisanomisajat tulevat kyseeseen. Kun ammattitoimittajiltakin on faktat noin hakusessa, niin sääliksi käy näitä Jatkoajan marginaali-nimimerkkejä. Asia on vain vähän liian hankala käsittää.

Aiheesta toiseen. Jatkoajan Humlin myyntiä koskevassa jutussa Tepsin tj Sutela sanoo seuraavaa:

" Kysymys on yksinkertaisesti siitä, että sekä TPS että Ivan ovat saaneet sellaisen tarjouksen, josta olisi ollut vaikea kieltäytyä."

Mistäköhän tarjoiksesta ne mahtavat puhua? Black Adderin mukaan tilanne oli täysin verrainnollinen Kovasen tapaukseen, joten kenties Sutela puhuu jostain Viking Linen buffettitarjouksesta. Olisihan se inhottava mennä vatsa tyhjänä Ruotsiin.

Viimeksi muokattu:

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
SergeiK kirjoitti:
Aiheesta toiseen. Jatkoajan Humlin myyntiä koskevassa jutussa Tepsin tj Sutela sanoo seuraavaa:

" Kysymys on yksinkertaisesti siitä, että sekä TPS että Ivan ovat saaneet sellaisen tarjouksen, josta olisi ollut vaikea kieltäytyä."

Mistäköhän tarjoiksesta ne mahtavat puhua? Black Adderin mukaan tilanne oli täysin verrainnollinen Kovasen tapaukseen, joten kenties Sutela puhuu jostain Viking Linen buffettitarjouksesta. Olisihan se inhottava mennä vatsa tyhjänä Ruotsiin.
En ole Black Adder mutta kommentoinpa kuitenkin. Onhan tapauksissa samaa paljonkin? Huml ja Kovanen molemmat pelaajia jotka haluavat/halusivat joukkueestaan pois vaikka olivatkin joukkueensa parhaimistoa. Mitä tapahtuu? TPS luopuu Humlista sovulla, TPS saa kunnon(?) korvauksen pelaajastaan. JYP ei luopunut Kovasesta eikä saa nyt mitään korvauksia mistään. TPSn tilanteessa "kaikki voittivat"(*), JYPin tilanteessa kaikki hävisivät. Monta yhtäläisyyttä mutta monta eroavaisuuttakin.

(*) siis tällä hetkellä näyttäisi että TPS "voitti" tässä vain rahallisesti, pelillisesti voi olla isokin menetys.

Torspo82

Jäsen
kakkonen kirjoitti:
En ole Black Adder mutta kommentoinpa kuitenkin. Onhan tapauksissa samaa paljonkin? Huml ja Kovanen molemmat pelaajia jotka haluavat/halusivat joukkueestaan pois vaikka olivatkin joukkueensa parhaimistoa. Mitä tapahtuu? TPS luopuu Humlista sovulla, TPS saa kunnon(?) korvauksen pelaajastaan. JYP ei luopunut Kovasesta eikä saa nyt mitään korvauksia mistään. TPSn tilanteessa "kaikki voittivat"(*), JYPin tilanteessa kaikki hävisivät. Monta yhtäläisyyttä mutta monta eroavaisuuttakin.

Kuka on Jypille tarjonnut korvauksia? Kovanenhan halusi ilmaisen siirron, koska hänestä ei kukaan ollut valmis maksamaan. Eikä varsinkaan niin paljon, että siitä olisi ollut "vaikea kieltäytyä".

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
No, no, pojat. Eipäs lytätä kakkosta noin vahvasti.

Onhan tietysti auton myymisellä ja sen varastamisellakin paljon yhtäläisyyksiä. Molempien tapauksien jälkeen sinulla ei enää ole autoa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
siffa kirjoitti:
Ongelma sinulla ja muilla Kovasen toimia ymmärtävillä tänne kirjoittavilla on se, että sen enempää sinä kuin muutkaan ette ole pystyneet osoittamaan mitään todellista syytä sille, miksi Kovasta sympatiseeraatte...
Eli, mikä on tarkemmin syy sille, että sympatiseeraat ja samalla tulet ymmärtäneeksi Kovasen käyttäytymistä?
Ymmärrän Kovasen toimia siksi, että tällaiseen pattitilanteeseen sisältyy aina lukuisa määrä muuttujia, joita ulkopuoliset eivät voi tietää saati ymmärtää. Kovanen saattaa nyt vaikuttaa ahneelta roistolta, mutta lähtökohta ei välttämättä ole ollut se. Me emme voi täysin varmasti tietää, kuinka tilanteet ovat edenneet alkusyksyllä, kuinka Jypin johto on käyttäytynyt ja niin edelleen. Tämä ei tarkoita, että hyväksyisin kaikkia Kovasen motiiveja, mutta ymmärrän reaktiot. Olen valmis tarkistamaan kantani tarpeen vaatiessa, mutta en silti lähtisi tuomitsemaan Kovasta henkilönä, koska silloin minulla jäisi se kuuluisa hirsi omaan silmään. Muilla kai on asiat paremmin. Ja painotan vielä, että seuraa kohtaan minulla on yhtälailla sympatioita, Kovasen kannalle minut on asetettu enemmänkin muiden toimesta. Tapaus on molemmille tahoille vahingollinen ja epäedullinen.

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
kakkonen kirjoitti:

(*) siis tällä hetkellä näyttäisi että TPS "voitti" tässä vain rahallisesti, pelillisesti voi olla isokin menetys.

Otahan lappalainen se pää pois sieltä lumihangesta ja kahtele ympärilles.. Se nyt vaan on paljon helpompi luopua sovulla pelaajasta, kun siitä pelaajasta (Huml)irtoaa rahaakin toisin kuin Kovasesta josta kukaan ei halua maksaa sentinsenttiä. Mitä hemmettiä JYP olisi tehnyt niillä 20 000 eurolla, joka olisi säästynyt Kovasen palkoista? Hankkinut toivotaan toivotaan pakin ala Kyle Peto yliopistosarjoista?

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Asia selvä - Sergei ei ymmärrä kuoliaaksiymmärtäjiä

sampio kirjoitti:
Me emme voi täysin varmasti tietää, kuinka tilanteet ovat edenneet alkusyksyllä, kuinka Jypin johto on käyttäytynyt ja niin edelleen. Tämä ei tarkoita, että hyväksyisin kaikkia Kovasen motiiveja, mutta ymmärrän reaktiot.
Eli ymmärrät Kovasen reaktiot tekoihin jota et tiedä ja korkeintaan arvelet JYPin johdon tehneen?

Just.

PJx

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Mitä hävittävää SM-liigalla on jos asia viedään EU-tuomioistuimeen tai KOK:n Court of Arbitratiooniin for Sportsiin?

Itse näen, että SM-liigalla on paljon enemmän hävittävää mikäli tätä korttia ei katsota loppuun asti. Mitä tuohon transfer cardin allekirjoittamispakkoon, niin samalla voidaan mitata IIHF:n sääntöjen laillisuus. Jos maksettavaa tulee, niin SM-liigan taskut ovat yllättävän syvät.

Kenties joku on lukenut eilisen Veikkaajaa ja Marko Lampisen/Lempisen (whatever) pääkirjoitusta Tommi Kovasesta. Lampinen/Lempinen teki ns. tuomasheikkilät ja alkoi jauhamaan pelaajasopimusten yhteydessä irtisanomisajoista. Totta, totta. Vitun monet pelaajasopimukset ovatkin ns. vakituisia työpaikkoja, joissa irtisanomisajat tulevat kyseeseen. Kun ammattitoimittajiltakin on faktat noin hakusessa, niin sääliksi käy näitä Jatkoajan marginaali-nimimerkkejä. Asia on vain vähän liian hankala käsittää.
Kai tässä vaikeutena on ymmärtää, että sopimusten luonne muuttuu sillä hetkellä kun niistä aletaan riitelemään verissä päin. Niin kauan kun pysytään oikeusprosessin ulkopuolella, mennään jääkiekkoyhteisön normien mukaan. Siinä kohtaa kun asioista tulee siiviilipuolen asioita, niin ”työkalut” löytyvät sopimus- ja työoikeuden puolelta.

Kaksien normien kanssa eläminen ei ole ihan yksinkertaista. Asiaa voisi verrata siihen, että ensin mietitään mikä on oikein ja mikä väärin. Tilanteen kiristyessä aletaan tutkimaan mitä laki sanoo.

Olen ymmärtänyt, että toimiakseen jääkiekkoyhteisö vaatii jossan määrin omia sovelluksia toimintakäytännöistä, muuten varsinkin pienten budjettien joukkueet olisivat vaikeuksissa. Tästä on esimerkkinä ns. herrasmiessopimukset (esim. ulkomaalaiskiintiöt ja pelaajaoikeudet). Oikeusjärjestelmän kannalta kiekkojoukkue taitaa olla kuitenkin ”ihan tavallista” liiketoimintaa ja ”ihan tavallinen” työpaikka. Erityispiirteisiin taitaa loppupeleissä olla aika turha vedota.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
PJx kirjoitti:
Siinä kohtaa kun asioista tulee siiviilipuolen asioita, niin ”työkalut” löytyvät sopimus- ja työoikeuden puolelta...Oikeusjärjestelmän kannalta kiekkojoukkue taitaa olla kuitenkin ”ihan tavallista” liiketoimintaa ja ”ihan tavallinen” työpaikka. Erityispiirteisiin taitaa loppupeleissä olla aika turha vedota.
Tässä ei ole mitään uutta. Mitä erikoispiirteitä JYP tai SM-liiga haluaisivat säilyttää? Itse olen ollut ihan siinä luulossa, että seurat noudattavat noissa sopimuksissaan lakeja ja asetuksia, mutta saatan tietysti olla väärässä.

Sanopa muita erityispiirteitä kuin ulkomaalaiskiintiö? Vai oliko pointtisi, että SM-liigan ulkomaalaiskiintiön takia JYPin olisi pitänyt antaa Kovasen lähteä ilmaiseksi?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
SergeiK kirjoitti:
Eli ymmärrät Kovasen reaktiot tekoihin jota et tiedä ja korkeintaan arvelet JYPin johdon tehneen?

Just.
Taisin mainita, että olen valmis tarkistamaan kantani, mikäli tapaus aukeaa lisää. Mutta kyllä, näillä tiedoilla ymmärrän Kovasen reaktiot.

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
-MMH- kirjoitti:
Totta.

Itseäni on nimenomaan ärsyttänyt se tapa millä asiaa on käsitelty. Varsinkin henkilökohtaisuuksiin meneminen ei hyödytä ketään. Voidaan me Kovasesta tehdä homo, neiti, pelle ja taidelasin kerääminenkin voidaan julistaa naurettavaksi, koska ei niin kukaan oikea jääkiekkoilija tee ja sen tähden hänet voisi jopa hakata. Todeksi se ei näitä asioita kuitenkaan muuta.

Tuskin täällä kukaan on Kovasen tekoa puolustellut tai ymmärtänyt. Ymmärrän varsin hyvin kannaottoja Kovasta vastaan ja itse olen myös sitä mieltä ettei tuolla tavalla voi joukkuettaan jättää ainakaan niiden tietojen valossa mitä julkisuudessa on esitetty. Mikä sitten on koko totuus? Ilman sitä on turha tuomita ketään.

Tiedän ettei niin tule käymään mutta olisi todella mukavaa nähdä sellainen ratkaisu että Kovanen liittyisi takaisin pelaavaan kokoonpanoon siksi aikaa kunnes JYP, Tommi sekä hänen agenttinsa löytäisi hänelle uuden seuran ja JYP saisi asianmukaiset korvaukset tai tarpeeksi hyvän pelaajan vaihdossa. Näin Tommi saisi unelmansa ja JYP uuden pelaajan tai rahat sellaisen hankintaan. Tommilla olisi hyvää aikaa antaa näyttönsä tulevalle seuralle. Harmi vain että jutussa ollaan kustu sellaisille kengille ettei niiden omistajilla taida ylpeys enää antaa periksi.

Näinhän se menisi parhaassa tapaksessa, mutta Kovanen ei ole sen tason pelaaja, että kukaan hänestä haluaisi pennilatia maksaa. Case Kovanen on sen tason tapaus joka pitää katsoa loppuun asti ja se taas määrittelee pitkälti minkälaisen villin lännen meiningin liiga kestää.

kummituksella ei vaan taas voi kuin nauraa, jutut ovat aina valtavirtaa vastaan ja mielipiteet täysin ristiäviä.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
jukiapina kirjoitti:
kummituksella ei vaan taas voi kuin nauraa, jutut ovat aina valtavirtaa vastaan ja mielipiteet täysin ristiäviä.
Sitten kun naurultasi herkeät, voisit muistuttaa meitä kaikkia, että mikä se minun täysin valtavirrasta ristiävä mielipiteeni mielestäsi onkaan. Olisin todella kiitollinen. Minusta tuntuu jo nyt, että olemme asiasta erimieltä, mutta katsotaan..

Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
siffa kirjoitti:
Mistä sinusta ja miksei myös kummituksestakin Kovasen paha olo voisi johtua?
En haluaisi vajaavaisilla tiedoillani ottaa kantaa, kuten olen jo pitkään toitottanut kuuroille korville ja sokeille silmille, mutta mielestäni mahdollisuus on annettava sille, että Kovasen paha olo voisi johtua esimerkiksi niistä seikoista, jotka hän on jo mediassa kertonut.
En haluaisi olla kenenkään tämän riidan osapuolen housuissa.

hoki 60

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi ja taitokiekko
kummitus kirjoitti:
Vain kuolleet kalat uivat virran mukana.

Uitko itse samassa virrassa koska julistauduit "kuolleeksi" tämän jutun osalta mutta edelleen kumittelet?
Asia on kaikin puolin hoidettu väärin ja tappomeininki Kovasta kohtaan on jotenkin lapsellista, toivottavasti kuitenkin osan kirjoittajista paineet katoavat tällä palstalla ettei tarvitse kotona riehua. Eipä tainut Tommi ja agenttinsa uskoa minkälaisen härdellin saavat aikaan.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
SergeiK kirjoitti:

Just.

Eikä tämän lynkkaaja osapuolen tieto taida riittää yhtään sen enempään, mutta mitäs siitä, hutkitaan ensin ja tutkitaan kun keretään. Kaiketikin meillä marginaalikirjoittajilla on taipumus ihan päinvastoin toimia, kukin tietenkin tavallaaan.

Liigalla taitaa kyllä olla yhtä ja toista, kuten esim, siirtokorvaus menettelyt, jotka ei ehkä päivänvaloa eu tasolla kestä, myöskään selkeitä käytäntöjä ei taida olla kun änärin suuntaan näissä siirtoasioissa.

Se mitä olen tuonut ajateltavaksi koskee lähinnä nyt sitä, olisiko ennen näyttäviä oikeussalidraamoja mietittävä mikä hinta siitä olisi maksettava ja kannattaako se maksaa, täälläkin monin näppiksin todistetusti täysin paskasta kiekkoilijasta josta ei maksa kukaan eikä mitään, tosin näillä tiedoillahan jypin olisi syytä maksaa jo siitä, kun moisesta riippakivestä eroon pääsivät.

Tällä kertaa otan kyllä kyllä jonkun puolesta kantaakin: Hyvä Kummitus, tietäen, kuinka paljon ajattelet asioita jypin näkövinkkelistä, saat minun respektini aivollisesta suhtautumisesta po.asiaan.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
hoki 60 kirjoitti:
Uitko itse samassa virrassa koska julistauduit "kuolleeksi" tämän jutun osalta mutta edelleen kumittelet?
Asia on kaikin puolin hoidettu väärin ja tappomeininki Kovasta kohtaan on jotenkin lapsellista, toivottavasti kuitenkin osan kirjoittajista paineet katoavat tällä palstalla ettei tarvitse kotona riehua.
Niinpä. Olet oikeassa. Ei pitäisi koskaan mennä "julistamaan" mitään, ennen kuin on asiastaan täysin varma. Vielä sen jälkeenkin, jos uusi tieto osoittaakin vanhan totuuden valheelliseksi, olisi syytä osata nöyrtyä ja kääntää takkia.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
JypFabu kirjoitti:
Eikä tämän lynkkaaja osapuolen tieto taida riittää yhtään sen enempään, mutta mitäs siitä, hutkitaan ensin ja tutkitaan kun keretään.
Lynkkaajaosapuoli sentään perustaa lynkkaamishalunsa julkisuudessa esitettyihin tietoihin ja niiden ristiriitaisuuksiin. Team Kuoliaaksi-Ymmärtäjät sen sijaan visoivat sitä, miten me emme voi täysin varmasti tietää, kuinka tilanteet ovat edenneet alkusyksyllä, kuinka Jypin johto on käyttäytynyt ja niin edelleen. Tämän takia Tommi Kovasta täytyy paijata ja ymmärtää.

Asioihin voi suhtautua eri tavalla, mutta asioita ei voi olettaa olemassa perustellakseen oman suhtautumisensa.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JypFabu kirjoitti:
Tällä kertaa otan kyllä kyllä jonkun puolesta kantaakin: Hyvä Kummitus, tietäen, kuinka paljon ajattelet asioita jypin näkövinkkelistä, saat minun respektini aivollisesta suhtautumisesta po.asiaan.
Kiitos paljon! Sinäkin saat minun respektini samasta asiasta.
En juurikaan ole palstahistoriani aikana myötätuntoa tai arvostusta saanut, ainakaan kovin monelta kirjoittajalta, mutta sitä ilmeisesti saa mitä tilaa.
Olenhan minä pitkään kärkkäästi (moderaattorin mielestä joskus liiankin kärkkäästi) arvostellut niitä, jotka mielestäni jakavat täällä julkisesti epäoikeutta ja huomauttanut usein kun olen erimielinen asioista, sekä yrittänyt saada aikaan keskustelua, joka lähes aina muuttuu nälvimiseksi, johon aggressiivisesti olen vastannut samalla mitalla.
Siksi ymmärrän kyllä hyvin niukat sympatiapisteeni ja toisaalta arvostan valtavasti niitä vähäisiäkin.

Moni ei ole huomannut vieläkään, että osaan keskustella myös asiallisesti, kunhan vain minua kohtaan ollaan asiallisia ja jätetään tunteenpalo narikkaan, vaikka käsiteltävä asia olisi miten "kuuma".

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, miten asia tulisi jatkossa pyrkiä hoitamaan tässä keississä.

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
SergeiK kirjoitti:
Lynkkaajaosapuoli sentään perustaa lynkkaamishalunsa julkisuudessa esitettyihin tietoihin ja niiden ristiriitaisuuksiin. Team Kuoliaaksi-Ymmärtäjät sen sijaan visoivat sitä, miten me emme voi täysin varmasti tietää, kuinka tilanteet ovat edenneet alkusyksyllä, kuinka Jypin johto on käyttäytynyt ja niin edelleen. Tämän takia Tommi Kovasta täytyy paijata ja ymmärtää.

Asioihin voi suhtautua eri tavalla, mutta asioita ei voi olettaa olemassa perustellakseen oman suhtautumisensa.
Eikö Sergei osaa ajatella muuten kuin mustavalkoisesti, vain kahta osapuolta kerrallaan, plus ja miinus, oikea-väärä? Tiedän olevani Sergein ignore-listalla, mutta arvaan ettei kuitenkaan malta olla pihistelemättä sieltä. Haluaisinkin kysyä SergeiK:lta, että ketä tähän Team Kuoliaaksi-Ymmärtäjät -ryhmään kuuluu ja jos minä olen listalla, niin millaisin perustein?

edit: Arvaan lisää. En saa ikinä vastausta esim. jukiapinalle tai SergeiK:lle juuri esittämiini asiallisiin kysymyksiini ja kysyn ääneen lisää ... miksiköhän en? On se ignore-nappi vain käytännöllinen nappula.

Viimeksi muokattu:

PJx

Jäsen
SergeiK kirjoitti:
Tässä ei ole mitään uutta. Mitä erikoispiirteitä JYP tai SM-liiga haluaisivat säilyttää? Itse olen ollut ihan siinä luulossa, että seurat noudattavat noissa sopimuksissaan lakeja ja asetuksia, mutta saatan tietysti olla väärässä.

Sanopa muita erityispiirteitä kuin ulkomaalaiskiintiö? Vai oliko pointtisi, että SM-liigan ulkomaalaiskiintiön takia JYPin olisi pitänyt antaa Kovasen lähteä ilmaiseksi?
No ihan ensimmäisenä mieleen tulee ketjutetut määräaikaiset työsopimukset. Ne rinnastetaan toistaiseksi voimassa oleviin sopimuksiin (ei case Kovanen). Jos pelaajat lähtisivät näistä sopimuksista lakien mukaisilla irtisanomisajoilla, niin aika ennustamattomaksi pelaajamarkkinat menisi.

Toimiakseen pelaajamarkkinat vaativat muun muassa tältä osin ihan oman ”sopimuskulttuurin”. Näiden sopimusten velvoittavuus siviilipuolella onkin sitten jo ihan toinen juttu. En väitä, että sopimukset olisivat laittomia. Kokonaan toinen juttu on, kuinka pitäviä ne ovat, jos halutaan mennä päätyyn asti (Onko kaikki sopimuspykälät loppupeleissä kohtuullisia, sitäkään ei tiedä, ennen kuin ne on testattu).

Ei Kovasta ilmaiseksi olisi tarvinnut päästää, mutta tilanteen kiristyessä olisi ollut fiksua aloittaa vakavahenkiset neuvottelut siirtoehdoista. Nyt molemmat osapuolet ovat alkaneet keikuttaa venettä jossa ovat. Fiksumman osapuolen olisi pitänyt antaa ensin piirun verran periksi, niin meidänkään ei tarvitsisi käydä tätä spekulaatioihin perustuvaa keskustelua.

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
SergeiK kirjoitti:

Ja tällä perusteella Titanikin kapteenikin toimi oikein, kun pinnalla ei näkynyt kun sen jäävuoren huippu?

Kaikella kunnioituksella, tämä tappoymmärtäjä näkee julkisuudessa esitetyissä tiedoissa ristiriitaisuuksia, jotka estävät valitsemasta näkökantaa, jossa toinen on kategorisesti oikeassa ja toinen kategorisesti väärässä.

Me hengiltähalaajat ollaan kaiketikin oltu yhtämieltä siinä, että jotain meni Tomminkin puolelta väärin, teillä rasvatun köyden kantajilla ei kuitenkaan ole faktisia todisteita ehdottomaan oikeassa olemiseen julkitulleiden faktojen pohjalta, sama oletus siellä on perustana, eikä yhtään enempää tietoa. Asioihin todellakin voi suhtautua eri tavoin, mutta sama epätosi ei voi toimia perustana kummallakaan näkökannalla oikeassa olon vakuutena.

Jos muuta ei ole esittää asiansa tueksi, niin lienee syytä muistuttaa, että lynkkaus suoritetaan aina kulloistenkin oletusten perusteella, oikeus ei välttämättä toteudu, mutta vilpittömiä oltiin vaikka väärä mies poppelipuussa killuukin, no, mitäs pienistä, uutta matoa koukkuun.

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
JypFabu kirjoitti:
Ja tällä perusteella Titanikin kapteenikin toimi oikein, kun pinnalla ei näkynyt kun sen jäävuoren huippu?
Ilmeisesti et usko virallista historiankirjoitustakaan Titanicin uppoamisesta. Titanichan oli muuttanut kurssiaan jäävuorivaaran takia jo ennen tuota kohtalokasta yötä ja laivaa koetettiin kääntää heti kun tuo "jäävuoren huippu" bongattiin. Ongelma oli oikeastaan tähystykseen liittyvä, joten heittosi kapteenin "väärin toimimisesta" on vähän kaukaa haettua. Ei siinä mitään. Kiva kielikuva joka tapauksessa.

Mutta siitä olen lähtemättömän eri mieltä, että Team Lynkkaajilla on suurinpiirtein saman verran materiaalia vihata Kovasta kuin teillä puunhalaajilla. Vaikka ottaisi joka sanan todesta mitä Kovanen ja Koivunen ovat päästään päästäneet ja Veikkaajan testamentteinaan kirjoittaneet, niin silti en saa vuodatettua kyyneliä "Sveitsissä pelaaminen oli suurin unelmani, en päässyt ja nyt olen turvautunut ammattiauttajaan" mantran edessä. Faktat puhuvat Kovasta vastaan. Toki voit olettaa, että kaikki mitä lehdessä on sanottu on pelkkää valhetta ja Kovanen on lavastettu, mutta älä silloin viiitsi puhua samaan hengenvetoon Team Lynkkaajien oletuksista. Meidän oletuksemme on, että lehdessä kirjoitettu on suurin piirtein totta ja teidän oletuksenne on, että "varmasti JYP on tehnyt jotain väärin vaikken nyt ihan juuri osakkaan nimetä mitä se olisi, mutta varmasti se on jotain vakavaa."

Toimitko joka uutisen kohdalla muuten samoin? Kun kuulet nuorisojengin pahoinpidelleen mummon kadulla alat miettiä, että milläköhän se mummo provoisoi nuorten päällekarkauksen. En tiedä mitään absoluuttista totuuksista, mutta kyllähän lähdekritiikillä ja foxmulderimaisuudellakin on rajansa.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy