Tässä ketjussa seurataan Mr. Jäähyaition sm-liigatappelu rikosilmoituksen etenemistä

  • 97 942
  • 494

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, mukavaahan se varmasti olisi, jos jääkiekko voisi elää omaa eristettyä elämäänsä ympäröivästä yhteiskunnasta välittämättä. Tällöin ei poliitikkojen mielipiteistä tarvitsisi välittää. Kuinka moni täällä uskoo, että jääkiekon asema Suomessa paranisi, jos Urpo Helkovaara toteaisi ministereille: "haistakaa te homot, ämmät, ja homoämmät pitkä vittu. Meidän lajissa saa tapella, syökää te vitun vässykät ituja ja menkää oopperaan pikkurilliä nosteleen jos siltä tuntuu." Vai kannattaako yrittää sovittelevampaa linjaa, joka tunnetaan myös politiikkana? Joku voisi myös kertoa, miten maan ykkösurheilulaji voisi käytännössä toimia täysin muusta yhteiskunnasta irrallisena saarekkeena?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
"Onneton, kaljupäinen ja akkamainen jätkä". Siis Helkovaara.

Toivottavasti joka hallissa edes yksilötasolla protestoidaan tänään DDR-menoa vastaan. Täältä kajahtaa varmasti.
 
Viimeksi muokattu:

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Kosa kirjoitti:
Niin, mukavaahan se varmasti olisi, jos jääkiekko voisi elää omaa eristettyä elämäänsä ympäröivästä yhteiskunnasta välittämättä.
CLIP
... politiikkana?
CLIP
...yhteiskunnasta irrallisena saarekkeena?

Muksu ennenmuinoin jaksoi kaltaisillesi ratakiskoista vääntää. Niitä kirjoituksia voisi periaatteessa kopipeistata aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.

Mutta minen ainakkaan jaksa.
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
hermano kirjoitti:
Muksu ennenmuinoin jaksoi kaltaisillesi ratakiskoista vääntää. Niitä kirjoituksia voisi periaatteessa kopipeistata aina uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.

Kiitos neuvosta, pitää lukea. Itse kun en valtaapitäviä tunne, olen vain miettinyt, että kummalla on Suomessa enemmän valtaa: HIFK:n tj:llä vai valtiovarainministerillä? Eli kumpi joutuu kuuntelemaan toisen mielipiteitä tarkemmin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kosa kirjoitti:
Kiitos neuvosta, pitää lukea. Itse kun en valtaapitäviä tunne, olen vain miettinyt, että kummalla on Suomessa enemmän valtaa: HIFK:n tj:llä vai valtiovarainministerillä? Eli kumpi joutuu kuuntelemaan toisen mielipiteitä tarkemmin.

Ifkin tj tekee duunia ja rahaa, tai ainakin yrittää. Heinäluoma jakaa sitä sitten sinne sun tänne, lähinnä sinne. Valta on tietysti Heinäkengällä ja se on sääli.
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Demokratiaa

Niin, demokratiassahan pidetään huolta esim. kaltaisistani kukkakepeistä, joille kiekkotappelussa tulisi huolella nekkuun. Minun mielestäni siis ihan hyvä systeemi.
 

scholl

Jäsen
Kosa kirjoitti:
Kiitos neuvosta, pitää lukea. Itse kun en valtaapitäviä tunne, olen vain miettinyt, että kummalla on Suomessa enemmän valtaa: HIFK:n tj:llä vai valtiovarainministerillä? Eli kumpi joutuu kuuntelemaan toisen mielipiteitä tarkemmin.

No pentti ei ainakaan joudu kuuntelemaan heinäluomaa. SM-liigajoukkueet eivät saa valtionavustusta.
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ettänäin

No nyt ymmärsin sitten tyhmempänäkin, miksi kommentit olivat räväkämpiä kuin liigajohtajilla.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kosa kirjoitti:
Niin, demokratiassahan pidetään huolta esim. kaltaisistani kukkakepeistä, joille kiekkotappelussa tulisi huolella nekkuun. Minun mielestäni siis ihan hyvä systeemi.

Kukkakeppien ei tarvitse tapella jos ei halua. Jos toinen lätkäpelaaja hyökkää yksipuolisesti kiinni niin linjurit ovat samantien välissä ja vastustaja saa pelikieltoa.

Yhteiskunta ei sinua lätkäpelissä auta vaan lajin sisäiset toimenpiteet.
 

fani#x

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
PeteX kirjoitti:
"Onneton, kaljupäinen ja akkamainen jätkä". Siis Helkovaara.

Toivottavasti joka hallissa edes yksilötasolla protestoidaan tänään DDR-menoa vastaan. Täältä kajahtaa varmasti.

Totta! Kunnon lakanat vaan tänään peliin!
"Tanja - ikuinen missi" ja sitä rataa..
 

Mace

Jäsen
Kosa kirjoitti:
Kuinka moni täällä uskoo, että jääkiekon asema Suomessa paranisi, jos Urpo Helkovaara toteaisi ministereille: "haistakaa te homot, ämmät, ja homoämmät pitkä vittu. Meidän lajissa saa tapella, syökää te vitun vässykät ituja ja menkää oopperaan pikkurilliä nosteleen jos siltä tuntuu." Vai kannattaako yrittää sovittelevampaa linjaa, joka tunnetaan myös politiikkana?

Ovatko vaihtoehdot sinun maailmassasi todellakin tuossa? Eli täytyy aukoa päätä ja haistatella tai sitten pitää olla sovitteleva (jota siis sinä kutsut politiikaksi, toiset perseen nuolemiseksi), välimuotojako ei ole? Itse ainakin haluaisin, että liigan johtohenkilöt ottaisivat selkeän, mutta toki asiallisen kannan asiaan ja puolustaisivat omaa tuotettaan jämäkästi ulkopuolelta tulevia hyökkäyksiä vastaan (täytyy kai johtajien oikeasti uskoa omaan tuotteeseensa?). Nyt on käynyt sillä tavalla, ettei johdossa ole otettu jämäkästi kantaa asiaan, vaan on pakoiltu seurojen taakse tai puhuttu varovaisesti jotain ylireagoinnista. Ylireagoinnista tässä todellakin on kyse, mutta tuo asia tulisi tuoda selkeämmin ja jämäkämmin julki ja perustella, miksi jääkiekko on sellaista kuin se on ja miksi kaukalossa tapahtuu tiettyjä asioita, jotka ovat osa peliä. Ei tässä todellakaan tarvitse alkaa haistatella kenellekään, mutta ei johtaja voi toimia siten, että aina kritiikin iskiessä myötäillään nuoleskellen. Vastaavanlaista asiaa on puitu jo aiemminkin poliisitutkinnan muodossa, joten en kyllä ymmärrä, miksi tuosta ei ole opittu mitään.
 

mkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Espoon Siniset kirjoitti:
Tutkin tuota listaa ja jokaisesta liigajoukkueesta löytyy ainakin yksi pahoinpitelystä syytetty pelaaja. HIFK sai eniten edustusta, mutta myös Blues, Jokerit ja Tappara olivat hyvin edustettuina.

Hyvin?! Listasi mukaan Tapparalla on ainoana porukkana HIFK:n kanssa 10 mättöä.

Jumaleisson. Mahtavaa, ihanaa.

Saatana, ma vaadin, että kaiken Kahvara, Kahva, Puskutraktori, Liaanikiekko, Poltetun maan taktiikka, Diesel und Kahva, Epäkiekko, Salakahva jne. vittuilun jälkeen Tapparan liitetään tästä lähtien Jatkoajassa teemat, joissa vilahtaa kirjoituksissa jotain tän suuntaista kuten... fucking violence studs, horny mother fuckers, a boxing team with no respect to the game or other holy issues or...Vittu, ny seisoo. Kuka on kingi, hä?
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Daespoo kirjoitti:
Kukkakeppien ei tarvitse tapella jos ei halua. Jos toinen lätkäpelaaja hyökkää yksipuolisesti kiinni niin linjurit ovat samantien välissä ja vastustaja saa pelikieltoa.

Yhteiskunta ei sinua lätkäpelissä auta vaan lajin sisäiset toimenpiteet.

Pihahöntsyissä muuten ei tule tuomari väliin. Siellä on tullut joskus käkättimeen niin traumatisoivalla tavalla, että yritän nyt täällä pitää kukkahattujen puolta.
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Loistavaa, että keskuudestamme vielä löytyy yksilöitä, jotka eivät jää odottelemaan, vaan ryhtyvät sanoista tekoihin. Loistava näpäytys poliisin suuntaan, kerta kaikkiaan!! Repesin kun kuulin tästä ensimmäisen kerran. Kerrassaan loistava teko!! Nyt meidän muidenkin pitäisi seurata Suutarin esimerkkiä. Pitäisikös väsätä jotain keskiviikon Lukko-Jokerit-peliin? :)
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mace kirjoitti:
Eli täytyy aukoa päätä ja haistatella tai sitten pitää olla sovitteleva (jota siis sinä kutsut politiikaksi, toiset perseen nuolemiseksi), välimuotojako ei ole? Itse ainakin haluaisin, että liigan johtohenkilöt ottaisivat selkeän, mutta toki asiallisen kannan asiaan ja puolustaisivat omaa tuotettaan jämäkästi ulkopuolelta tulevia hyökkäyksiä vastaan (täytyy kai johtajien oikeasti uskoa omaan tuotteeseensa?).

Näin kai sen pitäisi mennä. Mutta olet sinäkin melko varpilla jossain kohtaa joutunut syyllistymään perseennuolentaan elämän helpottamiseksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kosa kirjoitti:
Pihahöntsyissä muuten ei tule tuomari väliin. Siellä on tullut joskus käkättimeen niin traumatisoivalla tavalla, että yritän nyt täällä pitää kukkahattujen puolta.

Pelaat joko väärissä höntsyissä tai sitten teet jotain vitun tyhmää.

Oli miten oli, yhteiskunta ei sinun pihahöntsäilyihisi voi puuttua millään tavalla. Saat jatkossakin pataasi aivan samalla tavalla teki/sanoi Heinäsorsa mitä tahansa.
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Aivan loistava juttu tuo palaute, jukoliste, kun repesin eilen! Laitoin muuten poliisille tänään kysymyksen, johon odotan vastausta: Jos lyön kadulla tai jääkiekkokaukalossa toista nyrkillä päähän, syyllistyn pahoinpitelyyn. Jos taas keihästän mailalla vastustajaa kaukalossa, saan 2 tai 5 minuutin rangaistuksen. Jos teen saman kadulla, syyllistyn ymmärtääkseni pahoinpitelyyn. Miksei poliisi ole ottanut tutkintaan kaikkia keihästämisiä ja muista vastaavia tapauksia?

Ilmoitan tänne, millaisen vastauksen saan.

Varmastikin syyllinen heinäluomien ja saareloiden esiinmarssiin on juurikin kukkahattutädit, joiden ääniä he kalastavat. Heitä ei ole paljoa, mutta joku voisi kertoa tämän ministereillekin. Ilmeisesti muissa puolueissa ollaan tiedostettu jääkiekkofanien suuri määrä Suomessa ja ollaan osattu olla hiljaa. Mekin äänestämme!

Helkovaaran ja kumppaneiden reaktio taas oli odotettu. En jäisi kaipaamaan, jos koko kööri häipyisi mahdollisimman kauas. Ostaisin heille menoliput. Tämän maan jääkiekkoilu ei kaipaa mätäpaiseita.
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Daespoo kirjoitti:
Pelaat joko väärissä höntsyissä tai sitten teet jotain vitun tyhmää.

Erikoisia kai ovat sellaiset alle 10-kesäiset pojat, jotka eivät höntsäilyn ohessa vähän hanskaa.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Espoon Siniset kirjoitti:
Clarke, Grönvall, Hancock, Henry, Kauppinen, Kontiola, Laine, Nurmi, Venäläinen, Viinanen

Kaikkien goonien isoäiti Janne Ojanen unohtui listalta, Dec 9, 1999 Ässät Kyhä-Ojanen Tappara. Kovat jätkät ei käytä visiiriä.

Tappara on siis liigan rikollisin joukkue, 11 pahoinpitelijää. Kunniamaininta Sami Venäläiselle, joka pahoinpiteli Karalahden nyrkkejä yläselällään.
 
Hämmentävää

Pitääkö näihin tutkintapyyntöihin ja rikosilmoituksiin nyt sitten suhtautua vakavasti ja olla huolestunut? Mikä on oma vastuuni lätkäfanina? Olen menossa tiistaina katsomaan jyp-tappara ottelua. Mitä jos siellä kaksi pelaajaa alkaa lyömään toisiaan useita kertoja nyrkillä päähän? Onko kansalaisvelvollisuuteni soittaa poliisin hätänumeroon ja kertoa kuka olen, mistä soitan, mikä on hätänä, sekä odottaa rauhallisena viranomaisen ohjeita ja lupaa katkaista puhelu? Olin myös silminnäkijänä muinoin Marttisen ja Tuokon välisessä tappelussa. Onko odotettavissa, että minut kutsutaan kuulusteluihin? Pittäkö sinne pukeutua rentoon blazeriin, kauluspaitaan ylänappi auki ja khakihousuihin?
 
Borre kirjoitti:
Kaikkien goonien isoäiti Janne Ojanen unohtui listalta.

Vähän vanhempi tapaus, joka olisi ehkä jo voinut poliisin piiriin kuuluakkin, tulisi myös tutkia. Meinaa legendaarinen ennen ottelua tapahtunut tappelu Tapparan Steven Petersin ja HPK:n Juha Jyrkkiön(?) välillä. Täysin pelitapahtumien ulkopuolinen tilanne jos mikä.
 

Moosehead

Jäsen
Nyt kun monet ovat aktiivisesti ottaneet yhteyttä poliisiin ja Don-Eeroon, eikö olisi parasta lähettää tervehdyksiä myös Rajalan ja Upin suuntaan. Molemmat veijarit ovat tällä hetkellä niin kurat housuissa, että tulevassa liigahallituksen kokouksessa tapahtuu hirveitä, ellei näitä herroja saada ymmärtämään että Mr. Suutari teki loistavan tekonsa nimenomaan puolustaakseen hienon lajin, jääkiekon asemaa.
 

Kosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mää kans

JokeriJätkä kirjoitti:
En jäisi kaipaamaan, jos koko kööri häipyisi mahdollisimman kauas. Ostaisin heille menoliput.

Rahamiehiä. Mäkään en kattavasti kiekkoa ymmärrä ja silti tänne kirjoittelen, niin mulle saat ostaa kans maailmanympärysmatkan, jos oot oikeesti noin rahoissas. Voin jäädä Australiaankin, etten sitten eksy kiekkokatsomoon.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Slalomlalom kirjoitti:
Mikä on oma vastuuni lätkäfanina? Olen menossa tiistaina katsomaan jyp-tappara ottelua. Mitä jos siellä kaksi pelaajaa alkaa lyömään toisiaan useita kertoja nyrkillä päähän? Onko kansalaisvelvollisuuteni soittaa poliisin hätänumeroon ja kertoa kuka olen, mistä soitan, mikä on hätänä, sekä odottaa rauhallisena viranomaisen ohjeita ja lupaa katkaista puhelu? Olin myös silminnäkijänä muinoin Marttisen ja Tuokon välisessä tappelussa. Onko odotettavissa, että minut kutsutaan kuulusteluihin? Pittäkö sinne pukeutua rentoon blazeriin, kauluspaitaan ylänappi auki ja khakihousuihin?

Totta kai sinun pitää toimia edellä mainitsemallasi tavalla tappelun havaitessasi.

Mutta itseäni mietityttää, että saakohan nyt kaikki kyseisten tappelujen katsojat myös rikossyytteen edesauttamisesta rikoksiin? Sillä katsojien lipputuloillahan tuota hommaa myös rahoitetaan.

Kohta on luultavammin koko Suomen kansa raastuvalla.
 

Dille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
Itse olen tässä jo paripäivää miettinyt pitäisikö ilmiantaa itsensä poliisille, kun jääkiekkokaukaloista on muutamia "pahoinpitelyitä" takataskussa? Saataisiin samalla vielä yksi kansainvälinen juttukin siihen. Omistan myös tappelun jenkeistä. Tästä jenkeissä tapahtuneesta tappellusta löytyy video todistusaineistoa ja varmasti paikalliset poliisivoimat auttaisivat mielellään tälläisessä "todistettavasti syyllinen" tapauksessa. Toisaalta voihan se olla että tappelu on paikallisten poliisien toimesta jo hylätty ja syyte unohdettu, kun saattoivat itse minut saattueessaan pukuuhuoneeseen eivät suoraan selliin odottamaan rangaistusta. Vaikka kaverin silmäkulma nenä menivätkin tikattavaksi. Olisiko näin että jenkeissä ollaan hieman edellä meitä ja ollaan ymmärretty mikä kuuluu ja mikä ei kiekkokaukaloon?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös