Töitä, mutta mistä?

  • 329 673
  • 1 617

Tuamas

Jäsen
Tuolla ohjeella voi olla vaikeaa saada töitä. Palkkana työntekijän hinta yritykselle on noin 1,5 kertainen. Jos tuplat tai yli laskuttaa niin se ei välttämättä onnistu varsinkin jos työnantaja on itse ehdottanut laskutusta.

Voi olla, mutta työntekijän kannalta se on melko paska diili, jos ottaa yrittäjyyden riskin (eli luopuu irtisanomisajoista, sairaslomakorvauksista jne.) ja saa siitä saman korvauksen mitä työnantajalle maksaisi ottaa työntekijä palkolliseksi.

Samoin tilaajan osalta melkoista nuljuilua kuvitella, että saa riskin siirrettyä ilmaiseksi tekijälle.

Ja 1,5 ei yleisesti ottaen riitä kaikkien kulujen huomioimiseen, kun otetaan keskimääräiset lomat, pekkaset, sairaslomakulut, työterveyshuoltokulut, sosiaalimaksut jne. päästään useimmiten kertoimeen 1,7-1,8.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Voi olla, mutta työntekijän kannalta se on melko paska diili, jos ottaa yrittäjyyden riskin (eli luopuu irtisanomisajoista, sairaslomakorvauksista jne.) ja saa siitä saman korvauksen mitä työnantajalle maksaisi ottaa työntekijä palkolliseksi.
Siitä ei ole ollutkaan kyse vaan riskin jakamisesta ja suuremmasta korvaukseta. Mutta ei niin suuresta että koko potti jää työnantajalle.
 

hege

Jäsen
Hyvä muistaa, että työntekijälle maksetaan myös niistä tunneista milloin ei ole työtä mutta yrittäjänä voi olla että voit veloittaa vain tehdyt työtunnit. Jos yrittäjyyttä ehdottolee nykyinen työnantaja niin kannattaa ainakin vähän kannattaa miettiä sitä mikä tilanne on jos yrittäjänä voi veloittaa vain 80 tuntia kuukaudessa nykyiselta työnantajalta eli onko mahdollista tehdä jotain jollekin muulle yritykselle vai miten ajattelee pääsevänsä samalla tai paremmalle ansiolle kuin palkkatyössä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään sain tiedon, että tulin valituksi hakemaani virkaan. Lähes puoli vuotta olen ollut lomautettuna, joten kyllä työnteko, saatikka tuon mahdollistama lisääntyvä ostovoima nostaa suupieliä väkisinkin ylöspäin.

Ollaan rouvan kanssa teineinä oltu samassa työpaikassa kesän ajan. Nyt reilut parikymmentä vuotta myöhemmin saman katon alla taas työskennellään. Toki eri työtehtävissä ja tuskin montaa kertaa päivässä nähdään.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Meidän lafkassa olis parille kokemusta omaavalle ainakin kesätöitä. Jos kokemusta löytyy jalostusosastolta(leikkuri) tai valmistusosastolta (ekstruusio) ja on valmis tekeen kolmivuoroo niin voipi laittaa mulle viestin niin välitän pomolle jos ei ole rekrynnyt vielä muita. Tampereen seutu

Edelleen olis yks hyvä kesätyöpaikka jos jotain kiinnostaa vuorotyö ja jotain kokemusta muovialalta
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Se on vähän silleen, että kun on töitä, niin sitä kaipaa vapaata. Sitten kun olet työttömänä sydän halajaa töihin.

Isännöinti-alalla on vähänniinkun työvoimapulaa. Lyhyt koulutus ja hyvät mahdollisuudet päästä suorittamaan tutkinto oppisopimuksella. Välillä pitkiä päiviä, mutta ne on ihan jees, jos saa pitää pois vapaana + kokouspalkkiot päälle.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Se on vähän silleen, että kun on töitä, niin sitä kaipaa vapaata. Sitten kun olet työttömänä sydän halajaa töihin.

Isännöinti-alalla on vähänniinkun työvoimapulaa. Lyhyt koulutus ja hyvät mahdollisuudet päästä suorittamaan tutkinto oppisopimuksella. Välillä pitkiä päiviä, mutta ne on ihan jees, jos saa pitää pois vapaana + kokouspalkkiot päälle.

Minkälaiseen ansaintatasoon isännöitsijällä on mahdollista päästä?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämä olisi sopinut moneenkin ketjuun.

Olen sen verran töitä hakenut, että tätä on tullut eteen. Nyt jutulla halutaan keskittyä nykynuoriin ja ilmastotietoisuuteen, mutta itse olen tulkinnut tässä myös asenneongelmaa. Ja monella selitys myös varallisuus, mahdollistaako se ajokoulun.

Oma kokemukseni menee myös niin, että jo työpaikkailmoituksessa on kerrottu oman auton olevan tarpeen. Nämä paikat melko hyvien yhteyksien päässä ja siistejä sisätöitä. Ei siis koskaan kerrottu, mihin sitä autoa tarvitsisi, jos valtaosa tehtävissä olisi toimistolla. Itselle tämä kuulostaa siis osin myös työnantajien asenneongelmalta. Pomo jos ei jaksa bussilla kulkea, pitääkö noin suhtautua kaikkeen? Noista firmoista en kovin kauniisti puhunut.

Kommenteissa oli hauskasti myös vaatimusta, että kaikkien pitäisi käydä ajokoulu, että osaisi liikennesäännöt. Ja sitä autoa kun tarvitsee aivan kaikkeen.

 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Olen päättänyt hakea itselleni palkkatöitä joltain ihan muulta alalta kuin siltä, missä olen tähän mennessä työskennellyt. En halua kertoa tarkemmin, mitä töitä olen tehnyt tähän mennessä, mutta sen voin paljastaa, että se liittyy kustannusalaan. Vuodesta 2003 olen näitä hommia tahkonut todella huonolla rahallisella korvauksella, joten on täysin oikea aika siirtyä eteenpäin semmoisiin tehtäviin, joissa saan osakseni sekä arvostusta että varsinkin rahaa.

Kaikki suunnitelmani tulevien työtehtävien osalta ovat vielä auki, koska en ole saanut vielä ainoatakaan työtarjousta. Työkkäriin olen ilmoittautunut työnhakijaksi ja vielä pitäisi ensi viikolla käydä paikan päällä näyttäytymässä. Minua kiinnostaa esimerkiksi kuljetus- ja kuriiripalvelut (B-kortti tosin rajaa tarjontaa), erinäiset konttorihommat, lajittelut ja jakeluhommat.

Koska olen viimeksi ollut palkkatyössä vuonna 2001 kesällä, niin kysymykseen "mikä on sopiva palkka" en osaa antaa käytännön vastausta. En tiedä, ovatko tietoni ja taitoni, jotka ovat jähmettyneet pahasti 2000-luvun alun aikaiseen maailmaan, esimerkiksi parin tonnin arvoisia vai ei. Kuten tästä viestistä voi päätellä, jonkinlainen uudelleenkoulutus ja tutkinto on edessä.

Yksi asia on kuitenkin täysin varmaa: yrittäjyys ei kiinnosta yhtään. Se ei ole minua varten. Olen kokeillut ja perseelleen meni. Haluan olla mieluummin ihan rehellinen duunari kuin joku uivelo, joka raataa perse veressä jokaisen sentin eteen eikä silti saa tarpeeksi suorittaakseen juoksevat kulunsa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen päättänyt hakea itselleni palkkatöitä joltain ihan muulta alalta kuin siltä, missä olen tähän mennessä työskennellyt. En halua kertoa tarkemmin, mitä töitä olen tehnyt tähän mennessä, mutta sen voin paljastaa, että se liittyy kustannusalaan. Vuodesta 2003 olen näitä hommia tahkonut todella huonolla rahallisella korvauksella, joten on täysin oikea aika siirtyä eteenpäin semmoisiin tehtäviin, joissa saan osakseni sekä arvostusta että varsinkin rahaa.

Kaikki suunnitelmani tulevien työtehtävien osalta ovat vielä auki, koska en ole saanut vielä ainoatakaan työtarjousta. Työkkäriin olen ilmoittautunut työnhakijaksi ja vielä pitäisi ensi viikolla käydä paikan päällä näyttäytymässä. Minua kiinnostaa esimerkiksi kuljetus- ja kuriiripalvelut (B-kortti tosin rajaa tarjontaa), erinäiset konttorihommat, lajittelut ja jakeluhommat.

Koska olen viimeksi ollut palkkatyössä vuonna 2001 kesällä, niin kysymykseen "mikä on sopiva palkka" en osaa antaa käytännön vastausta. En tiedä, ovatko tietoni ja taitoni, jotka ovat jähmettyneet pahasti 2000-luvun alun aikaiseen maailmaan, esimerkiksi parin tonnin arvoisia vai ei. Kuten tästä viestistä voi päätellä, jonkinlainen uudelleenkoulutus ja tutkinto on edessä.

Yksi asia on kuitenkin täysin varmaa: yrittäjyys ei kiinnosta yhtään. Se ei ole minua varten. Olen kokeillut ja perseelleen meni. Haluan olla mieluummin ihan rehellinen duunari kuin joku uivelo, joka raataa perse veressä jokaisen sentin eteen eikä silti saa tarpeeksi suorittaakseen juoksevat kulunsa.
Oletkos mennyt näihin nykyaikaisiin linkkeihin, Linkediin sun muut? Nuo ovat ilmeisen tehokkaita väyliä. Tuolla osaamisella ja kokemuksella varmaankin sinuun otetaan yhteyttä. Nyt on pula tekijöistä. Tsemppiä sinne!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Oletkos mennyt näihin nykyaikaisiin linkkeihin, Linkediin sun muut? Nuo ovat ilmeisen tehokkaita väyliä. Tuolla osaamisella ja kokemuksella varmaankin sinuun otetaan yhteyttä. Nyt on pula tekijöistä. Tsemppiä sinne!
Linkedinissä olen ollut ainakin 15 vuoden ajan, mutta ilman mitään hyötyä. Muista vastaavista palveluista on ollut enemmän iloa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Olen päättänyt hakea itselleni palkkatöitä joltain ihan muulta alalta kuin siltä, missä olen tähän mennessä työskennellyt. En halua kertoa tarkemmin, mitä töitä olen tehnyt tähän mennessä, mutta sen voin paljastaa, että se liittyy kustannusalaan. Vuodesta 2003 olen näitä hommia tahkonut todella huonolla rahallisella korvauksella, joten on täysin oikea aika siirtyä eteenpäin semmoisiin tehtäviin, joissa saan osakseni sekä arvostusta että varsinkin rahaa.

Kaikki suunnitelmani tulevien työtehtävien osalta ovat vielä auki, koska en ole saanut vielä ainoatakaan työtarjousta. Työkkäriin olen ilmoittautunut työnhakijaksi ja vielä pitäisi ensi viikolla käydä paikan päällä näyttäytymässä. Minua kiinnostaa esimerkiksi kuljetus- ja kuriiripalvelut (B-kortti tosin rajaa tarjontaa), erinäiset konttorihommat, lajittelut ja jakeluhommat.

Koska olen viimeksi ollut palkkatyössä vuonna 2001 kesällä, niin kysymykseen "mikä on sopiva palkka" en osaa antaa käytännön vastausta. En tiedä, ovatko tietoni ja taitoni, jotka ovat jähmettyneet pahasti 2000-luvun alun aikaiseen maailmaan, esimerkiksi parin tonnin arvoisia vai ei. Kuten tästä viestistä voi päätellä, jonkinlainen uudelleenkoulutus ja tutkinto on edessä.

Yksi asia on kuitenkin täysin varmaa: yrittäjyys ei kiinnosta yhtään. Se ei ole minua varten. Olen kokeillut ja perseelleen meni. Haluan olla mieluummin ihan rehellinen duunari kuin joku uivelo, joka raataa perse veressä jokaisen sentin eteen eikä silti saa tarpeeksi suorittaakseen juoksevat kulunsa.

Olen tainnut ennenkin vinkata, että isännöintiala kaipaa kipeästi tekijöitä. Palkkakin on mielestäni kohdallaan. Itse olen ollut reilun vuoden alalla, ja palkka menee yli suomalaisen keskiarvon, sekä mediaanin. Toki iltahommia joutuu vähän tekemään kokousten merkeissä.

Alalle pääsee suorittamalla esim oppisopimuksella Isännöitsijän ammattitutkinnon.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Nyt on soppari allekirjoitettu ja parin kuukauden päästä hommat starttaavat. Fiilis on todella iloinen ja innostunut, mutta myös helpottunut. Valmistuin keväällä, ja generalistialaa opiskelleena en uskaltanut odottaa töitä löytyvän tällä aikataululla, mutta ilahduttavasti näin kuitenkin kävi. Nyt voi hyvällä omallatunnolla lomailla kesän.
 

Glove

Jäsen
Olen tainnut ennenkin vinkata, että isännöintiala kaipaa kipeästi tekijöitä. Palkkakin on mielestäni kohdallaan. Itse olen ollut reilun vuoden alalla, ja palkka menee yli suomalaisen keskiarvon, sekä mediaanin. Toki iltahommia joutuu vähän tekemään kokousten merkeissä.

Alalle pääsee suorittamalla esim oppisopimuksella Isännöitsijän ammattitutkinnon.
Useampaan paikkaa tuossa aikasemmin yritin, mutta ei ollut ainakaan näillä yrityksellä kiinnostusta ottaa oppisopimuksella. Voisihan tuon tietenkin opiskella muutenkin, mutta pitäisi keksiä mistä saa riittävän tulon lähteen opiskelujen ajaksi.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen tainnut ennenkin vinkata, että isännöintiala kaipaa kipeästi tekijöitä. Palkkakin on mielestäni kohdallaan. Itse olen ollut reilun vuoden alalla, ja palkka menee yli suomalaisen keskiarvon, sekä mediaanin. Toki iltahommia joutuu vähän tekemään kokousten merkeissä.

Alalle pääsee suorittamalla esim oppisopimuksella Isännöitsijän ammattitutkinnon.
Ja kun mitään koulutusvaatimusta ei ole, niin hyvät jätkät (ja mimmit) voi päästä ilman koulutustakin sisään...
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Useampaan paikkaa tuossa aikasemmin yritin, mutta ei ollut ainakaan näillä yrityksellä kiinnostusta ottaa oppisopimuksella. Voisihan tuon tietenkin opiskella muutenkin, mutta pitäisi keksiä mistä saa riittävän tulon lähteen opiskelujen ajaksi.

Hieman yllättävä tieto, ainakin Tampereen seudulla on pulaa isännöitsijöistä. Ansiosidonnaisella kannattaa yrittää päästä opiskelemaan ja valmistumaan mahdollisimman nopeasti. Omalta kurssiltani nopeimmat suorittivat tutkinnon neljässä kuukaudessa.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Ja kun mitään koulutusvaatimusta ei ole, niin hyvät jätkät (ja mimmit) voi päästä ilman koulutustakin sisään...
No ainakin edustamani taloyhtiön hallitus sanoisi näille ns. hyville jätkille ja mimmeille kiitos ja näkemiin. Kuka maksaa ammattitaidottomalle isännöitsijälle mitään. Ovat olennaisena osana huolehtimassa muutaman sadan miljardin omaisuudesta. Minä ainakin haluan, että kiinteistöistä huolehditaan niin, että niiden arvo säilyy mahdollisimman hyvin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No ainakin edustamani taloyhtiön hallitus sanoisi näille ns. hyville jätkille ja mimmeille kiitos ja näkemiin. Kuka maksaa ammattitaidottomalle isännöitsijälle mitään. Ovat olennaisena osana huolehtimassa muutaman sadan miljardin omaisuudesta. Minä ainakin haluan, että kiinteistöistä huolehditaan niin, että niiden arvo säilyy mahdollisimman hyvin.
Aina löytyy näitä fiksuja omaisuutensa päällä istujia, jotka tuijottavat pelkästään palvelun hintaa muusta välittämättä. Mitä niistä välillisistä kuluista, kun on niin halpaa.

Ja toisaalta, ei ne kirjaimet nimen perässä tee siitä paskasta sen parempaa konvehtia. Mutta joo, ei ole yleistä, että ilman ammattitutkintoa syöksytään tulta päin menestyksekkäästi. Joskaan ei tavatonta.
 

Tuamas

Jäsen
No ainakin edustamani taloyhtiön hallitus sanoisi näille ns. hyville jätkille ja mimmeille kiitos ja näkemiin. Kuka maksaa ammattitaidottomalle isännöitsijälle mitään. Ovat olennaisena osana huolehtimassa muutaman sadan miljardin omaisuudesta. Minä ainakin haluan, että kiinteistöistä huolehditaan niin, että niiden arvo säilyy mahdollisimman hyvin.

Aika optimistinen näkökulma.

Tiedän esimerkiksi yhdestä suomalaisesta keskisuuresta tapauksen, jossa apteekkiapulainen vailla mitään kiinteistö- tai talousalan koulutusta perusti isännöintitoimiston.

Asiakkaita tuli halvan hinnan kautta kilpailutuksista useampi kymmenen, homma kaatui siihen, kun ei toteuttanut hallituksen määräämää rännien ja katon puhdistusta/vaurioiden tsekkausta kesällä, jolloin sieltä sitten satoi komiasti sisään syksyllä ja sinne meni vahingonkorvausten myötä vuoden palkkiot.

Isännöintialalla on edelleen kaikenlaista suharia vailla riittävää osaamista ja halvan hinnan houkuttelemana taloyhtiöt näitä melko usein myös valitsevat hoitamaan tätä isoa omaisuusmassaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Useampaan paikkaa tuossa aikasemmin yritin, mutta ei ollut ainakaan näillä yrityksellä kiinnostusta ottaa oppisopimuksella. Voisihan tuon tietenkin opiskella muutenkin, mutta pitäisi keksiä mistä saa riittävän tulon lähteen opiskelujen ajaksi.
Lähdet erotuomariksi, niin harjaannut samalla siihen, että olet mistään mitään ymmärtämätön ja täysin osaamaton, ylimielinen mulkku. Hyvät valmiudet yhtiökokouksiin.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Hieman yllättävä tieto, ainakin Tampereen seudulla on pulaa isännöitsijöistä. Ansiosidonnaisella kannattaa yrittää päästä opiskelemaan ja valmistumaan mahdollisimman nopeasti. Omalta kurssiltani nopeimmat suorittivat tutkinnon neljässä kuukaudessa.
Harkitsin kerran tuota juttua kun jouduin muutama vuosi sitten työttömäksi, mutta totesin että minusta
tuskin olisi istuskelemaan loputtomissa yhtiökokouksissa, ja kuuntelemassa kaiken maailman riitelyä.

Yksi ex-kollega sai itselleen uuden elämän työuralla isännöitsijänä, ja oli tyytyväinen
valintaansa mutta punnitsin omat heikkouteni enkä hakeutunut niihin hommiin.

Minäkin sain sitten uuden alun saman tyyppisissä hommissa, mutta uudella alallla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös