1) Kuka on ollut vakavassa auto-onnettomuudessa?
2) Kuka on ollut useammassa kuin yhdessä auto-onnettomuudessa?
Joku tuttu saattaa tunnistaa mutta olkoon. Auto-onnettomuuksissa en oo ollut, kerran ajanut penkkaan jäisellä tiellä mut siitä päästiin kaverin avulla suht kivuttomasti irti. Vauhtia ei ollut kun reilut parikyt kilsaa tunnissa, mutta jyrkästi vasemmalle kääntyvässä alamäessä ei vaan löytynyt ollenkaan pitoa ja mutka tuli mentyä suoraan.
Toinen liikenneonnettomuus jossa oon ollut tapahtui kun ajelin mökkimopolla alaikäisenä. Kapeella hiekkatiellä oli pakettiauto keskellä tietä parkissa ja lähdin ohittamaan sitä penkan kautta. Jostain syystä penkan reuna petti ja kaaduin mopon kanssa ojaan. Vasemman pohkeen sain pudotettua suoraan tulikuuman pytyn päälle, siitä kolmannen asteen palovamma. Mukavaa arpea kannan vieläkin ko. pohkeessa. Ehkä tässäkään ei ois käynyt mitään jos oisin tajunnut heti että nyt sattu ehkä vähän normaalia pahemmin. Päätin jatkaa ajelemista vielä jonkun reilun puolen tunnin ajan minkä jälkeen mökille päästyäni loikkasin suoraan järveen uimaan. Jossain vaiheessa iltaa äiti huomasi jalassa olevan palohaavan ja kysyi mistä toi on tullut. Sanoin et vähä jalka raapas ku kaaduin mopolla, eikä siitä sen enempää enää sen jälkeen keskusteltu. Muutamia päiviä ton kaatumisen jälkeen alkoi kuume nousemaan ja tajunnan kanssa alkoi tulla vähän ongelmia. Ei kauaa porukat sitä kattonut kun oltiin jo autossa ja matkalla kotiin ja suoraan sieltä arvauskeskukselle käymään.
Siellä lääkäri vähän tutki oloa ja katteli jalkaa, diagnoosina oli että koita levätä yö, nuku hyvin ja tuu aamulla uudestaan jos on huono olo. Luojan kiitos äiti on terveydenhoitoalalla töissä ja huomas miun olosta että nyt ei oikeesti oo vaan pelkkä tavallinen kova kuume. Lähdettiin siitä samantien Etelä-Karjalan keskussairaalaan ja siellä verikokeisiin. Yllätyksenä tulikin, että tulehdusarvot oli kohtalaisen korkealla. Jossen ihan väärin muista, niin arvot oli jotain 250 tienoilla kun tulokset saatiin. Eipä siitä enää kotia päästy vaan sairaalassa vietin ton jälkeen viikon verran.
Kuitenkin ehkä paras yllätys tossa koko hommassa oli lääkärin kommentti keskussairaalassa. Ei pahemmin uni yöllä tullut kun lääkärin kommentti oli luokkaa: "minkä takia toi poika ei oo tullut tänne aiemmin, pahimmillaan ois seuraavana yönä tai päivänä kuollut". Ei välttämättä ollut tarkoitettu miun kuultavaksi, mutta satuin sen kuitenkin kuulemaan.
Noi olot mitä siinä ennen sairaalaanpääsyä oli, olivat jotain sellasta etten oo ikinä kokenut mitään vastaavaa. Lähellekään. Aivotärähdyksen oireetkin on ollut tosi lieviä tuohon verrattuna, sellaisenkin oon kerennyt lapsuuden aikana leikkiessä kokea.
Ja kysymykseen liittyen ootko ollut omalla nimellä lehdessä/telkkarissa.
Lehdessä oon muutamaan otteeseen ollut sekä naamalla että nimellä. Ex-tyttöystävä toimi opiskelujen ohella freelancerina paikalliselle pikkulehdelle ja värväs miut aika tehokkaasti mukaan omiin juttuihinsa. Aiemmin oli myös lehdessä juttua paikallisesta opiskelijoiden innovaatiokilpailusta, johon osallistuin. Kyseisen kilpailun takia pääsin/jouduin haastateltavaksi ja kuvattavaksi lehteen.
Ainiin, oon myös ollut iltalehden keskiaukeemalla. Ensimmäinen Sonisphere festivaali ja pääsin punkemaan eturiviin. Kuulin kyseisestä kuvasta vasta jälkikäteen kun isäukko soitteli ja sanoi että työkaverinsa olivat miut siitä bonganneet.
Telkkarissa en oo kai ollut. Ainakaan ei tuu mieleen. Muutamalla keikka dvd-tallenteella hengaan yleisön seassa, ainakin Tuuliajolla-konsertti Lappeenrannasta oon pyörimässä pitissä Mokoman ja Stam1nan keikan aikana.