System Of A Down

  • 39 996
  • 250

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt levyn pari kertaa esikuunnelleena voin todeta että huikea tuotoshan tämäkin on.
Pitää varmaankin laittaa levy samantien tilaukseen...
Tuosta Malakianin laulannasta senverran että ainakin Lonely Day toimii mielestäni erittäin hyvin vaikka mies melkeinpä koko biisin heittää...
 
Tibexe kirjoitti:
Tuosta Malakianin laulannasta senverran että ainakin Lonely Day toimii mielestäni erittäin hyvin vaikka mies melkeinpä koko biisin heittää...

Itse tykkään Malakianin laulusta erittäinkin paljon.

Ja olihan Mesmerizelläkin "Lost in Hollywood" Malakianin laulama, ja mielestäni aivan huikea kappale.

Uutta levyä en ole vielä kuullut.
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hypnotizen kohdallahan on puhuttu siitä että Daron ottaa aktiivisemmin osaa vokalisointiin, sekä levyn tuottamiseen.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitihän se hankkia tämäkin levy. Ekan kerran kuuntelin tehden samalla laskareita, joten vähän meni ohi, mutta nyt täytyy kuunnella keskittyneesti uudelleen. Ei ainakaan vielä pahaa sanottavaa.
 
Hypnotize

Levy on nyt läpi kuunneltu pari kertaa. Loistavaa jälleen. Maagista jopa.

Näin jälkikäteen ajateltuna ratkaisu julkaista Mezmerize ja Hypnotize erikseen on oikea tavallansa, mutta jumalauta mikä paketti onkaan nämä levyt yhdessä. Tämä kuitenkin alkuperäinen tarkoitus on ollut. Pakettina uskomaton ja paras mihin olen törmännyt. Musiikkilajeja levyltä löytyy taas melkoisesti. Kaikenlaista sekoitusta ja Vicinity of obscenity on harvinaisen koominen ja erikoinen kappale. Naurattaa ajatuskin. Onhan nuo äijät hyvällä tavalla sekaisin.

SOAD ei ole vieläkään sitten tehnyt huonoa levyä.
 

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taattua systeemiä

Parin kuuntelun perusteella taas melkolailla onnistunut suoritus pojilta. Tempovaihtelut ja käsittämättömät musiikkityylin vaihtelut jopa kappaleiden sisällä (Vicinity of obscenity) saavat jatkoa. Täytyy kyllä myöntää, että tuo Daronin laulu on kehittynyt hurjasti. Lonely day, jonka Daron vetää soolona ja Tankian käy vaan välillä säestelemässä, kuulostaa todella hyvältä. Samoin dreaming-kappale kaikesta sekamelskasta huolimatta on jäänyt mieleen soimaan. Oikeastaan ainoa kappale joka ei juurikaan kolahtanut oli She's like heroin.

Kaupan kautta heti kun hyllylle ilmestyy.
 

peikko#13

Jäsen
Joonatan kirjoitti:
Parin kuuntelun perusteella taas melkolailla onnistunut suoritus pojilta. Tempovaihtelut ja käsittämättömät musiikkityylin vaihtelut jopa kappaleiden sisällä (Vicinity of obscenity) saavat jatkoa. Täytyy kyllä myöntää, että tuo Daronin laulu on kehittynyt hurjasti. Lonely day, jonka Daron vetää soolona ja Tankian käy vaan välillä säestelemässä, kuulostaa todella hyvältä.

Tuossapa nuo omatkin tuntemukset on lyhyesti. Muutaman kuuntelun jälkeen kolme iskevintä kappaletta ovat:

Vicinity of Obscenity
Lonely Day
Holy Mountains

Ostoon tämäkin levy menee muiden SOAD:n levyjen jatkoksi kunhan kauppoihin ilmestyy.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Kertokaas mitä helvettiä teen väärin; menin tuohon Kyrin linkkiin ja painan "Play all tracks" - namiskuukkelia. Ja mitään ei tapahdu, ei sitten yhtään mitään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nikke kirjoitti:
Kertokaas mitä helvettiä teen väärin; menin tuohon Kyrin linkkiin ja painan "Play all tracks" - namiskuukkelia. Ja mitään ei tapahdu, ei sitten yhtään mitään.
Mun piti asentaa joku päivitys tms. systeemi yhteensopivuuden vuoksi. Tosin Media Player ilmoitti ja asensi jutun itse. Kokeile soittaa yksittäistä kappaletta siitä play-merkistä, josko lähtisi pelittämään.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ziege kirjoitti:
Pienenä mainoksena todettakoon että Play.com tarjoaa levyä £8.99 hinnalla kotiin kuljetettuna. Tilaus on jo tehty ja nyt odotetaan vielä viikon verran.
Hyvin toimii Playlla hommat, tänään lähti levy matkaan vaikka vasta maanantaina on julkaisupäivä.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
sampio kirjoitti:
Mun piti asentaa joku päivitys tms. systeemi yhteensopivuuden vuoksi. Tosin Media Player ilmoitti ja asensi jutun itse. Kokeile soittaa yksittäistä kappaletta siitä play-merkistä, josko lähtisi pelittämään.
Ei toimi yksittäiskappaleetkaan. Ja kävin asentamassa Macromedia Flash Playerin, silti ei toimi. Taidan kohta siirtyä vitutusketjuun.
 

D0wni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Ducks
Nikke kirjoitti:
Ei toimi yksittäiskappaleetkaan. Ja kävin asentamassa Macromedia Flash Playerin, silti ei toimi. Taidan kohta siirtyä vitutusketjuun.

Tuo playeria aukeaa uuteen ikkunaan, niin katsoppas, että sinulla ei ole mikään popup-killeri tms päällä. Itellä ei Mozilla Firefoxilla toiminu, mutta IE:llä kylläkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Barbarisms by Barbara...

Luulin aiemmin että SoaD on sitä amerikkalaista ylituotettua nu-metal -paskaa tyyliin Limp Bizkit/Creed/Linkin Park *laatta*.

Olin väärässä. Enpä olisi uskonut että voisin pitää mistään nykymusiikista. Mutta System of a Down on saanut minut pitämään itsestään.

Why do they always send the poor?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vihdoin

Nyt on sitten soadin uusin lätty kuuntelussa ja ainakin minun mielestäni tämä toimii paremmin kuin mesmerize. Etenkin stealing society kolahti ensikuulemalla aika kovaa. Kuten jo mainittua aivan loistavia temmon vaihteluita ja koko bändi soittaa / laulaa todella hyvin yhteen. Tuleeko tästä Toxicityn kaltainen klassikko jää nähtäväksi mutta todella hyvältä kuulostaa.

\../
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
vintsukka kirjoitti:
Hyvin toimii Playlla hommat, tänään lähti levy matkaan vaikka vasta maanantaina on julkaisupäivä.

Taitaa tulla vasta tiistaina meille ellei käy hyvä tuuri postin kanssa.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Parin kuuntelun jälkeen kuulostaa selvästi Mezmerizea paremmalta.

Malakianin laulu on levyllä ihan toimivaa, mutta kun bändissä kerran on Tankianin tasoinen laulaja, niin soisi hänen olevan kuitenkin enemmän äänessä. Niillä livepätkillä mitä olen TV:sta nähnyt tuo Malakianin laulaminen on aiheuttanut pienoista myötähäpeän tunnetta, kun Daron ei oikein tahdo pysyä nuotissa. Levyllä kaikki saadaan tietysti kuulostamaan hyvältä kun otetaan vaan riittävästi ottoja.

Ensi viikolla kauppaan ilman muuta.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Sellainen lisähuomio vielä, että Mezmerizen ilmestyttyä pidin kovasti Soldier Side -introsta, ja harmittelin sitä että se on niin lyhyt. Olinkin hyvin tyytyväinen kuultuani että varsinainen Soldier Side -biisi päättää Hypnotizen. Erinomainen tuotannollinen ratkaisu, joka nivoo kahden levyn paketin hienosti yhteen.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Uleåborgir kirjoitti:
Luulin aiemmin että SoaD on sitä amerikkalaista ylituotettua nu-metal -paskaa tyyliin Limp Bizkit/Creed/Linkin Park *laatta*.

Olin väärässä. Enpä olisi uskonut että voisin pitää mistään nykymusiikista. Mutta System of a Down on saanut minut pitämään itsestään.

Why do they always send the poor?

Pidä pää ylhäällä. Kyllä sieltä löytyy aivan uskomattoman hyviä bändejä läjäpäin kaiken wanna-be roskan seasta. Ei ole System siis yksin puolustamassa "nykymusiikkia", vaikkakin omassa genressään yksi hienoimmista.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
vision kirjoitti:
Tässä kun on ollut kaikenlaista vääntöä musiikin saralla siitä mikä on oikeata musiikkia, niin päätin avata ketjun ehkäpä tämän hetken parhaasta yhtyeestä eli system of a down:sta.

Eiihh....tää orkesteri on kyllä niin hanurista kuin vaan olla ja voi. Tylsää musaa ja tylsät soittajat tylsille ihmisille.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Takkuturkki kirjoitti:
Tylsää musaa ja tylsät soittajat tylsille ihmisille.
Ohhoh, ensimmäistä kertaa kuulen, että joku sanoo noin? Ymmärrän jos joku ei pidä tästä orkesterista, mutta että TYLSÄÄ!

Itse en ole mikään fani, mutta vakuuttavaa jälkeä tekevät armenian pojat.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Ted Raikas kirjoitti:
Ohhoh, ensimmäistä kertaa kuulen, että joku sanoo noin? Ymmärrän jos joku ei pidä tästä orkesterista, mutta että TYLSÄÄ!

Itse en ole mikään fani, mutta vakuuttavaa jälkeä tekevät armenian pojat.

No sain tästä bändistä vaan _niin_ tarpeekseni kuluneen kesän Sziget-reissulla, kun tietyt ihmiset halusivat kuunnella tätä bändiä bussissa uudestaan ja uudestaan...ja se alkaa tuntua suhteellisen ärsyttävältä siinä vaiheessa kun bussireissu kestää sellaiset 24 tuntia suuntaansa...tästä tapauksesta muodostui myös käsitys minkälaiset ihmiset kuuntelevat bändiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös