Tässä otsikossa ihmettelemme ja kyseenalaistamme perinteisiä tapoja

  • 12 286
  • 145

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
En oikein usko, että tässä on mistään muusta kyse kuin systemaattisesta trollauksesta, minkä pauloihin itsekin lankesin toviksi. Jos ei näin ole, niin toivotan vain onnea ko. säätäjälle.

Olenhan sokea, mutta en ainakaan tässä ketjussa huomannut, että kukaan olisi kiinnittänyt huomiota mm. takin, jalkineiden ja päähineen ym. ulkovaatteiden riisumiseen sisätiloissa, niin ainakin aiemmin se oli erittäin hyvä syy tehdä näin hygieenisistä syistä. Sama koskee myös hyvää tapaa peseytyä ennen ruokailua. Vähimmäisvaatimus on aina ollut käsienpesu.

Mikäli nykyään olisi samanlainen tilanne hygienian suhteen kuin esimerkiksi 1300-luvulla, niin arvoisa nimimerkki Pee olisi jo aikoja sitten siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Toisaalta tuo vaara ei vieläkään ole poissuljettu huomioiden erilaiset "nykyuhkakuvat".

Aivan sama mielestäni tämäkin palopuheeni ja säädänkin itseni nyt hieman parempaan seuraan kun siihen on mahdollisuus.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Cougar
En oikein usko, että tässä on mistään muusta kyse kuin systemaattisesta trollauksesta, minkä pauloihin itsekin lankesin toviksi. Jos ei näin ole, niin toivotan vain onnea ko. säätäjälle.

Trollaustahan tämä taitaa olla.

Kuitenkin: jos Pee hengenheimolaisineen tulee haastateltavakseni tuolla asenteella, niin työpaikkaa on turha odottaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Pee
Täydellistä tyylirasismia! Eikö työnhakijoiden taidot luulisi olevan tärkeämpi juttu kuin se, onko hakijalla lakki päässä vai ei?!

Tästähän huomaa, että työelämä on sinulle aivan vieras maailma.
Jokainen vähänkään pidempää työelämässä ollut tietää, että taitoja ja osaamista on helppo kartuttaa, mutta vääränlaista asennetta on hankala muuttaa.
Tämä korostuu erityisesti sellaisissa tehtävissä, joissa joutuu tekemisiin toisten ihmisten kanssa. Ei ole väliä onko kyseessä perinteinen kuluttaja-asiakaspalvelutehtävä, yrityksen sisäinen asiakaspalvelija tai yritysten välinen kanssakäyminen.
Josko palataan näihin työelämän kysymyksiin, kunhan olet ensin löytänyt sen ensimmäisen oikean työpaikkasi.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Repolainen
Telakalla joskus ollessani seurasin venäläisten komennusmiesten rituaaleja ja huvittavinta oli kun 200 miestä kätteli toisensa joka aamu. Siinä meni lähemmäs puolituntia tehokasta työaikaa per päivä. Venäjällä tuo taitaa olla yleistä tai sitten piruuttaan laistivat hommistaan.

Venäjällä tuo on todellakin yleistä, mistään laistamisesta tuolla perusteella ei ole kyse. Siellä asustaessani totuin hyvinkin nopeasti siihen, että vastaantulevat tutut kättelivät _aina_ kadulla, samoin sitten kun erottiin vaikkapa metron portaissa, niin aina myös silloin käteltiin. Kulttuurinen tapa.
 

Eppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensivaikutelmaa ei voi koskaan tehdä toista kertaa. Tämä kannattaa muistaa ainakin siellä työhaastattelussa. Eli suosittelen kyllä sen päähineen riisumista sisätiloissa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kyseenalaistaisin Peen perinteisen tavan aloittaa ketjuja ja pohjattomia vääntöjä mitä spedeimmistä aiheista, mutta kukin taaplaa navallaan.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti armand
Kun nyt mentiin työhönottoon, kannanpa oman korteni tähän kekoon.

Itse olen ottanut ja jatkossakin otan jatkuvasti töihin ihmisiä, joukossa myös nuoria suoraan koulun penkiltä. Tyylirasisimia tai ei, ensimmäiseksi karsiutuvat pipopäät, lökäpöksyt, myöhässäolijat ja ne, jotka eivät osaa tai halua katsoa silmiin keskusteltaessa.

Siitä olen samaa mieltä, että myöhässäolijat tulee karsia työnhakijoiden joukosta HETI. Myöhästely on yksi vastemielisimmistä ja kauheimmista tavoista koko maailmassa!

Silmiin katsominen ei puolestaan ole kaikille välttämättä niin helppoa, mihin itsekin viittasit.

Viestin lähetti Timi
Olisi muuten ihan mukava tietää, minkälaisessa duunissa olet tai mitä opiskelet...

En ole missään töissä enkä sananmukaisesti opiskelekaan missään. Kirjoilla olen tosin kauppaoppilaitoksessa toista vuotta, mutta valmistumaan sieltä en kaiken järjen mukaan tule (en varsinaisesti sitä edes yritä). Tuskin huomenna enää aloittaisinkaan kevätlukukautta kyseisessä koulussa, ellen olisi luvannut mennä kouluun kuuluvaan työharjoitteluun maalis-huhtikuussa. Nyt koulussa olisi kuitenkin ainakin siihen asti kärvisteltävä.

Muutenkin kun olen alle 25-vuotias, vailla ammattilista koulutusta oleva ihminen, niin Kela tavallaan velvoittaa jossakin opiskeluun (lue: opiskelupaikkaa pitää hakea niin syksyn kuin keväänkin yhteishauissa). Täten se on jossain oltava "kiinni", vaikka motivaatio onkin nolla.

Viestin lähetti Timi
...minkälaista duunia tulet hakemaan?

Tämä on jo vaikeampi kysymys, etenkin tällä "koulutuksella", enkä kysymistäsi ole juurikaan edes miettinyt.

Seitsemän vuotta (1994-2001) kestäneen lapsuusajan ykkösharrastukseni, urheilulehden yksin tekemisen, perusteella toimittajan työ olisi se "kutsumusammattini". Kuitenkaan mahdollisuuksia minulla ei ko. työhön ole siksi, että olen erittäin huono vieraissa kielissä, joita toimittajan työssä tarvitaan kenties enemmän kuin missään muussa ammatissa.

Viestin lähetti msg
Tästähän huomaa, että työelämä on sinulle aivan vieras maailma.

Eipä nyt aivan vieras maailma. Minä kun olen sattumoisin ollut myös esimiestason tehtävissä, joskin todella pienessä "firmassa", mutta kuitenkin. Lisäksi pääsin näihin "esimiestehtäviin" oltuani kyseisessä paikassa "alaisena" vain vähän yli kaksi kuukautta! Kyseinen työpaikka oli myös elämäni ensimmäinen - ja ainakin toistaiseksi - viimeinen varsinainen työpaikka (koulun työharjoitteluissa olen ollut). Ko. "esimiesduuni" päättyi siihen, kun firma alkoi karsia kuluja erottamalla "pikkuapulaisensa" joka puolelta Suomea, jossa kyseinen homma pyöri.

Viestin lähetti goldenawe
Kyseenalaistaisin Peen perinteisen tavan aloittaa ketjuja ja pohjattomia vääntöjä mitä spedeimmistä aiheista

Hetkinen?! Millon olen avannut ketjun "spedemäisistä aiheista"? Tietääkseni en ole puhunut esim. Uuno Turhapurosta tai Speden keksinnöistä mitään. Näin ollen en oikein ymmärrä avautumistasi "spedemäisistä aiheista"...

Muokkausta: Jaa mutta, tarkemmin luettuani, sinähän "kyseenalastaisit" etkä "kyseenalaista". Ensimmäinen kohta tarkoittaa sitä, että kyseenalaistat vasta kun jotain tapahtuu (et vielä). Näin ollen pyydän anteeksi ja vannon, etten tule avaamaan yhtäkään ketjua, joka jollain tavalla koskee Pertti "Spede" Pasasta.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti DAF
Venäjällä tuo on todellakin yleistä, mistään laistamisesta tuolla perusteella ei ole kyse. Siellä asustaessani totuin hyvinkin nopeasti siihen, että vastaantulevat tutut kättelivät _aina_ kadulla, samoin sitten kun erottiin vaikkapa metron portaissa, niin aina myös silloin käteltiin. Kulttuurinen tapa.

Omalla työpaikallani jossa työskentelee kohtuullisen paljon ulkomaalaisia tulee huomanneeksi kuinka merkityksellisiä erilaiset tervehtimisrituaalit voivat olla ihmisille. Siellä kätellään, kumarrellaa, lausutaan hyvätpäivät etc. Toisaalla olen työskennellyt myös täysin suomalaisessa työyhteisössä jossa tervehtimisrituaalit voat paljon niukemmat - sanotaan hyvää päivää, jos aina edes sitäkään.

vlad.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Pee
Eipä nyt aivan vieras maailma. Minä kun olen sattumoisin ollut myös esimiestason tehtävissä, joskin todella pienessä "firmassa", mutta kuitenkin. Lisäksi pääsin näihin "esimiestehtäviin" oltuani kyseisessä paikassa "alaisena" vain vähän yli kaksi kuukautta! Kyseinen työpaikka oli myös elämäni ensimmäinen - ja ainakin toistaiseksi - viimeinen varsinainen työpaikka (koulun työharjoitteluissa olen ollut). Ko. "esimiesduuni" päättyi siihen, kun firma alkoi karsia kuluja erottamalla "pikkuapulaisensa" joka puolelta Suomea, jossa kyseinen homma pyöri.

Josko edelleen palataan sitten, kun olet ollut oikeissa töissä oikeassa työpaikassa.
Näitä ovat sellaiset työtehtävät ja yritykset, joiden ympärille ei tarvitse laittaa lainausmerkkejä.

Ei pitäisi ruokki trollia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pee
Täydellistä tyylirasismia! Eikö työnhakijoiden taidot luulisi olevan tärkeämpi juttu kuin se, onko hakijalla lakki päässä vai ei?!

Täytyy vähän korjata omaa lausuntoa. Saattaisin palkata pipapäisen pussihousun, jos olisin palkkaamassa esim myyjää nuorten pipa- ja pussihousuliikkeeseen.

Sinänsä sääli, että vaikuttaa siltä, että Sinulla on niin kiire vastailla viesteihin, ettet ollut juuri pointtia kirjoituksestani löytänyt.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti msg
Josko edelleen palataan sitten, kun olet ollut oikeissa töissä oikeassa työpaikassa.

Puhelinmyynti on oikeaa työssä siinä missä muutkin.

Käytin lainausmerkkiä sanassa "firma" siksi, että "firma" ei ole aivan oikea sana kuvaamaan kyseistä puhelinmyyntipaikkaa. "Esimiestason" pistin lainausmerkkeihin puolestaan siksi, että en siis ollut varsinainen pomo, vaan olin hänen paikallaan silloin, kun hänellä oli lomaa, vapaapäiviä, menoja yms.. Silloin olin kuitenkin sen paikan esimies. Sai muuten pukeutua miten tahtoi!
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Pee
Puhelinmyynti on oikeaa työssä siinä missä muutkin.

Montako puhelinta myit?
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Joka toista haukkuu on se itse.

Eli jos joku vetää hernettä nenään siitä, että joku pitää paippoa tai kolttua päällään sisätiloissa, niin on kyllä vähän silläkin persoonalla syytä peiliin katsoa. Jos joku haluaa olla niin tampio, että vetää se pipo päässä 24hoo, niin mitenkäs se nyt muilta on pois. Toki johonkin on hyvä pipopäittenkin se raja vetää, että ei nyt välttämättä kirkossa tai muussa vastaavassa tilaisuudessa ole hyvä sitä päässä pitää.

Ja takkia tunnustan itsekin usein käyttäväni koulussa oppitunneilla, siellä on niin hyytävä ilmasto. Toki voisi paksumpaa paitaa alle laittaa, mutta kun ei aija tajua tällä aivolla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)

Liitteet

  • troll.gif
    troll.gif
    3,9 KB · kertaa luettu: 403

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti msg
Montako puhelinta myit?

En yhtään puhelinta. Puhelimen kautta myymällä joitain erään, nimeltämainitsemattoman rekisteröityneen yhdistyksen tukijulkaisuja, tuli kuitenkin myytyä. Esimiestason tehtävissä toimenkuvaani sen sijaan kuului karjua muille työntekijöille, että "myykää!".
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti pavenro8
Toki johonkin on hyvä pipopäittenkin se raja vetää, että ei nyt välttämättä kirkossa tai muussa vastaavassa tilaisuudessa ole hyvä sitä päässä pitää.
Niin, tai työhaastattelussa tai ruokapöydässä tai... sisällä?

Tunnustat siis, että on tilanteita, joissa pipo on hiukan väärä asuvalinta, mutta silti arvostelet niitä, jotka tuomitsevat pipon käytön juuri tällaisissa tilanteissa. Koita jo päättää.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Viestin lähetti Ossi
Niin, tai työhaastattelussa tai ruokapöydässä tai... sisällä?

Tunnustat siis, että on tilanteita, joissa pipo on hiukan väärä asuvalinta, mutta silti arvostelet niitä, jotka tuomitsevat pipon käytön juuri tällaisissa tilanteissa. Koita jo päättää.

Niin. Siis pipo saattaa yleisten sääntöjen mukaan olla väärä asuvalinta tietyissä tilanteissa, mutta itse en kyllä olisi tuomitsemassa jos sitä joku haluaa päässään pitää tilaisuudessa kun tilaisuudessa. Minä yritän antaa kaikkien kukkien kukkia sellaisina kun ne on, kukka se on perunakin ja paskasta se kukka vasta ponnistaakin tai jotain semmosta. Että jos joku toisen pukeutumisesta vetää hernettä nenään, niin minusta se kertoo kyllä paljon myös arvostelijasta itsestään. Ja ei sitä pipopäätä ole pakko töihin ottaa, mutta jos syynä on se, että sehän saatana käyttää pipoa, niin oma on häpeänsä.
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Niinpä, onhan se puhelinmyynti työpaikka siinä missä muutkin. Ja esimiehen tuuraukset tekevät automaattisesti esimiehen...

Tällä työelämän kokemuksella olet sitten laittamassa työelämän normeja uusiksi. Hieman muistuttaa tilannetta, jossa kaksi kertaa jääkiekko-ottelussa käynyt virkamies haluaa muuttaa kokemukseensa vedoten pelin säännöt ja niiden tulkinnat.

Esimiestason tehtävissä toimenkuvaani sen sijaan kuului karjua muille työntekijöille, että "myykää!".

Eipä ihme, että saneerasivat Sinut ainakin siitä "esimiestehtävästä".

edit. typo
 

Kaivanto

Jäsen
Mihin mahtaa alunalkujaan pohjautua tapa, että miehet ottavat kirkossa hatun pois, mutta naiset eivät?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Kaivanto
Mihin mahtaa alunalkujaan pohjautua tapa, että miehet ottavat kirkossa hatun pois, mutta naiset eivät?

Enempää asiaa tuntematta, mutta veikkaisin, että juontaa juurensa sille ajanjaksolle kun naisilla oli tapana käyttää mm. hattuneuloja.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti armand
Ja esimiehen tuuraukset tekevät automaattisesti esimiehen...

En kai minä niin sanonut? Sanoin, että tein esimiestason tehtäviä."Pikkuapulainen" oli virallinen nimi.

Viestin lähetti armand
Eipä ihme, että saneerasivat Sinut ainakin siitä "esimiestehtävästä".

Myös tässä asiassa tuntuu lukutaidossasi olevan häikkää. Minä kun olen jo sanut, että "ko. "esimiesduuni" päättyi siihen, kun firma alkoi karsia kuluja erottamalla "pikkuapulaisensa" joka puolelta Suomea, jossa kyseinen homma pyöri." Ja jotta varmasti ymmärrät, niin tarkennan vielä, että minun lisäksi myös kaikki muut näitä esimiehen tuurausvuoroja eri puolella Suomea (kyseisellä rekisteröityneellä yhdistyksellä oli puhelimen kautta tapahtuvia myyntipaikkoja Jyväskylän lisäksi mm. Helsingissä ja Iisalmessa, jossa olivat siis omat pikkuapulaisensa) tehneet saivat potkut.

Lisäksi haluan kysyä sinulta, arvon "armand", onko sinulla yhtään huumorintajua. Tuo "esimiestason tehtävissä toimenkuvaani sen sijaan kuului karjua muille työntekijöille, että "myykää"" heittoni oli sellaista, jota ammattipiireissä kutsutaan huumoriksi
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Näyttää, että nimimerkki 'Pee' taistelee tuulimyllyjä vastaan, mutta mielestäni 'Pee' osaa perustella väitteensä kohtuullisen hyvin, eikä piiloudu kliseiden taakse, kuten aika moni, itse mukaan lukien tällä palstalla tekee, jos joutuu vastaamaan "puheistaan". Siitä propsit 'Pee'lle.

Kuinka moni meistä muista, vaivautuisi vastaamaan, jokaiselle joka ketjuun heittää juttua, tuskin minä ainakaan, mutta nimim. 'Pee' on laskujeni mukaan antanut kaikille vastauksen. Se kertoo jo vaivannäöstä ja halusta pitää keskustelua yllä, kuten palstan tarkoitus on, oli aihe mikä vaan.
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Minä kun olen sattumoisin ollut myös esimiestason tehtävissä

Silloin olin kuitenkin sen paikan esimies.

Näissä kommenteissa mielestäni väität olleesi esimies.

Lisäksi haluan kysyä sinulta, arvon "armand", onko sinulla yhtään huumorintajua. Tuo "esimiestason tehtävissä toimenkuvaani sen sijaan kuului karjua muille työntekijöille, että "myykää"" heittoni oli sellaista, jota ammattipiireissä kutsutaan huumoriksi

Sinulla kuitenkin on tapana tarttua muiden käyttämiin kielikuviin. (vrt. näennäishauska vääntämisesi spedemäisistä aiheista). Koita nyt hyvä ystävä elää, kuten itse opetat! Ja missähän ammattipiireissä tätä kutsutaan huumoriksi? Puhelinmyyjien vai pikkuapulaisten??

Tällä työelämän kokemuksella olet sitten laittamassa työelämän normeja uusiksi. Hieman muistuttaa tilannetta, jossa kaksi kertaa jääkiekko-ottelussa käynyt virkamies haluaa muuttaa kokemukseensa vedoten pelin säännöt ja niiden tulkinnat.

Edelleen tätä mieltä.

edit. typo
 
Viimeksi muokattu:

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Pee
Itse en vain kertakaikkiaan pysty ymmärtämään, millä perusteilla päähineen, jollaista itse en tosin elämässäni juuri koskaan käytä, poisottaminen syödessä on jotenkin hyvä tapa.

Viestin lähetti Cougar

Olenhan sokea, mutta en ainakaan tässä ketjussa huomannut, että kukaan olisi kiinnittänyt huomiota mm. takin, jalkineiden ja päähineen ym. ulkovaatteiden riisumiseen sisätiloissa, niin ainakin aiemmin se oli erittäin hyvä syy tehdä näin hygieenisistä syistä.

Minäkin ihmettelin, kuinka hygieenisiä seikkoja ei mainittu ennen kuin viestiketjun kolmannella sivulla. Ei piposta tai lippalakista nyt välttämättä bakteerien armeijaa ruokalajien sekaan hyppää, mutta hatun ottaminen pois ruokapöydässä ainakin vähentää pöpöjen leviämisen riskiä.

Viestin lähetti Pee
Tässäkään mielessä en täysin ymmärrä esim. joidenkin opettajien ainaista valituista, kuinka tunnilla pitäisi ottaa takki pois jne.. Toki tässä tulevat varmasi esille myös terveysseikat, mutta ainakin itse näin parikymppisenä miehenä pitäisin hyvänä saada itse päättää, pidänkö takkia sisällä vai en.

Takki voi antaa normaalia paremman suojan mm. tekstiviestin kirjoittamiseen kesken oppitunnin. Eikä takin likaisten hihojen pitäminen oppimateriaalin lähellä ole kovin suotavaa.

Yllä mainitsemani perustelut ovat aika hataria, mutta jos "turhille" hyville tavoille pitää joku peruste olla, olkoot tuossa.

Yllättävää muuten, kuinka Pee ei reagoinut mitenkään Cougarin vastaukseen.

Viestin lähetti Pee

Täydellistä tyylirasismia! Eikö työnhakijoiden taidot luulisi olevan tärkeämpi juttu kuin se, onko hakijalla lakki päässä vai ei?!

Tyylirasismia lienee myös se, että työhönottaja ei palkkaa pätevää työntekijää, jos tämä sattuu esittäytymisen yhteydessä haistattamaan vitun kättelemisen sijaan?

Eiköhän useimpiin työhaastattelua edellyttäviin pesteihin hae useampikin pätevä henkilö. Totta kai työhönottaja palkkaa sen, joka tyyliltään miellyttää enemmän kuin hieman paremman CV:n tarjoava moukka. En minä ainakaan haluaisi alaisekseni (jos toimisin esimiehenä) miestä, joka jo työhaastattelussa osoittaa haluttomuutta yleisesti hyvänä pidetyn tavan noudattamiseen. Se kielii vaikeasta asenteesta.

Viestin lähetti Pee
Mitä muuten tuohon kommentiin tulee, niin minusta asiallinen pukeutuminen on suhteellinen käsite. Jotkut ovat esim. sitä mieltä, että puku on asiallista pukeutumista, mutta itse olen tästä täysin eri mieltä.

Hautajaisissa on 20 vierasta, kaikki täysikasvuisia. Heidät kootaan yhteen valokuvaa varten. Pee on joukossa ainoa, joka ei ole sonnustautunut siistiin mustaan pukuun ja solmioon. Jos kuvaa jälkikäteen tarkastellessakaan et tunne edes pientä häpeää, olen erittäin pahoillani puolestasi.

Viestin lähetti Pee

Ei minulla kaikkia - ja nimenomaan hyviä - tapoja vastaan mitään ole, kuten varmasti sinäkin jo nyt tajuat luettuasi vastaukseni "Ren Höek":ille? Missä vaiheessa minä olen sanonut, että esimerkiksi "kiitos toisen palveluksesta, ole hyvä omasta jne." olisivat turhia tapoja? Aivan, en missään vaiheessa, koska ne eivät minusta todellakaan ole sellaisia, vaan erittäin hyviä tapoja, jotka tulee ilman muuta pitää voimassa!

Mikä tekee kiittämisestä niin hyvän tavan? Varmaankin se, että kanssaihmiselle tulee kiittämisestä hyvä mieli. Samoin kättelemisestä tekee hyvän tavan se, että sen tekemättä jättäminen saattaa loukata kättelyä odottavaa henkilöä. Ei jokainen uusi tapaaminen ehdottomasti vaadi kättelyä, mutta kyllä tietyissä tilanteissa vastapuolen haluttomuus kädenpuristukseen loukkaisi ainakin minua.

Tunnetko muuten ketään muuta, joka pitäisi kättelyä vastenmielisenä tapana?

Onnea vaan ristiretkellesi. Yksityisviestilaatikkoosi varmaan satelee työtarjouksia asennettasi (pirskatti, eihän asennetta voi omistaa) arvostavilta työnantajilta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Metsä puilta

Tässä nyt hyökätään persoonaa kohtaan ja tartutaan pelkästään johonkin pipo sisällä asioihin. Onko tosiaan niin että kukaan muu kuin Pee ei keksi yhtäkään tapaa joka on aikansa elänyt ja turha? Siis keksijän mielestä, eihän tässä absoluuttisista totuuksista ole kyse.

Jos Pee olisi esiintynyt 50-luvulla äänekkäästi mielipiteineen niin ilmeisesti ylioppilaat käyttäisivät kesäisin ylpeinä valkolakkejaan ja opiskelijat koulussa solmiota. Vain koska ne ovat hyviä tapoja ja meitähän ei joku perkelee Pee komentele.

Pee on tietty helppo kohde, ja itsehän tuntuu kohteluaan kerjäävän. Olisi vaan mielenkiintoista lukea muuta kuin kinastelua saman asian ympäriltä, siis lukea että keksiikö joku sellaisia käytössä olevia tapoja joita minäkin pidän turhina. Mainitut kättely-, hattu- ja takkitavat eivät minusta sellaisia ole, mutta pelkästään niistä kinaaminen sivukaupalla on aika pölhöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös