Viestin lähetti armand
Näissä kommenteissa mielestäni väität olleesi esimies.
Niin, toki olin sen päivän, kun varsinaista pomoa tuurasin, esimiehenä. Silloin minulla oli valtaa vaikka antaa potkuja ja tehdä kaikkea muutakin siihen työpaikkaan kuuluvaa, mitkä virallisen pomon oikeuksiinkin kuuluivat. En kuitenkaan ollut koko paikan pomo.
Viestin lähetti armand
Sinulla kuitenkin on tapana tarttua muiden käyttämiin kielikuviin. (vrt. näennäishauska vääntämisesi spedemäisistä aiheista).
Nojaa, itse olen myös sitä mieltä, että Spede oli sen verran hieno mies, että hänen nimensä käyttäminen ivallisessa mielessä on aika outoa. Niin kuin ylipäätänsä kenen tahansa ihmisen samanlainen "nimenhäväistys".
Viestin lähetti armand
Edelleen tätä mieltä.
Ihan vapaasti. Suomessa kun on käsittääkseni mielipiteenvapaus olemassa. Muista vielä ilmoittaa kyseinen mielipiteesi monta kertaa myöhemminkin tässä ketjussa, kun sen nyt olet jo kerran tehnyt. Ettei vain käy esim. niin, että me muut unohtaisimme, mitä mieltä Sinä olet jostakin.
Viestin lähetti Miguel
Yllättävää muuten, kuinka Pee ei reagoinut mitenkään Cougarin vastaukseen.
En toki kommentoinut suoraan hygieniaseikkoja, mutta jo lainaamassasi tekstissäni ketjun ensimmäisellä sivulla mainitsin takinkäytön terveysseikoista. Aivan täysin vaille huomioita ko. asia ei siis toki minulta jäänyt.
Viestin lähetti Miguel
Tyylirasismia lienee myös se, että työhönottaja ei palkkaa pätevää työntekijää, jos tämä sattuu esittäytymisen yhteydessä haistattamaan vitun kättelemisen sijaan?
Tuo ei toki ole tyylirasismia, mihin tähänKIN olen jo aiemmin tässä ketjussa viitannut. Tyylirasismia ei lisäksi ole esimerkiksi jo niin ikään mainitsemani myöhästelyn katsominen läpi sormien, vaan tyylirasismia on VAIN ja AINOASTAAN hakijoiden pätevyyden rankkaaminen pukeutumisen perusteella. Toki jos jo ennen työhaastattelua on työpaikalta informoitu, että pitää pukeutua juuri tietyllä tavalla esim. työpaikan terveysseikkojen tms. takia, niin sitten sen voi ehkä vielä jotenkin hyväksyä.
Viestin lähetti Miguel
Hautajaisissa on 20 vierasta, kaikki täysikasvuisia. Heidät kootaan yhteen valokuvaa varten. Pee on joukossa ainoa, joka ei ole sonnustautunut siistiin mustaan pukuun ja solmioon.
Olen täysikasvuisena ollut elämässäni yksissä hautajaisissa (ensimmäiset olivat, kun olin 5-vuotias). Kaikkia vieraita, joita oli yli 20, ei yhteen kuvaan laitettu, mutta vaikka olisikin laitettu, en suinkaan olisi ollut porukan ainoa, joka ei ollut sonnustautunut siistiin mustaan pukuun ja solmioon (minulla oli päällä tummansiniset Levikset, kauluspaita ja vähän puvuntakin tyylinen, mutta kuitenkin paljon paksumpi ja isompi takki).
Muistan tämän nimittäin kuvasta, jossa olivat tämän kuolleen isoisäni kaikki lapsenlapset. Heistä neljä oli miehiä, kaikki täysi-ikäisiä, ja muistaakseni yhdellä oli puku ja solmio (toisella serkullani oli puvun housut ja kauluspaita, mutta ei takkia eikä solmiota, ja isoveljelläni puolestaan suunnilleen minun tyylinen asustus). Näin edes tuossa kuvassa en erottunut pukeutumisen perusteella.
Viestin lähetti Miguel
Mikä tekee kiittämisestä niin hyvän tavan? Varmaankin se, että kanssaihmiselle tulee kiittämisestä hyvä mieli. Samoin kättelemisestä tekee hyvän tavan se, että sen tekemättä jättäminen saattaa loukata kättelyä odottavaa henkilöä. Ei jokainen uusi tapaaminen ehdottomasti vaadi kättelyä, mutta kyllä tietyissä tilanteissa vastapuolen haluttomuus kädenpuristukseen loukkaisi ainakin minua.
Mitä jos minä tapaan ensimmäistä kertaa jonkun kauhean hyvännäköisen tytön ja sanon hänelle, että "voisimmeko tutustua siten, että otat minulta nyt heti suihin?". Sitten kun hän todennäköisesti tämännäköiselle kaverille sanoisi, että "tuo ei käy", niin minullehan tulee pahaa mieli ja loukkaannun.
Viestin lähetti Miguel
Yksityisviestilaatikkoosi varmaan satelee työtarjouksia asennettasi (pirskatti, eihän asennetta voi omistaa)
Vaikka tämä asia kuuluukin toiseen ketjuun, niin sanonpa nyt silti, että tottakai asenteen voi omistaa. Olen sanonut, että "IHMISTÄ ei voi omistaa", mutta esim. television ja rannekellon kyllä. Asenne ei ole esine, mutta toki sen voi omistaa. Tai oikeastaan on vähän pakkokin omistaa, koska kai kaikilla ihmisillä sellainen on...