Töitä, mutta mistä?

  • 329 977
  • 1 617

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseä enemmän kiinnostaisi jotkut pienemmät hommat jota voisi työttömyyskorvaus/toimeentulotuen päälle tehdä, mutta ei näköjään edes Foodora/Wolt akselille tunnuta huolivan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseä enemmän kiinnostaisi jotkut pienemmät hommat jota voisi työttömyyskorvaus/toimeentulotuen päälle tehdä, mutta ei näköjään edes Foodora/Wolt akselille tunnuta huolivan.

Henkilöstövuokrausfirmojen kautta onnistuu näinä aikoina hyvin matalamman kynnyksen työkeikat, mikäli ei ole liian kranttu työn sisällöstä ja on motivaatio kohdillaan. Ei niissä yleensä järin mukavia hommia ole tarjolla, mutta antavat mahdollisuuden näyttää kyntensä ja saada kontakteja sekä jalkaa oven väliin sitten niihin vähän parempiinkin paikkoihin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henkilöstövuokrausfirmojen kautta onnistuu näinä aikoina hyvin matalamman kynnyksen työkeikat, mikäli ei ole liian kranttu työn sisällöstä ja on motivaatio kohdillaan. Ei niissä yleensä järin mukavia hommia ole tarjolla, mutta antavat mahdollisuuden näyttää kyntensä ja saada kontakteja sekä jalkaa oven väliin sitten niihin vähän parempiinkin paikkoihin.

Joo itsellä vain on ettei työkyky ole mikään järin hyvä/vaihtelee niin olisi hyvä joku jossa voisi oman kyvyn mukaan valkata sopia hajavuoroja tai tehdä kun jaksaa kun pistäisi vaikkapa sovelluksen päälle. Jännä vaan että itsellekin on joka päivä somessa tullut mainoksia tänään viimeksi että tuonne paikkakunnalle etsitään lähettejä ja sitten kun kun pistää hakemusta niin ei kuukausiin kuulu mitään.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
No nyt! Otin loparit edellisestä työpaikasta ihan oman hölmöilyn takia.

No, lisäksi pukkaa vielä avioeroa, joten ns. koko elämä auki.

No, tänään sain puhelun, että töitä olisi - Kreikassa! Ei muuta kuin sinne kohti kesää, uusia haasteita ja poikamieselämää.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Jaahas, tuli taas räpättyä parin paikan täyttämiseki ilmoitus ulos. Saas nähdä miten löytyy hakemuksia ja minkälaisia. Toistaiseki on yleensä aina jotain löytynyt. Nyt kun sisällytti oppisopimuskoulutuksen vaihtoehdoksi niin pienet saumat että osuu hyväkin hakija joka ei pikkukunnasta halua poistua. Ongelma on pikkukunnissa työpaikkojen vähyys ja kun rekrytään niin ongelma on ihmisten vähyys. Tämmöistä tämä on. Noh, katsotaan. kuun lopussa olen viisaampi.

Koneistajia ammattimiehenä (höh höh, varmasti löytyy) no mutta oppisopparilla on yleensä saatu hyviä.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
No nyt! Otin loparit edellisestä työpaikasta ihan oman hölmöilyn takia.

No, lisäksi pukkaa vielä avioeroa, joten ns. koko elämä auki.

No, tänään sain puhelun, että töitä olisi - Kreikassa! Ei muuta kuin sinne kohti kesää, uusia haasteita ja poikamieselämää.

Ja vituiksihan tämä meni. Teloin itseni torstaina (omaa tyhmyyttäni) sairaalakuntoon ja nyt ei tarvi/kannata lähteä Pirkanmaata pidemmälle...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Jaahas, tuli taas räpättyä parin paikan täyttämiseki ilmoitus ulos. Saas nähdä miten löytyy hakemuksia ja minkälaisia. Toistaiseki on yleensä aina jotain löytynyt. Nyt kun sisällytti oppisopimuskoulutuksen vaihtoehdoksi niin pienet saumat että osuu hyväkin hakija joka ei pikkukunnasta halua poistua. Ongelma on pikkukunnissa työpaikkojen vähyys ja kun rekrytään niin ongelma on ihmisten vähyys. Tämmöistä tämä on. Noh, katsotaan. kuun lopussa olen viisaampi.

Koneistajia ammattimiehenä (höh höh, varmasti löytyy) no mutta oppisopparilla on yleensä saatu hyviä.

Riippuu ihan työstä ja työajoista ja palkkauksesta. Itse olen niin kypsä nykyiseen työhöni (lomautus taitaa onneks jatkua 24.8) ja toivon mukaan tulisi myöhemmin kenkää että mieluusti katsoisin muita kortteja.
 
Onko jollain kokemuksia vuokratyöfirmoista? Vaimo on hakenut useampaankin sellaiseen kesäksi töihin. Sihtiltä luvattiin jo kuukausi sitten että olisi pitänyt alkaa työt, mutta kun soitteli takaisin ja kyseli miksi ei ole alkanut, niin sanoivat, että eivät ole luvanneet mitään vaan lisänneet vaan johonkin listoille. Monessa eri firmassa on samoja hommia tarjolla, mutta vaikka on useammassakin listoilla, niin silti ei tunnu töitä tulevan. Vaikuttaa kusetukselta koko homma.
 

Glove

Jäsen
Onko jollain kokemuksia vuokratyöfirmoista? Vaimo on hakenut useampaankin sellaiseen kesäksi töihin. Sihtiltä luvattiin jo kuukausi sitten että olisi pitänyt alkaa työt, mutta kun soitteli takaisin ja kyseli miksi ei ole alkanut, niin sanoivat, että eivät ole luvanneet mitään vaan lisänneet vaan johonkin listoille. Monessa eri firmassa on samoja hommia tarjolla, mutta vaikka on useammassakin listoilla, niin silti ei tunnu töitä tulevan. Vaikuttaa kusetukselta koko homma.
Kokemukseni ei varmaan ole enää mistäänkotoisin kun siitä 17 vuotta. Hain erästä työpaikkaa joka oli Varamiespalvelun listoilla ja pääsinkin siihen. Kaikki meni ihan jouhevasti, rahat tuli ajallaan jne.
 

Tuamas

Jäsen
Vuokratyöfirma ei sitoudu mihinkään ottaessaan työntekijän listoille (ellei ole joku spesifi homma jota haetaan vuokratyöfirman kautta), eikä yleisesti työntekijä sitoudu mihinkään ilmoittautuessaan listalle.

Sen takia kannattaa, jos haluaa noiden kautta haluaa pätkiä ruveta tekemään, ilmoittautua hakijaksi mahdollisimman moneen vuokratyöfirmaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Puutarhahommat kiinnostaisivat varsin paljon, erityisesti hautausmaalla (olkoon kyseessä sitten Hietaniemen tai Malmin) työskentely, mutta taitavat olla kesätyöpaikat noissa jo aikapäiviä sitten menneitä. Laitan kuitenkin pari hakemusta syksyä ajatellen (työt eivät hautausmaalta lopu kesän päätyttyä), koska työ on sellaista, josta tiedän suoriutuvani, pääsen ulkoilmaan ja josta minulla on kokemustakin, sillä olin kesätöissä Malmin hautausmaalla vuosituhannen alussa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Puutarhahommat kiinnostaisivat varsin paljon, erityisesti hautausmaalla (olkoon kyseessä sitten Hietaniemen tai Malmin) työskentely, mutta taitavat olla kesätyöpaikat noissa jo aikapäiviä sitten menneitä. Laitan kuitenkin pari hakemusta syksyä ajatellen (työt eivät hautausmaalta lopu kesän päätyttyä), koska työ on sellaista, josta tiedän suoriutuvani, pääsen ulkoilmaan ja josta minulla on kokemustakin, sillä olin kesätöissä Malmin hautausmaalla vuosituhannen alussa.
"Meillä on kyllä aikaa odottaa..." - Malmin hautausmaan asukkaat
:)
 

Glove

Jäsen
4 kk ja viikko olisi tätä työpaikkaa jäljellä. Yhden hakemuksen tuossa teinkin ja kai siitä kuuluu ensi viikolla kun hakuaika päättyy huomenna ja pitäisi aloittaa jo 1.7. Mutta mitä sitten jos se ei napsahdakaan kohdalle?
Sais tän kämpän myytyä niin vois sitten muuttaa vaikka Tampereelle jos sieltä saisi töitä.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ja vituiksihan tämä meni. Teloin itseni torstaina (omaa tyhmyyttäni) sairaalakuntoon ja nyt ei tarvi/kannata lähteä Pirkanmaata pidemmälle...

Ja päivitystä: Äijä on taas kunnossa ja tänään tuli uusi työtarjous: Kreeta kutsuu parin viikon päästä!
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pitäis muuttaa ulkomaille, todennäköisesti suuntana Espanja tai Englanti. Muutkin vaihtoehdot käy.. Mutta mitä siellä tekisi työkseen ja mistä töitä kannattaisi hakea? Koulutus kunnossa (sähköinssi ja MBA) ja CV myös suhteellisen mittava.

Mihinkään puhelinmyyntityöhön en lähde.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Pitäis muuttaa ulkomaille, todennäköisesti suuntana Espanja tai Englanti. Muutkin vaihtoehdot käy.. Mutta mitä siellä tekisi työkseen ja mistä töitä kannattaisi hakea? Koulutus kunnossa (sähköinssi ja MBA) ja CV myös suhteellisen mittava.

Mihinkään puhelinmyyntityöhön en lähde.

Espanjaan tarjoaa työpaikkoja ainakin Teleperformance, Foundever ja Barona. Osa hommista on puhelintukea asiakkaille - ja ainakin jossain tehtävissä pitäisi sitten siinä ohessa myyntiäkin tehdä jos sopiva paikka tulee.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Minulla on tällä hetkelle neljä kesäpoikaa joista kehdelle voin jo nyt povata kirkasta tulevaisuutta työmarkkinoilla. Ja sitten on kaksi joista ei tällä hetkellä ole minkäänlaiseen työelämään. Tämä sama haaste se on aikuiselämässäkin, on paljon työvoimaa jota ei vaan yksinkertaisesti kestä kenenkään varat palkata. Sitten on työvoimaa johon on helppo olla tytyyväinen niin palkanmaksajana kuin työkavareidenkin mielestä. Tämä ihmistyyppi on se joka saa valita missä työskentelee ja tuo toinen on se jonka pitää tehdä aika paljon pysyäkseen työelämässä, eikä tässä suuremmin ole kuin omasta asenteesta homma kiinni.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä ihmistyyppi on se joka saa valita missä työskentelee ja tuo toinen on se jonka pitää tehdä aika paljon pysyäkseen työelämässä, eikä tässä suuremmin ole kuin omasta asenteesta homma kiinni.
Nuorista ihmisistä puhuttaessa joillain löysemmillä luonteilla kyse on myös henkisestä kypsymisestä. Toki asenne voi olla hyvä, vaikkei kovin kypsästi vielä osaisi ajatellakaan, mutta koska aivot kehittyvät varsinkin miehillä varsin pitkään, osalla jopa 30 vuoden huitteille, en heittäisi täysin pesuveden mukana kaikkia amitsuikäisinä vetelehteviä. Toki usein tähän liittyy päihteiden käyttö, mikä ei tunnetusti tee kehittyville aivoille hyvää.

Mutta joo, ymmärrän kyllä pointin. Piti vain päästä kirjoittamaan tällainen humanistin näkemys asiaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Pitäis muuttaa ulkomaille, todennäköisesti suuntana Espanja tai Englanti. Muutkin vaihtoehdot käy.. Mutta mitä siellä tekisi työkseen ja mistä töitä kannattaisi hakea? Koulutus kunnossa (sähköinssi ja MBA) ja CV myös suhteellisen mittava.

Mihinkään puhelinmyyntityöhön en lähde.
Briteissä itse useamman vuoden asuneena ja inssin paperit myös omaavana tiedän työnhausta tuolla mantereella yhtä, jos toista.

Meinaatko siis hakea duunit etukäteen ja muuttaa vasta sitten vai lähteä " kohti tuntematonta " ja hakea töitä vasta paikan päällä ? Itse valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon ( 3 kk EU / ETA maihin " liiton masseilla " työnhakuun optiolla höystettynä ) ja voin kertoa, että pelkästään asunnon saanti saattaa tässä tapauksessa koitua hankalaksi, ainakin Lontoossa. Tämä siis omaa vuokrakämppää hakiessa, soluasunnot saattavat olla asia erikseen.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Briteissä itse useamman vuoden asuneena ja inssin paperit myös omaavana tiedän työnhausta tuolla mantereella yhtä, jos toista.

Meinaatko siis hakea duunit etukäteen ja muuttaa vasta sitten vai lähteä " kohti tuntematonta " ja hakea töitä vasta paikan päällä ? Itse valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon ( 3 kk EU / ETA maihin " liiton masseilla " työnhakuun optiolla höystettynä ) ja voin kertoa, että pelkästään asunnon saanti saattaa tässä tapauksessa koitua hankalaksi, ainakin Lontoossa. Tämä siis omaa vuokrakämppää hakiessa, soluasunnot saattavat olla asia erikseen.
Nykyään jälkimmäinen vaihtoehto ei enää onnistu, koska brexit...

Suomalainenkin tarvitsee nykyään työluvan tms. (en tunne UK:n lainsäädäntöä täsmällisemmin). Jonkinlaiseen byrokratiaan kannattaa varautua, koska haluvat kuulemma vähentää "haittamaahanmuuttoa", mikä yleensä tarkoittaa tiukkoja kriteereitä ja erilaista paperisotaa, joilla pyritään karsimaan vääränlaiset tulijat joukosta. Ennalta hankittu työpaikka voi myös olla ihan vaatimuskin (kuten Suomessa), mutta en tosiaan tunne yksityiskohtia...
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ja päivitystä: Äijä on taas kunnossa ja tänään tuli uusi työtarjous: Kreeta kutsuu parin viikon päästä!

Eipäs kutsukaan!

- Kaikki firman täytettäväksi lähettämät kupongit täytetty ja palautettu - Check.

- Yhteydenotto Kreikan konsulaattiin mahdollisten tarvittavien dokumenttien saamiseksi - Passin lisäksi ei kuulemma tarvita mitään, mutta paikallisen pankkitilin avaamiseksi "ehkä jotain'. Ei-ehkä-niin-check.

- Firma ilmoittaa sitten muutama päivä ennen lähtöä että passiin pitää hakea konsulaatista joku 250€ leima ja lisäksi olisi pitänyt täyttää uudelleen joku lomake, jonka olin kuulemma kuukausi sitten täyttänyt. No eipä tuollaista lomaketta ikinä ollut mulle asti tullut.

Tässä vaiheessa nostin kädet pystyyn ja tuumasin että pitäköön tunkkinsa.

Jos joku on hakemassa samoihin hommiin ja haluaa tietää firman nimen, niin YV:nä voi kysellä, tässä en lähde heitä mustamaalaamaan, vaikka aihetta ehkä olisikin.

No, pari päivää myöhemmin (=tänään) tuli ensin viesti henkilöstövuokrausfirmasta (jolle olen työskennellyt ennenkin), että tervetuloa. Hienoa!

Ja pari tuntia tästä soitettiin Fuengirolasta että perjantaina olis videohaastattelu hommiin sinne.

Siinä mielessä kiva juttu että on tuo yksi paikka jo varma (vaikka onkin nollatuntisoppari ja kaikki on omasta aktiivisuudesta kiinni) ja nyt on vielä tuo mahdollisuus tuohon Espanjan paikkaan, kun mulla elämäntilanteesta johtuen ulkomaille lähteminen olisi se mieluisin vaihtoehto.

Mielenkiintoisia aikoja!
 

Glove

Jäsen
Oma saldo nolla tältä kesältä. En minä toki ole hakenut kuin yhteen paikkaan. Koulutus on, kokemusta on ja olen samassa duunissa tuolla naapuripaikkakunnalla parhaillaan. Siellä vaan osa-ja määräaikainen, täällä olisi saanut täydet tunnit toistaiseksi. No, vituiksi meni, en päässyt edes haastatteluun.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitäis muuttaa ulkomaille, todennäköisesti suuntana Espanja tai Englanti. Muutkin vaihtoehdot käy.. Mutta mitä siellä tekisi työkseen ja mistä töitä kannattaisi hakea? Koulutus kunnossa (sähköinssi ja MBA) ja CV myös suhteellisen mittava.

Mihinkään puhelinmyyntityöhön en lähde.

Espanjalainen työnantaja ilman sujuvaa espanjankieltä voi olla aika haastava yhdistelmä, toisekseen Espanjan palkkataso ”lokaaleihin” duuneihin on aika onneton verrattuna Suomeen.

Jos nyt oman vinkkini heitän niin jonkinlainen asiantuntijaduuni jossa voit tehdä työsi pääosin etänä, olisi helpoin vaihtoehto Espanjan osalta. Tällöin saat suomalaista liksaa, jolla elää hyvin Espanjassa.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Pari tuntia tästä soitettiin Fuengirolasta että perjantaina olis videohaastattelu hommiin sinne.

Siinä mielessä kiva juttu että on tuo yksi paikka jo varma (vaikka onkin nollatuntisoppari ja kaikki on omasta aktiivisuudesta kiinni) ja nyt on vielä tuo mahdollisuus tuohon Espanjan paikkaan, kun mulla elämäntilanteesta johtuen ulkomaille lähteminen olisi se mieluisin vaihtoehto.

Mielenkiintoisia aikoja!

Ja heti perään tulee huomenna iltapäivästä uutta haastattelua vielä Kreikasta (eri firma kuin tuo kenen kanssa asiat meni vituiksi).

Jännä homma että ulkomailta tulee paljon enemmän yhteydenottoja kuin Suomesta.

Mutta ei sen väliä, hyvä että edes jossain vanhan äijän palvelukset vielä kiinnostaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös