Viestin lähetti Pee
En suosittele sitäkään. Pelkkä nimien kertominen ensitapaamisella ja sen jälkeen moikkaukset riittäisivät!
Miksi moikata kun voi kätellä? Kättely on moikkaamistapa.
Viestin lähetti Pee
En suosittele sitäkään. Pelkkä nimien kertominen ensitapaamisella ja sen jälkeen moikkaukset riittäisivät!
Eiköhän raja vedetä ihan siihen, että ULKOvaatteita ei pidetä päällä SISÄLLÄ. Selvennämpä sinulle vielä: T-paita on talvella sisävaate, koska jos kulkisit sillä pihalla, paleltuisit. Keväällämmällä ja kesällä on jo sen verran lämmin, että silloin tarkenee t-paidalla myös ulkona. Silloin se toimii sekä sisällä että ulkotiloissa.Viestin lähetti Pee
Mutta mihin sen rajan sitten vetää? Ovatko esimerkiksi t-paita tai shortsit sisä- vai ulkovaatekappaita jne.?
Tässäkään mielessä en täysin ymmärrä esim. joidenkin opettajien ainaista valituista, kuinka tunnilla pitäisi ottaa takki pois jne.. Toki tässä tulevat varmasi esille myös terveysseikat, mutta ainakin itse näin parikymppisenä miehenä pitäisin hyvänä saada itse päättää, pidänkö takkia sisällä vai en. Niitä kun ei koulun säännöissä ole lueteltu.
Viestin lähetti Holocaust
Mitäs sitä enää näitä vanhoja tapoja pitämään kunniassa, kun on modernimpaa huomenta-sanan sijasta sanoa oppilaille haistakaa äpärät vittu ja koko luokka vastaa samalla tavalla - haista äpäräope vittu!
Viestin lähetti Ren Höek
No mitä Pee on mieltä ruoasta kiittämisestä? Itse kiitän poikkeuksetta ruoasta.
Viestin lähetti Scoutti
Ihan äkkiseltään tulee mieleen, että kirjoittaja on ujo ja pipoa/lippistä käyttävä teini?
Viestin lähetti Scoutti
Jos näin ei ole, voidaankin kysyä, että mitä sinulla on hyviä tapoja vastaan?
Viestin lähetti Olkku
Arvon Pee, kuinka sinun mielestäsi, perinteet huomioon ottaen, tulisi menetellä esimerkiksi seuraavassa tilanteessa.
Olet menossa kiireissäsi kauppaan ja ovella törmäät vanhempaan rouvashenkilöön, jonka kassit leviävät pitkin tuulikaappia ja syy on yksin sinun. Kuuluuko sinunmielestäsi pyytää Anteeksi ja auttaa vaikka tavaroiden keräämisessä, vai toteatko, että "vittu eksänää mulla on kiiire me helvettiin mun tieltäni".
Viestin lähetti masu
Onko sinusta kohtuutonta vaatia, ihmisiä ottamaan ruokaillessaan lakin pois päästä?
Viestin lähetti masu
Aina sama juttu. Onko takin päältä pois ottamnen sinusta kohtuuton vaatimus?
Viestin lähetti masu
Toivon sinun vastaavan seuraavaan kysymykseen yhdellä sanalla. Onko kohtuuntonta, että osoittaisit kunnioittavasi opettajaasi, siten että otat päällysvaatteet pois päältä ja lakin pois päästä ollessasi hänen luokassaan?
Viestin lähetti Pee
Niin minäkin teen. Olen siis sitä mieltä, että ruoasta kiittäminen on erittäin hyvä tapa!
..................
Ei minulla kaikkia - ja nimenomaan hyviä - tapoja vastaan mitään ole, kuten varmasti sinäkin jo nyt tajuat luettuasi vastaukseni "Ren Höek":ille?
..........................................................
Tähän pätisi sama vastaus kuin kahteen ylempäänkin, mutta kun kerran toivoit yhden sanan vastausta, niin saat sen: ei. Tosin lakkia en päästäni voi ottaa, koska en sellaista siis käytännössä koskaan käytä.
Viestin lähetti Predator
Vompateilla on kiva staili kun ne kohtaavat lajitoverinsa - ne roiskaisevat kusta kaverin naamalle. Olisko tässä mallia homo sapiensille? Voisi syntyä mieleenjääviä ensitapaamisia?
Viestin lähetti Pee
Itse en vain kertakaikkiaan pysty ymmärtämään, millä perusteilla päähineen, jollaista itse en tosin elämässäni juuri koskaan käytä, poisottaminen syödessä on jotenkin hyvä tapa. En tajua sitä, mikä ihme siinä on niin pahatapaista, että pitää lakkia päässä syödessään. Täysin eri juttu on mielestäni spagetin syöminen käsin tai syöminen ilman paitaa, koska ne näyttävät vastemielisiltä ja heikentävät muiden ruokahalua.
Viestin lähetti Pee
Vanha sanontahan kuuluu niin, että "maailma muuttuu". Kun näin kerran on, mikseivät myös tavat voisi muuttua? Ei tämä 2000-luvun elämä ole enää täysin samanlaista kuin 1910-luvun elämä. Miksi siis tapojenkaan pitäisi olla samat?!
Viestin lähetti vlad
Minusta vaan on moukkamaista pitää päässään lakkia syödessä.
Viestin lähetti Pee
Juu, uskon sen, mutta eihän se ole mikään perustelu sille, miksi lakki päässä syöminen olisi huono tapa.
Viestin lähetti Pee
Minun kohdallani tässä takkiasiassa tilanne on siis samanlainen kuin lakki päässä ruokailemisessa: minkäänlaista päähinettäkään en käytännössä koskaan käytä, joten minun ei tarvitse miettiä, otanko sen pois syödessäni vain en. Kuitenkin jos näen jonkun ihmisen, joka syö lakki päässä, ei siinä ole mitään tuomitsemista. Jokaisen henkilökohtainen asia tämäkin!
Viestin lähetti Senior
En ole palkannut, enkä tule palkkaamaan, yhtäkään pipapäistä pussihousua riippumatta tehtävästä.
Viestin lähetti Senior
Ympäristö kannattaa ottaa huomioon. Kuten armeijassa aikoinaan: älä ole koskaan eka tai vika.
Viestin lähetti Pee
Täydellistä tyylirasismia! Eikö työnhakijoiden taidot luulisi olevan tärkeämpi juttu kuin se, onko hakijalla lakki päässä vai ei?!
Viestin lähetti vlad
Jos itse olen joskus siinä asemassa, että palkkaan työntekijöitä firmaan niin tietty valintani kahdesta tasavahvasta hakijasta osuu siihen joka on pukeutunut asiallisesti ja käyttäytyy muutenkin asiallisesti.
Viestin lähetti vlad
Haastattelijan kysymykseen ei kannata vastata "Vedän sinua turpiin" kuten eräs ystäväni eräässä haastattelussa vastasi
Viestin lähetti Pee
Mitä muuten tuohon kommentiin tulee, niin minusta asiallinen pukeutuminen on suhteellinen käsite. Jotkut ovat esim. sitä mieltä, että puku on asiallista pukeutumista, mutta itse olen tästä täysin eri mieltä.
No ei varmasti kannata. Sen, että joku menee lippis päässä työhaastatteluun, ei luulisi olevan automaatio sille, että hän myöskin suunnilleen haistattelee haastattelevalle.
Myös minä osaisin olla asiallinen ja kohtelias haastattelussa, vaikka minulla sitten sattuisikin olemaan lätsä päässä (mahdoton yhtälö kuitenkin, kun en edelleenkään minkäänlaista päähinettä juuri koskaan käytä, mutta kuitenkin).
Mikä tahansa sinusta tuleekaan isona, sillä tuskin tulee olemaan mitään tekemistä asiakaspalvelun kanssa. Minä en ainakaan ostaisi mitään sinuttelevalta räkänokalta, joka pitää lakkia päässä sisällä. Varsinkaan silloin, jos se lakki on päässä liikelounaalla. Kertoisin luultavasti tutuillenikin, että tuo firma ei vaikuta kovin uskottavalta.Viestin lähetti Pee
Täydellistä tyylirasismia! Eikö työnhakijoiden taidot luulisi olevan tärkeämpi juttu kuin se, onko hakijalla lakki päässä vai ei?!
Mitä esille ottamaasi teitittelyyn tulee, niin kovin suuri yllätys ei kellekään liene, kun sanon, että en ymmärrä sitäkään asiaa.
Viestin lähetti Pee
Mitä muuten tuohon kommentiin tulee, niin minusta asiallinen pukeutuminen on suhteellinen käsite. Jotkut ovat esim. sitä mieltä, että puku on asiallista pukeutumista, mutta itse olen tästä täysin eri mieltä.
Viestin lähetti Pee
Kahden tasavahvan hakijan "jatkoaikavoiton" voi toki perustella vaikka kynsien pituudella, mutta mikään pääsyy "koska sillä toisella oli lakki päässä ja sillä toisella ei" -perustelu ei saisi olla.