Tässä ketjussa tunnustamme asioita

  • 131 266
  • 1 229

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Käyn usein Malmilla kaupassa ja aina kun olen siellä, niin metskaan sopivan oloisia tyyppejä ja arvuuttelen kuka heistä voisi olla @pettter
Veikkaan, että aito ja oikea ei ole vielä tullut vastaan.

Oletko kuitenkin sen retkujen ringin nähnyt siinä penkeillä. Käy kysymässä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Oletko kuitenkin sen retkujen ringin nähnyt siinä penkeillä. Käy kysymässä.
Olen toki, mutta ne on sellasia häröpalloja joista ei yhtä petteriä osaa arvuutella. Sekaan en tohdi mennä. Ja jos joskus huomaan tyypin, josta erittyy sellanen kotoisa vieno kakan haju, ehkä nobelaaneria repussa ja jopo alla, niin että nyt on pakko olla petsku, niin sittenkin mä ehkä vaan ujosti huutelen jotain palstameemejä muutaman metrin päästä ja katon reagoiko pavlovin pettter mitenkään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minä sen kiven heitin, siitä kirkon ikkunasta läpi. Suntio väitti minut nähneensä, mutta väitin etten ollut siellä päinkään.
Rikoin myös sen yhden jakeluauton starttimoottorin, kun painoin start-nappulaa, vaikka auto oli jo käynnissä.
Näpistin kaupasta avokado-pussin, jonka edellinen asiakas oli unohtanut ottaa mukaansa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En pidä hauesta. En ole raaskinut sanoa miehelle siitä kun hän niin polleana kantaa kotiin kaloja joita on saanut katiskalla ja virvelillä. Osa hauista menee äidilleni, jonka herkkua hauki on. Ehkä pitäisi opetella valmistamaan hauki "paremmin"... Olen paistanut pannulla, hauduttanut uunissa kermassa ja tehnyt kalakeittoa. Ehkä kyse on vaan jostain epämiellyttävyydestä hauen ruotoisuutta kohtaan eikä niinkään mausta. Mutta ajatus hauesta ei herätä minulla ruokahalua...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En pidä hauesta. En ole raaskinut sanoa miehelle siitä kun hän niin polleana kantaa kotiin kaloja joita on saanut katiskalla ja virvelillä. Osa hauista menee äidilleni, jonka herkkua hauki on. Ehkä pitäisi opetella valmistamaan hauki "paremmin"... Olen paistanut pannulla, hauduttanut uunissa kermassa ja tehnyt kalakeittoa. Ehkä kyse on vaan jostain epämiellyttävyydestä hauen ruotoisuutta kohtaan eikä niinkään mausta. Mutta ajatus hauesta ei herätä minulla ruokahalua...
Kokeile jollakin reseptillä haukipihvejä tai -pullia. Hauki ei ole minunkaan suosikkini, vaikka kalasta melkein missä tahansa muodossa pidän, mutta tuolla tavoin jalostettu hauki uppoaa vallan mainiosti.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Parahin Iisoppi. Kun pientä alle kiloista haukea tulee riesaksi asti, niin fileiksi, nahka ja maharuodot pois. Mieluiten se Y ruoto kans. Aja kaksi kertaa lihamyllyn läpi, mausteeksi suolaa,pippuria ja ruohosipulia. Tosiaan kuivaksi menneet sämpylät voi täräyttää huoletta sekaan. Hauessa on valkuaista niin paljon, että kananmunaa ei tarvitse laittaa taikinaan.
Sitte taikinasta isoja palloja, pallo muurikalle ja painetaan lastalla pihviksi. On hyvä ja koska on aika isotöinen, niin kannattaa tehdä isompi satsi kerralla. Haukifileitähän voi jemmailla pakkaseen. Valmis pihvi on erinomainen panos esim kylmänä leivän päällä. Kunhan vaan muistaa, että meillä Hakalissa paistamiseen käytetään voita, niin toimii. Kannattaa kokeilla. Jos hauessa ei olisi sitä Y ruotoa, niin olisi huomattavasti suositumpi kala.
Isommat hauet olen tehnyt niin, että fileiksi, fileet annospaloiksi, muurikalle ja pekonipaloja sekaan.
Youtubesta löytyy helposti ohjeet, miten saat hauesta ruodottoman.
Ja jos keittoa teet, niin kirkasliemisen kalakeiton taika on raakaa sipulia hakkeena lautaselle siihen keiton päälle.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tunnustan, että vaikka Olli Lindholmin kuolema nuorena oli ikävä asia ja Yö oli suomi-Rockin klassikkoasemaan yltänyt veteraanibändi, niin en minä oikeasti muista Yöltä muita kappaleita kuin Tia-Marian, ja siitäkin vain kertosäkeen.

Sen kertosäkeenkin kuulin kerran jollain festivaaleilla (Ankkarock?) jossa Yö soitti ja jossa kävelin sattumalta lava-alueen ohi matkalla kuuntelemaan jotain toista yhtyettä. Ei tule tällä hetkellä mieleen yhdenkään muun biisin sanoituksia tai sävelkulkuja. Voi olla, että jonkun olen kuullut, mutta en niitä juuri nyt muista.

Ikävä poismeno silti, ei pitäisi noin nuorena lähteä Lindholmin tai muidenkaan.
Etsi youtubesta tai jostain Demon -nimisen bändin biisi Sign of the Madman. Kuuntele se, ja heti perään Tia-Maria. Säveltäjä Petanderillahan on tunnetusti NWOBHM-sympatioita...
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minulla ei ole voimassaolevaa ajokorttia. Se oli voimassa joulukuusta 2007 joulukuuhun 2009 mutta ajo-oikeus vanhentui, koska en ilmoittautunut toiseen vaiheeseen ajoissa. Vasta tämän vuoden maaliskuussa otin projektiksi hoitaa tuon asian kuntoon ja tällä hetkellä uusi ajo-oikeus on enää hyväksytystä inssiajosta kiinni. Eka yritys oli 8.4. ja epäonnistui yhden virheen takia. Seuraava yritys sitten 17.5.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Se olin minä joka tunki ne perunat opinto-ohjaaja Reinon (nimi ei muutettu)Saabin pakoputkeen koulun parkkipaikalla vuonna 1988.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lainasin historian opettajan jotain kirjoja vuonna 2002 esseen tekoa varten. Kirjat löytyvät minulta vieläkin sillä en koskaan muistanut palauttaa niitä. Siistissä kunnossa ne yhä ovat.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Jokeriosion homokeskustelun innoittamana tunnustan että minusta on olemassa ns. toukoaaltomaista kuvamateriaalia jossa piiskaan tanskalaisia, norjalaisia sekä ruotsalaisia miespuolisia ystäviäni vähemmän hellästi pyllylle. Vaikka kaikki olemme heteroita. Kannattaa uskaltaa uskaltaa ja nuoruus on nastaa aikaa. Ei kannata häpeillä ja kerran tässä vaan eletään. Vanhana on hyvä miettiä että eipä tarvii miettiä miltä se tuntuu piiskata ja tulla piiskatuksi miesten kesken. Osaa olla varmempi sit että kyllä ne on ihanat naiset joista tykkää, ilman että tarvitsee olla vihamielinen niille jotka on sitä toista mieltä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Olen pitkään pohtinut pitäisikö minun kirjoittaa myös tästä seuraavasta asiasta tänne palstalle vai ei. Asia on minun mieltäni kaivertanut jo monia vuosia ja se on yksi niistä isoimmista syistä mikä ajoi minut aikoinaan ryyppäämäänkin ja minkä takia minulla todettiin mielenterveydellisiä sairauksia, ainakin uskon niin. Kun menin puhumaan lääkärille asiaan liittyviä asioita niin se tietenkin totesi että tuon päässä vippaa.

Kadun tätä asiaa ja tekojani todella paljon ja en oikeastaan saanut muuta näkyvää aikaan kuin pääni muuttui hiukan ulkonäöllisesti. Näytän nykyään hieman erilaiselta kuin ennen. En edes tiennyt että tuollainen muutos pääkopassa voi olla mahdollinen mutta kun vertaa ennen ja nyt-kuvia niin kyllähän muutoksen voi selkeästi havaita. Ja se on etenkin lopulta vain minun kannaltani mielestäni valitettavaa sillä rumemmaltahan minä näiden muutoksien jälkeen näytän.

Tulen seuraamaan saako tämä viestini minkälaisen vastaanoton ja mahdollisesti poistan viestin. Tämä viesti voi kuullostaa huuhaalta mutta totta tämä on. Ja olisi pitänyt näemmä jättää alunperin kajoamatta näihin seuraaviin asioihin, kun ne sai vain lopulta pääkoppaani ulkonäöllisesti negatiivisia muutoksia aikaan. En tosiaan varmaan edes tiedostanut että ihminen voi saada tällaisia muutoksia päähänsä aikaan. En tarkoita että hiukset on nyt ajettu pois ja parta leikattu vaan aivan kuin koko pääkopan muoto olisi muuttunut.

Kirjoittelin muutaman vuoden harrastuksenani erääseen lehteen juttuja. Sitten koitin sellain salaperäisesti vähän kikkailla että juttu jutulta vein tekstissä virkkeiden pituutta eteenpäin. Kirjoitin koko ajan lyhyempiä virkkeitä, ikään kuin nopeampilukuisempaa tekstiä. Huomasin eri tekstejä tutkiessani että mitä korkeammassa virassa toimii niin sen lyhyempiä virkkeitä kirjoittaa. Esimerkiksi politiikot kirjoittaa tosi lyhyitä lauseita. Ajattelin että tällaisella muutoksella ja kehittymisellä voisi olla vaikutusta ajatteluni kehittymiseen.

Sitten myös samalla kirjoitin myös muuallekin, esimerkiksi blogiini todella paljon tekstejä. En nyt sanoisi että huijasin lopulta ketään. Lähinnä koitin vain kehittää itseäni. Mutta lopulta voin todeta että minulla oli jokseenkin väärät tavat käytössä sillä tosiaan sain vain negatiivisia ja ulkonäöllisiä muutoksia päähäni aikaiseksi.

Tuo voi kuullostaa hullun puheelta mutta toivon että minua ei sellaiseksi leimata. Jos näkisitte ennen ja nyt kuvani niin uskoisitte paremmin sen mitä yritän sanoa. Rohkenin kirjoittaa tästä asiasta tänne ja kokeilla kepillä jäätä sillä täältä olen monta kertaa aiemminkin saanut apua ja tukea.

Menneiden viime vuosien aikana olen katunut tekojani, surrut pääni muutoksia ja pelännyt jotain kostoa tai muuta sellaista. Enhän nyt huijannut lopulta ketään kai vaikka sitäkin ensi alkuun vuosia sitten uskollisesti julistin mutta monet ovat voineet silti suuttua minulle. Vaikka enhän minä tehnyt mielestäni kuin lopulta hallaa itselleni.

Onkohan tässä mitään tehtävissä? Voiko päätäni jopa saada takaisin näyttämään miltä se ennen näytti?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuota noin, @vilperi en ole lääketieteen ammattilainen, mutta olen n. 99,72% varma siitä että lyhyillä lauseilla kirjottaminen ei muuta ihmisen pään muotoa. Jos pääsi muoto on muuttunut, se on melko varmasti johtunut jostain muusta asiasta kuin kirjoitustyylistäsi.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tuota noin, @vilperi en ole lääketieteen ammattilainen, mutta olen n. 99,72% varma siitä että lyhyillä lauseilla kirjottaminen ei muuta ihmisen pään muotoa. Jos pääsi muoto on muuttunut, se on melko varmasti johtunut jostain muusta asiasta kuin kirjoitustyylistäsi.

Kekkonenhan vaihdettiin 60-luvun lopulla, mikä on todistettu nimenomaan päänmuotoa tutkimalla. Ennen sanottiin, että kylmä kahvi kaunistaa, nykyään että pitkä lause se miehen komistaa.
 

Glove

Jäsen
En pidä hauesta. En ole raaskinut sanoa miehelle siitä kun hän niin polleana kantaa kotiin kaloja joita on saanut katiskalla ja virvelillä. Osa hauista menee äidilleni, jonka herkkua hauki on. Ehkä pitäisi opetella valmistamaan hauki "paremmin"... Olen paistanut pannulla, hauduttanut uunissa kermassa ja tehnyt kalakeittoa. Ehkä kyse on vaan jostain epämiellyttävyydestä hauen ruotoisuutta kohtaan eikä niinkään mausta. Mutta ajatus hauesta ei herätä minulla ruokahalua...
Isävainaa teki haukea niin, että laittoi sen sisään jotain mausteita, rullasi sen kosteaan sanomalehtipaperiin ja hautasi sen grillin hiillokseen ja piteli siinä jonkulaisia tulia päällä. Kun päällimmäiset paperit alkoivat palaa, oli hauki valmista. Aika monta kertaa tuli syötyä näin tehtyä haukea kun ei mummolassa ollut oikeastaan muuta tekemistä kuin kalastaa jos ei ollut serkkuja paikalla. Järvestä kyllä nousi haukea hyvin ja tietyistä paikoista myös ahventa.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole nähnyt enkä ikinä aio katsoa ensimmäistäkään jaksoa Game of Thronesia.

Mäkään en vielä 2 viikkoo sitten ollu kattonu yhtään jaksoo,sit meni selkä paskaks ni otin hbo:n 1kk ilmaiseks ja äsken sit katoinki jo 4 kauden ekan jakson. Hyvin tuota jaksaa kattoo vaikka useemman jakson putkeen.

En tykkää yhtään naisystäväni pojasta. En voi sanoa, että vihaan, mutta hän ärsyttää minua kovin.

Pakko myöntää että mulla on vähän sama tilanne. Poika oli 8v ku tavattiin muijan kanssa, ni sille oli jo lähinnä oman isän kautta tullut kiinnostuksen kohteet jotka on ihan eri ku itellä, ni ei meillä oo niinku oikein mitään yhteistä tekemistäkään. Ei nyt varsinaisesti ärsytäkään mut ei me oikein juttuun tulla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tuota noin, @vilperi en ole lääketieteen ammattilainen, mutta olen n. 99,72% varma siitä että lyhyillä lauseilla kirjottaminen ei muuta ihmisen pään muotoa. Jos pääsi muoto on muuttunut, se on melko varmasti johtunut jostain muusta asiasta kuin kirjoitustyylistäsi.

Ai, voi tietenkin ollakin. En ole koskaan kyseenalaistanut olettamustani. Nämä kun tapahtuivat vaan yhtä aikaa suunnilleen, kaikki nämä kova kirjoittamismäärä ja lyhyemmillä lauseilla kikkailu sekä mikä varmasti oudointa, pään muodon muuttumminen tai muuta vastaavaa niin olen sitten ajatellut että ne liittyvät toisiinsa.

Tarkoitukseni ei ollut keksiä tarinaa vaan kirjoitin siitä mitä olen tehnyt ja mitä tuumannut. Ehkä tästä pitää lääkäriin mennä, ja näyttää lääkärille noita kuvia päästäni ennen ja nykyään sillä ero on kuitenkin niin selkeä että sen huomaa.

Pahimpia esimerkkejä tästä on se että kaikki vanhat tuttavani eivät nykyään enää edes tunne minua. Tai sitten eivät halua muuten moikata.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@vilperi Oletkohan mahdollisesti lihonut tai laihtunut tuossa samoihin aikoihin? Käsittääkseni oot juonu joskus ainakin omalla mittapuullasi aika reippaasti, ja sitten lopettanut sen antabuksen avulla. Tuommosen elämäntapamuutoksen voisi kuvitella mahdollistavan rajujakin elopainon muutoksia, ja tokihan pääkin jossain määrin lihoo ja laihtuu muun kropan kanssa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
@vilperi Oletkohan mahdollisesti lihonut tai laihtunut tuossa samoihin aikoihin? Käsittääkseni oot juonu joskus ainakin omalla mittapuullasi aika reippaasti, ja sitten lopettanut sen antabuksen avulla. Tuommosen elämäntapamuutoksen voisi kuvitella mahdollistavan rajujakin elopainon muutoksia, ja tokihan pääkin jossain määrin lihoo ja laihtuu muun kropan kanssa.
Tähän liittyen toki olisi hyvä tietää että onko se @vilperi :n pää muuttanut siis muotoaan jotenkin niin että sinne on tullut jotain selkeästi havaittavia reikiä tai kuoppia, vai puhutaanko tosiaan ihan pelkästä turpoamisesta. Tosiaanhan posket yms. kaventuu ja levenee sitä myötä mitä tuhdimmassa tai laihemmassa kunnossa on.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tähän liittyen toki olisi hyvä tietää että onko se @vilperi :n pää muuttanut siis muotoaan jotenkin niin että sinne on tullut jotain selkeästi havaittavia reikiä tai kuoppia, vai puhutaanko tosiaan ihan pelkästä turpoamisesta. Tosiaanhan posket yms. kaventuu ja levenee sitä myötä mitä tuhdimmassa tai laihemmassa kunnossa on.

Niin joo jos jotain reikiä tai paakkuja on pääkoppaan ilmestynyt niin sitä tuskin ruokavaliolla voi selittää. Ellei sitten vilperi oo alkanut jotain krokodilia tai akkuhappoa alkanut toden teolla syömään samalla kun lauseet ovat lyhentyneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös