Mr_T kirjoitti:
Ikävä sohaista tätä keskinäisen kehun kerhoa, mutta itse kyllä pidän tätä Suutarin tempausta vähän typerähkönä vetona.
Päinvastoin. Tuo 175 tapaustahan vain osoittavat, että toisesta mitanottaminen on osa jääkiekkoa. Jos asiaa hyssyteltäisiin niin syyllistyttäisiin juuri siihen Sihvosen mainitsemaan syntiin, että valehdellaan siitä, mitä laji on.
Itse en tiedä hirveästi jääkiekosta, enkä suhtaudu siihen kovin fanaattisesti, mutta se on silti minulle erittäin hyvää viihdettä ja IFK:n kyseessä ollessa myöskin aika tunteikas asia. Ja jos tämä poliisitutkintatilanne ja muu hässäkkä, millä sm-liigaa yritetään pilata, saa minulta hihat palamaan niin miettikääpä, mikä tilanne on tällä Suutarilla. Kaveri on löytänyt oman vahvimman alueensa juuri tuosta kovemmasta pelistä. Hän suhtautuu siihen fanaattisesti ja jos siihen sorkitaan niin miksi hän ei siihen puuttuisi.
Toisekseen miksi tapausta pitäisi kommentoida vain ja ainoastaan liigan pomot ja erotuomarit sekä toisaalta lajista kassalla olevat moraalinvartijat mallia poliisi sekä poliitikot. Tässä on nyt henkilö, joka on perehtynyt aiheeseen kunnolla ja löytänyt siitä itselleen oman erikoisalansa niin tottakai hän ottaa kantaa. Harmi vain, että pukeutuminen meni läskiksi. Näin hänet jo Urheilukanavan chatissa ja ihmettelin tilannetta. Ehkäpä koko homma tuli niin yllätyksenä, ettei ehtinyt vaatetusta katsoa, mutta hieman negatiivinen asia on se, että pukeutuminen lyödään ihan lekkeriksi ja lähdetään esiintymään lastentarhatyylissä. Rento blazeri, kauluspaita ylänappi auki ja jotkut khakihousut päälle niin kaveri olisi ollut aivan yhtä uskottava kuin Pentti tai joku muu konsanaan. UK:n chatistahan jo huomasi, että siinä on ns. pätevä jätkä, jolla on valtava kiekkotietämys ja juttelee mukavasti noista asioista. Harmi, ettei Tulosruutuun saatu rikosilmoitusten jättämisen jälkeen Poliisitalon edessä kunnon haastattelua, missä tämä Suutari olisi todennut lyhyesti, ytimekkäästi ja itsevarmasti, että "olen tehnyt x tuhatta haastattelua, tunnen nämä kaverit. He pelaavat kovaa, mutta reilusti. Tuollaiset tilanteet kuuluvat jääkiekkoon ja kun poliisi on mennyt tekemään itsestään naurunalaisen, piti minun tulla pyytämään selvitystä siitä, että ovatko jääkiekko-otteluihin kuuluvat tilanteet Suomen lain vastaisia ja mihin sanktioihin ne johtavat."
Lopuksi miettikääpä sitä, että mikä julkisuusarvo tuolla tempauksella oli hänen kirjailijan uralleen. Tulosruudulla about miljoona katsojaa ja varmasti nimi tulee esiintymään lehdissäkin. Vanha sanontahan menee niin, että money talks and bullshit walks. Suomeksi se tarkoittaa sitä, että seuraava kirja myy enemmän kuin tämä Helge-teos.