mikko6000 kirjoitti:Tuossa mainittiinkin jo muutama asia ko. firmasta. Palkka on tosiaankin jees. Itseä korpesi eniten esimiesten ns,"haista vittu"-asenne meitä peruskeräilijöitä kohtaan. Myös firman yleinen tapa käsitellä perustyöläisiä ihmetytti useasti. Varsinkin lakon jälkeen tunsi olevansa todellista paskasakkia kun pomot seurasivat nenä perseessö kiinni etsien mahdollisia virheitä, joista sitten seurasi automaattinen kirjallinen varoitus. Myös vakituisten työsopimuksia purettiin vähän miten sattui, mistä sitten muutama oikeusjuttukin käytiin. Esimerkkejä on todella paljon, lähinnä koko ilmapiiri Inexillä meni ainakin meikäläisen aikana(2001-2004) helvetin naurettavaksi. Vaihtuvuushan firmassa on vuosittain n.40 prosenttia ja saikkuprosentit noin kymmenisen prosenttia korkeammalla keskiarvoa. Eiköhän nuokin kerro aika paljon ko. lafkasta.
Ei kuulosta kyllä hirveän hyvältä tuo pomojen asenne. Ei tuommoinen asenne minua ainakaan innostaisi tekemään duuniani kunnolla.
Vaihtuvuus taitaa sitten olla yleinen vitsaus matalapalkka aloilla. Siis se käsitys minulla ainakin on, että se peruspalkka mikään kummoinen ole, mutta ilta/yö/viikonloppulisät, sitten korottavat palkkaa kivasti.
Lähinnä lisäinfo firmasti kiinnosti siksi, että hain sinne töihin reilu vuosi sitten. Soitin jopa firmaan, ja kysyin onko siellä vapaitatyöpaikkoja. Käskivät pistää hakemuksen, jonka teinkin. Mitään sieltä päästä ei sitten vain ikinä kuulunut. Tässä tapauksessa se taisi olla minun onneni.
Nyt olen ollut vartiontialalla noin 1½ vuotta, ja hetkeäkään en ole katunut. Palkkaa tulee sen verran, että ei tarvitse kaupassa miettiä ostaako kinkkua vai juustoa, kun voi ostaa molempia. Ja työilmapiiri on ainakin tässä omassa kohteessani todella hyvä.
Ja jos joku haluaa kesätöitä, niin tällä alalla niitä riittäisi. Ja muutenkin alalla on koko ajan työvoimapula. Tässä tullut itselleni taas vähän reilut 40 tuntia ylitöitä viimeiseen 2 viikkoon, kun ei toimisto saa palkattua työntekijöitä firmaan.
Ehdottomasti paraspuoli omassa työssäni kuitenkin on, että 70-80% työajasta voi tehdä omia juttujaan.