@douppi minusta tuo taas on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu. Silloin, kun työstään oikeasti nauttii ja pääsee käyttämään vahvuuksiaan niin silloin on kiva hoitaa asiaa myös vapaa-ajalla. Itselläni on paha tapa mennä töihin etukäteen tekemään jotain töitä, jotka ovat jääneet rästiin. Minulle on henkilökohtaisesti tärkeää, kas kun asiakaspalvelija olen, että asiakkaat ovat oikeasti tyytyväisiä & voivat luottaa minuun. Se on minusta yksi asia, joka liittyy enemmän persoonaani kuin työnantajaan. Silloin, kun asia vaivaa minua ja jos minulla on pienikin mahdollisuus asia itse hoitaa kuntoon niin haluan sen myös tehdä. Se ei ole minulle rahakysymys vaan ihan oman henkilökohtaisen preferenssin kysymys.
Kun taas olen kotona en edes pääse hoitamaan työasioita, jonka ansiosta työt pysyvät töissä ja kotona ollaan kotona. Aikaisemmin toimin hieman toisenlaisessa asiakaspalvelutyössä ja siinä sitten kohtasi asiakkaita myös vapaa-ajalla, kun pienellä paikkakunnalla asui. Silloinkin yritin kierrellä hieman kauempaa, kun sosiaalisena ihmisenä haluan puhua ihmisten kanssa ja sitten, kun jutulle jäädään niin siinä menee äkkiä tunti. Koen sen enemmän sellaisena henkilökohtaisen PR:n rakentamisena, jonka avulla on helppoa osoittaa välittävänsä siitä, mitä tekee. Tosin minä olen tähän ikään mennessä myös hyväksynyt heikkouteni: minua ei todennäköisesti tulla ikinä arvostamaan työpaikalla töideni vuoksi vaan enemmänkin persoonani takia. Ja sille taas en voi mitään, joten en jaksa asiasta murehtia. Uraeteneminen vain on minulle hieman vaikeaa, kun tietty pedanttisuus työssä ohjaa herkästi siihen, että haluaa tehdä liian hyvin ja sitten ei päästetä poiskaan siitä asemasta.
No semmosta se on. Joka tapauksessa minun mielestäni kumpikin ratkaisu on työntekijästä kiinni ja hänen omasta suhteestaan. Kivoja keissejä voi hoitaa vapaallakin, mutta niitä vaikeampia juttuja hoitaisi mieluusti työaikana. Se on vähän kuin palautteen pyytäminen: kiva pyytää silloin, kun tietää palvelleensa hyvin, mutta heti, kun palvelee huonosti ja vihkoon menee ja itsekin sen tietää niin sitten ei kovin mielellään palautettakaan enää kysy. Jännä juttu. Persoonallisuuskysymyksiä. Olen kuitenkin yrittänyt iän myötä ajaa työn merkitystä alas ja ajatella asioita enemmän työt työnä ja muut muuna. Liika sekoittaminen tekee hallaa.