Kolme kuukautta olen nyt sätkinyt vuokrafirman kautta, kun edellinen ihan kelvollinen määräaikainen homma päättyi.
Tästä ei tule, ei yhtään mitään, mutta ei kai siitä sen enempää. Vuokratyö on paskaa, mutta se nyt ei kenellekään tulee varmasti yllätyksenä. Moni muukin asia on kiellettyä ja laitonta, saisi uusi hallitus tehdä asialle jotain.
No, katselin tuossa paikkoja ja bongasin yhden, missä haetaan "asiantuntijaa." Tottahan tuo on vain hämäysnimi jollekin ties mille. Soitin annetuun numeroon ja sain lisätietoja. Ainakin oman ilmoituksen mukaan urakehitys firmassa tulee olemaan huimaa ja visiot olivat kovat.
Tiedä sitten, mutta laitan kuitenkin hakemuksen sisään. Sitä aina joskus miettii, että kannattaako soittaa vai laittaa pelkästään hakemus. Noin sinänsähän se antaa tietysti aktiivisen kuvan, mutta yhtä lailla se voi olla hieman läpinäkyvää.
Tässä tapauksessa ei kyllä ollut kumpaakaan ja ukko ei todellakaan tule muistamaan kenen hakijan kanssa hän on puhunut. Siinä ei paljon suunvuoroa saanut, kun hän kertoi heidän superkonseptista. Esitin sitten muutamia kysymyksiä, se oli vähän kuin myyntipuhe mitä hän piti. Jotkut pienet kunnat ja muut saattavat joutua mainostamaan itseään rankastikin, että joku kiinnostuisi, mutta ei kai nyt tämmösiin tehtäviin yrityksen tarvitse itseään mainostaa. Puhelu loppuikin niin, että "mun pitäis nyt mennä, että tämmöstä tää on, laita vaan hakemus, jos kiinnostaa." Ei mitenkään sinänsä sen tylymmin, mutta kuitenkin.
Viilaan CV:n kuntoon ja rustaan hakemuksen. Tästä se sitten alkaa taas. Tähän mennessä olen kyllä saanut paikkani melko kivuttomasti, mutta ei nämä nyt niin hyviä hommia ole kuin koulutukseni sinänsä edellyttäisi.
Otan vastaan vaikka vähän huonommaltakin tuntuvan työn, jos vain pääsen vuokraikeestä pois. Vielä ei voi oikein sanoa, että elämme mielenkiintoisia aikoja, mutta ehkä jo kohta.