Musta Nuoli
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kevennetääs aihetta.
Millä täytteillä jatkoaikalaiset tyrkkäätte pizzan suuhunne mieluiten? Oma ikisuosikkini on paikasta riippumatta kebab, kinkku, pepperooni ja jos on pakko valita neljäs, niin tonnikala tai sipuli. Näillä täytteillä saan kanssaruokailijan montun levälleen. Todella kasvispitoista, eikö?
Viimeiseksi ateriaksi en ottaisi pizzaa, siitä tulisi ikävää sotkua ennen itsemurhaa. Parempi olla lievällä paastolla pari päivää ennen, jotta on helpompi kuolinsyyntutkijoillakin tehdä ruumiinavausta eikä ronkkia mitään puolimätiä simpukoita vatsalaukusta.
Mutta jos nyt näin elävien kirjoissa vielä olevana ja todennäköisesti ainakin seuraavat 24-34 vuotta vuotta riittävän hyvissä voimissa rimpuilevana lähtisin rakentamaan pizzakokonaisuutta, niin siihen kelpaisivat seuraavat ainesosat:
tonnikala, simpukka, katkarapu, aurajuusto, salami, oliivi, pepperoni, kana, kinkku, anjovis, mustekala, kana
Eivät kaikki tietysti kerralla, 3-5 täytettä korkeintaan. Mereneläväpizzat ovat hyviä, samoin mikä tahansa missä on aurajuustoa ja vähän lihaisampaa tavaraa. Italialainen ruoanlaitto on yliarvostettua, samoin italialaiset pizzat, mutta tästä huolimatta olen syönyt elämäni parhaan pizzan Venetsiassa. Siinä oli pizzan keskellä kunnon mustekala. Noin 10-15 senttiä lonkeroineen, siis lokonainen mustis. Vieressä sitten pitkiä isoja simpukoita. Ai että oli hyvää. Silloin tuli minunkin otettua lonkeroa oikein kunnolla!
Kebab-lihat säästän kebabeihin. Kebabin syön usein riisillä tai sitten ranskalaisilla, myös aurajuusto-rullakebab on oivaa herkkua. Olen syönyt kyllä kebabin salaatillakin, mutta ei se oikein iskenyt. Iskenderiä olen kerran pari koittanut, voisi koittaa toistekin.